Τρέξιμο και ποδόσφαιρο βάζουν… γκολ στον καρκίνο του προστάτη!

Διακεκριμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι η άσκηση υψηλής έντασης, όπως το τρέξιμο ή το ποδόσφαιρο θα μπορούσε να έχει «άμεση επίπτωση» στους όγκους του προστάτη, ακόμη και για ασθενείς σε προχωρημένο στάδιο της νόσου.

Ο Δρ Fred Saad, ογκολόγος και συν-συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε ότι είναι αισιόδοξος οι ευεργετικές ιδιότητες της άσκησης θα είναι βοηθήσουν τη θεραπεία και άλλων τύπων καρκίνου.

«Συνήθως, οι ασθενείς με καρκίνο κάνουν συχνά καθιστική ζωή. Είναι πολύ πιθανό η καθιστική ζωή να επηρεάζει την εξέλιξη του καρκίνου», είπε.

Επεκτείνει τη διάρκεια ζωής

Ο Δρ Saad, του πανεπιστημίου του Μόντρεαλ και ο καθηγητής Robert Newton, του Edith Cowan University στο Περθ, είναι οι επικεφαλής της πρώτης διεθνούς μελέτης η οποία έχει ως στόχο να καταδείξει ότι η άσκηση κυριολεκτικά επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των ασθενών με «μεταστατικό» καρκίνο του προστάτη. Ο Δρ Saad δήλωσε:. «Κανονικά, οι ασθενείς σε αυτό το στάδιο έχουν διάρκεια ζωής δύο έως τρία έτη. Θέλουμε να μειώσουμε τη θνησιμότητα κατά τουλάχιστον 22%, το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου έξι μήνες επιπλέον επιβίωσης. Αυτό θα ήταν το ισοδύναμο όφελος από ένα νέο φάρμακο. Η άσκηση θα μπορούσε, επομένως, να συμπληρώσει τις διαθέσιμες θεραπείες, ανέξοδα».

Ο καναδός ασθενής Alfred Roberts, 70 ετών, ο οποίος έχει προχωρημένο καρκίνο του προστάτη για τρία χρόνια, ο οποίος έχει εξαπλωθεί στα οστά του, δήλωσε πως παίζει χόκεϊ δύο φορές την εβδομάδα – παρά την κατάστασή του. «Πάντα ήμουν ενεργητικός, το χόκεϊ με κρατά σε φόρμα και κρατά το μυαλό μου απασχολημένο. Έχω φίλους που παίζουν μέχρι την ηλικία των 80 – και στόχος μου είναι να τους ξεπεράσω…».

Προηγούμενες μελέτες έχουν επίσης αποδείξει τα οφέλη της άσκησης για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων με καρκίνο. Ο καθηγητής Newton έχει σχεδιάσει ένα ειδικό καρδιαγγειακό πρόγραμμα ενδυνάμωσης για τους εθελοντές που θα συμμετάσχουν στην έρευνα του. «Θα έχουν μια ώρα αερόβιας και πιο έντονη άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα. Ένας ειδικός άσκησης θα τους επιβλέπει για τους πρώτους 12 μήνες και στη συνέχεια θα συνεχίσουν χωρίς την άμεση εποπτεία. Θα αξιολογήσουμε την ποιότητα της ζωής, την όρεξη, και την ανοχή της θεραπείας σε σχέση με τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης τους».

«Πιστεύουμε ότι η άσκηση μπορεί να αποδειχθεί θεραπεία»

Ο Δρ Saad δήλωσε: «Οι άνθρωποι με καρκίνο δυστυχώς βιώνουν όλα τα είδη των επιπλοκών που σχετίζονται με μεταστάσεις, όπως τα κατάγματα ή έντονο πόνο. Ελπίζουμε ότι η άσκηση θα ενισχύσει τους μυς και τα οστά. Η άσκηση έχει άμεση επίπτωση στην εξέλιξη του καρκίνου και ίσως βοηθάει στην ανοχή των ασθενών στην αντικαρκινική θεραπεία. Τελικά, πιστεύουμε ότι όσοι ασκούνται έντονα θα ζήσουν περισσότερο».

