Το τρέξιμο στο βουνό “αποκαλύπτει” τις αδυναμίες σας!

Το τρέξιμο στο βουνό "αποκαλύπτει" τις αδυναμίες σας!

Γράφει ο Coach Munro* 

Ένας από τους βασικούς μου στόχους ως προπονητής είναι να μάθω περισσότερους δρομείς να αγαπήσουν το τρέξιμο στο βουνό. Θεωρείτε πως είμαι τρελός; Πιθανότατα, ωστόσο υπάρχουν καλοί λόγοι ώστε να απολαύσει κάποιος το τρέξιμο στους λόφους.

Όποτε ξεκινώ αυτή την κουβέντα, πολλοί με ρωτούν συχνά τι είναι αυτό που μου αρέσει στο βουνό. Απαντώ περιγράφοντας τα πλεονεκτήματα του να τρέχει κανείς σε τέτοιο έδαφος.

Για έναν αρχάριο η εξάσκηση σε λόφο μπορεί να είναι αποθαρρυντική. Αρκετοί αρχάριοι τρέχουν σχετικά ικανοποιητικά μέχρι να φτάσουν σε ένα λόγο αλλά στην συνέχεια πασχίζουν τόσο σε σωματικό όσο και σε ψυχολογικό επίπεδο και αυτό είναι που τους αποσπά από το να απολαύσουν την εμπειρία.

Όταν οι δρομείς καταφέρουν να εξοικειωθούν με τους λόφους και τα βουνά, όχι μόνο απολαμβάνουν περισσότερο το τρέξιμο εκεί, αλλά τους γεννιέται η επιθυμία να τεστάρουν τις αντοχές τους στα παρακάτω:

Τρέξιμο σε ορεινές διαδρομές

Αγαπώ το ορεινό τρέξιμο και σχεδόν όλες οι διαδρομές περιλαμβάνουν λόφους ή τουλάχιστον ανώμαλο έδαφος. Η εξοικείωση με το τρέξιμο στο βουνό «ανοίγει» νέα μονοπάτια για πολλές απολαυστικές διαδρομές.

Επιλογή πορείας

Όταν εξοικειωθεί κάποιος με το τρέξιμο σε λοφώδεις εκτάσεις, μπορεί στην συνέχεια να τρέξει σε διαφορετικές διαδρομές και τοποθεσίες χωρίς φόβο. Από την στιγμή που θα πάψει κανείς να αποθαρρύνεται από την κλίση του ορεινού εδάφους, θα είναι σε θέση  να ενταχθεί στην κατηγορία εκείνη των λίγων που αποκτούν μια ξεχωριστή δυναμική και ένα θετικό συναίσθημα την ώρα που τρέχουν πάνω σε έναν λόφο.

Προσωπική βελτίωση

Τα βουνά μπορούν να βοηθήσουν να καταλάβετε τις αδυναμίες σας, σωματικές και ψυχολογικές, στην προπόνηση. Όταν εντοπίσετε ένα ή περισσότερα αδύνατα σημεία, μπορείτε να εστιάσετε στον συγκεκριμένο τομέα προκειμένου να τον βελτιώσετε.

Εστιασμένη προπόνηση

Με τις προπονήσεις σε λόφο μπορεί να τεστάρει κανείς την δύναμή του, την ένταση και την συγκέντρωση και μάλιστα σε αρκετά σύντομο χρονικό διάστημα.

Βελτίωση της ανταγωνιστικότητας

Αν προσπεράσεις κάποιον σε αγώνα τρεξίματος σε βουνό είναι πιθανό να τον κάνεις να πιστέψει πως θα αποτύχει. Το αίσθημα ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε τέτοιες διαδρομές. Προκειμένου να το κάνεις αυτό όμως θα πρέπει πρώτα να έχεις προπονηθεί σκληρά σε τέτοιο έδαφος ώστε την ώρα του αγώνα να δείξεις περισσότερο εξοικειωμένος και η προσπάθεια που θα καταβάλεις να είναι σε λογικά πλαίσια.

TIPS

  • Κράτα το κεφάλι και το βλέμμα υψωμένα, στραμμένα προς το βουνό, ώστε να έχεις καλύτερη αναπνοή.
  • Μείωσε τον διασκελισμό και αύξησε τον ρυθμό σου.
  • Ανέπτυξε ισορροπία στα χαμηλότερα μέρη του ποδιού και σταθερότητα στην κατηφόρα.
  • Εστιασε την σκέψη σου στο πόσο όμορφα θα είναι όταν φτάσεις στην κορυφή του βουνού.

* O Coach Munro είναι Μαραθωνοδρόμος και τριαθλητής και προπονητής μεγάλων αποστάσεων. Γράφει στο educatedrunning.com


Previous ArticleNext Article

Αναβολή λόγω COVID-19 για το Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο της Θεσσαλονίκης

Αναβολή λόγω COVID-19 για το Νυχτερινό Ημιμαραθώνιο της Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη μπήκε στο Επίπεδο 4 της επικινδυνότητας και «βάφτηκε» κόκκινη στο Χάρτη Υγειονομικής Ασφάλειας. Τα νέα δεδομένα και το lockdown δεν γινόταν να αφήσουν ανεπηρέαστες τις δρομικές διοργανώσεις της πόλης.

Με ανακοίνωση της η Ο.Ε του Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης ενημερώνει για την την αναβολή του «9ου Διεθνούς Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης – ZeniΘ» ο οποίος ήταν προγραμματισμένος να διεξαχθεί το διήμερο 14-15 Νοεμβρίου 2020.

Ακολουθεί η ανακοίνωση

«Η Οργανωτική Επιτροπή των δύο διοργανώσεων εκτιμώντας την επιδείνωση των τελευταίων ημερών της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας μας και με πρωταρχικό μέλημα την προστασία της δημόσιας υγείας και την εφαρμογή των μέτρων της πολιτείας για τον περιορισμό της νόσου Covid-19, ανακοινώνει την αναβολή του 9ου Διεθνούς Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης – ZeniΘ ο οποίος ήταν προγραμματισμένος να διεξαχθεί το διήμερο 14-15 Νοεμβρίου.
Είμαστε πάντοτε σε επικοινωνία και συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές ώστε εντός των προσεχών ημερών να υπάρξει η οριστική ενημέρωση που θα αφορά τον “Νυχτερινό” Ημιμαραθώνιο, καθώς και τον 15ο Διεθνή Μαραθώνιο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – bwin ο οποίος είναι προγραμματισμένος για το διήμερο 28-29 Νοεμβρίου.
Μένουμε ασφαλείς για να τρέχουμε υγιείς. Η ζωή είναι ένας μαραθώνιος και ειδικά τώρα οφείλουμε να νικήσουμε!».

Δυο χρόνια αποκλεισμό σε Κόλμαν

Ακριβά πλήρωσε ο Κρίστιαν Κόλμαν την απουσία του από τρεις ελέγχους ντόπινγκ, αφού η WA τον τιμώρησε με δυο χρόνια αποκλεισμό από τους στίβους.

Με δύο χρόνια αποκλεισμό από τους στίβους τιμωρήθηκε ο Κρίστιαν Κόλμαν την Τρίτη. Η WA ανακοίνωσε πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής των 100 μέτρων στην Ντόχα το 2019 είχε τρία non show από 16 Γενάρη μέχρι 9 Δεκέμβρη του 2019 και θα μείνει εκτός αγώνων μέχρι τις 22 Μαΐου του 2022.

Ο Αμερικανός πρωταθλητής θα χάσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο το ερχόμενο καλοκαίρι, όμως θα προλάβει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ανοιχτού στίβου του Γιουτζίν τον Αύγουστο του 2022.

x
Send this to a friend