Τα αθλητικά παγούρια και οι κίνδυνοι που κρύβουν! 2745

Είναι ένα από τα βασικά αξεσουάρ για έναν αθλούμενο. Είτε τρέχει, είτε ποδηλατεί, είτε γυμνάζεται το αθλητικό παγούρι του με το νερό ή το ισοτονικό βρίσκεται πάντα κοντά του για να τον κρατά ενυδατωμένο.

Έχετε, όμως, αναρωτηθεί πόσο ασφαλές είναι; Ξέρετε τις προδιαγραφές πρέπει να έχει για να μην αλλοιώνεται το υλικό του και το περιεχόμενό του και να γίνεται επιβλαβές για τον οργανισμό σας;

Αν σκεφτείτε ότι οι ανάγκες ενός αθλούμενου είναι από 1,5 έως και 3 λίτρα υγρών στην προπόνηση ή στον αγώνα που συμμετέχει, μπορείτε να καταλάβετε πόσο σημαντικό είναι το παγούρι σας να είναι ασφαλές.

Οι προδιαγραφές και η βισφενόλη Α

Καλό είναι, λοιπόν, τα αθλητικά μας παγούρια να μην επιλέγονται βάση της εμφάνισης, αλλά να εξετάζονται οι προδιαγραφές τους. Δίνοντας προσοχή στο κάτω μέρος τους, διαπιστώνουμε ότι φέρουν τριγωνικό σύμβολο που αφορά το υλικό προέλευσης. Ο λόγος για τη σύσταση του μπουκαλιού γίνεται επειδή κάποια υλικά απελευθερώνουν χημικές ουσίες στο υγρό που βρίσκεται μέσα τους, ενώ το πρόβλημα οξύνεται στο φούρνο μικροκυμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η κουβέντα για τα μπουκάλια ξεκίνησε μιας και αρκετά περιέχουν το χημικό βισφενόλη Α ( bisphenol A ή ΒPA) που δυστυχώς συνδέεται με πολλές παρενέργειες για την υγεία μας.Συγκεκριμένα, η επιβλαβής δράση της βισφενόλης Α, που πραγματοποιείται ακόμα και σε θερμοκρασία δωματίου, αναφέρεται για την έκκριση πολλών ορμονών και το αναπαραγωγικό σύστημα, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα για την υγεία.

Καρδιαγγειακά νοσήματα και αποβολές!

Ακόμα πιο ανησυχητικά για την υγεία, είναι τα αποτελέσματα μιας πρόσφατης μελέτης από την Ιατρικής Σχολής του πανεπιστημίου Exeter, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PloS ONE.
Στην μελέτη αυτή ανέλυσαν 1500 δείγματα ούρων, επιβεβαιώνοντας ότι η ουσία βισφενόλη Α είναι ύποπτη για καρδιαγγειακά νοσήματα.

Άλλη μια πρόσφατη μελέτη, πραγματοποιήθηκε σε 114 περιπτώσεις εγκύων, απέδειξε ότι όταν η ουσία αυτή βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα στο αίμα αυξάνει κατά 80% τον κίνδυνο αποβολής.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι πως όλα τα πλαστικά μπουκάλια δεν είναι ίδια. Σε πρόσφατη μελέτη από το Κέντρο Ελέγχου Ασθενειών και Πρόληψης των ΗΠΑ (CDC) βρέθηκε ότι βισφενόλη Α υπήρχε σε περισσότερους από το 95% των ενηλίκων, ενώ βρέθηκε ακόμα και σε δείγματα αίματος νεογέννητων παιδιών σε επίπεδα τέτοια, όπου σε πειραματόζωα φαίνεται να επηρεάζει την ανάπτυξη.

Η ουσία που απαγορεύτηκε στα μπιμπερό!

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι η Ευρωπαϊκή ένωση αποφάσισε το 2011 να απαγορεύσει τουλάχιστον τη χρήση της βισφενόλης Α στα μπιμπερό ενώ για τους υπόλοιπους τομείς όρισε ανώτατα επιτρεπτά όρια. Ακόμα η Γαλλία φαίνεται ακόμα πιο ευαισθητοποιημένη για το θέμα και σκοπεύει μέσα στο 2015 να απαγορεύσει πλήρως τη χρήση της συγκεκριμένης χημικής ουσίας στις συσκευασίες τροφίμων.

Slim young woman drinking water after training
Τι να αποφεύγετε

α) Τα μπουκάλια τύπου PET που φέρουν το τρίγωνο με τον αριθμό 1 δεν είναι βλαβερά για την υγεία μας, αν φυσικά τα χρησιμοποιούμε μόνο μια φορά
β) Κάποια από τα σκληρά μπουκάλια με τη σήμανση 7 μέσα σε τρίγωνο είναι αυτά που θα πρέπει να αποφεύγουμε.

Τι να προσέχετε

α) Αποφεύγετε την θέρμανση τα παραπάνω μπουκαλιών στο φούρνο μικροκυμάτων.
β) Προσοχή στα μπουκάλια με τη σήμανση 3, 6 και 7 μέσα στο τριγωνάκι και σε αυτά που αναγράφουν ΒPA

Τι να χρησιμοποιείτε

α) Χρησιμοποιήστε μπουκάλια που φέρουν τη σήμανση με το 4 ή το 5 μέσα στο τριγωνάκι

Δείτε ΕΔΩ τα σύμβολα για να τα γνωρίζετε και να καταλάβετε ακριβώς τι εννοούμε.

Previous ArticleNext Article

Τσιόδρας: Μένω σπίτι, αλλά δεν μένω… ξάπλα 7

Για το θέμα της σωματικής άσκησης, κυρίως των ηλικιωμένων ανθρώπων που παραμένουν στα σπίτια τους λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό, ρωτήθηκε ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν προκαλέσει πτώση των δεικτών υγείας το γεγονός ότι δεν βγαίνουν πλέον οι ευπαθείς ομάδες, ούτε για ένα μισάωρο περπατήματος, ο κ. Τσιόδρας απάντησε, πως μπορούν να γυμνάζονται και εντός του σπιτιού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύεται η σωματική άσκηση εκτός της οικείας.

«Φυσικά και με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να περάσει το μήνυμα ότι μένω στο σπίτι μου ξάπλα και δεν κάνω κάποια σωματική άσκηση, η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτά της ώρας. Υπάρχουν ένα σωρό προγράμματα τα οποία μπορεί να κάνει κανείς σπίτι. Φυσικά και από όσο γνωρίζω δεν απαγορεύεται και η άσκηση έξω, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η κοινωνική απομάκρυνση με μια απόσταση ασφαλείας, όπως την ονομάζουμε», είπε αρχικά.

Τσιόδρας: Το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός

Ο λοιμωξιολόγος στην διάρκεια της ενημέρωσης προς τον Τύπο, τόνισε πως το βασικό θέμα δεν είναι να μείνουν κλειδωμένοι στο σπίτι τους, αλλά να αποφεύγουν τον συνωστισμό που είναι και το βασικό ζητούμενο.

«Φυσικά και έξω ο κίνδυνος είναι και παραμένει μικρότερος. Το συνωστισμό προσπαθούμε να αποφύγουμε, όχι το να μην κάνουν οι άνθρωποι άσκηση. Φυσικά και θέλουμε να διατηρηθεί το επίπεδο υγείας του πληθυσμού σε ένα καλό επίπεδο και φυσικά και αυτό σταδιακά, όταν τα μέτρα σιγά-σιγά θα αίρονται, θα γίνεται και πράξη στην πραγματικότητα σε εξωτερικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή, αυτό που μας απασχολεί και στους εξωτερικούς χώρους είναι ο συνωστισμός. Οχι το ότι θα περπατήσει μισή ώρα», ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Η μισή ώρα περπάτημα έξω, είναι μια τέλεια αεροβική δραστηριότητα η οποία προστατεύει την υγεία του ανθρώπου, βοηθάει την ευεξία του και φυσικά βοηθάει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Την καρδιά του, το μεταβολισμό του, τη ρύθμιση του σακχάρου. Όλο το σύστημα του οργανισμού ενισχύεται με μια τέτοια δραστηριότητα, σαν αυτή που αναφέρετε. Φυσικά μπορεί κανείς να κάνει και ασκήσεις μέσα στο σπίτι με πάρα πολλούς τρόπους».

Χαρδαλιάς: Παράκληση να βγαίνουν έξω, αν γίνεται, μία φορά

Κάπου εκεί παρενέβη και ο Νίκος Χαρδαλιάς. Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, τόνισε πως σέβεται απόλυτα το δικαίωμα των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας να βγουν έξω και να περπατήσουν ή να κάνουν τα ψώνια τους, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα κάνουν όλα μαζί μία φορά και όχι να βγαίνουν συνεχώς και να είναι εκτεθειμένοι.

«Με απέραντο σεβασμό και στους συμπολίτες μας, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη – και ηλικιακά, αλλά και από πλευράς υποκείμενων νοσημάτων – κατάσταση ξέρουμε ότι έχουν την δυνατότητα και παραμένει η δυνατότητά τους και στο σούπερ μάρκετ να πάνε και στο φαρμακείο να πάνε και να περπατήσουν και να έχουν τη σχετική σωματική άσκηση. Η παράκληση, η σύσταση η δική μας είναι να εξετάσουν την περίπτωση να τα κάνουν όλα αυτά μαζί και μία φορά. Και αυτό δε γίνεται για κάποιον άλλο λόγο, αλλά έτσι νομίζω ότι προφυλάσσουμε και τους ίδιους και προφυλάσσουν και εκείνοι τους εαυτούς τους, από τις πιθανότητες μίας μεγαλύτερης έκθεσης στον κίνδυνο της νόσου», σημείωσε.

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς σωστά! 4325

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς!

Όλοι τον χρειαζόμαστε, αλλά δεν λαμβάνουμε αρκετό. Κοιμόμαστε τουλάχιστον μία ώρα λιγότερη από εκείνη που κοιμόμασταν πριν από 100 χρόνια και όσο το στρες αυξάνεται, διώχνει τον ύπνο μακριά.

Η έλλειψη καλού και ποιοτικού ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει πλειάδα προβλημάτων, από αύξηση του σωματικού μας βάρους έως καρκίνο.Παράλληλα όταν δεν κοιμόμαστε σωστά, δεν έχουμε όρεξη για τίποτα και δεν μπορούμε να καθορίσουμε σωστά το πρόγραμμα της ημέρας.

Ωστόσο, υπάρχουν και συγκεκριμένες συνήθειες που μπορούν να… εμποδίσουν την έλευση του Μορφέα. Ποιες είναι αυτές και πώς θα τις αποφύγετε;

Να έχετε όλα τα φώτα αναμμένα

Τoυλάχιστον για μισή ώρα πριν από τον ύπνο αποφύγετε τα έντονα φώτα. Αποφύγετε, αν είναι δυνατόν, και τις συσκευές που εκπέμπουν φως, τα λάπτοπ, τα κινητά και τα τάμπλετ. Και κλείστε την τηλεόραση. Ακόμη και 5 λεπτά έκθεση στο λευκό φως μιας οθόνης μειώνουν τα επίπεδα της μελατονίνης κατά 50%, της λεγόμενης ορμόνης του ύπνου.

Να βλέπετε θρίλερ ή κάτι βίαιο στην τηλεόραση

Θα σας εμποδίσει να νυστάξετε αλλά και να κοιμηθείτε.

Άσκηση

Μην ασκείστε τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την κατάκλιση, εκτός αν κάνετε γιόγκα. Ωστόσο, γενικά ο ύπνος ωφελεί τον ύπνο. Μελέτη του 2013 έδειξε πως οι άνθρωποι που γυμνάζονται κοιμούνται καλύτερα και αισθάνονται πιο ξεκούραστοι από εκείνους που δεν ασκούνται.

Kαφεΐνη

Μην πίνετε καφέ μετά τις 2 το μεσημέρι ή 8 ώρες πριν από τον ύπνο. Ερευνητές από το Νοσοκομείο Χένρι Φορντ του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ έξι ώρες πριν από την κατάκλιση επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου.

Μην ξαγρυπνάτε

Υπάρχει ένα χρονικό σημείο -διαφορετικό για κάθε άνθρωπο- κατά το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται κουρασμένος και πρέπει να κοιμηθεί. Αν αυτό το χρονικό όριο ξεπεραστεί, ο οργανισμός εκκρίνει κορτιζόλη και ο οργανισμός προγραμματίζεται να μείνει ενεργός για τουλάχιστον ένα τρίωρο ακόμη. Αυτό για κάποιους ανθρώπους μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποδοτικότητα και τη λειτουργικότητά τους. Πόσο πρέπει να κοιμάται κάποιος; Πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι το να κοιμάται κάποιος εννέα ώρες την ημέρα είναι εξίσου κακό με το να κοιμάται πέντε ή λιγότερες.

Από τι κινδυνεύουμε αν δεν κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα;

Στρες

Ο πιο κοινός λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν είναι επειδή δεν μπορούν να καθαρίσουν το μυαλό τους από όσα τους απασχολούν. Κάντε ασκήσεις αναπνοής, γιόγκα ή διαλογισμό. Θα κάνει θαύματα και θα βοηθήσει το μυαλό σας «να κατεβάσει ρολά», να ανασυνταχθεί και να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα.

Το κινητό…

Αφήστε το κινητό στο σαλόνι. Πολλές φορές σας αποσπά την προσοχή ενώ θα μπείτε στον πειρασμό να κάνετε ένα τελευταίο σερφάρισμα στο facebook.

Διαβάστε ακόμα: Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

x
Send this to a friend