Τα αποτελέσματα αυτής της μεγάλης μελέτης που περιλαμβάνει πάνω από εκατό ερευνητές στον Καναδά, τις ΗΠΑ, την Αυστραλία, την Ιρλανδία, τις Κάτω Χώρες και το Ηνωμένο Βασίλειο, θα γίνουν γνωστά μετά από πέντε χρόνια. Αν και οι ερευνητές λένε ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε αν τα ευρήματα θα μπορούσαν να επεκταθούν και σε άλλους τύπους καρκίνου, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που υποστηρίζουν ότι η άσκηση θα μπορούσε να γίνει η επόμενη αντικαρκινική θεραπεία.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, μια μελέτη πάνω σε 1,4 εκατομμύρια ανθρώπους έδειξε ότι το ποδήλατο ή το γρήγορο περπάτημα μείωσε δραματικά τον κίνδυνο των 13 μορφών καρκίνου – συμπεριλαμβανομένων και εκείνων του πνεύμονα, του εντέρου και του μαστού. Οι ερευνητές λένε ότι μειώνει τη φλεγμονή – ένας από τους παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν στην ασθένεια.

Διαβάστε ακόμα: Ασκήσεις αντοχής: Το καλύτερο φάρμακο ενάντια στην κατάθλιψη

Previous ArticleNext Article

Τα σημάδια που στέλνει το σώμα σας όταν δεν τρέφεστε σωστά

Ben White on Unsplash

Κούραση, πόνοι στη μέση, προβλήματα μνήμης;  Ό,τι τρώτε δεν επηρεάζει μόνο το βάρος σας, αλλά και τη γενική υγεία του σώματος και το μυαλό σας.  Κάποιες τροφές επιδρούν με συγκεκριμένο τρόπο στον οργανισμό, γι’ αυτό αν έχετε κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα, είναι καιρός να δείτε την διατροφή σας.

Είστε διαρκώς συναχωμένοι: Η ανεπάρκεια βιταμινών λόγω κακής διατροφής, μπορεί να σας κάνει ευάλωτους σε μικρόβια και ιούς. Αυξήστε την πρόσληψη βιταμινών A, B6 και C, καθώς και ψευδαργύρου για να ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σας. Τροφές πλούσιες σε αυτά τα στοιχεία είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, το βόειο κρέας, τα οστρακοειδή, το συκώτι και τα αυγά.

Προβλήματα μνήμης: Η πνευματική σύγχυση δεν είναι φυσιολογικό σύμπτωμα και μπορεί να οφείλεται σε τροφές που προκαλούν πρόωρη γήρανση του εγκεφάλου. Τέτοιες είναι οι επεξεργασμένες τροφές και γενικά το πρόχειρο φαγητό. Σχετική μελέτη διαπίστωσε ότι αρκούν πέντε μέρες κατανάλωσης πρόχειρου φαγητού για να προκληθούν βλάβες στη μνήμη, την εστίαση και τη διάθεση.

Πως… αυτοκτονούμε μέσω της διατροφής μας

Δεν μπορείτε να ολοκληρώσετε το πρόγραμμα άσκησης: Οι σύνθετοι υδατάνθρακες όμως, είναι απαραίτητοι, καθώς σας εφοδιάζουν με την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός για να είστε σωματικά δραστήριοι. Καλή πηγή είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα όσπρια.

Πονοκέφαλος που δεν υποχωρεί: Πρόσφατες έρευνες έχουν συνδέσει τους χρόνιους πονοκεφάλους με την κατανάλωση οινοπνεύματος και καφέ, τροφών με γλουτένη και γαλακτοκομικών προϊόντων. Εάν υποψιάζεστε ότι μια τροφή σας ενοχλεί, δοκιμάστε να την αποκλείσετε για λίγες μέρες για να δείτε εάν οι πονοκέφαλοι μειώνονται.

Έντονο φούσκωμα: Τα αλκοολούχα ποτά, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και το αλάτι, αποτελούν κοινές αιτίες φουσκώματος. Ο λόγος είναι προκαλούν κατακράτηση υγρών. Αφαιρώντας τις ένοχες τροφές από την καθημερινότητά σας, θα υποχωρήσει το φούσκωμα, ενώ παράλληλα θα ισορροπήσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, θα μειωθεί η αρτηριακή πίεση, θα χάσετε βάρος και θα κοιμάστε καλύτερα.

Πεσμένη λίμπιντο: Αν η ερωτική σας διάθεση βρίσκεται στο ναδίρ, κόψτε τη ζάχαρη. Η αντίσταση στην ινσουλίνη, αποτέλεσμα μιας διατροφής που περιέχει πολλούς επεξεργασμένους υδατάνθρακες (λευκό ψωμί, ζάχαρη κ.λπ.) εξαντλεί τα αποθέματα τεστοστερόνης τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες. Η ερωτική διάθεση και η σεξουαλική λειτουργία πλήττονται όταν τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα είναι πολύ υψηλά.

Ξυπνάτε κακόκεφοι: Αν αισθάνεστε κατάθλιψη, ευερεθιστότητα και αδυναμία συγκέντρωσης όταν ξυπνάτε, ίσως δεν τρώτε το κατάλληλο πρωινό. Οι πρωτεΐνες θα σας βοηθήσουν στη σταθεροποίηση του σακχάρου στο αίμα, θα αυξήσουν το αίσθημα κορεσμού και θα βελτιώσουν τη διάθεση και τη συγκέντρωση.

Τα 7 σημάδια που δείχνουν πως πρέπει να μειώσετε την πρωτεΐνη στην διατροφή σας

Θαμπή επιδερμίδα: Εκτός από σπυράκια και εξανθήματα, μια κακή διατροφή αφαιρέσει τη λάμψη από την επιδερμίδα. Μελέτη έδειξε ότι όσοι τρώνε πολλά καροτενοειδή, ουσία που βρίσκεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά, έχουν πιο λεία και λαμπερή επιδερμίδα.

Μόνιμη κούραση: Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση τροφών που έχουν υποστεί μεγάλη επεξεργασία, όπως τα γλυκά και τα τυποποιημένα σνακ, αυξάνουν το αίσθημα κόπωσης.

Δεν χάνετε βάρος: Για την παχυσαρκία δεν ευθύνεται μόνο ο αριθμός των θερμίδων, αλλά και η κατανάλωση τροφών που προκαλούν φλεγμονή στον οργανισμό, οι οποίες μπορεί να είναι διαφορετικές για κάθε άνθρωπο. Μελέτη έδειξε ότι όταν άνθρωποι με δυσανεξίες (λακτόζη, γλουτένη κλπ.) αφαίρεσαν τις ένοχες τροφές από τη διατροφή τους, κατάφεραν να χάσουν τριπλάσιο βάρος από τους ανθρώπους που ακολουθούσαν διατροφή μειωμένων θερμίδων.

Πόνοι στις αρθρώσεις: Μια δίαιτα πλούσια σε επεξεργασμένα κρέατα, γαλακτοκομικά, επεξεργασμένα δημητριακά και γλυκά, έχει συνδεθεί με υψηλότερη συχνότητα εμφάνισης πόνων στις αρθρώσεις, ακόμη και αρθρίτιδα. Οι ερευνητές δήλωσαν ότι οι βλάβες στα γόνατα, τους γοφούς, τους αστραγάλους και τα χέρια, συχνά συνδέονται με συγκεκριμένα συστατικά τροφών, καθώς και την πρόσληψη βάρους λόγω ανθυγιεινής διατροφής.

Ανήσυχος ύπνος: Οι συχνές αφυπνίσεις στη διάρκεια της νύχτας και η υπνηλία την ημέρα, είναι πιθανό να οφείλονται στην ανεπαρκή πρόσληψη φυτικών ινών, καθώς και στην κατανάλωση τροφών πλούσιων σε λιπαρά.

Δυσκοιλιότητα: Τα νεφρά φιλτράρουν το αίμα από τα απόβλητα που παράγει το σώμα. Αποφεύγετε τα αναψυκτικά, το πολύ αλάτι, το κόκκινο κρέας, το πρόχειρο φαγητό και την καφεΐνη και πίνετε άφθονο νερό για να απομακρύνετε τον κίνδυνο δυσκοιλιότητας και άλλων προβλημάτων του πεπτικού.

Πόνοι στη μέση: Οι τροφές που είναι πλούσιες σε ζάχαρη και λιπαρά, συνήθως δεν έχουν θρεπτική αξία και καταστρέφουν το ασβέστιο, το δομικό συστατικό των οστών. Η παχυσαρκία, η υπερκατανάλωση τροφής και οι πόνοι στη μέση και την πλάτη, συνήθως συμβαδίζουν. Τα καλά νέα είναι ότι αρκεί απώλεια μόλις του 15% του πλεονάζοντος βάρους για να βελτιωθούν τα συμπτώματα της χρόνιας οσφυαλγίας στους ανθρώπους που είναι υπέρβαροι. Σε σοβαρές περιπτώσεις, η απώλεια βάρους μπορεί ακόμη και να αποτρέψει την ανάγκη χειρουργικής επέμβασης.

Κούραση μετά την κατανάλωση κανονικού γεύματος: Αν νιώθετε εξάντληση μετά την κατανάλωση ενός γεύματος, ίσως πρόκειται για σημάδι απότομης αύξησης του σακχάρου στο αίμα. Με την πάροδο του χρόνου, οι επαναλαμβανόμενες αυξομειώσεις του σακχάρου από την κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας ζάχαρης και άλλων απλών υδατανθράκων, συμπεριλαμβανομένων των ζυμαρικών και του λευκού ψωμιού, μπορεί να οδηγήσουν σε αντίσταση στην ινσουλίνη. Εκτός από εξάντληση και κούραση, η κατάσταση αυτή συνδέεται με κίνδυνο διαβήτη, καρδιακών παθήσεων, ακόμη και καρκίνου.

Διαβάστε επίσης: Μπορεί το τρέξιμο να… νικήσει την κακή διατροφή;

Τι πρέπει να αποφύγεις να τρως και να πίνεις πριν τον ύπνο

Σίγουρα θα έχεις ακούσει τη γνωστή φράση «είμαστε ό,τι τρώμε» και όχι άδικα, αφού ένας ποιοτικός ύπνος μπορεί εύκολα να εξαρτηθεί από τις τροφές τις οποίες καταναλώνουμε καθημερινά.

Αν λοιπόν θέλεις να βελτιώσεις τον ύπνο σου και να κοιμάσαι σαν πουλάκι τότε φρόντισε να αποφεύγεις τις παρακάτω 4 τροφές!

Σοκολάτα

Αν τρως κέικ σοκολάτας ή μπισκότα, τότε το πιο πιθανόν είναι να καταπίνεις μεγάλες δόσεις ζάχαρης. Ως γνωστόν η ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα του ύπνου σου αλλά η σοκολάτα κρύβει μέσα της ένα ακόμη σημαντικό συστατικό που σε μπορεί να οδηγήσει σε έναν άστατο ύπνο, την καφεΐνη.

Αν και η σοκολάτα περιέχει μικρές δόσεις καφεΐνης, ωστόσο ακόμη και αυτή η μικρή ποσότητα μπορεί να κρατήσει ξάγρυπνο όλο το βράδυ. Επίσης το τσάι αλλά και ο ντεκαφεινέ καφές  περιλαμβάνει αρκετή καφεΐνη.

Τι είναι το στάδιο ύπνου REM και γιατί είναι ευεργετικό για τον οργανισμό μας;

Λιπαρές τροφές

Ο οργανισμός δυσκολεύεται να διασπάσει τις λιπαρές τροφές κάτι το οποίο μπορεί να είναι ευχάριστο όταν θέλεις να χορτάσεις μέσα στην ημέρα σου, ωστόσο δεν θέλεις κάτι τέτοιο πριν τον ύπνο.

Το γάλα, το γιαούρτι, το αβοκάντο, οι ξηροί καρποί, το παγωτό και το βούτυρο δεν είναι ιδανικές τροφές για να καταναλωθούν πριν τον ύπνο. Και το χειρότερο όλων είναι το τυρί. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως όταν τρως πίτσα αργά το βράδυ μετά δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς.

Όξινες τροφές

Περίπου το 10% των ανδρών υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, ωστόσο οι περισσότεροι από αυτούς δεν το γνωρίζουν. Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα είναι η καούρα στο στήθος. Και όταν ξαπλώνεις τα συμπτώματα χειροτερεύουν ακόμη περισσότερο. Τα καυτερά ή τα τηγανιτά φαγητά με σάλτσες, είναι αρκετά όξινα, γι΄αυτό φρόντισε να τα αποφεύγεις πριν τον ύπνο.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ διαταράσσει την ποιότητα του ύπνου σου γι΄αυτό φρόντισε να το αποφεύγεις πριν κοιμηθείς. Μπορεί να σε διευκολύνει στο να σε πάρει εύκολα ο ύπνος, ωστόσο στη συνέχεια οδηγεί σε ένα άστατο ύπνο κατά τη διάρκεια της νύχτας. Αν σκοπεύεις να πιεις αλκοόλ, τότε φρόντισε να πιεις νωρίς το απόγευμα, έτσι ώστε να μην επηρεάσει τον ύπνο σου.

Διαβάστε επίσης: Γιατί είναι κακό να κοιμάστε με φως το βράδυ

x
Send this to a friend