Τρέξιμο: Τέσσερα λάθη που κάνουν οι δρομείς στους αγώνες

Υπάρχουν κάποια λάθη που ένας δρομέας τα κάνει μόνο μια φορά στη ζωή του. Όπως για παράδειγμα το να τρως καυτερά φαγητά πριν από έναν αγώνα ή να βάζεις το σορτσάκι της προπόνησης για πλύσιμο μαζί με το iPod στην τσέπη.

Υπάρχουν όμως και άλλα λάθη που για κάποιο μυστήριο λόγο γίνονται και ξαναγίνονται. Ειδικά κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Όπως τονίζει και η αθλητική ψυχολόγος στο Κέντρο Ανθρώπινων Επιδόσεων του Σινσινάτι, Μπάρμπαρα Γουόκερ: «Οι δρομείς γίνονται παράλογα όντα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα».

Είναι μάλλον η ένταση της στιγμής, ο ενθουσιασμός, το άγχος. Πράγματα που όσο και αν έχεις ασκηθεί, παραμένει δύσκολο να «δαμάσεις» και αναπόφευκτα σε οδηγούν στα ίδια λάθη. Ξανά και ξανά και ξανά.

Να τέσσερις χαρακτηριστικές περιπτώσεις:

Τρέχετε πιο γρήγορα από ότι πρέπει

Todd Detwiler

«Το άγχος της απόδοσης μπορεί να επηρεάσει το πόσο γρήγορα τρέχουμε», τονίζει η Γουόκερ και έχει δίκιο: πολλοί δρομείς σπαταλούν πολύτιμες δυνάμεις στην αρχή μιας κούρσας με αποτέλεσμα να μην τις έχουν στη συνέχεια. Η αρμονική κατανομή της αντοχής είναι μια διαδικασία τόσο χρήσιμη όσο και οι αμιγώς σωματικές ασκήσεις. Και με δεδομένο πως οι συνθήκες ενός αγώνα είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές μιας προπόνησης, η διαδικασία τούτη γίνεται ακόμα πιο δύσκολη. Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να βελτιωθείτε σε αυτό είναι να συμμετέχετε σε αγώνες με μοναδικό σκοπό την διαχείριση δυνάμεων έτσι ώστε να συνηθίζετε να κάνετε την εν λόγω διαχείριση σε συνθήκες κούρσας και όχι προπόνησης.

Νιώθετε πόνους κάτω από τα πλευρά

Todd Detwiler

Τυπικό πρόβλημα που έχει να κάνει με το τι έχουμε φάει πριν ξεκινήσει μια κούρσα. Αν πρόκειται να λάβετε μέρος σε έναν αγώνα που διαρκεί περισσότερο από 60 λεπτά, φάτε ένα γεύμα με τουλάχιστον 300 με 350 θερμίδες τρεις με τέσσερις ώρες πριν τον αγώνα. Διαφορετικά, καταλώστε 200 έως 250 θερμίδες τροφής με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και φυτικές ίνες δύο ώρες πριν από τον αγώνα. Ακολουθείστε αυτό το μοτίβο διατροφής είτε πριν τις προπονήσεις είτε πριν τους αγώνες και οι ενοχλητικοί πόνοι στα πλευρά δεν θα ξανακάνουν την εμφάνισή τους.

Τρώτε πολύ ή μένετε νηστικοί

Todd Detwiler

Πριν από αγώνες που διαρκούν από μια ώρα και πάνω πρέπει οπωσδήποτε να έχεις φάει κάτι πριν ξεκινήσεις. Αλλά όπως και να έχει, όπως και στο ζήτημα των αντοχών έτσι και στο ζήτημα της κατανάλωσης φαγητού πριν τους αγώνες, η ορθολογική διαχείριση είναι ένα ζήτημα που δουλεύεται και κατά τη διάρκεια των προπονήσεων. Αν είστε νευρικός δρομέας πάντως, καλό είναι να έχετε πάνω σας ένα αθλητικό ρόφημα και να πίνετε μικρές γουλιές κάθε 15 λεπτά ενώ είναι σε εξέλιξη η κούρσα.

Έχετε άγχος

Todd Detwiler

Είναι κομβικό να μειώνετε όσο πιο πολύ γίνεται το στρες πριν τις κούρσες. Βρείτε χρόνο πριν τον αγώνα ώστε να δουλέψετε με τον εαυτό σας για να αποβληθεί το άγχος. Πάρτε βαθιές ανάσες πριν την κούρσα και επαναλάβετε χαμηλοφώνα ατάκες που σας ντοπάρουν ψυχολογικά και ταυτόχρονα σας χαλαρώνουν όπως: «Είσαι έτοιμος» ή «Όλα θα πάνε καλά».

Διαβάστε ακόμα: Τα μεγαλύτερα διατροφικά λάθη που κάνουν οι δρομείς μετά τo τρέξιμο

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend