Δέκα τρόποι για να δείχνετε νεότεροι

Ο χρόνος είναι αδυσώπητος. Όσο περισσότερο κυλά, τόσα περισσότερα σημάδια αφήνει πίσω του: ρυτίδες, λευκές/γκρι τρίχες, παραπανίσια κιλά.

Να εξαφανίσεις το πρόβλημα είναι ανέφικτο. Να επιβραδύνεις την έντασή του και να απαλύνεις τα συμπτώματα εφικτό. Πώς θα το καταφέρεις;

1. Να πίνετε μπύρα

Ο λυκίσκος μας γεμίζει με αντιοξειδωτικά και πικρά οξέα τα οποία διαθέτουν πολυάριθμες ιδιότητες προάσπισης της υγείας, καταπολεμώντας φλεγμονές. Η μπύρα είναι επίσης γεμάτη με περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα από κάθε άλλο οινοπνευματώδες ποτό (και δεν σας αφυδατώνει τόσο), και συμπεριλαμβάνει τις βιταμίνες Β3 και Β6 μαγνησίου, οι οποίες είναι ευεργετικές σχεδόν για τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των ρυτιδών. Φυσικά, η υπερβολική κατανάλωσή της καταστρέφει τη βιταμίνη C και φυσικά μπορεί να σας έχει ζαλισμένους για όλη την υπόλοιπη ημέρα.

2. Αντιμετωπίστε τη τριχόπτωση

Η τριχόπτωση και η λεπτή τρίχα απασχολούν σχεδόν του 50% των ανδρών. Οι μισοί από αυτούς υποστηρίζουν πως θα έδιναν μια περιουσία για να αποκτήσουν μια πλούσια κόμη και το ένα τρίτο ισχυρίζεται πως θα έκαναν αποχή από το σεξ για να επανεμφανιστούν τα μαλλιά τους. Για όλα αυτά τα προβλήματα υπάρχει μια πληθώρα προϊόντων που μπορούν να αναγεννήσουν τις τρίχες, επομένως χρειάζονται ενδελεχής αναζήτηση.

3. Αφήστε μούσι

Το απαιτεί η μόδα, κάντε το. Δεν είναι πυκνά και δε φαίνονται ωραία; Κάντε μια έρευνα αγοράς για τα λάδια που κυκλοφορούν και σίγουρα δε θα το μετανιώσετε.

4. Να πίνετε τσάι

Μεταξύ άλλων, το πράσινο τσάι προλαμβάνει τον καρκίνο, βελτιώνει την υγεία της καρδιάς, βοηθά στην απώλεια βάρους και προλαμβάνει τη φθορά των δοντιών. Στα αντιγηραντικά οφέλη για το δέρμα περιλαμβάνονται η μείωση της βλάβης από τον ήλιο και η καθυστέρηση της εμφάνισης ρυτιδών. Αυτό που το καθιστά ιδιαίτερα ξεχωριστό ως όπλο κατά της γήρανσης είναι ένα από τα αντιοξειδωτικά του οφέλη – μια κατεχίνη που ονομάζεται EGCG – η οποία σύμφωνα με έρευνες, μπορεί να ανανεώσει πραγματικά τα νεκρά κύτταρα στο ανώτερο στρώμα του δέρματος.

5. Απεξαρτηθείτε από το κινητό σας

Καταστρέφετε τον ύπνο σας, χάνετε τη συγκέντρωσή σας, προκαλείτε βλάβες στην όρασή σας – αυτό που δεν ξέρετε όμως είναι ότι προκαλείτε ζημιά και στο δέρμα σας. Οι δερματολόγοι ισχυρίζονται ότι πρέπει να προστατεύουμε τα πρόσωπά μας, περιορίζοντας όσο γίνεται περισσότερο την έκθεση και τη χρήση στα τηλέφωνά μας.

6. Πάρτε έναν υπνάκο

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τα επίπεδα κορτιζόλης στο σώμα μας, η οποία προκαλεί αυξημένες φλεγμονώδεις αποκκρίσεις κλονίζοντας τα επίπεδα κολλαγόνου και υαλουρωνικού. Επίσης, ενώ κοιμόμαστε, ενυδατώνεται το δέρμα και η υγρασία ανακατανέμεται σωστά σε όλο το σώμα. Έτσι, αν ξυπνάτε με πρησμένα μάτια ή ξηρότητα, πιθανότατα χρειάζεστε λίγο ύπνο. Φροντίστε το υπνοδωμάτιό σας να είναι δροσερό και άνετο και πάνω απ’ όλα επενδύστε σε ένα ξεκούραστο στρώμα.

 7. Φτιάξτε ένα πολύχρωμο πρωινό

Δεν υπάρχει κύτταρο στο σώμα που δεν ωφελείται από την εκπληκτική δόση των αντιοξειδωτικών που προσφέρουν τα μπλούμπερι. Η χοληστερόλη και τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, η πεπτική και η νοητική λειτουργία και η υγεία της καρδιάς ρυθμίζονται από τις μικρές αυτές πινελιές φρούτων, επομένως προλαμβάνουν τη φθορά από μέσα.

8. Καθαρίστε το σπίτι σας

Ο αέρας στο σπίτι σας είναι κατά μέσο όρο 3-5 φορές περισσότερο μολυσμένος από τον αέρα έξω σύμφωνα με κάποιες τελευταίες έρευνες και, λαμβάνοντας υπόψη ότι περνάμε περίπου το 90% του χρόνου μας σε εσωτερικούς χώρους, είναι κάτι που πρέπει να σκεφτούμε. Καταστάσεις όπως οι αναθυμιάσεις των προϊόντων, η μούχλα, τα ακάρεα σκόνης, η γύρη και τα μικρόβια βρίσκονται στον αέρα του σπιτιού, περνώντας από τα ρεύματα αίματος. Αρκετά δυσάρεστο όταν το σκεφτεί κανείς.

9. Βελτιώστε τη μυρωδιά σας

Εντάξει, αυτό δεν πρόκειται να κάνει θαύματα για την ορατή γήρανση, αλλά το νοερό ταξίδι νοσταλγίας που θα σας προσφέρει, θα αφήσει την εντύπωση ότι όλοι γύρω σας σας βλέπουν πραγματικά ως το ιδανικό παράδειγμα νεότητας.

10. Πλύνετε το πρόσωπό σας σωστά

Εξετάστε  με τι πλένετε στο πρόσωπό σας και αν περιέχει λαουρυλοθειικό νάτριο πετάξτε το κατευθείαν στον κάδο. Αυτοί είναι χημικοί παράγοντες αφρισμού που χρησιμοποιούνται σε όλα, από σαμπουάν έως απορρυπαντικό πλυντηρίων ρούχων και θα προκαλέσουν όλεθρο στο πρόσωπό σας, καθιστώντας την επιδερμίδα εύθραυστη μακροπρόθεσμα.

Διαβάστε επίσης: Πέντε άνθρωποι που τους… ξέχασε ο χρόνος! (pics)

Previous ArticleNext Article

Τι είδους προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;

Ποια προπόνηση ταιριάζει σε κάθε σωματότυπο;
Της Νικολέτας Μιχαηλίδου

Σε μια περίοδο που το άγχος και ο πολυάσχολος τρόπος ζωής κυριαρχούν στην καθημερινότητά των περισσότερων ανθρώπων και σε μια χρονική στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση επηρεάζει όλο και περισσότερο κόσμο, πολλοί άνθρωποι λανθασμένα παραμελoύν την σωστή διατροφή, την άσκηση και την ευεξία τους, χωρίς να σκέφτονται τις επιπτώσεις που μπορει να εχει αυτό όχι μόνο στη γενικότερη υγεία τους, αλλά και σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι με την τακτική άσκηση βελτιώνει κανείς την υγεία του. Η άσκηση μειώνει τους κινδύνους ασθενειών, βοηθά στην απώλεια ή τη διατήρηση βάρους και ενισχύει την ενεργητικότητα και την αυτοπεποίθηση. Η σωστή άσκηση μπορεί άμεσα να αμβλύνει το όποιο πρόβλημα υπάρχει και να βελτιώσει τα ήδη καλοσχηματισμένα σημεία του κορμιού, ενώ ένα ακατάλληλο πρόγραμμα μπορεί να φέρει ακριβώς το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μάθε το σωματότυπό σου και απόκτησε το σώμα που ονειρεύεσαι. Ιδού λοιπόν μερικά απλά tips για να αναγνωρίσει κανείς τον σωματότυπο του πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε άσκηση. Υπάρχουν τέσσερις τύποι σώματος ανάλογα με το σχήμα, το σκελετό και την κατανομή του βάρους: το Κουτάλι, η Κλεψύδρα, ο Κώνος και ο Χάρακας. Είναι όλοι σωματότυποι που έχουν από τη φυσική τους κατασκευή πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Βρείτε το δικό σας τύπο και ακολουθείστε το σωστό πρόγραμμα με σκοπό την σωστή άσκηση και τα εμφανή αποτελέσματα:

Έχετε την τάση να παραμένετε λεπτοί;

  • στο άνω μέρος του σώματος
  • σε όλο το σώμα
  • στην περιοχή της μέσης
  • στο κάτω μέρος του σώματος

Πού συγκεντρώνεται συνήθως το έξτρα βάρος;

  • Στους γοφούς, στους μηρούς και τους γλουτούς;
  • Στο στομάχι και τους γλουτούς
  • Και στο άνω και στο κάτω μέρος του σώματος
  • Στην πλάτη, το στήθος, στα χέρια και στο στομάχι

Σε ποιο τμήμα του σώματος σας είναι πιο δύσκολο να αδυνατίσετε;

  • Στο κάτω μέρος
  • Στο άνω μέρος και το κάτω μέρος
  • Δεν είναι και τόσο δύσκολο
  • Στο άνω μέρος

Αν μπορούσατε να αλλάξετε κάτι στο σώμα σας, τι θα ήταν;

  • Το κάτω μέρος: τους γλουτούς, το εσωτερικό των μηρών και τους γοφούς
  • Το στομάχι
  • Το άνω μέρος και το κάτω
  • και τα δύο θέλουν δουλειά

Περισσότερα α: κουτάλι, β: χάρακας, γ: κλεψύδρα, δ: κώνος

Κουτάλι

Χαρακτηριστικά: Ωραίος άνω κορμός – άνω κοιλιακοί και χέρια. Το πάνω μέρος του σώματος είναι πιο αδύνατο και στενό. Πιο κοντά πόδια και μακρύτερος κορμός. Το μεγαλύτερο μέρος του βάρους συγκεντρώνεται κάτω από τη μέση και όταν παίρνει βάρος παχαίνει κυρίως στους γοφούς, στους μηρούς και την περιοχή πίσω από τα γόνατα. Τα αντανακλαστικά του κουταλιού είναι πολύ καλά, οπότε αποδίδει ιδιαίτερα στη γυμναστική και στα σπορ που απαιτούν δύναμη στο κάτω μέρος του σώματος και συγχρονισμό. Το κλειδί είναι να διαλέξετε αερόβια άσκηση μέτριας έντασης και να τη συνδυάσετε με βάρη που θα δυναμώσουν το πάνω μέρος του κορμού.

Προτάσεις: Σχοινάκι με ταχύτητα, στατικό ποδήλατο με μικρή αντίσταση και υψηλή ταχύτητα, άρσεις ποδιών στο πλάι σε όρθια στάση.

Χάρακας

Χαρακτηριστικά: Συνήθως χρειάζεστε τη γυμναστική λιγότερο από κάθε άλλο τύπο σώματος. Είναι απαραίτητο να επικεντρώσετε την προσοχή στην ενδυνάμωση και τον σχηματισμό των μυών, αφού αυτό είναι το ευαίσθητο σημείο σας. Σπάνια έχετε μεγάλο στήθος, όμως χρειάζεται να δυναμώσετε πλάτη, κοιλιακούς και ώμους για να μην αποκτήσετε κακή στάση σώματος. Είστε καλοί στο κολύμπι, το τζόκινγκ και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων αφού η κατασκευή και η κατανομή του βάρος σας είναι τέτοια που δεν ασκούνται μεγάλες πιέσεις στις αρθρώσεις σας.

Προτάσεις: Διατατικές ασκήσεις, step, κοιλιακοί, ροκανίσματα (είδος εκγύμνασης κοιλιακών μυών) , push-ups, κολύμπι κλπ.

Kώνος

Χαρακτηριστικά: Μεγαλύτερος όγκος και βάρος στο άνω μέρος της πλάτης και το στήθος. Κορμός σχετικά κοντός αλλά πόδια μακριά. Το στομάχι προεξέχει μια φυσική κλίση από την κατασκευή σας που είναι ορατή. Για να αποφευχθεί λοιπόν αυτό χρειάζεται ενδυνάμωση στους κοιλιακούς μύες και αύξηση της αντοχής των επίμαχων μυών. Είστε καλοί σε αθλήματα που απαιτούν ταχύτητα και δύναμη στο άνω μέρος του κορμού, όπως οι ρακέτες και κάθε σπορ που απαιτεί γρήγορες, δυνατές και κοφτές κινήσεις.

Προτάσεις: Θα ωφεληθείτε αν κάνετε αεροβική άσκηση σε συνδυασμό με κοιλιακούς και ασκήσεις ενδυνάμωσης του άνω κορμού. Οι ασκήσεις με βάρη είναι κατάλληλες αν χρησιμοποιήσετε λίγα κιλά για το άνω μέρος και επικεντρώσετε την προσοχή σας στην ενδυνάμωση του κάτω μισού του σώματος σας.

Κλεψύδρα

Χαρακτηριστικά: Ο τύπος αυτός σώματος έχει γενικά δυνατά οστά και μύες, είναι λιγότερο ευάλωτος στην οστεοπόρωση από άλλους τύπους και σπάνια αντιμετωπίζει προβλήματα μέσης, αφού από την κατασκευή του έχει δυνατούς κοιλιακούς. Τα πόδια είναι αδύνατα και ίσια με καλοσχηματισμένους γαστροκνήμιους (γάμπες).

Προτάσεις: Σχοινάκι, στατικό ποδήλατο με χαμηλή ένταση και υψηλή ταχύτητα, γρήγορο περπάτημα, σκι.

Πηγή: “Ευεξία & Διατροφή” Τεύχος 48:16-18 Δημοσιεύτηκε στο mednutrition.gr

Τη λειτουργία του «διακόπτη λίπους» προσπαθούν να ελέγξουν οι επιστήμονες!

Επιστήμονες στην Αυστραλία, με επικεφαλής έναν Ελληνο-αυστραλό που εδώ και χρόνια μελετά τους μηχανισμούς της παχυσαρκίας, έκαναν μια ανακάλυψη, η οποία μπορεί να αποδειχθεί σημαντική στη μάχη εναντίον των παραπανίσιων κιλών.

Οι ερευνητές εντόπισαν για πρώτη φορά στον εγκέφαλο ένα «διακόπτη λίπους», που ρυθμίζει πόσο λίπος καίει ένας άνθρωπος μετά το φαγητό και ο οποίος στους παχύσαρκους είναι «κολλημένος» και μένει συνεχώς ενεργοποιημένος.

Η χειραγώγηση του εν λόγω «διακόπτη» στο μέλλον θα μπορούσε να βοηθήσει στον έλεγχο της παχυσαρκίας. Η ανακάλυψη φωτίζει ένα χρόνιο αίνιγμα που απασχολούσε τους επιστήμονες: πώς το σώμα αποφασίζει αν θα κάψει ή θα αποθηκεύσει το λίπος του και πώς επιλέγει να χρησιμοποιήσει την ενέργεια που παίρνει από τις τροφές.

Ο καθηγητής Αντώνης Τηγάνης (Τόνι Τιγκάνις) και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο Μονάς της Μελβούρνης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας “Cell Metabolism”, μελέτησαν τους μηχανισμούς μετατροπής του λευκού λίπους (που αποθηκεύει ενέργεια) σε καφέ λίπος (που χρησιμοποιείται ως «καύσιμη ύλη» για την απελευθέρωση ενέργειας).

Ο διακόπτης…

Το λίπος αποθηκεύεται σε ειδικά κύτταρα του λιπώδους ιστού (τα αδιποκύτταρα) που μπορούν να μετατραπούν από τη μία μορφή λίπους στην άλλη, ανάλογα με τις εντολές του εγκεφάλου. Η πολύπλοκη διαδικασία -με τη μεσολάβηση της ορμόνης ινσουλίνης- ελέγχεται από ένα μηχανισμό σαν διακόπτη στον εγκέφαλο, που «ανάβει» και «σβήνει», πράγμα που οδηγεί εναλλακτικά είτε σε αποθήκευση είτε σε κάψιμο του λίπους.

Που δεν λειτουργεί

Στους παχύσαρκους ανθρώπους αυτός ο «διακόπτης» δεν φαίνεται να λειτουργεί σωστά, καθώς παραμένει διαρκώς «αναμμένος», με συνέπεια, όταν τρώνε, το λίπος συνεχώς να συσσωρεύεται και να μη καίγεται. Στην περίπτωσή τους, το σώμα δεν παράγει αρκετό καφέ λίπος και δεν δαπανά αρκετή ενέργεια από το κάψιμό του. Έτσι, όταν κανείς τρώει, βάζει πρόσθετα κιλά.

Οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα κατορθώσουν να ελέγξουν τη λειτουργία του «διακόπτη», έτσι ώστε οι άνθρωποι στο μέλλον να μπορούν να ελέγχουν καλύτερα τον τρόπο που το σώμα τους «χειρίζεται» το λίπος.

«Ίσως καταφέρουμε να διορθώσουμε αυτό το μηχανισμό, προκειμένου να διευκολύνουμε την κατανάλωση ενέργειας και την απώλεια βάρους στα παχύσαρκα άτομα. Όμως η όποια δυνητική θεραπεία απέχει ακόμη πολλά χρόνια» δήλωσε ο κ. Τηγάνης.

Διαβάστε ακόμα: Τρεις συμβουλές για να μην πεινάτε συνέχεια όταν γυμνάζεστε

x
Send this to a friend