Έτσι κάνετε ζημιά στα πόδια σας χωρίς να το ξέρετε!

Έτσι κάνετε ζημιά στα πόδια σας χωρίς να το ξέρετε!

Από τη χρήση κακής ποιότητας παπουτσιών, μέχρι τα παραπανίσια κιλά είναι πολλοί οι τρόποι που κάνουμε ζημιά στα πόδια μας που είναι η βάση και τα θεμέλια του σώματός μας. Τα πόδια στηρίζουν όλο μας το βάρος, είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να περπατήσουμε, τρέξουμε και χορέψουμε και η προσοχή που πρέπει να δίνουμε για την καλή τους κατάσταση, δεν πρέπει να είναι λίγη. Οι περισσότεροι αντιλαμβανόμαστε, τη σημασία γερών ποδιών, όταν τραυματιστούμε και δούμε τελικά πόσο…χρήσιμα μας ήταν εξαρχής τα πόδια!

Ενώ, όσο πιο σύντομα αντιμετωπιστεί ένας μυϊκός –και μη- τραυματισμός στα πόδια τόσο το καλύτερο για την αποκατάσταση του, ενώ η αμέλεια να αποκαταστήσετε άμεσα, ακόμα και τον μικρότερο τραυματισμό μπορεί να οδηγήσει σε μόνιμες και πιο σοβαρές από την αρχική, βλάβες. Ακολουθούν οι 6 τρόποι που προκαλούμε βλάβη στα πόδια μας και πως τελικά πρέπει να φερόμαστε σε αυτά:

Ακολουθείτε τη μόδα

Οι εταιρείες αθλητικών ειδών στα πλαίσια του ασταμάτητου ανταγωνισμού, βγάζουν διαρκώς νέα μοντέλα παπουτσιών για τρέξιμο, δίνοντας θεωρητικά έμφαση στην ανατομία του ποδιού και κυρίως στο design του μοντέλου. Επειδή όμως, οι εταιρείες αθλητικών ειδών, δεν είναι ορθοπεδικές μονάδες νοσοκομείων, αλλά πρώτο ενδιαφέρον τους είναι το κέρδος, καλό είναι να μην επαναπαύεστε στο γεγονός ότι στη διαφήμιση, φορούσε το ίδιο παπούτσι και ο Γιουσέιν Μπολτ.

Έχετε, λοιπόν υπόψη σας, πως κάθε φορά που αλλάζετε είδος παπουτσιού θα πρέπει να αλλάζετε και τεχνική στο τρέξιμο. Με τα κανονικά παπούτσια προσγειώνεστε πάντα με τη φτέρνα σας. Με τα παπούτσια που μιμούνται το γυμνό πόδι, προσγειώνεστε πάντα με το κέντρο του ποδιού και όχι με τη φτέρνα, αν δεν επιθυμείτε σοβαρές βλάβες στα κόκαλα του ποδιού.

Παίρνετε  βάρος

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, άτομα που πήραν κιλά, μετά από λίγο άρχισαν να αντιμετωπίζουν μυικά και άλλα προβλήματα στα πόδια τους, ενώ η πλειονότητα όσων παραπονούνται για πόνους σε πόδια και αστραγάλους, είναι ήδη παχύσαρκοι.

Ακόμα και 5 παραπανίσια κιλά, είναι αρκετά για να αρχίσουν τα προβλήματα στα πόδια, ενώ όσο περισσότερο ζυγίζετε τόσο περισσότερη ένταση αναγκάζεται να αντιμετωπίσει ο σκελετός, οι σύνδεσμοι και οι τένοντες των ποδιών.

Δεν φοράτε κάλτσες

Όταν φοράτε αθλητικά παπούτσια χωρίς κάλτσες, ανεβάζετε τις πιθανότητες λοίμωξης και μυκητιάσεων στα πόδια. Οι μύκητες αναπαράγονται ιδανικά στο σκοτεινό και υγρό περιβάλλον του παπουτσιού, ενώ οι κάλτσες σας προστατεύουν από αυτή την υγρασία και τις επιπτώσεις της στα πόδια σας.

Επιλέγετε το στυλ από την άνεση

Μην τσιγκουνεύεστε τα χρήματα όταν πρόκειται για το παπούτσι που θα σας στηρίξει κατά τη διάρκεια της ημέρας, σε όλες σας τις δραστηριότητες. Μην αγοράζετε αθλητικά παπούτσια από το διαδίκτυο στηριζόμενοι απλά στο σχέδιο και τα χρώματα. Αγοράστε παπούτσια από αθλητικό μαγαζί με έμπειρους πωλητές που θα σας δώσουν το κατάλληλο παπούτσι για το πόδι σας και τις καθημερινές σας δραστηριότητες. Αποφύγετε έτσι τραυματισμούς, διαστρέμματα και προβλήματα στα γόνατα, που προκαλούνται από κακής εφαρμογής παπούτσια.

Επιλέγετε το λάθος νούμερο

Τα στενά παπούτσια  που επανέρχονται συχνά στη μόδα, κάνουν το μεγαλύτερο κακό στα πόδια σας. Πολλοί είναι εκείνοι που θεωρούν ότι οι κάλοι, είναι θέμα γενετικής, αλλά η αλήθεια είναι πως ο κύριος ένοχος είναι τα στενά παπούτσια.

Τα στενά παπούτσια ακόμα, μπορούν να οδηγήσουν σε προβλήματα στην ανάπτυξη των νυχιών προς τα μέσα και τις αντίστοιχες φλεγμονές, φουσκάλες και πόνους. Μια καλή συμβουλή λοιπόν, είναι να αγοράζετε παπούτσια αργότερα μέσα στη μέρα, ώστε να έχετε καλύτερη εικόνα του πρησμένου ποδιού και να επιλέξετε ένα νούμερο που δεν θα σας στενεύει αργότερα. Προτιμάτε ακόμα μαλακά υλικά, όπως είναι το δέρμα, που θα πάρουν πιο εύκολα το σχήμα του ποδιού σας.

Φοράτε μόνο ένα ζευγάρι παπούτσια

Εάν γυμνάζεστε συχνά ή περπατάτε καθημερινά, καλό είναι να μην φοράτε το ίδιο ζευγάρι παπούτσια κάθε μέρα. Έχετε τουλάχιστον δυο για να εναλλάσσετε, καθώς μετά από τη χρήση, η σόλα του παπουτσιού συμπιέζεται και δεν παρέχει την απαιτούμενη στήριξη. Δίνετε στο παπούτσι την ευκαιρία να ανακτήσει την αρχική του διάσταση και να είναι ξανά σε κατάσταση να σας παράσχει τη σωστή στήριξη.

Εμπιστεύεστε τα πόδια σας, όταν αρχίζουν να ενοχλούνται από τα πολυκαιρισμένα παπούτσια και μην χρησιμοποιείτε σε καμία περίπτωση παπούτσια που έχουν σπάσει οι σόλες, καθώς σύντομα θα αναπτύξετε προβλήματα σε γόνατα και πέλματα.

Διαβάστε ακόμα:Το πάτημα, τα παπούτσια, οι τραυματισμοί και το τεστ της βρεγμένης πατούσας (εικόνα)

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ημερίδα κλειστού στίβου στη Θεσσαλονίκη στις 29 Ιανουαρίου

Ημερίδα κλειστού στίβου θα γίνει το Σάββατο (29/1) στο κλειστό “Τασούλα Κελεσίδου” στους Αμπελόκηπους στη Θεσσαλονίκη.

Στους αγώνες της ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Θεσσαλονίκης έχουν δικαίωμα συμμετοχής αθλητές και αθλήτριες όλων των κατηγοριών. Τα σωματεία μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στους αγώνες μέχρι την Τρίτη (25/1, 14.00) στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected] συμπληρώνοντας τα έντυπα που ακολουθούν.

Προκήρυξη
Έντυπο Άνδρες
Έντυπο Γυναίκες

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Σε εξαιρετικό κλίμα η συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΕΓΑΣ με τον Υφυπουργό Λευτέρη Αυγενάκη

Μια άκρως ωφέλιμη και εποικοδομητική συνάντηση με τον Υφυπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη είχε το μεσημέρι της Δευτέρας (17/1) αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας.

Η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ Σοφία Σακοράφα, ο γενικός γραμματέας Γιώργος Γιατρουδάκης, ο σύμβουλος διοίκησης Λάμπρος Παπακώστας, ο τομεάρχης αλμάτων Γιώργος Πομάσκι και η εκπρόσωπος των αθλητών Μαρία Μπελιμπασάκη επισκέφθηκαν τον Υφυπουργό στο γραφείο του και είχαν την ευκαιρία να του παραθέσουν σημαντικά ζητήματα, που αφορούν κυρίως στα οικονομικά και στις αθλητικές εγκαταστάσεις.

Ο κ. Αυγενάκης άκουσε με ενδιαφέρον την πλευρά της Ομοσπονδίας και δήλωσε ότι είναι αυτονόητη η στήριξη του Υπουργείου σε όλες τις ομοσπονδίες, προκειμένου να υλοποιηθεί στο ακέραιο ο αγωνιστικός προγραμματισμός του 2022 και οι αθλητές και αθλήτριες να συνεχίσουν δίχως προβλήματα την προετοιμασία τους. Ο Υφυπουργός έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον για τις διοργανώσεις που θα γίνουν μέσα στο έτος, ενώ στάθηκε στις δυσκολίες που υπάρχουν στο θέμα των αθλητικών εγκαταστάσεων και για τις οποίες το Υπουργείο προσπαθεί καθημερινά να βρει λύσεις.

Ο κ. Αυγενάκης ενημέρωσε εκτενώς την αντιπροσωπεία του ΣΕΓΑΣ για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για το κλειστό της Παιανίας, προκειμένου να προχωρήσουν οι απαιτούμενες εργασίας και ο χώρος να παραδοθεί για χρήση. Η πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ επικρότησε τις ενέργειες του Υφυπουργού τόσο για το κλειστό της Παιανίας, όσο και για την ενίσχυση των σωματείων την περίοδο των εορτών μέσα από το στοίχημα σε μια δύσκολη χρονικά περίοδο για εκείνα.

Παράλληλα ο Υφυπουργός έκανε γνωστό πως τις προσεχείς εβδομάδες ο ΣΕΓΑΣ θα λάβει τα χρήματα που του αναλογούν από το στοίχημα για τις εθνικές ομάδες, ενώ εντός του Φεβρουαρίου θα του καταβληθεί προκαταβολή της τακτικής επιχορήγησης του 2022. Οι ανακοινώσεις αυτές όπως ήταν αναμενόμενο ικανοποίησαν στο απόλυτα την Ομοσπονδία, αφού η υλοποίηση τους από την πλευρά του Υφυπουργού θα διευκολύνουν το έργο του ΣΕΓΑΣ.

Σε εξίσου καλό κλίμα έγινε και η συνάντηση του γενικού γραμματέα Αθλητισμού Γιώργου Μαυρωτά με την πρόεδρο του ΣΕΓΑΣ Σοφία Σακοράφα και τον γενικό γραμματέα της Ομοσπονδίας Γιώργο Γιατρουδάκη.

Οι δύο πλευρές συζήτησαν για κοινές δράσεις, για τον αγωνιστικό σχεδιασμό της Ομοσπονδίας για το 2022, τα οικονομικά και τις αθλητικές εγκαταστάσεις. Ο γγΑ για άλλη μία φορά έδειξε το ενδιαφέρον του και την πρόθεση του να δώσει λύσεις σε θέματα της αρμοδιότητας του.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend