Τρέξιμο: Τέσσερα λάθη που κάνουν οι δρομείς στους αγώνες

Υπάρχουν κάποια λάθη που ένας δρομέας τα κάνει μόνο μια φορά στη ζωή του. Όπως για παράδειγμα το να τρως καυτερά φαγητά πριν από έναν αγώνα ή να βάζεις το σορτσάκι της προπόνησης για πλύσιμο μαζί με το iPod στην τσέπη.

Υπάρχουν όμως και άλλα λάθη που για κάποιο μυστήριο λόγο γίνονται και ξαναγίνονται. Ειδικά κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Όπως τονίζει και η αθλητική ψυχολόγος στο Κέντρο Ανθρώπινων Επιδόσεων του Σινσινάτι, Μπάρμπαρα Γουόκερ: «Οι δρομείς γίνονται παράλογα όντα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα».

Είναι μάλλον η ένταση της στιγμής, ο ενθουσιασμός, το άγχος. Πράγματα που όσο και αν έχεις ασκηθεί, παραμένει δύσκολο να «δαμάσεις» και αναπόφευκτα σε οδηγούν στα ίδια λάθη. Ξανά και ξανά και ξανά.

Να τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

Τρέχετε πιο γρήγορα από ότι πρέπει

Todd Detwiler

«Το άγχος της απόδοσης μπορεί να επηρεάσει το πόσο γρήγορα τρέχουμε», τονίζει η Γουόκερ και έχει δίκιο: πολλοί δρομείς σπαταλούν πολύτιμες δυνάμεις στην αρχή μιας κούρσας με αποτέλεσμα να μην τις έχουν στη συνέχεια. Η αρμονική κατανομή της αντοχής είναι μια διαδικασία τόσο χρήσιμη όσο και οι αμιγώς σωματικές ασκήσεις. Και με δεδομένο πως οι συνθήκες ενός αγώνα είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές μιας προπόνησης, η διαδικασία τούτη γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιωθείτε σε αυτό είναι να συμμετέχετε σε αγώνες με μοναδικό σκοπό την διαχείριση δυνάμεων έτσι ώστε να συνηθίζετε να κάνετε την εν λόγω διαχείριση σε συνθήκες κούρσας και όχι προπόνησης.

Νιώθετε πόνους κάτω από τα πλευρά

Todd Detwiler

Τυπικό πρόβλημα που έχει να κάνει με το τι έχουμε φάει πριν ξεκινήσει μια κούρσα. Αν πρόκειται να λάβετε μέρος σε έναν αγώνα που διαρκεί περισσότερο από 60 λεπτά, φάτε ένα γεύμα με τουλάχιστον 300 με 350 θερμίδες τρεις με τέσσερις ώρες πριν τον αγώνα. Διαφορετικά, καταλώστε 200 έως 250 θερμίδες τροφής με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και φυτικές ίνες δύο ώρες πριν από τον αγώνα. Ακολουθείστε αυτό το μοτίβο διατροφής είτε πριν τις προπονήσεις είτε πριν τους αγώνες και οι ενοχλητικοί πόνοι στα πλευρά δεν θα ξανακάνουν την εμφάνισή τους.

Τρώτε πολύ ή μένετε νηστικοί

Todd Detwiler

Πριν από αγώνες που διαρκούν από μια ώρα και πάνω πρέπει οπωσδήποτε να έχεις φάει κάτι πριν ξεκινήσεις. Αλλά όπως και να έχει, όπως και στο ζήτημα των αντοχών έτσι και στο ζήτημα της κατανάλωσης φαγητού πριν τους αγώνες, η ορθολογική διαχείριση είναι ένα ζήτημα που δουλεύεται και κατά τη διάρκεια των προπονήσεων. Αν είστε νευρικός δρομέας πάντως, καλό είναι να έχετε πάνω σας ένα αθλητικό ρόφημα και να πίνετε μικρές γουλιές κάθε 15 λεπτά ενώ είναι σε εξέλιξη η κούρσα.

Έχετε άγχος

Todd Detwiler

Είναι κομβικό να μειώνετε όσο πιο πολύ γίνεται το στρες πριν τις κούρσες. Βρείτε χρόνο πριν τον αγώνα ώστε να δουλέψετε με τον εαυτό σας για να αποβληθεί το άγχος. Πάρτε βαθιές ανάσες πριν την κούρσα και επαναλάβετε χαμηλοφώνα ατάκες που σας ντοπάρουν ψυχολογικά και ταυτόχρονα σας χαλαρώνουν όπως: «Είσαι έτοιμος» ή «Όλα θα πάνε καλά».

Διαβάστε ακόμα: Τα μεγαλύτερα διατροφικά λάθη που κάνουν οι δρομείς μετά τo τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ζεστό ή κρύο μπάνιο: Τι πρέπει να προτιμάς μετά από έναν σκληρό αγώνα;

Αποτελεί «κλασικό» debate στους κύκλους των δρομέων: είναι ένα ζεστό ή ένα κρύο μπάνιο έπειτα από μια σκληρή προπόνηση η αγώνα είναι η καταλληλότερη μέθοδος αποκατάστασης;

Άπαντες συμφωνούν πως αφού γυρίσεις σπίτι μετά από μια μεγάλη διαδρομή που έχει εξαντλήσει το σώμα σου, το να μπεις στην μπανιέρα και να χαλαρώσεις αποτελεί μια σοφή επιλογή.

Ωστόσο, το αν το νερό που θα τρέξει πάνω στο κορμί σου πρέπει να είναι ζεστό ή πρέπει να είναι κρύο αποτελεί ένα δίλλημα που δεν έχει απαντηθεί πειστικά, ενώ τόσο το ζεστό όσο και το κρύο νερό ως μέσο αποκατάστασης, έχουν το καθένα τους δικούς του φανατικούς φίλους.

Τελικά, τι από τα δυο είναι η σωστή επιλογή;

Η Τζο Πάβεϊ, Βρετανίδα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και κάτοχος μεταλλίων τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε παγκόσμια πρωταθλήματα, κουβαλάει τόση εμπειρία από τη συμμετοχή της σε επαγγελματικούς αγώνες που δύσκολα μπορεί να αμφισβητηθεί η οπτική της γύρω από τέτοιου τύπου ζητήματα.

Πρόσφατα, κλήθηκε να πάρει θέση για το δίλλημα ζεστού ή κρύου μπάνιου και ήταν ξεκάθαρη.

«Καταρχάς, οι φυσιολογικές επιδράσεις των ζεστών μπάνιων διαφέρουν από αυτές των κρύων μπάνιων. Έπειτα από ένα σκληρό και επώδυνο τρέξιμο, στους μύες μας προκαλείται φλεγμονώδης απόκριση, κάτι που οδηγεί σε πόνο και πρήξιμο», τονίζει αρχικά η Πάβεϊ και συνεχίζει: «Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένα κρύο μπάνιο περιορίζεις αυτή την αντίδραση ανακουφίζοντας τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, με τη σειρά τους, μειώνουν την καθυστερημένη εμφάνιση μυϊκού πόνου). Τα κρύα μπάνια λοιπόν είναι λοιπόν η καλύτερη επιλογή αμέσως μετά από ένα σκληρό τρέξιμο».

Σημαίνει αυτό ωστόσο πως τα ζεστά μπάνια είναι αυτόματα άχρηστα για τη φυσική κατάσταση ενός δρομέα; Η Πάβεϊ ξεκαθαρίζει: «Τα ζεστά μπάνια, από την άλλη πλευρά, προωθούν τη ροή του αίματος στους μύες με διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Αυτό είναι κάτι που δεν θέλετε να συμβαίνει αμέσως μετά την άσκηση. Ωστόσο, τις επόμενες ημέρες, όταν υποχωρήσει ο οξύς πόνος, το ένα ζεστό μπάνιο είναι χρήσιμο γιατί βοηθάει στην στην αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος, η οποία με τη σειρά της βοηθά στη μακροπρόθεσμη αποκατάσταση».

Η Πάβεϊ καταλήγει λέγοντας: «Η φλεγμονώδης αντίδραση στους μύες είναι μέρος της διαδικασίας προσαρμογής καθώς βελτιώνει την δύναμη ενός δρομέα. Ίσως λοιπόν, σε στιγμές που η γρήγορη ανάρρωση είναι ζωτικής σημασίας, όπως μετά την τελευταία σκληρή προπόνηση πριν από έναν αγώνα, ένα κρύο μπάνιο να είναι ό,τι πρέπει»

Με άλλα λόγια, όπως σε πολλά ζητήματα έτσι και σε αυτό, δεν υπάρχει μια και μοναδική απόλυτη αλήθεια: το κρύο μπάνιο είναι κατάλληλο για άμεση ανακούφιση και αποκατάσταση, το ζεστό μπάνιο έχει ευεργετικό ρόλο σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Hercules Mountain Marathon: Οι νικητές της 15ης διοργάνωσης!

