Τον Δεκέμβριο τρέχουμε στον 5ο Αγώνα Ορεινού Τρεξίματος «Αρτεμίσιο»

Τον Δεκέμβριο τρέχουμε στον 5ο Αγώνα Ορεινού Τρεξίματος «Αρτεμίσιο»

Ο Σύλλογος Απανταχού Καρυωτών “Το Αρτεμίσιο”σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου-Περιφερειακή Ενότητα Αργολίδας, το Εμπορικό – Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αργολίδας και τον Σύλλογο Μαραθωνοδρόμων – Δρομείς Αργολίδας, προκηρύσσει αγώνα ορεινού τρεξίματος και παράλληλων αθλητικών και πολιτιστικών δράσεων, με την επονομασία «ArtemisioMountainRunning», οι οποίοι θα λάβουν χώρα στις 01/12/2019, στο όρος ¨Αρτεμίσιο¨ και στον ορεινό παραδοσιακό οικισμό της Καρυάς Αργολίδας.

Ο αγώνας περιλαμβάνει τρεις διαδρομές διαφορετικής αποστάσεως, υψομετρικής διαφοράς και βαθμού δυσκολίας.

Την Mountain Running 25K, η οποία είναι η κλασική διαδρομή του αγώνα μήκους 25χλμ και 1600μ. θετικής υψομετρικής διαφοράς. Η φύση της διαδρομής του αγώνα είναι τεχνική (ειδικά στο κομμάτι της κορυφής), απαιτεί καλή φυσική κατάσταση, είναι δυνητικά εκτεθειμένη σε απότομες αλλαγές του καιρού στα ψηλότερα σημεία του βουνού καιαπευθύνεται σε καλά προπονημένους δρομείς με ανάλογη εμπειρία ορεινών αγώνων.

ΤηνTrail Running 10K,η οποία διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά αυτού που ονομάζουμε trail running. Με μήκος 10χλμ και θετική υψομετρική διαφορά 900μ.απευθύνεται σε όλους και θεωρείται ιδανική για την εισαγωγή σας στο ορεινό τερέν.

Την Fun Running 2K, η οποία είναι μια εύκολη διαδρομή συνολικού μήκους 2χλμ, καθαρά ψυχαγωγική αλλά και εκπαιδευτική. Στόχος της είναι να φέρει τους μικρούς μας φίλους σε επαφή με την φύση και να τους εξοικειώσει με τις εναλλακτικές μορφές δράσεων και αθλητισμού. Επίσης να αναδείξει όλες εκείνες τις ευεργετικές ιδιότητες που παρέχει το φυσικό περιβάλλον στον άνθρωπο, αλλά και να κάνει γνωστή την παράδοση και την ιστορία του τόπου σε μικρούς και μεγάλους. Τέλος η διαδρομή πλαισιώνεται με ένα σύνολο δράσεων που θα της δώσουν ένα χαρακτήρα παιχνιδιού.

Αρχή και τέλος της κάθε διαδρομής είναι η βάση της διοργάνωσης στην καταπράσινη κεντρική πλατεία του παραδοσιακού οικισμού της Καρυάς. Η Trail Proέχει αναλάβει την τεχνική διεύθυνση, φροντίζοντας για την άψογη σηματοδότηση, τη ροή του προγράμματος και την ασφαλή κίνηση των αθλητών. Την ηλεκτρονική χρονομέτρηση των αγώνων έχει αναλάβει η εταιρεία Chronosystems, διασφαλίζοντας τη γρήγορη και σωστή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων.

Στη διαδρομή MountainRunningθα υπάρχουν έξι ηλικιακές κατηγορίες οι οποίες είναι:

ΑΝΔΡΩΝ

Α1 18-29 γεννημένοι το 2001 – 1990

Α2  30-39 γεννημένοι το 1989 – 1980

Α3  40-49 γεννημένοι το 1979 – 1970

Α4  50+ γεννημένοι το 1969 και πριν

ΓΥΝΑΙΚΩΝ

Γ1  18-39 γεννημένες  το 2001 – 1980

Γ2  40+ γεννημένες  το 1979 και  πριν

 

Χρηματικά έπαθλα θα δοθούν στους έξι (6) πρώτους άνδρες και στις τρεις (3) πρώτες γυναίκες της γενικής κατάταξης της διαδρομής Mountain Running 25K ως εξής:

 

1 300€ 300€
2 200€ 200€
3 100€ 100€
4 100€
5 50€
6 50€

 

Στη διαδρομή Trail Runningθα υπάρχουν δύο κατηγορίες Ανδρών και Γυναικών.

Οι τρεις πρώτοι νικητές-ριες των κατηγοριών κάθε διαδρομής θα πάρουν κύπελλο και μετάλλιο, ενώ όλοι όσοι έχουν έγκυρο τερματισμό θα πάρουν το αναμνηστικό μετάλλιο του αγώνα.

Δώρα των χορηγών θα κληρωθούν σε όλους τους συμμετέχοντες.

Το κόστος συμμετοχής ορίζεται ως εξής:

Mountain Running 25K:25€

Trail Running 10K: 10€

FunRunning2K:Δωρεάν

Στην ιστοσελίδα artemisiomr.gr θα βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, θα ενημερώνεστε για τις λεπτομέρειες του κάθε αγώνα και θα μπορείτε να δηλώσετε συμμετοχή.

Η δυνατότητα δήλωσης συμμετοχής ξεκινά στις 07/10/2019.

Previous ArticleNext Article

Είναι το τρέξιμο η αιτία για τους πόνους στην πλάτη;

Γράφει ο Δρ. Χαρίλαος Χριστόπουλος*

Πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν για τρέξιμο απλά και μόνο για να διατηρηθούν σε φόρμα, ταλαιπωρούνται όμως ταυτόχρονα από πόνο στην πλάτη κατά το τρέξιμο.

Αυτό που τους προβληματίζει είναι αν το τακτικό τζόκινγκ αποτελεί ενδεχομένως πρόσθετη επιβάρυνση για την πλάτη, την οποία θα ήταν προτιμότερο να αποφύγουν.

Υπάρχει λοιπόν άμεση σχέση μεταξύ του πόνου στην πλάτη και του τρεξίματος;

Σπάνια…

Πρώτα, τα καλά νέα: Κατά κανόνα, η αιτία του πόνου στην πλάτη δεν είναι το τρέξιμο. Η τακτική άσκηση είναι καλή για τους ανθρώπους. Όλοι οι πειθαρχημένοι δρομείς επωφελούνται από τις ευεργετικές επιδράσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα και συνήθως αισθάνονται πολύ πιο ευτυχισμένοι και πιο ενεργητικοί μετά το τρέξιμο σε σύγκριση με πριν.

Το τζόκινγκ συμβάλλει στην προστασία της υγείας σας όχι μόνο, βελτιώνοντας την φυσική σας κατάσταση. Είναι γεγονός επίσης, ότι πολλοί άνθρωποι έχουν εντάξει το τακτικό τρέξιμο στην καθημερινότητά τους προκειμένου να εξισορροπήσουν την ψυχική τους υγεία. Κατά το τρέξιμο, αποστασιοποιούνται από το άγχος και τα προβλήματα της καθημερινότητας και είναι γενικά πιο ισορροπημένοι.

Τραυματισμοί δρομέων: Ο ρόλος του εγκεφάλου, το τερέν και η ταχύτητα

Η βελτιωμένη ευεξία μπορεί επίσης να εξηγηθεί και επιστημονικά. Σήμερα είναι γνωστό ότι χημικές ουσίες (ενδορφίνες) απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια μιας συνεχούς φυσικής καταπόνησης. Οι ενδορφίνες όχι μόνο βοηθούν το σώμα να ανακουφίσει τον πόνο, αλλά βελτιώνουν θετικά τη συνολική υγεία του ανθρώπου.

Ο πόνος στην πλάτη είναι συχνά αποτέλεσμα κακής στάσης και μονόπλευρης επιβάρυνσης. Για παράδειγμα, αν έχετε μια εργασία γραφείου, το τζόκινγκ είναι μια κατάλληλη αλλαγή για το σώμα. Μάλλον, επειδή κινούνται και ζεσταίνονται οι μύες , ο πόνος στην πλάτη έρχεται πιο έντονα στο υποσυνείδητό μας και έχουμε λανθασμένα την εντύπωση ότι εμφανίζεται κυρίως κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Το τρέξιμο δυναμώνει την πλάτη

Από τη σκοπιά ενός χειρουργού της σπονδυλικής στήλης, πολλά επιχειρήματα συνηγορούν υπέρ του τζόκινγκ.

Πρώτα απ ‘όλα, πρέπει να σταθεροποιηθεί ο κορμός κατά το τρέξιμο. Ως αποτέλεσμα, ενεργοποιούνται οι πολλοί μικροί μύες της πλάτης, οι οποίοι συχνά παραμένουν αδρανείς στην καθημερινότητα και μπορούν να αναπτύξουν μακροπρόθεσμα σοβαρές αδυναμίες. Επομένως το τακτικό τρέξιμο ενισχύει την πλάτη μας.

Αυτή είναι και η αναφορά της κρατικής γερμανικής ασφάλισης ατυχημάτων (DGUV).

Γενικά, το τζόκινγκ δεν επιδεινώνει την κατάσταση της σπονδυλικής στήλης. Εάν εξακολουθείτε να αισθάνεστε πόνο ενώ τρέχετε, πρέπει να σταματήσετε το τζόκινγκ και να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Τι να προσέξετε

Τελικά η στάση του σώματος και η προετοιμασία είναι σημαντικές. Όποιος παίρνει λανθασμένη στάση κατά το τρέξιμο, φορώντας ακατάλληλα υποδήματα ή είναι ανεπαρκώς προετοιμασμένος, διατρέχει τον κίνδυνο να υποστεί τραυματισμούς επιδεινώνοντας έτσι τον πόνο στην πλάτη και να προκαλέσει μόνιμη βλάβη στις αρθρώσεις και ιδίως στο γόνατο.

Η σωστή στάση κατά το τρέξιμο: Όταν τρέχετε, οι βραχίονες πρέπει πάντα να βρίσκονται χαλαρά πάνω στο σώμα και το πάνω μέρος του σώματος να είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τα εμπρός.

Να κάνετε πάντα προθέρμανση πριν από το τρέξιμο: Ένα ελαφρύ πρόγραμμα προθέρμανσης αποτρέπει σημαντικούς τραυματισμούς κατά τη διάρκεια του τζόκινγκ. Αυτό πρέπει να λαμβάνεται ιδιαίτερα υπόψη από άτομα που μόλις αρχίζουν να τρέχουν, αλλά και από άτομα που τρέχουν εντατικά και με πιο γρήγορο ρυθμό θα πρέπει πάντα να κάνουν προθέρμανση πριν ξεκινήσουν.

Τραυματισμοί δρομέων και προφύλαξη: Από τα γόνατα ως τα νύχια

Είναι σημαντικό να τεντώνονται οι σύνδεσμοι και οι τένοντες σε όλο το σώμα, όχι μόνο στα πόδια.
Να αποφεύγετε την υπερβολική καταπόνηση: Ξεκινήστε το τζόκινγκ – αλλά αργά! Ειδικά οι άνθρωποι που εργάζονται κυρίως σε καθιστή θέση θα πρέπει να ξεκινήσουν σταδιακά το τρέξιμο και να μην έχουν υπέρμετρες φιλοδοξίες. Ειδικά οι επονομαζόμενοι «ερασιτέχνες δρομείς” μπορούν εύκολα να καταπονηθούν και να εκθέσουν το σώμα τους άσκοπα σε μεγάλη επιβάρυνση και κινδύνους τραυματισμών.

Για παράδειγμα, ξεκινήστε για μερικές εβδομάδες με χαλαρό περπάτημα μόνο για 20 έως 30 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο εκπαιδεύετε σιγά σιγά τους μύες και την αντοχή σας και αποκτάτε φόρμα για μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτερους ρυθμούς.

Ποιοι θα ήταν προτιμότερο να αποφύγουν το τρέξιμο;

Σε περίπτωση οξέος πόνου στην πλάτη ή γνωστών κηλών δίσκου, προτιμάτε να μην κάνετε τζόκινγκ. Το περπάτημα ή η ποδηλασία θα ήταν η καλύτερη εναλλακτική λύση για αυτούς τους ασθενείς αλλά και για τα άτομα με υπερβολικό βάρος, προκειμένου να βελτιώσουν την κατάστασή τους.

Ωστόσο, ειδικά σε άτομα που υποφέρουν από έντονους πόνους στην πλάτη ή σε ασθενείς που έχουν ήδη χειρουργηθεί στη σπονδυλική στήλη, θα συμβούλευα αποχή από το τρέξιμο σε επίπεδο πρωταθλητισμού.

Διασκεδάστε ενώ τρέχετε!

Διαβάστε επίσης: Το γόνατο του δρομέα: Τραυματισμοί, αιτίες και λύσεις 

* Ο Δρ. Χριστόπουλος είναι εξειδικευμένος νευροχειρουργός και χειρουργός της σπονδυλικής στήλης με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρία. Προτεραιότητα του είναι η σωστή θεραπεία όλων των ασθενών για ταχεία ανάκαμψη και ανάκτηση της ποιότητας ζωής τους. Βρείτε τον στο https://dr-christopoulos.de/el/

Το νέο πρόγραμμα του Run Greece ανακοίνωσε ο ΣΕΓΑΣ

Συγκροτήθηκε το νέο πρόγραμμα της σειράς αγώνων Run Greece, που αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του ιού covid-19.

Η ομοσπονδία προχώρησε στη συγκρότηση ενός νέου προγράμματος για τον φθινόπωρο με την πεποίθηση, ότι η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί και οι αγώνες σε Δημόσιο Δρόμο θα μπορούν να διεξαχθούν κανονικά σε νέες συνθήκες και νέους κανόνες.

Με την οριστικοποίηση, του πρωτοκόλλου διεξαγωγής αγώνων και των απαιτήσεων σε μέτρα αποφυγής διασποράς της νόσου, θα ανακοινωθούν οι λεπτομέρειες διεξαγωγής των αγώνων. Τα όρια εγγραφών ανά διοργάνωση και αγώνα Run Greece 2020, θα οριστικοποιούνται ανάλογα με τις ανακοινώσεις της πολιτείας.

Αναλυτικά το νέο καλεντάρι

6/9/2020 RUN GREECE Αλεξανδρούπολη
13/9/2020 RUN GREECE Λάρισα
4/10/2020 RUN GREECE Καστοριά
4/10/2020 RUN GREECE Πάτρα
11/10/2020 RUN GREECE Ιωάννινα
18/10/2020 RUN GREECE Ρόδος
25/10/2020 RUN GREECE Ηράκλειο
25/10/2020 ΠΑΝ. ΠΡΩΤ. 10χλμ.σε Δημόσια οδό, Ηράκλειο

x
Send this to a friend