Τέλος εποχής: Πώς και γιατί η Nike κατεβάζει ρολά στην Ελλάδα

Μείζον ζήτημα με νομικές προεκτάσεις έχει προκύψει μετά την απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες ελληνικά καταστήματα που πουλούσαν και πουλούν τα προϊόντα της εταιρείας.

Η Nike, μάλιστα σύμφωνα με τα ρεπορτάζ, κατεβάζει ρολά σε όλα τα καταστήματα που διατηρεί στην Ελλάδα, ενώ με επιστολή της, τονίζει πως οι πολίτες δεν θα μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα της με φυσική παρουσία σε μαγαζιά, μετά τις 27 Οκτωβρίου του 2021.

Πρόκειται για την εταιρεία, που δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι έβαλε τον θεμέλιο λίθο στην εξέλιξη του δρομικού κινήματος στην Ελλάδα και δημιούργησε τη μεγαλύτερη running team. Με αυτόν τον τρόπο έβαλε στο… παιχνίδι αρκετούς αρχάριους, έμαθε προπονητικά tips σε πιο προχωρημένους. H NRC Athens ήταν ουσιαστικά η πρώτη μεγάλη ομάδα τρεξίματος και το παράδειγμά της ακολούθησαν αργότερα και άλλες εταιρείες και ιδιώτες. 

Για την αλλαγή πολιτικής της Nike στην ανάπτυξη της στην ελληνική αγορά, κομβικό ρόλο έπαιξε το σκάνδαλο που ξέσπασε το 2018 στη Folli Follie, που από το 2007 αποτελούσε τον επίσημο αντιπρόσωπο του αμερικανικού κολοσσού αθλητικών ειδών, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Από τα τέλη του 2018 και καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεγάλων ελληνικών ομίλων επιχείρησε να πάρει τις συμβάσεις της εταιρείας, η Nike έκανε στροφή 180 μοιρών στη στρατηγική της. Επέλεξε να αφήσει τις συμβάσεις της Folli Follie που τη δέσμευαν να εκπνεύσουν και να ξεκινήσει τις συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας, που λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.

Έτσι, κάποια εμπορικά καταστήματα, για το οποία έχει λήξει το συμβόλαιο συνεργασίας μεταξύ αυτών και της Folli, έχουν ήδη χάσει το δικαίωμα εμπορίας προϊόντων που φέρουν το σήμα Nike, ενώ το ίδιο θα συμβεί για πολλά άλλα έως Μάιο του 2022 (οπότε και εκπνέει η σύμβαση Nike-Folli Follie), καθώς τα συμβόλαια που οδεύουν προς λήξη δεν πρόκειται να ανανεωθούν.

To πρόβλημα αφορά περίπου 90 ελληνικές επιχειρήσεις λιανικής, που εμπορεύονται αθλητικά είδη, στις οποίες μάλιστα, η Nike European Operation Netherlands, έστειλε επιστολή, διευκρινίζοντας ότι η στρατηγική τους δεν συνάδει με τη στρατηγική ανάπτυξης της πολυεθνικής και ως εκ τούτου προχωρά σε «λύση» της συνεργασίας τους. Οι Έλληνες έμποροι ωστόσο δεν είναι διατεθειμένοι να δεχτούν «αγόγγυστα» αυτή την εξέλιξη. Μπροστά στο κίνδυνο να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας, σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο, ετοιμάζονται να προσφύγουν στα ευρωπαϊκά δικαστήρια. Για το θέμα μάλιστα έχει ενημερωθεί και η πολιτική ηγεσία.

Η Folli Follie είχε ενημερωθεί από τη Nike για τη διατήρηση όλων των υφιστάμενων συμβολαίων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, μέχρι τον συμβατικό χρόνο λήξης τους. Με αυτή την επιλογή απέφυγε να καταβάλλει αποζημίωση για «λύση» της συμφωνίας σε νωρίτερο χρόνο, ενώ παράλληλα είχε και τον απαραίτητο χρόνο να εξετάσει τον τρόπο που θα συνεχίσει να έχει παρουσία στην Ελλάδα.

Ο τρόπος αυτός έχει ήδη δρομολογηθεί. Τον έλεγχο του περιφερειακού hub της αθλητικής φίρμας εξασφάλισε ο εκπρόσωπος της στην Ιταλία, ο διάσημος επιχειρηματίας Αντόνιο Περκάσι. Είναι ο πρόεδρος της υπό ανέλιξη τα τελευταία χρόνια Αταλάντα, ο άνθρωπος που έφερε τα Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018. Στην ομπρέλα του ομίλου του βρίσκονται εταιρείες από όλο το φάσμα του εμπορίου, την ένδυση, τα καλλυντικά, τα υποδήματα και την εστίαση. Εκτός από τη Nike και τα Zara, έχει αντιπροσωπεύσει στην ιταλική αγορά τη Gucci, τη Victoria’s Secret, τη φίρμα παιχνιδιών Lego και την ιστορική φίρμα υποδημάτων Vergelio, την οποία απέκτησε το 2015.

Σημαντική είναι η δραστηριότητά του και στον τομέα των καλλυντικών, καθώς έχει δημιουργήσει μερικές από τις πιο δημοφιλείς φίρμες στην ιταλική αγορά, όπως τις KIKO Milano, WOMO και BULLFROG, που λειτουργούν κάτω από τη θυγατρική του ομίλου Odissea Srl. Είναι επίσης ένας από τους μετόχους του Westfield Milano, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης όταν θα ανοίξει τις πόρτες του, το 2022.

Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει η Ελλάδα το ρόλο του περιφερειακού hub της εταιρείας. Από το 2022 όμως η αντιπροσώπευση της Nike στην Ελλάδα θα περάσει στα χέρια ενός Ιταλού, εκτός και αν υπάρξει κάποια νομική ανατροπή στην υπόθεση.

Πηγή: Με πληροφορίες από το menshouse.gr

Previous ArticleNext Article

Οι καλύτεροι μαθητές είναι αυτοί που αθλούνται!

Δεν είναι λίγοι οι γονείς που φοβούνται ότι αν το παιδί τους ασχοληθεί με κάποιο άθλημα το σχολείο, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα γίνει καλός μαθητής.

Μια πρόσφατη μελέτη, ωστόσο, έρχεται για να καταρρίψει αυτή τη στερεότυπη άποψη

Τι έδειξε η έρευνα που που πραγματοποιήθηκε στην Αγγλία και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sports Medicine;

Για κάθε δεκαεπτά και δώδεκα λεπτά άσκησης την ημέρα τα αγόρια και τα κορίτσια, αντίστοιχα, ηλικίας 11 ετών φάνηκε πως βελτίωναν προοδευτικά τους βαθμούς τους μέχρι την ηλικία των 16 ετών. Μάλιστα, τα κορίτσια που ήταν πιο δραστήρια σωματικά είχαν καλύτερες αποδόσεις σε μαθήματα όπως η φυσική.

Η θετική επίδρασή της στις σχολικές επιδόσεις θα μπορούσε να είναι ακόμη σημαντικότερη αν τα παιδιά ακολουθούσαν τις συστάσεις φυσικής δραστηριότητας οι οποίες αναφέρονται στα 60 λεπτά μέτριας έντασης φυσική δραστηριότητα την ημέρα.

Δυστυχώς στην Ελλάδα τα παιδιά έχουν πολύ χαμηλό επίπεδο αθλητικής δραστηριότητας, πολύ μεγαλύτερη από το μέσο όρο στην Ευρώπη. Κατά μ.ο. τα αγόρια ασκούνται 190 λεπτά την εβδομάδα και τα κορίτσια 138.

Γι αυτό, λοιπόν, οι γονείς καλό θα ήταν να στρέψουν τα παιδιά τους στον αθλητισμό όταν με το καλό βγούμε από την περιπέτεια του covid. Υπάρχουν πολλά αθλητικά σωμάτια σε στίβο, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, βολεί, ακόμα και ενόργανη ή χορό για τα κορίτσια σε κάθε γειτονία.

Διαβάστε ακόμα: 6 απλές πρακτικές για να βελτιώσετε τη διατροφή του παιδιού σας

Τορούν 2021: Φινάλε για την Βασιλείου με χαμόγελα ικανοποίησης

Η Ειρήνη Βασιλείου έχει κάθε λόγο να νιώθει ικανοποιημένη από την παρουσία της στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του Τορούν, αφού έφτασε μέχρι τον ημιτελικό της απόστασης και έβαλε τις βάσεις για ακόμη καλύτερες παρουσίες στον ανοιχτό στίβο.

Η έμπειρη αθλήτρια έτρεξε στην τρίτη ημιτελική σειρά της παρατεταμένης ταχύτητας και τερμάτισε σε 53.31 σε μια κούρσα όπου πήγε πολύ γρήγορα στο πρώτο της 200άρι, ωστόσο η Ελληνίδα την πάλεψε μέχρι το τέλος. Η 30χρονη κλείστηκε στα τελευταία μέτρα στην εσωτερική διαδρομή κι έτσι δεν μπόρεσε να ξεπεράσει την αθλήτρια από την Λευκορωσία, που πέτυχε 53.20.

Την κορυφαία επίδοση των ημιτελικών πέτυχε η Μπόλ (Ολλανδία) με 51.17, ενώ εντυπωσιακή ήταν και η Πολωνή Γιουστίνα Σβιέντι-Ερσέτιτς με 51.34 και εθνικό ρεκόρ. Εκτός τελικού έμεινε η νικήτρια της προηγουμένης διοργάνωσης Λία Σπρούνγκερ (Ελβετία), που πέτυχε 52.64.

“Ο στόχος εκπληρώθηκε κατά το ήμισυ, αφού περίμενα να κάνω κάτι καλύτερο στον ημιτελικό. Δεν είχα την ίδια φρεσκάδα, όσο στην πρωινή κούρσα. Κρατάω το ρεκόρ και τη συμμετοχή στον ημιτελικό. Συνεχίζω για τον ανοιχτό στίβο, εκεί όπου πιστεύω πως θα πετύχω ακόμη καλύτερες επιδόσεις”, είπε η Βασιλείου, που θα φύγει από την Πολωνία με νέο ατομικό ρεκόρ, 52.76 από τον πρωινό προκριματικό.

Αναλυτικά αποτελέσματα των αγώνων

Βρείτε όλα όσα θέλετε για την διοργάνωση εδώ ή στο σχετικό banner στην κεντρική σελίδα του site

Πηγή: Γραφείο Τύπου ΣΕΓΑΣ

x
Send this to a friend