Τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουμε να αγοράζουμε από το Super Market

Δεν είναι μυστικό ότι πολλά από τα «υγιεινά» τρόφιμα που βρίσκονται στα ράφια των σούπερ μάρκετ είναι τουλάχιστον αμφιλεγόμενα.

Ορισμένοι χυμοί φρούτων ή μερικά γιαούρτια είναι πολλές φορές τροφές που φαίνονται εντελώς υγιεινές  αλλά στην πραγματικότητα είναι φορτωμένες με πρόσθετα σάκχαρα και άλλα ανθυγιεινά συστατικά.

Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγουμε την αγορά τους και να βρίσκουμε τα κατάλληλα μαγαζιά.

Ψωμί ολικής αλέσεως

Δεν είναι πάντα τόσο υγιεινό όσο φαίνεται. Μάλιστα, το ψωμί ολικής αλέσεως όταν το συναντάμε στο σούπερ μάρκετ έχει μέχρι και τέσσερις φορές περισσότερα συστατικά από ό, τι είναι απαραίτητο και αυτό είναι κάτι που γίνεται προκειμένου να διατηρήσει τη φρεσκάδα του. Μην ξεγελιέστε…

Τρόποι για να εξοικονομήσετε χρήματα στο Super Market τις ημέρες του Κορωνοϊού  

Χυμοί

Οι φυσικοί φρουτοχυμοί είναι όχι μόνο πλούσιοι σε θερμίδες αλλά ταυτόχρονα πλούσιοι τόσο σε ζάχαρη όσο και σε λιπαρά. Αν σας αρέσουν οι χυμοί τότε καλό είναι να τους φτιάχνετε μόνοι σας στο σπίτι με φρούτα που έχετε αγοράσει και όχι να τους παίρνετε έτοιμους από το σούπερ μάρκετ. Αν είναι συσκευασμένοι είναι και πιο… ύπουλη κατάσταση.

Κατεψυγμένα γεύματα

Τα κατεψυγμένα γεύματα που διατίθενται στο εμπόριο και τα οποία διαφημίζονται ως γεύματά χαμηλών θερμίδων μπορεί να περιέχουν λιγότερο από 300 θερμίδες αλλά στερούνται διαφόρων σημαντικών συστατικών και σας αφήνουν πεινασμένους σε ελάχιστο χρόνο από την κατανάλωσή τους. Επίσης, τείνουν να είναι φορτωμένα με νάτριο για τη διατήρηση φρεσκάδας κάτι που δεν είναι και ιδιαίτερα ιδανικό.

Βρώμη

Η βρώμη προωθείται ως μέρος ενός ισορροπημένου και θρεπτικού πρωινού εξαιτίας της υψηλής περιεκτικότητας της σε ίνες. Ωστόσο δεν είναι όλα τα είδη της βρώμης το ίδιο. Πολλές συσκευασμένες εκδοχές της έχουν απίστευτα υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και νάτριο. Ψάξτε για τις ποικιλίες βρώμης που ως πρώτο συστατικό τους απαριθμούν τη βρώμη και περιέχουν λιγότερα από έξι γραμμάρια ζάχαρης και 140 χιλιοστόγραμμα νατρίου ανά μερίδα.

Τι πρέπει να κάνουμε τελικά με τα ψώνια του Super Market;

Συσκευασμένες σαλάτες

Πολλοί άνθρωποι υποθέτουν ότι το να αγοράζεις έτοιμες σαλάτες, οι οποίες δεν έχουν λιπαρά είναι ένας υγιής τρόπος για να γλιτώσετε θερμίδες. Δεν ισχύει όμως. Οι εν λόγω σαλάτες είναι γεμάτες από χόρτα, τα οποία περιέχουν λιποδιαλυτές βιταμίνες, βασικά μέταλλα και αντιοξειδωτικά που προστατεύουν το σώμα μας από την ασθένεια. Χωρίς την προσθήκη όμως κάποιου υγιούς λίπους, το σώμα μας δεν είναι σε θέση να απορροφήσει πλήρως τα θρεπτικά συστατικά στις σαλάτες.

Διαβάστε επίσης: Πως θα αναγνωρίσεις το καλάθι του δρομέα στο Super Market!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Δέκα κανόνες διατροφής που θα αλλάξουν τη ζωή σας!

Διατροφικοί κανόνες που θα αλλάξουν ριζικά τη ζωή σας!

H υγιεινή διατροφή και η ισορροπημένη δίαιτα είναι απαραίτητες για την σωστή σωματική λειτουργία. Η τροφή συμβάλει στην παραγωγή ενέργειας, αντικαθιστά φθαρμένα κύτταρα και ιστούς, προστατεύει από μολύνσεις, συμβάλει στην ταχεία ανάρρωση από ασθένειες και πραγματοποιεί χημικές διεργασίες όπως η πέψη.

Μια σωστή δίαιτα δεν συνεπάγεται να ξοδέψετε μια περιουσία στο μανάβικο. Έχει να κάνει περισσότερο με τις συνήθειες εκείνες που θα σας κρατήσουν σε φόρμα. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες και υγιή λίπη θα πρέπει να βρίσκονται στο πρόγραμμά σας, σε αντίθετη με την ζάχαρη και τα ποτά που περιέχουν πολλές θερμίδες.

Η παχυσαρκία έχει γίνει «μόδα» σε παγκόσμιο επίπεδο και για τον λόγο αυτό θα πρέπει να ακολουθείτε πιστά ένα υγιές διατροφικό πρόγραμμα ώστε να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιες καταστάσεις.

Ακολουθούν 10 διατροφικές συνήθειες που θα αλλάξουν την ζωή σας:

Παρακολουθήστε τι τρώτε

Σημειώστε σε ένα χαρτί τι καταναλώνετε ή χρησιμοποιείστε μια εφαρμογή στο κινητό σας. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η παρακολούθηση των τροφίμων σας είναι ευεργετική για την απώλεια βάρους. Βοηθά να μην βγείτε εκτός προγράμματος και αποτρέπει την υπερκατανάλωση φαγητού.

Μην τρώτε τροφές που δεν σας αρέσουν

Δεν πρέπει να καταναλώνετε ό,τι βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. Μην παίρνετε θερμίδες από τροφές που δεν σας αρέσουν. Αν συνεχίσετε να νιώθετε πείνα φάτε μια δεύτερη μερίδα τροφής της αρεσκείας σας.

Προετοιμάστε έγκαιρα το γεύμα σας

Προετοιμάστε το γεύμα σας από το προηγούμενο βράδυ προκειμένου να σιγουρευτείτε πως θα πάρετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σας κατά την διάρκεια της μέρας.

Μην παραλείπετε ποτέ το πρωινό

Ερευνες έχουν δείξει πως όσοι τρώνε σωστό πρωινό έχουν καλύτερες διαιτητικές συνήθειες από όσους το παραλείπουν. Το πρωινό ενισχύει τον μεταβολισμό, σας δίνει ενέργεια, βοηθά στην απώλεια κιλών και στην συγκέντρωση.

Να έχετε μαζί σας μια μπάρα ενέργειας για ώρα ανάγκης

Όταν αισθανθείτε υποτονικά απλά καταναλώστε μια μπάρα πρωτεϊνών. Η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη για να έχει το σώμα σας ενέργεια,  συμβάλει στην παραγωγή ενζύμων και ορμονών, κρατά υγιή τα οστά, τα μαλλιά και τα νύχια.

Μην αποφεύγετε τα υγιή λίπη

 Λιπαρά ψάρια, ολόκληρα αυγά, αβοκάντο, μαύρη σοκολάτα και λιναρόσπορος, δεν θα πρέπει να λείψουν από την διατροφή σας, καθώς τα οφέλη για την υγεία είναι πολλαπλά.

Ελέγχετε τις μερίδες που καταναλώνετε

Με τον τρόπο αυτό θα ξέρετε ακριβώς το πόσες θερμίδες προσλαμβάνετε από κάθε τροφή. Μπορείτε να ζυγίζετε τις τροφές που καταναλώνετε ή να χρησιμοποιείτε πιάτα που μετρούν τις μερίδες.

Προσθέστε φυτικές ίνες στην διατροφή σας

Παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην καλή λειτουργία του πεπτικού, ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνουν τον κίνδυνο για εγκεφαλικό, βοηθούν στην απώλεια βάρους.

Τρώτε χωρίς βιασύνη

Πάρτε βαθιές ανάσες όσο τρώτε και μασάτε αργά. Οσο περισσότερο οξυγόνο προσλαμβάνετε την ώρα του φαγητού, τόσο ευκολότερη είναι η πέψη στην συνέχεια. Κατά συνέπεια ενισχύεται ο μεταβολισμός σας.

Πιείτε νερό πριν το φαγητό

Είναι συχνό φαινόμενο να μπερδεύει κανείς την πείνα με την δίψα. Πριν το γεύμα πιείτε λίγο νερό για να δείτε αν στην συνέχεια θα νιώσετε πλήρεις. Επίσης το νερό γεμίζει το στομάχι και στην συνέχεια θέλετε να καταναλώσετε μικρότερες μερίδες φαγητού.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Έξι “έξυπνα” βραδινά σνακ για δρομείς που βοηθούν στον ύπνο

Έξι υγιεινά και “έξυπνα” σνακ για δρομείς που βοηθούν τον βραδινό ύπνο

Γράφει η: Jessica Migala (Διατροφολόγος και συνεργάτης του runnersworld.co.uk)

Τα υγιεινά σνακ πριν πέσετε στο κρεβάτι μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε σωστά και να ξυπνήσετε καλύτερα το επόμενο πρωί.

Υπάρχουν επιθυμίες κατά τη διάρκεια της ημέρας που μπορείτε να καλύψετε “έξυπνα”. Λαμβάνοντας δηλαδή τα απαραίτητα συστατικά που χρειάζεται και ταυτόχρονα τη γεύση που θα σας οδηγήσει στον κορεσμό της επιθυμίας σας και ταυτόχρονα χωρίς να πάρετε πολλές θερμίδες.

1) Λαχταράτε κάτι γλυκό;

Ανακατέψτε παγωμένα βατόμουρα και καρπούζι για να κάνετε φρούτα «σορμπέ»
Γιατί: Ικανοποιεί την όρεξη για κάτι γλυκό αλλά έχει ελάχιστες θερμίδες. Τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα καταπολεμούν το στρες που παράγεται από την άσκηση,  ενώ το καρπούζι περιέχει αμινοξέα που καταπολεμά τις ενοχλήσεις στους μυες.

2) Προσπαθείτε να χάσετε κιλά;

Φάτε ελληνικό γιαούρτι με κανέλα και βανίλια
Γιατί: H πρωτεΐνη ικανοποιεί κάπως το αίσθημα της πείνας ο βράδυ, υπογραμμίζει η διατροφολόγος, Lauren Antonucci. Καταναλώστε το μισή ώρα πριν τον ύπνο για να δώσει ώθηση στον μεταβολισμό σας την επόμενη ημέρα.

3) Θέλετε να τρέξετε το επόμενο πρωί πριν πάρετε πρωινό;

Φάτε φράουλες και ψωμί ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο
Γιατί: Οι σύνθετοι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες, κατευνάζουν την πείνα. «Καταναλώστε τα τρεις ώρες μετά το δείπνο για να ανανεώσετε τα επίπεδα γλυκογόνου», αναφέρει η Connie Diekman, διευθύντρια στο τμήμα διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον.

4) Είχατε μια κουραστική προπόνηση;

Πιείτε σοκολατούχο γάλα.
Γιατί: Ενυδατώνει τον οργανισμό, τον προμηθεύει με γλυκογόνο, και πρωτεΐνες. Αν καταναλωθεί 30 λεπτά πριν τον ύπνο, η καζεΐνη (πρωτεΐνη γάλακτος) βελτιώνει τη σύνθεση των μυϊκών πρωτεϊνών τη διάρκεια της νύχτας.

5) Έχετε αγώνα αύριο αλλά δεν μπορείτε να κοιμηθείτε;

Φάτε κράκερ με ελβετικό τυρί ή τυρί τσένταρ
Γιατί: O συνδυασμός υδατανθράκων – πρωτεϊνών παρέχει τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που διευκολύνει τον ύπνο.

6) Τρέξατε το απόγευμα;

Φάτε αυγά με λαχανικά σε τορτίγια ολικής άλεσης
Γιατί: Είναι κάτι χορταστικό και σας επιτρέπει μην νιώσετε πεινασμένοι τα μεσάνυκτα. Τα αυγά βοηθούν στην αποκατάσταση και τα λαχανικά ενισχύουν τον οργανισμό με τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία.

Διαβάστε ακόμα: 25 υπέροχα σνακ για δρομείς: Πότε θα τα φάτε και πόσες θερμίδες περιέχουν 

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend