Τρέξιμο: Ο μαθηματικός τύπος που υπολογίζει τις θερμίδες που “καίμε”

H τέλεια προθέρμανση πριν το τρέξιμο που διαρκεί δυο λεπτά!

Γράφει ο Ιωάννης Σαρρής (Γυμναστής, Χανιά)*

Αν σου αρέσει να τρέχεις και θες να υπολογίσεις τις θερμίδες που καις στο τρέξιμο, είσαι στο κατάλληλο άρθρο.

Στις μέρες μας αρκετοί είναι εκείνοι οι οποίοι επιλέγουν να γυμνάζονται στο σπίτι με το δικό τους προσωπικό εξοπλισμό στην ασφάλεια του χώρου τους, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια.

Η αερόβια προπόνηση είναι απαραίτητη σε ένα πρόγραμμα εκγύμνασης σε οποιοδήποτε χώρο και να πραγματοποιείται και για το  λόγο αυτό όσοι έχουν επιλέξει να ασκούνται σε δικό τους χώρο έχουν προμηθευτεί ένα αερόβιο μηχάνημα (διάδρομο, ελλειπτικό, ποδήλατο).

Τρέξιμο: Γίνεται να χάσεις βάρος ενώ προπονείσαι για έναν αγώνα;

Τρέξιμο και gadgets

Την τελευταία δεκαετία το τρέξιμο σε εξωτερικό χώρο γνωρίζει μεγάλη απήχηση από όλες τις ηλικίες. Παράλληλα με την μεγάλη ανάπτυξη που γνωρίζει η φυσική δραστηριότητα εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών αναπτύσσουν προϊόντα με χαμηλό κόστος, τα οποία συνεισφέρουν στην παρακολούθηση ζωτικών λειτουργιών του ανθρώπου τόσο κατά την ηρεμία όσο και κατά τη διάρκεια οποιασδήποτε μορφής άσκησης, καταγράφοντας αρκετούς παράγοντες που μας είναι χρήσιμοι όπως η καρδιακή συχνότητα, οι θερμίδες που καταναλώσαμε και άλλα με μεγάλη αξιοπιστία στα δεδομένα που μας παρέχουν.

Υπάρχουν όμως αρκετοί οι οποίοι δεν είναι κάτοχοι τέτοιων συσκευών ωστόσο ενδιαφέρονται να γνωρίζουν τις θερμίδες που έχουν κάνει κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης έχοντας μεγάλη σημασία για τους ίδιους.

Οι μεγαλύτεροι οργανισμοί υγείας που ασχολούνται τόσο με τη φυσική δραστηριότητα σε υγιείς πληθυσμούς αλλά και σε κλινικούς, βλέπε παχυσαρκία, διαβήτης τύπου 2 και άλλα συνιστούν την άσκηση σαν φάρμακο με ελάχιστη ‘δοσολογία’ αερόβιας προπόνησης διάρκειας 30 λεπτών τρεις φορές την εβδομάδα.

Έχοντας υπόψιν ότι αρκετά από τα προβλήματα υγείας οφείλονται στο αυξημένο σωματικό βάρος και την έλλειψη χρόνου λόγω της καθημερινότητας ένας ασκούμενος μπορεί μέσα σε 30 λεπτά αερόβιας προπόνησης να δαπανήσει αρκετές θερμίδες που θα τον οδηγήσουν στη μείωση του σωματικού του βάρους και συνεπώς στη βελτίωση της υγείας του.

Πόσες θερμίδες όμως καίμε όταν τρέχουμε αδιάκοπα στον ίδιο ρυθμό;

Το λεγόμενο μεταβολικό ισοδύναμο MET χαρακτηρίζει το ρυθμό όπου ένα άτομο καταναλώνει ενέργεια τόσο στην ηρεμία όσο και κατά τη διάρκεια της άσκησης με μια τιμή αναφοράς, που ορίζεται κατά σύμβαση στα 3,5 mL οξυγόνου ανά κιλό ανά λεπτό.

Πως θα καταφέρετε να κάψετε περισσότερες θερμίδες τρέχοντας

Για ένα άτομο λοιπόν το οποίο ζυγίζει 70 κιλά για να δούμε πόσες θερμίδες καταναλώνει στην ηρεμία:

3,5 x σωματικό βάρος /200 =1,22 θερμίδες το λεπτό

Ο ίδιος τύπος δεν ισχύει κατά τη διάρκεια της άσκησης καθώς η ταχύτητα αλλά και η κλίση του δαπέδου παίζουν σημαντικό ρόλο στο πόσες θερμίδες θα κάψουμε διαφοροποιώντας το MET με βάση λοιπόν τους παρακάτω πίνακες μπορούμε να υπολογίσουμε την θερμιδική δαπάνη ανάλογα τον τύπο της αερόβιας άσκησης τη κλίση του εδάφους και τον χρόνο.

Ενεργειακό κόστος βαδίσματος MET

% κλιση εδάφους Ταχύτητα km/h
3 4 5 6
0 2,4 2,9 3,4 3,9
2,5 3,1 3,7 4,5 5,2
5 3,8 4,6 5,6 6,5
7,5 4,5 5,5 6,7 7,8
10 5,2 6,4 7,8 9,1
12,5 5,9 7,3 8,9 10,4
15 6,6 8,2 10 11,7
17,5 7,3 9,1 11,1 12,4
20 8 10 12,2 14,2
22,5 8,7 10,9 13,3 15,5
25 9,4 11,8 14,4 16,8

Ενεργειακό κόστος τρεξίματος MET

% κλιση εδάφους Ταχύτητα km/h
8 10 12 14 16
0 8,6 10,5 12,5 14,5 16,3
2,5 9,5 11,5 13,8 16 18
5 10,3 12,6 15,1 17,5 19,7
7,5 11,2 13,6 16,4 19
10 12 14,6 17,7
12,5 12,9 15,7 19
15 13,8 16,7

Για να υπολογίσουμε πόσες θερμίδες καίμε στο τρέξιμο αρκεί να χρησιμοποιήσουμε τον εξής τύπο..

ΜΕΤ x 3,5 x σωματικό βάρος/200 x χρόνος της άσκησης

Όπου ΜΕΤ αντικαθιστούμε από τους παραπάνω πίνακες ανάλογα με το αν περπατάμε ή τρέχουμε.

Για παράδειγμα ένας ασκούμενος που τρέχει για 30 λεπτά με 12 km/h και ζυγίζει 70 κιλά θα κάψει:

12.5 MET x 3.5 x 70 κιλά /200 x 30 λεπτά = 459 θερμίδες

Ο συγκεκριμένος τρόπος για τον υπολογισμό των δαπανημένων θερμίδων μέσω του τρεξίματος αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για να καθορίσουμε το στόχο της προπόνησής μας χωρίς ιδιαίτερα υλικοτεχνικά μέσα καθώς έχει μεγάλη αξιοπιστία και αποτελεί ένα βοήθημα τόσο για τον απλό ασκούμενο όσο και για τους επαγγελματίες της άσκησης.

Διαβάστε επίσης: Γίνεται να κάψω λίπος με 30 λεπτά τρέξιμο;

Πηγή: www.fmh.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony έτοιμοι για το ταξίδι των ρεκόρ στη Βαρκελώνη

Φώτης Ζησιμόπουλος και Saucony ενώνουν τις δυνάμεις τους με στόχο το Παγκόσμιο ρεκόρ που θα κυνηγήσει ο Φώτης  στον 24ωρο αγώνα του σταδίου της Βαρκελώνης στις 26-27 Φεβρουάριου.

Το ρεκόρ σήμερα είναι τα 309 χιλιόμετρα κάτι που θα προσπαθήσει να καταρρίψει ο Φώτης Ζησιμόπουλος και να πετύχει νέο Παγκόσμιο ρεκόρ. Συνοδοιπόρος στο ταξίδι του η εταιρεία αθλητικών ειδών Saucony που θα τον εξοπλίσει με όλα τα κατάλληλα προϊόντα (παπούτσια ρούχα και αξεσουάρ) που θα τον βοηθήσουν στην προετοιμασία και τον αγώνα του.

Η Saucony η πρώτη εταιρεία στο κόσμο για τρέξιμο με έτος ίδρυσης το 1898 ειδικεύεται αποκλειστικά στο τρέξιμο και παρέχει μία ευρεία γκάμα προϊόντων για όλους τους τύπους δρομέων.

Στην Ελλάδα Αντιπρόσωπος της Saucony είναι η εταιρεία ΒΕΤΟ.

fb: Saucony.Greece
instagram: sauconygreece
website: saucony.veto.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Ανοίγουν οι εγγραφές για τον Ημιμαραθώνιο Αθήνας 2022

Ημιμαραθώνιος Αθήνας στις 23 Μαΐου 2021

O ΣΕΓΑΣ και ο Δήμος Αθηναίων/ΟΠΑΝΔΑ ανακοινώνουν, το άνοιγμα των εγγραφών του Ημιμαραθωνίου της Αθήνας ο οποίος θα διεξαχθεί στις 20 Μαρτίου 2022, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Αττικής και Μεγάλο Χορηγό την ERGO Ασφαλιστική.

Στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, θα εφαρμοστούν οι κανόνες και οι οδηγίες του ΕΟΔΥ, τηρώντας το Υγειονομικό Πρωτόκολλο Διεξαγωγής Αγώνων Δρόμου εκτός Σταδίου του ΣΕΓΑΣ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού. Στο πλαίσιο υλοποίησης των κανόνων και του Πρωτοκόλλου διασφάλισης της Δημόσιας Υγείας, μπορούν να εγγραφούν και να συμμετέχουν στη διοργάνωση του Ημιμαραθωνίου Αθήνας 2022, οι δρομείς που θα έχουν σε ισχύ, έγκυρο πιστοποιητικό εμβολιασμού και οι έχοντες έγκυρο πιστοποιητικό ανάρρωσης COVID-19 έως και την ημέρα του αγώνα.

Για τις διαθέσιμες θέσεις, οι εγγραφές θα ξεκινήσουν την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου και ώρα 14.00 και οι οποίες θα πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης (www.athinahalfmarathon.gr). Για την καλύτερη δυνατή ενημέρωση όλων των δρομέων, σας ενθαρρύνουμε να συμβουλευτείτε την Πολιτική Ακυρώσεων της Διοργάνωσης.

Τηρώντας απαρέγκλιτα τις υγειονομικές οδηγίες και τους κανόνες για μια ασφαλή αθλητική, δρομική, κανονικότητα, εναρμονιζόμαστε με τις αυστηρότερες συστάσεις του ΕΟΔΥ και προχωράμεστην έναρξη των εγγραφών για την διοργάνωση του ΗΜΙΜΑΡΑΘΩΝΙΟΥ 2022.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Κάντε την εγγραφή σας ΕΔΩ

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend