Πώς θα “φροντίσετε” τα γόνατά σας και θα αποφύγετε τα προβλήματα

Πώς θα "φροντίσετε" τα γόνατά σας και θα αποφύγετε τα προβλήματα

Επιμέλεια: Λευτέρης Κοντούρης

Οι τραυματισμοί ακολουθούν έναν άνθρωπο ανεξαρτήτως εάν γυμνάζεται ή όχι, με τα γόνατα να είναι ένα σημείο ύπουλο. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το πως θα κρατήσετε να γόνατά σας γερά αποφεύγοντας τους τραυματισμούς.

1. Προθέρμανση και διατάσεις πριν την άσκηση

Η προθέρμανση και οι διατάσεις μπορούν να βοηθήσουν την άρθρωση του γονάτου, καθώς αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος και των λεμφικών υγρών μέσα και έξω από τις δομές των αρθρώσεων του γόνατος και των παρακείμενων μαλακών ιστών.

Επίσης, οι μύες και οι σύνδεσμοι των γονάτων διατηρούνται σφιχτοί, με αποτέλεσμα η ένταση στους τένοντες να μειώνεται και η πίεση στα γόνατα να είναι μικρότερη.

2. Αναπτύξτε μυϊκή ισορροπία

Ενισχύστε τους μύες του κάτω σώματος για να μειώσετε την ποσότητα δύναμης που περνά από τα γόνατα σας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διατηρήσει την κατάλληλη μυϊκή ισορροπία μεταξύ των τετρακέφαλων και των οπίσθιων μηριαίων, ώστε να παρέχεται ένα βελτιωμένο επίπεδο σταθεροποίησης και δύναμης για την άρθρωση του γόνατος.

3. Πείτε όχι στην υπερβολική άσκηση

Η άσκηση είναι καλή, αλλά δεν χρειάζεται να το παρακάνετε. Οταν γυμνάζεστε υπερβολικά η πίεση στα γόνατα είναι τεράστια.

4. Μην αυξάνετε απότομα την ένταση της άσκησης

Οταν γυμνάζεστε πρέπει σταδιακά να ανεβάζετε στροφές. Δεν πρέπει να βιάζεστε, καθώς ένας τραυματισμός θα σας πάει αρκετά πίσω.

5. Σωστά παπούτσια

Η υγεία των ποδιών συνδέεται άμεσα με τα γόνατα. Προσπαθήστε να φοράτε παπούτσια που ταιριάζουν απόλυτα στο πόδι σας και απορροφούν τους κραδασμούς. Αν δείτε κάποιο πρόβλημα, μην το αφήσετε. Δεν θα φύγει μόνο του.

6. Να χρησιμοποιείτε σωστά τον εξοπλισμό άσκησης

Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε λανθασμένα τον εξοπλισμό μίας άσκηση, τότε κάνετε μεγάλη ζημιά στα γόνατά σας.

Για παράδειγμα, αν γυμνάζεστε σε στατικό ποδήλατο, ελέγξτε τη θέση του πεταλιού σε σχέση με τη θέση του καθίσματος. Εάν το πετάλι δεν είναι σχετικά κοντά στο λαιμό της σέλας, θα προσδώσει υπερβολική πίεση στα γόνατα σας κατά τη διάρκεια της άσκησης.

7. Προσπαθήστε να διατηρήσετε χαμηλό το βάρος σας

Καλό θα είναι να ελέγχετε το βάρος σας. Σε περίπτωση που αυξηθεί αρκετά, τότε γίνεται μεγαλύτερη η πίεση στα γόνατα και αυξάνεται ο κίνδυνος της οστεοαρθρίτιδας.

8. Να ακούτε το σώμα σας

Οποιαδήποτε ενόχληση και αν αισθανθείτε, ανεξαρτήτου μεγέθους, πρέπει να την παίρνετε στα σοβαρά, γιατί μπορεί τα γόνατά σας να έχουν φτάσει στα όριά τους. Μειώνοντας ή ακόμα και διακόπτοντας μία άσκηση κάνετε ένα βήμα για να αποφύγετε έναν σοβαρό τραυματισμό.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί κάνουν «κρακ» τα γόνατά σου και πότε πρέπει να ανησυχείς 

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Virgin Forest Trail 2020: Ανακοίνωση για την ακύρωση των αγώνων

«Δυστυχώς παρόλο που οι διαδρομές των αγώνων είναι καθόλα έτοιμες, οι προμήθειες άρχισαν να έρχονται και γενικά οι ετοιμασίες είχαν μπει στην τελική ευθεία, το χθεσινό έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο του Παρανεστίου (με τη σύμφωνη γνώμη της Περιφέρειας), μετά τα πρώτα 2 επιβεβαιωμένα κρούσματα κορονοϊού στο Παρανέστι, αποφάσισε την ακύρωση των αγώνων του Παρθένου Δάσους.

Για μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων που δουλεύαμε εδώ και μήνες πάνω στα μονοπάτια των αγώνων και για όλους εσάς που περιμένατε με αγωνία να σταθείτε στην γραμμή της εκκίνησης, είναι πολύ λυπηρό το άκουσμα της ακύρωσης των αγώνων, αλλά πρέπει να σεβαστούμε την απόφαση της διοργανώτριας Δημοτικής αρχής και να βοηθήσουμε το έργο της ιχνηλάτησης από τον ΕΟΔΥ, προστατεύοντας τους κατοίκους του Παρανεστίου.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, θα επιστρέψουν εξ ολοκλήρου το ποσό που κατέθεσαν οι αθλητές / αθλήτριες, με μια διαδικασία που θα ανακοινωθεί σύντομα.

Ευχαριστούμε όσους τίμησαν με την εγγραφή τους τον αγώνα μας και ευχόμαστε σιδερένια υγεία στον καθένα, καθεμία από εσάς.

Η Οργανωτική επιτροπή»

Νίκη… κολοκοτρωνέικη για τους “Δρομείς Ελπίδας”

Οι “Δρομείς Ελπίδας” ήταν ανάμεσα στους 100 εκείνους που τους έλαχε ο κλήρος να ξαναβρούν εκείνη την ανυπότακτη κολοκοτρωνέικη τρέλα . Και μιας και η αναφορά περί του Κολοκοτρώνειου Δρόμου στη διαδρομή Λιμποβίσι – Τρίπολη 28 χλμ., θα πρέπει να πούμε πως αυτήν την φορά δεν υπήρχε απλός “πιλότος”, αλλά ο Δημήτρης Γλυκός ήταν “στρατηγός” σαν τον “Γέρο του Μοριά”…

Κι αυτή η νίκη για τους “Δρομείς Ελπίδας” ήταν…κολοκοτρωνέικη, αφού αντιπαρήλθαν απόσταση, προβλήματα, περιορισμούς, τήρησαν για ακόμη μια φορά τα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή μετάδοσης του κορονοϊού και τερμάτισαν όπως πάντα με το χαμόγελο στα χείλη!

Για τους Δρομείς Ελπίδας,

Σοφατζής Γιώργος

cellphone :6942802002

Ακουμιανάκη Αδαμαντία

cellphone :6984352896

email: [email protected]

facebook :The Hope Runners – Δρομείς Ελπίδας – https://www.facebook.com/hoperunnersathens/

instagram : thehoperunners- https://www.instagram.com/thehoperunners/

Website : Hoperunners.gr-https://www.hoperunners.gr/

x
Send this to a friend