Το τρέξιμο στο βουνό “αποκαλύπτει” τις αδυναμίες σας!

Το τρέξιμο στο βουνό "αποκαλύπτει" τις αδυναμίες σας!

Γράφει ο Coach Munro* 

Ένας από τους βασικούς μου στόχους ως προπονητής είναι να μάθω περισσότερους δρομείς να αγαπήσουν το τρέξιμο στο βουνό. Θεωρείτε πως είμαι τρελός; Πιθανότατα, ωστόσο υπάρχουν καλοί λόγοι ώστε να απολαύσει κάποιος το τρέξιμο στους λόφους.

Όποτε ξεκινώ αυτή την κουβέντα, πολλοί με ρωτούν συχνά τι είναι αυτό που μου αρέσει στο βουνό. Απαντώ περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του να τρέχει κανείς σε τέτοιο έδαφος.

Για έναν αρχάριο η εξάσκηση σε λόφο μπορεί να είναι αποθαρρυντική. Αρκετοί αρχάριοι τρέχουν σχετικά ικανοποιητικά μέχρι να φτάσουν σε ένα λόγο αλλά στην συνέχεια πασχίζουν τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο και αυτό είναι που τους αποσπά από το να απολαύσουν την εμπειρία.

Όταν οι δρομείς καταφέρουν να εξοικειωθούν με τους λόφους και τα βουνά, όχι μόνο απολαμβάνουν περισσότερο το τρέξιμο εκεί, αλλά τους γεννιέται η επιθυμία να τεστάρουν τις αντοχές τους στα παρακάτω:

Τρέξιμο σε ορεινές διαδρομές

Αγαπώ το ορεινό τρέξιμο και σχεδόν όλες οι διαδρομές περιλαμβάνουν λόφους ή τουλάχιστον ανώμαλο έδαφος. Η εξοικείωση με το τρέξιμο στο βουνό «ανοίγει» νέα μονοπάτια για πολλές απολαυστικές διαδρομές.

Επιλογή πορείας

Όταν εξοικειωθεί κάποιος με το τρέξιμο σε λοφώδεις εκτάσεις, μπορεί στην συνέχεια να τρέξει σε διαφορετικές διαδρομές και τοποθεσίες χωρίς φόβο. Από την στιγμή που θα πάψει κανείς να αποθαρρύνεται από την κλίση του ορεινού εδάφους, θα είναι σε θέση  να ενταχθεί στην κατηγορία εκείνη των λίγων που αποκτούν μια ξεχωριστή δυναμική και ένα θετικό συναίσθημα την ώρα που τρέχουν πάνω σε έναν λόφο.

Προσωπική βελτίωση

Τα βουνά μπορούν να βοηθήσουν να καταλάβετε τις αδυναμίες σας, σωματικές και ψυχολογικές, στην προπόνηση. Όταν εντοπίσετε ένα ή περισσότερα αδύνατα σημεία, μπορείτε να εστιάσετε στον συγκεκριμένο τομέα προκειμένου να τον βελτιώσετε.

Εστιασμένη προπόνηση

Με τις προπονήσεις σε λόφο μπορεί να τεστάρει κανείς την δύναμή του, την ένταση και την συγκέντρωση και μάλιστα σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα.

Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας

Αν προσπεράσεις κάποιον σε αγώνα τρεξίματος σε βουνό είναι πιθανό να τον κάνεις να πιστέψει πως θα αποτύχει. Το αίσθημα ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε τέτοιες διαδρομές. Προκειμένου να το κάνεις αυτό όμως θα πρέπει πρώτα να έχεις προπονηθεί σκληρά σε τέτοιο έδαφος ώστε την ώρα του αγώνα να δείξεις περισσότερο εξοικειωμένος και η προσπάθεια που θα καταβάλεις να είναι σε λογικά πλαίσια.

TIPS

  • Κράτα το κεφάλι και το βλέμμα υψωμένα, στραμμένα προς το βουνό, ώστε να έχεις καλύτερη αναπνοή.
  • Μείωσε τον διασκελισμό και αύξησε τον ρυθμό σου.
  • Ανέπτυξε ισορροπία στα χαμηλότερα μέρη του ποδιού και σταθερότητα στην κατηφόρα.
  • Εστιασε την σκέψη σου στο πόσο όμορφα θα είναι όταν φτάσεις στην κορυφή του βουνού.

* O Coach Munro είναι Μαραθωνοδρόμος και τριαθλητής και προπονητής μεγάλων αποστάσεων. Γράφει στο educatedrunning.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο: Πως θα… ξορκίσετε την κατάρα με τα μαύρα νύχια

Με έναν περίεργο τρόπο το μαύρισμα του δέρματος κάτω από το νύχι είναι για τους δρομείς τόσο ένας μεγάλος μπελάς όσο και ένα… παράσημο. Με εντελώς… ουδέτερους όρους φυσικά είναι ένα αιμάτωμα κάτω από το νύχι.

Και όπως εξηγεί ο Τζόρνταν Μετζλ, αθλητικός γιατρός στο Νοσοκομείο Ειδικής Χειρουργικής στη Νέα Υόρκη, αυτό μπορεί να προκύψει είτε από έναν απότομο είτε από έναν χρόνιο τραυματισμό.

Το αν πρόκειται για έναν ήπιο ή έναν σοβαρό τραυματισμό μπορείτε να το διαπιστώσετε από το μέγεθος και το χρώμα του τραύματος. «Όταν έχει μικρό μέγεθος και το χρώμα του κινείται ανάμεσα στο μπλε και το μαύρο, το τραύμα είναι ήπιο. Όταν έχουμε να κάνουμε με φουσκάλες που φαίνεται να έχουν αίμα στο εσωτερικό τους, ο τραυματισμός είναι σοβαρός», προσθέτει η ποδίατρος και χειρούργος Ζακλίν Σουτέρα.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για να εντοπίσετε τα σημάδια ότι σύντομα θα μαυρίσει κάποιο νύχι σας, πώς να αποτρέψετε αυτό το ενδεχόμενο και πως θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα όταν εν τέλει προκύψει.

Αιτίες μαύρων νυχιών

Η πιο συνηθισμένη αιτία για τα μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, το οποίο μπορεί να προκύψει είτε από το τρέξιμο ή είτε από τη χρήση ενός ακατάλληλου παπουτσιού. Αν ένα μαύρο σημάδι εμφανιστεί λίγο μετά από μια προπόνηση ή έπειτα από μια μέρα που την περάσατε φορώντας πολύ σφιχτά ή πολύ χαλαρά παπούτσια, αυτές είναι πιθανότατα οι αιτίες. Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η πτώση στο πόδι σας ενός βαριού αντικειμένου, που μπορεί να κάνει τα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το νύχι σας να σκάσουν και έτσι να προκληθεί συγκέντρωση αίματος.

Δεν είναι όμως μόνο οι τραυματισμοί, που μπορούν να προκαλέσουν μαύρα νύχια. «Οι μυκητιασικές λοιμώξεις, φαινόμενο πολύ συνηθισμένο στα πόδια των αθλητών, μπορούν να εξαπλωθούν στα νύχια των ποδιών σας και να μετατραπούν σε αποχρώσεις του κίτρινου, του μπλε, του πράσινου, του καφέ, του μοβ και του μαύρου», εξηγεί η Σουτέρα.

Αν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε μυκητιασική λοίμωξη, απευθυνθείτε στο γιατρό σας και αυτός θα υποβάλει σε βιοψία ένας μέρος του νυχιού σας για να επιβεβαιώσει τη διάγνωση. Οι επιλογές θεραπείας ποικίλλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Τα ήπια περιστατικά αντιμετωπίζονται συχνά με αλοιφές, οι πιο επιθετικοί μύκητες απαιτούν φαρμακευτική αγωγή ή ακόμη και θεραπεία με λέιζερ.

«Το υπογλώσσιο μελάνωμα, δηλαδή η πιο σοβαρή μορφή καρκίνου του δέρματος, μπορεί επίσης να αναπτυχθεί κάτω από τα νύχια σας και να προκαλέσει υπερχρωματισμό του δέρματος», εξηγεί η Σουτέρα. Είναι μια αργή και ανώδυνη ανάπτυξη, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο να καταλάβεις το πρόβλημα.

«Ένα πολύ αρνητικό σημάδι είναι το μαύρο χρώμα να εκτείνεται πέρα ​​από το νύχι και πάνω στο δέρμα», λέει η αθλητική ποδίατρος Λόρι Γουίνσφελντ. «Αν δεν έχετε τραυματιστεί αλλά παρ’ όλα αυτά το νύχι σας αλλάζει χρώμα πρέπει να πάτε άμεσα στον γιατρό σας. Και ειδικά αν αυτό επεκτείνεται στο δέρμα», προσθέτει.

Ο οδυνηρός τραυματισμός των θηλών των δρομέων!

Πώς να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια

Τα μαύρα νύχια είναι πολύ πιο συνηθισμένα στους δρομείς που τρέχουν είτε μεγάλες αποστάσεις είτε σε υψηλή ένταση σε σχέση με εκείνους που είναι αρχάριοι. Αν ανήκετε ακόμα στην πρώτη κατηγορία, τώρα είναι η ώρα να μάθετε τακτικές για να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια, πριν αρχίσετε να αυξάνετε ρυθμούς και αποστάσεις.

Μια συνηθισμένη αιτία λοιπόν για μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, που προκαλείται από την κίνηση του τρεξίματος και επιδεινώνεται από τα ακατάλληλα παπούτσια, που πιέζουν τα νύχια σας.

«Συνεπώς, φροντίστε να διατηρείτε τα νύχια σας κοντά, ψαλιδίζοντάς τα τακτικά και βεβαιωθείτε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην άκρη του νυχιού του μεγαλύτερου δακτύλου σας και το τέλος του παπουτσιού σας», εξηγεί ο Κουίντον Γελντέλ, ιδρυτής της εταιρείας Southern Hospitality. Στη συνέχεια, αναζητήστε παπούτσια που να είναι αρκετά φαρδιά ώστε το μπροστινό σας δάχτυλο να τοποθετείται άνετα μέσα στο παπούτσι χωρίς να βρίσκει σε καμία πλευρά του. Αν κάνετε αυτά τα βασικά, η ταλαιπωρία των μαύρων νυχιών δεν θα σας επισκεφθεί ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Στις 18-19 Σεπτεμβρίου έρχεται το Ioannina Lake Run

Σπάει όλα τα ρεκόρ ο 13ος Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων!

Την ημερομηνία διεξαγωγής του Γύρου της Λίμνης Ιωαννίνων ανακοίνωσε διαδικτυακά η οργανωτική επιτροπή.

Ο αγαπημένος αγώνας των δρομέων θα γίνει στις 18-19 Σεπτεμβρίου και θα είναι όπως κάθε χρόνο το καλύτερο τέστ για τους δρομείς πριν από τον Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend