H καθιστική ζωή σε “σκοτώνει” σωματικά και ψυχικά μέρα με την ημέρα

Σε περίπτωση που εργάζεστε ως λογιστής, προγραμματιστής ή ακόμη και συγγραφέας ή δημοσιογράφος, είναι πιθανό να περνάτε όλη την ημέρα καθισμένοι πίσω από ένα γραφείο ενώ αν μετακινείστε στην δουλειά με αμάξι, επίσης την περισσότερη ώρα είστε καθιστοί.

Είναι γεγονός πως η τεχνολογία στην σημερινή εποχή μας παρέχει μια σειρά από διευκολύνσεις, ωστόσο δημιουργεί και προβλήματα αν αναλογιστεί κανείς πως η καθιστική ζωή έχει αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία μας.

Κάποια από αυτά σχετίζονται με την παχυσαρκία, το μεταβολικό σύνδρομο και την υψηλή αρτηριακή πίεση. Σύμφωνα με ιατρικές έρευνες, όσο περισσότερο κάθεστε μέσα στην ημέρα, τόσο μικρότερο ενδεχομένως να είναι το προσδόκιμο ζωής σας.

Ακολουθεί λίστα με τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αποφεύγει κανείς την καθιστική ζωή:

Aύξηση σωματικού βάρους: Mια από τις πιο άμεσες συνέπειες της καθιστικής ζωής είναι τα περιττά κιλά. Σε ακραίες περιπτώσεις υπάρχει το πρόβλημα της παχυσαρκίας η οποία με την σειρά της έχει αρνητικές επιπτώσεις στην καρδιακή λειτουργία ενώ είναι πιθανό να οδηγήσει στην εμφάνιση διαβήτη.

Κακή στάση του σώματος: Oταν κάθεστε σε ένα γραφείο για πολύ ώρα είναι δύσκολο να διατηρήσετε μια καλή στάση στο σώμα σας. Αν συνηθίζετε να καμπουριάζετε στον εργασιακό χώρο, σιγά σιγά αυτό θα επηρεάσει τον τρόπο που περπατάτε έξω. Η κακή στάση του σώματος δεν έχει μόνο να κάνει με την εικόνα σας αλλά επηρεάζει παράλληλα την σπονδυλική στήλη.

Κίνδυνος εμφάνισης καρδιακών προβλημάτων και διαβήτη: Η καθιστική ζωή εντείνει τα θέματα που σχετίζονται με την καρδιά αλλά και τον διαβήτη ειδικά στις περιπτώσεις των ατόμων με παχυσαρκία.

Αυξημένες πιθανότητες για καρκίνο: Oταν κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης συγκεκριμένων τύπων της νόσου (καρκίνος μαστού, πνεύμονα, ενδομήτριου, κ.α). Αντίθετα η έντονη σωματική δραστηριότητα καταπολεμά τις φλεγμονές που συχνά είναι  λόγος για την εμφάνιση σοβαρών θεμάτων υγείας.

Ανάπτυξη χρόνιων παθήσεων: H καθιστική ζωή σε συνδυασμό με την κακή στάση του σώματος, δημιουργούν θέματα σε ώμο, πλάτη και λαιμό και συχνά εμφανίζονται ενοχλήσεις οι οποίες παγιώνονται με τον χρόνο.

Μυϊκός εκφυλισμός: Oταν κάθεστε για μεγάλες περιόδους οι μύες στην κοιλιά και στα ισχία γίνονται αδύναμοι. Αυτό οδηγεί σε πόνο και μια σειρά άλλων επιπλοκών της υγείας.

Προβλήματα σε πόδια και γοφούς: Oι αποδυναμωμένοι μύες στα κάτω άκρα λόγω καθιστικής ζωής σε συνδυασμό με την κακή κυκλοφορά του αίματος στα σημεία αυτά, οδηγούν σε προβλήματα στα ισχία, σε πρησμένους αστραγάλους κα σε φλεβικές θρομβώσεις.

Οι γλουτιαίοι μύες σας είναι  τα πιο σημαντικούς στα πόδια σας, αφού σας βοηθούν να διατηρήσετε την ισορροπία. Όταν κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα, οι μύες αυτοί ατονούν και αυτό επηρεάζει την ικανότητα ισορροπίας.

Φλεβικές θρομβώσεις: H καθιστική ζωή οδηγεί συχνά σε θρομβώσεις στις φλέβες των ποδιών οι οποίες υπάρχει κίνδυνος να μεταφερθούν στα αιμοφόρα αγγεία των πνευμόνων.  Πιο επιρρεπείς στις θρομβώσεις είναι οι άνθρωποι που ακολουθούν ένα καθιστικό τρόπο ζωής, οι έγγειες και οι καπνίζοντες.

Κατάθλιψη: Oταν είστε δραστήριοι, παραμένουν ενεργά διαφορετικά τμήματα του εγκεφάλου. Περισσότερο οξυγόνο και αίμα μεταφέρονται στα κύτταρα και τους ιστούς του εγκεφάλου και τα καθιστά πιο υγιή. Παράλληλα με την άσκηση απελευθερώνονται χημικές ενώσεις που συμβάλουν στην βελτιωμένη διάθεση, ενώ γίνεται αντιληπτό πως για όσους κάθονται αρκετές ώρες δεν ισχύει τίποτε από τα παραπάνω με αποτέλεσμα να έχουν μια κακή ψυχολογία. Τα άτομα αυτά έχουν έντονο άγχος και συχνά εμφανίζουν κατάθλιψη.

Διαβάστε ακόμα: Καθημερινές συνήθειες που σας κάνουν να γερνάτε πιο γρήγορα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι δέκα (fun) εντολές για τον ερασιτέχνη δρομέα

Το τρέξιμο είναι ένα απλό άθλημα και όμως πολλοί άνθρωποι δεν παίρνουν απόφαση να εμπλακούν σε αυτό επειδή πιστεύουν ότι δεν θα τα καταφέρουν ή δεν είναι αρκετά καλοί. Αυτό απλά δεν ισχύει: οι πάντες μπορούν να σταθούν αξιοπρεπώς στο τρέξιμο.

Ωστόσο αν σας απασχολεί τόσο πολύ το αν υπάρχουν ορισμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθήσετε, λάβετε υπόψη τον παρακάτω χιουμοριστικό δεκάλογο και σίγουρα θα ταιριάξετε στο κλίμα του τρεξίματος:

1. Το τρέξιμο έχει να κάνει με το ξεκινάτε από το Α για να φτάσετε στο Β. Αν φτάσετε πρώτα στο Γ, έχετε πάει πολύ μακριά. Γυρίστε πίσω στο Α. Ξεκινήστε πάλι.

2. Είναι σημαντικό να ιδρώνετε ενώ τρέχετε. Σας κάνει να φαίνεστε σαν να προσπαθείτε. Σας βοηθάει επίσης να κρατηθείτε στη ζωή…

3. Όταν κάποιος σας λέει ότι το τρέξιμο είναι κακό για τα γόνατά σας, παρηγορηθείτε από το γεγονός ότι, όσο κι αν τρίζουν οι αρθρώσεις σας, θα έχετε πάντα μια ευλυγισία, σε αντίθεση με άλλους που δεν θα μπορούν να γονατίσουν από μια ηλικία και μετά.

4. Θυμηθείτε, πως είναι πολύ πιθανό να τρέχετε για 40 ολόκληρα χρόνια και να μην ολοκληρώσετε ποτέ έναν μαραθώνιο. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είστε κακοί δρομείς. Μπορείτε πάντα να ρίξετε την ευθύνη στον Μαραθώνιο!

5. Αν φοράτε φουλ εξοπλισμό, να είστε προετοιμασμένοι για μία από τις δύο ακόλουθες ερωτήσεις. Η πρώτη είναι: «ποιον πας να πολεμήσεις;” και η δεύτερη (και πιο πιθανή) είναι: «έχεις κοιταχτεί ποτέ στον καθρέφτη;»

Ταξίδια και τρέξιμο: 10 tips για να πετύχετε τον τέλειο συνδυασμό

6. Τα παπούτσια που έχετε για τρέξιμο δεν χρειάζεται να ταιριάζουν με το μπλουζάκι και το σορτς σας. Θα πρέπει, ωστόσο, να ταιριάζουν μεταξύ τους.

7. Όταν κάποιος σας ρωτά για το σύστημα δεσίματος των κορδονιών σας, η ασφαλέστερη απάντηση είναι να απαντήσετε ότι απλά σκύβετε και τα δένετε. Μην γίνεστε περίπλοκοι.

8. Ο δρομέας που… πετάει δίπλα σου τρέχει τον δικό του αγώνα, όχι τον δικό σου. Συγκεντρώσου στον δικό σου.

9. Μερικοί δρομείς χρησιμοποιούν διάφορες σκέψεις και γούρια για να ντοπάρουν τον εαυτό τους όταν πράγματα δυσκολεύουν σε έναν μεγάλο αγώνα. Άλλοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Και τα δύο είναι αποδεκτά. Αρκεί όταν φτάσεις με το… τρένο να μην πας να πάρεις το μετάλλιο…

10. Στο τρέξιμο είναι απλά θέμα να βάζεις το ένα πόδι μπροστά από το άλλο. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιχειρήσετε να το κάνετε αντίστροφα.

Διαβάστε επίσης: Οι «δέκα εντολές» της γυμναστικής

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Πώς θα μείνετε σε φόρμα μέσα στις γιορτές χωρίς να πάτε γυμναστήριο

γιορτές προσφέρονται κυρίως για οικογενειακές συγκεντρώσεις, εξόδους και εκλεκτά εδέσματα. Παρόλα αυτά δεν θα πρέπει να παραμελήσετε τον υγιεινό τρόπο ζωής ακόμη και αν αυτό συνεπάγεται πως θα πρέπει να προσπαθήσετε λίγο πιο σκληρά και να αλλάξετε διατροφικές συνήθειες.

Μόνο εύκολη υπόθεση δεν είναι να αποφύγετε τα έξτρα κιλά την εορταστική περίοδο, ενώ για πολλούς φαντάζει σχεδόν αδύνατο να επισκεφθούν το γυμναστήριο.

Ευτυχώς όπως αναφέρει η Carmen Shawn (ειδική σε θέματα διατροφής και εκγύμνασης), υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να διατηρηθείτε σε φόρμα.

Δείτε τις εναλλακτικές που ακολουθούν:

Πεζοπορία ή περπάτημα ακόμα και στο κρύο

Υπάρχουν πολλά μέρη για να περπατήσει κανείς, χιονισμένα ή μη. Ειδικά  το περπάτημα στο κρύο, είτε με χιόνι είτε χωρίς, είναι μια πολύ καλή άσκηση που ενισχύει την καρδιακή λειτουργία κα γυμνάζει αποτελεσματικά τα κάτω άκρα.

Βάλτε στόχους

Μην ξεχνάτε να βάζετε στόχους προκειμένου να μην επαναπαύεστε, άσχετα με το πόσο δύσκολο είναι η πραγματοποίησή τους. Μπορεί να σχετίζονται με μια συνάντηση με φίλους που έχετε χαθεί από καιρό ή το να καταφέρετε να «χωρέσετε» σε ρούχο που πριν λίγο καιρό ήταν υπερβολικά στενό.

Αγοράστε αθλητικά ρούχα

Ένα τέτοιο δώρο εορτών που σχετίζεται με την γυμναστική θα σας υπενθυμίζει πως πρέπει να αποφεύγετε το τσιμπολόγημα και τα πολλά γλυκά που συνηθίζουμε να τρώμε όλοι τέτοιες μέρες.

Μαγειρέψτε υγιεινά

Διαβάστε βιβλία μαγειρικής με συνταγές όπου αποφεύγονται τα ανθυγιεινά συστατικά στο μαγείρεμα των εορταστικών γευμάτων σας.

Φάτε κάτι πριν πάτε σε μια γιορτή

Φάτε κάτι που περιέχει πρωτεΐνες και λίπη πριν πάτε σε μια εκδήλωση. Με τον τρόπο αυτό σταθεροποιείται το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα σας και αυτό σαν δίνει μια αίσθηση πληρότητας. Κατά συνέπεια όταν θα παρευρεθείτε στην γιορτή θα έχετε λιγότερη όρεξη για γλυκά και οτιδήποτε περιέχει αρκετή ποσότητα ζάχαρης.

Μείνετε μακριά από το μπουφέ

Δεν χρειάζεται να βρίσκεστε όλη την ώρα στην κουζίνα η μπροστά από το τραπέζι που είναι γεμάτο εδέσματα. Μόνο έτσι θα αποφύγετε τον πειρασμό τους συνεχούς τσιμπολογήματος.

Αποφύγετε τα ποτά με ζάχαρη

Μείνετε μακριά από μπύρες και ποτά που περιέχουν χυμό φρούτων που συνήθως είναι γεμάτος ζάχαρη. Αν χρειαστεί βρείτε μια καλή δικαιολογία του τύπου «έχω να οδηγήσω μετά», ώστε να μην μπείτε καν στην διαδικασία να καταναλώσετε ένα ποτό πλούσιο σε θερμίδες.

Φάτε σε μικρό πιάτο

Σας δίνει την ψευδαίσθηση πως έχετε μπροστά σας μια μεγάλη μερίδα ενώ στην πραγματικότητα δεν ισχύει. Μην ξεχνάτε να προσθέτετε στο γεύμα σας φρούτα και λαχανικά.

Βόλτα στα μαγαζιά μέχρι… τελικής πτώσης

Ξοδεύοντας ώρες με το να περπατάτε από το ένα μαγαζί στο άλλο, αποτελεί έναν καλό τρόπο άσκησης ενώ παράλληλα μπαίνετε για τα καλά στο εορταστικό πνεύμα των ημερών. Τώρα αν σας έχουν μείνει και χρήματα, ψωνίστε και κάτι.

Γιόγκα στο σπίτι

Ζητήστε από τον προσωπικός σας γυμναστή να σας δώσει ένα πρόγραμμα γιόγκα που μπορείτε να ακολουθήσετε μόνοι σας στο σπίτι. Βρείτε λίγο χρόνο για να χαλαρώσετε, να πάρετε βαθιές ανάσες και να αφιερωθείτε στον εαυτό σας.

Παίξτε παιχνίδια

Δεν αναφερόμαστε στα επιτραπέζια παιχνίδια και τα video games, αλλά σε εκείνα που απαιτούν κάποιου είδους φυσική άσκηση όπως συμβαίνει με το twister. Δοκιμάστε με μόνοι, με τους φίλους ή την οικογένειά σας.

Επιλέξτε να πάτε σε κάποιο μουσικό πάρτι

Σε περίοδο γιορτών οι εκδηλώσεις που σχετίζονται με την μουσική και τον χορό είναι συχνό φαινόμενο. Επιλέξτε να παρευρεθείτε σε ένα τέτοιο event που συνδυάζει την διασκέδαση με την σωματική άσκηση.

Διαβάστε επίσης: Διατροφή την περίοδο των γιορτών; Και όμως γίνεται!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend