Ποπ κορν: Πώς η βιομηχανία τροφίμων καταστρέφει ένα υγιεινό προϊόν

Το ποπ κορν του εμπορίου, το οποίο διατίθεται σε κινηματογράφους, καφετέριες και καταστήματα τροφίμων μπορεί να “κολυμπάει” στη ζάχαρη, στο αλάτι και τις θερμίδες, σύμφωνα με Βρετανούς ερευνητές.

Οι ειδικοί  συμπληρώνουν ότι η βιομηχανία τροφίμων καταστρέφει ένα προϊόν που θα μπορούσε να είναι υγιεινό.

Οι αναλύσεις που έκανε η ομάδα Consensus Action on Salt and Health (CASH) έδειξαν ότι μία μεγάλη συσκευασία (200 γραμμάρια) ποπ κορν, σαν κι αυτές που διατίθενται στους κινηματογράφους περιέχει έως 5,1 γραμμάρια αλάτι. Να σημειωθεί ότι ημερήσια συνιστώμενη δόση για διαφύλαξη της υγείας δεν ξεπερνά τα 2,4 γραμμάρια.

Από την άλλη μεριά, μια μεγάλη συσκευασία (200 γραμμάρια) γλυκό ποπ κορν μπορεί να περιέχει έως 121 γραμμάρια ζάχαρη, δηλαδή  30 κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη. Πρόσφατα, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όρισε ότι η ζάχαρη δεν πρέπει να ξεπερνά το 5% των ημερήσιων θερμίδων, δηλαδή τα 25 γραμμάρια ή 6 κουταλάκια του γλυκού.

Θα δούμε ταινία σήμερα; O Jemie Oliver μας φτιάχνει popcorn με μόλις 100 θερμίδες

«Το ποπ κορν είναι το τέλειο παράδειγμα του πως η βιομηχανία τροφίμων καταστρέφει ένα προϊόν που κάνει καλό στην υγεία προσθέτοντας αλάτι και ζάχαρη», δήλωσε ο Γκράχαμ ΜακΓκρέγκορ, καθηγητής Καρδιαγγειακής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Queen Mary του Λονδίνου.

«Το πολύ αλάτι, και ειδικότερα το νάτριο, αυξάνει την αρτηριακή πίεση, οδηγώντας σε εμφράγματα και εγκεφαλικά. Η μείωση της κατανάλωσης νατρίου είναι από τα πιο ανταποδοτικά μέτρα ώστε για να μειωθεί ο αριθμός των ανθρώπων που υποφέρουν και πεθαίνουν από την καρδιά τους».

Οι θερμίδες

«Το σκέτο ποπ κορν είναι ένα προϊόν ολικής άλεσης και μπορεί να έχει θέση στην καθημερινή διατροφή», ανέφερε η διαιτολόγος Φιόνα Χάντερ. «Όταν, όμως, προσθέτουμε βούτυρο, ζάχαρη και αλάτι, οι θερμίδες εκτινάσσεται στα ύψη».

Το σκέτο ποπ κορν, χωρίς ζάχαρη και αλάτι, το οποίο παρασκευάζεται με θερμό αέρα παρέχει 30 θερμίδες ανά φλιτζάνι ενώ όταν παρασκευάζεται με λάδι, παρέχει 55 θερμίδες ανά φλιτζάνι. Προσθέτοντας και λίγο βούτυρο, οι θερμίδες φτάνουν τα 135 το φλιτζάνι.

Όσον για τα έτοιμα ποπ κορν του εμπορίου, ανάλογα με το τι περιέχουν μπορεί να φτάσουν έως και τις 1.300 θερμίδες ανά 200 γραμμάρια, λένε οι ειδικοί.

Διαβάστε επίσης: Εννέα υγιεινά και θρεπτικά σνακ χωρίς αλάτι

Previous ArticleNext Article

8 τρόφιμα που μοιάζουν με ανθρώπινα όργανα και μας κάνουν καλό!

Υπάρχουν τροφές που το σχήμα τους και η σύστασή τους παραπέμπουν σε ανθρώπινα όργανα. Μάλιστα τα συστατικά τους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν καλό στα συγκεκριμένα όργανα και φυσικά στην υγεία μας.

«Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός. Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη» έλεγε ο Ιπποκράτης.

Αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί αν δεν αποκλείουμε τροφές από την καθημερινότητά μας, ακόμα και αν δεν είναι οι… αγαπημένες μας.

Ας δούμε, όμως, τα οφέλη των τροφών στα ζωτικά μας όργανα:

Κόκκινα Φασόλια

Μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Καρύδια

Μοιάζει με μικρό εγκέφαλο, με αριστερό και δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Καρότο

Η διατομή του μοιάζει με του ανθρώπινου μάτιου. Τα καρότα ενισχύουν τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Επτά τροφές-φάρμακα με πολυδιάστατη δράση

Σέλινο

Μοιάζει με τα οστά και στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Αβοκάντο

Στοχεύει στην υγιή και καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας. Το Αβοκάντο βοηθάει τις γυναικείες ορμόνες να έλθουν σε ισορροπία, να ρίξει ανεπιθύμητο βάρος μετά τη γέννα, και την αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Σύκα

Υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων με αποτέλεσμα να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Μανιτάρια

Βοηθούν τη βελτίωση της ακοής και είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί (σ.σ. και μοιάζουν με μανιτάρι) τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο. Υπάρχει μάλιστα μανιτάρι (σ.σ. Το αυτί του Ιούδα) που έχει το σχήμα του αυτιού.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Διαβάστε επίσης: «Μαγικές» τροφές που είναι ιδανικές για όσους αθλούνται

Αυστηρή δίαιτα: Το μεγαλύτερο λάθος όταν θελεις να χάσεις βάρος

Αυστηρή δίαιτα: Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που μπορείς να κάνεις!

Το χειρότερο με τους ανθρώπους που ακολουθούν κάποια αυστηρή δίαιτα ή χημική ή express που κατά καιρούς έχουν διαβάσει στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, δεν είναι ότι δεν θα χάσουν κιλά.

Αυτό είναι πολύ πιθανό να το καταφέρουν. Ταυτόχρονα, ωστόσο, αυτό που θα καταφέρουν είναι να ρίξουν το μεταβολισμό σου σε χαμηλότερα επίπεδα, καθώς ο οργανισμός θα αναγκαστεί να ελαττώσει τις «καύσεις» ώστε να «εξοικονομήσει» ενέργεια για τις βασικές λειτουργίες.

Την ίδια στιγμή, είναι δεδομένο ότι θα χάσουν κιλά γρήγορα και άλλο τόσο σίγουρο ότι θα τα πάρουν πίσω σε ακόμα πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και αυτό επειδή ο οργανισμός μας φαίνεται ότι προσαρμόζεται καλύτερα με μικρές και σταδιακές αλλαγές! Και φυσικά, ακολουθώντας τέτοιου είδους δίαιτες δεν σε βοηθάει να αλλάξεις τη «φιλοσοφία» σου γύρω από το φαγητό και την άσκηση και άρα να αλλάξεις το σώμα σου.

Τρώμε λιγότερο και να κινούμαστε περισσότερο!

Η βασική αρχή για τη μείωση του βάρους είναι ότι, πρέπει να εξασφαλίζουμε αρνητικό ενεργειακό ισοζύγιο. Με απλά λόγια πρέπει, οι θερμίδες που προσλαμβάνουμε μέσω της διατροφής να είναι λιγότερες από εκείνες που δαπανούμε για τις μεταβολικές ανάγκες και τη σωματική μας δραστηριότητα.

Αυτό μπορεί να γίνει, είτε μειώνοντας τις θερμίδες που παίρνουμε, είτε αυξάνοντας τις θερμίδες που καίμε, ή με συνδυασμό και των δύο. Όμως, οι μελέτες δείχνουν ότι, τα καλύτερα και πιο μακροπρόθεσμα αποτελέσματα έχουμε όταν κάνουμε αλλαγές και στις δύο πλευρές της ζυγαριάς!

Αφήστε λοιπόν τις στερητικές δίαιτες, φάτε σωστά και με μέτρο και ασκηθείτε. Αλλάξτε τρόπο ζωής.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα μειώσετε την τροφή σας χωρίς να αυξηθεί η πείνα σας!

x
Send this to a friend