Μετά από την επάνοδο σε μια σχετική κανονικότητα, διεξήχθη την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου,  ο 15ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”, κάτω από ιδανικές συνθήκες και με την αυστηρή τήρηση του πρωτοκόλλου της υγειονομικής επιτροπής, της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Νικητές στον Μαραθώνιο, μετά από δυνατό ανταγωνισμό, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής, αναδείχτηκαν, ο Θωμάς Ανδρούτσος , της Mountain Trainning Solution, με χρόνο 5:08:41, ο Ανδρέας Τσιάρας , της ομάδας Baliotis Nature Trail, με χρόνο 5:11:00 και σε απόσταση αναπνοής, στην τρίτη θέση, ο  Άριστείδης Γκιζλής, με χρόνο 5:11:26.

Στις γυναίκες, μετά από εξαιρετική εμφάνιση, 1η αναδείχτηκε η Μαρία Ξανθη, με χρόνο 5:55:29 και ακολούθησαν η Μάρθα Ξηροφώτου , της ομάδας Kasimis Training με χρόνο 7:00:30 και η Αλεξάνδρα Παναγιώτου της Oramique , με χρόνο 7:01:23.

Στη μεσαία διαδρομή, τον Ελλέβορο των 16,2χλμ, για άλλη μια φορά, ο Γιώργος Λουφέκης προπονητής της ομώνυμης ομάδας L-Crew, τερμάτισε πρώτος, με χρόνο 1:41:22. Στη δεύτερη θέση και με διαφορά ενός λεπτού, τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Πανταζής του Kourkourikis Trainning Group, με χρόνο 1:42:22 και στην τρίτη θέση, ο Νικόλαος Ελράντυ της ομάδας Dimopoulos Coaching με χρόνο 1:45:48.

Στην κατηγορία των γυναικών στον Ελλέβορο, 1η πέρασε τη γραμμή του τερματισμού η Αναστασία Τζαρού, με χρόνο 2:05:47, ενώ με διαφορά 22 δευτερολέπτων και χρόνο 2:06:09 ήρθε η Μαρία Λουφέκη της ομάδας L- Crew. Η τριάδα, ολοκληρώθηκε με την Παναγιώτα Δημακάκου, τακτική “θαμώνα” της Οίτης,  της ομάδας Mad Goats, με χρόνο 2:09:58

Στη μικρή αλλά όχι εύκολη διαδρομή, των 6,7χλμ και 410μ υψομετρικής, νικητές στους άνδρες αναδείχτηκαν οι Χρήστος Κυριαζάκος της Evo Gym Mykonos με χρόνο 0:40:29, ο Δημήτρης Ρήγας της Kasimis Trainning με χρόνο 0:47:32 και ο Ηλίας Τσιώτας του Συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 0:51:22. Στις γυναίκες, πρώτη ήρθε η Χρυσούλα Βλησαρούλη της VMaxTrainning  με χρόνο 0:52:38, δεύτερη η Αναστασία Παπά, επίσης της VMaxTrainning με χρόνο 0:58:07 και τρίτη η Αριστέα Λάγκαρη με χρόνο 1:00:20

Οι φωτογραφίες της διοργάνωσης, έχουν ξεκινήσει να ανεβαίνουν και αναμένεται να ολοκληρωθούν τις επόμενες ημέρες , καλύπτοντας όλες τις διαδρομές.

Ραντεβού λοιπόν, την Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022 για την 16η διοργάνωση,  χωρίς υγειονομικούς  περιορισμούς, για ένα ταξίδι ακόμη, στα μαγικά μονοπάτια της Οίτης!!

Δείτε φωτογραφίες από τη διοργάνωση:

Φάκελος φωτογραφιών εδώ:

https://coutsicos-my.sharepoint.com/personal/hercules_coutsicos_onmicrosoft_com/_layouts/15/onedrive.aspx?id=%2Fpersonal%2Fhercules%5Fcoutsicos%5Fonmicrosoft%5Fcom%2FDocuments%2F%CE%92ackup%20All%2F%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%87%CE%AF%CE%BD%CE%B1%202021%2F%CE%97%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%82%202021%2FHercules%202021%20fotos

Με εκτίμηση

Η Οργανωτική Επιτροπή

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend