Από τι κινδυνεύουμε αν ξαναγεμίζουμε τα πλαστικά μπουκάλια νερού;

Από τι κινδυνεύουμε αν ξαναγεμίζουμε τα πλαστικά μπουκάλια νερού; Photo by Serenity Mitchell on Unsplash

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα πλαστικά μπουκάλια νερού είναι μίας χρήσεως, κοινώς δεν έχουν φτιαχτεί για να γεμίζουν ξανά και ξανά, με τις χημικές ουσίες που περιέχονται σε αυτά να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό.

Συγκεκριμένα, κάποια από αυτά μπουκάλια μπορεί να περιέχουν δισφαινόλη Α (BPA) -μια αμφιλεγόμενη χημική ουσία που χρησιμοποιείται στην παρασκευή τους και μπορεί να διαταράξει ορισμένες ορμόνες.

Μάλιστα, η κορυφαία Βρετανή διατροφολόγος Dr. Marilyn Glenville που ειδικεύεται στην γυναικεία υγεία, ανέφερε στο site Good Housekeeping ότι μπορεί να επηρεάσουν την ωορρηξία και να αυξήσουν τον κίνδυνο ορμονικών προβλημάτων, όπως το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, η ενδομητρίωση και ο καρκίνος του μαστού.

Βέβαια, οι επιστήμονες δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το πώς επηρεάζει η δισφαινόλη Α (BPA) τους ανθρώπους και πιστεύουν ότι έχει τη δυνατότητα να μιμείται τις ορμόνες και να παρεμβαίνει στο ενδοκρινικό σύστημα των αδένων το οποίο απελευθερώνει ορμόνες στο σώμα. Όπως προτείνουν δε, είναι αναγκαία η περαιτέρω έρευνα.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, οι υπέρμαχοι της ολοκληρωτικής απαγόρευσης της χρήσης της, ισχυρίζονται ότι μπορεί να οφείλεται για την αύξηση της εμφάνισης σοβαρών ασθενειών, όπως ο καρκίνος του μαστού και οι καρδιακές παθήσεις.

Βακτήρια

Μπορεί τα παραπάνω να επηρεάζουν κυρίως τις γυναίκες, όμως το ξαναγέμισμα των πλαστικών μπουκαλιών νερού κρύβει και άλλους κινδύνους, που επηρεάζουν όλους. Ο λόγος για τα βακτήρια που αναπτύσσονται στο μπουκάλι των εμφιαλωμένων νερών.

Ειδικότερα, σύμφωνα με μελέτη του αμερικανικού site Treadmill Reviews, σε εργαστηριακές έρευνες που έγιναν σε μπουκάλια νερού που είχαν χρησιμοποιηθεί για μία εβδομάδα από αθλητές, διαπιστώθηκε ότι ο μέγιστος αριθμός βακτηρίων ξεπέρασε τις 900.000 μονάδες σχηματισμού αποικιών ανά τετραγωνικό εκατοστό κατά μέσο όρο.

Κι αν αυτό από μόνο του δεν σου λέει τίποτα, να ξέρεις ότι στο καπάκι της τουαλέτας σου υπάρχουν λιγότερα βακτήρια! Ανησυχητικό είναι επίσης και το γεγονός, ότι 60% των μικροβίων που βρήκαν, μπορούν να σε αρρωστήσουν.

Tο μπουκαλάκι πρέπει ναπλυθεί καλά για να επαναχρησιμοποιηθεί, κάτι που δεν κάνει ποτέ κανένας από εμάς.

Γι αυτό καλό είναι αν βρισκόμαστε σε χώρο εργασίας ή στο γυμναστήριο να έχουμε το δικό μας παγούρι που θα έχει συγκεκριμένες προδιαγραφές, ή κάποιο γυάλινο μπουκάλι το οποίο θα πλένουμε με σαπούνι κάθε μέρα στο σπίτι.

Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε ορισμένα από τα μικρόβια.

Διαβάστε ακόμα: Τα αθλητικά παγούρια και οι κίνδυνοι που κρύβουν για την υγεία!

Previous ArticleNext Article

Τροφές που δεν ξέρατε ότι πρέπει να αποφεύγετε όταν κάνει ζέστη

Έχουμε μιλήσει για τις τροφές που μπορούμε να καταναλώσουμε το καλοκαίρι για να νοιώθουμε πιο ευχάριστα.

Γνωρίζουμε επίσης, έστω και αν δεν μας αρέσει καθόλου, ότι το αλκοόλ το καλοκαίρι, μπορεί να συμβάλλει στην αφυδάτωση, ειδικά σε ακραίες θερμοκρασίες. Λειτουργεί ως ένα ισχυρό διουρητικό, προκαλώντας σας να ουρείτε περισσότερο, κάτι που σημαίνει ότι θα αφυδατωθείτε γρηγορότερα.

Υπάρχουν, ωστόσο και φαγητά που για διαφορετικούς λόγους πρέπει να αποφεύγουμε, αφού ο οργανισμός μας το καλοκαίρι και σε συνθήκες ζέστης λειτουργεί διαφορετικά.

Καλοκαιρινά γεύματα για επίπεδη κοιλιά!

Μάνγκο

Όπως το αλκοόλ, τα μάνγκο δρουν ως διουρητικά, οπότε θα πρέπει να αποφεύγονται. Είναι καλύτερα να μείνετε μακριά και  από τον μάραθο, τις αγκινάρες και τα σπαράγγια για τον ίδιο λόγο.

Κρέας

Για πολλούς από εμάς, καλοκαίρι και ζέστες είναι συνυφασμένα με το μπάρμπεκιου, αλλά κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα πρέπει να το αποφύγετε. Η πέψη της πρωτεΐνης που βρίσκεται στο κρέας απαιτεί πολλή ενέργεια, δημιουργώντας μια θερμική διαδικασία που ονομάζεται «θερμογένεση». Το itrofi.gr συμβουλεύει να προτιμήσετε τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες: Μπορεί να χρειαστείτε από 50% έως 100% περισσότερη ενέργεια για να διασπάσει ο οργανισμός σας την πρωτεΐνη σε σύγκριση με τους υδατάνθρακες.. Άρα, κρέας με μέτρο!

Γλειφιτζούρια, καραμέλες, γρανίτες, παγωτά

Προϊόντα με περίσσεια ζάχαρης δεν συνιστώνται. Ακόμη και τα παγωμένα όπως είναι τα παγωτά και οι γρανίτες του εμπορίου μπορεί να σας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό. Η πέψη τους προκαλεί την αύξηση της θερμοκρασίας επειδή το σώμα υπερβαίνει την αντιστάθμιση της γρήγορης  ψύξης που προκαλείται από τα κρύα τρόφιμα.

Διαβάστε επίσης: Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Οι λύσεις για ελαφριά διατροφή το καλοκαίρι

Πέντε κατηγορίες τροφίμων είναι το μυστικό για να αισθάνεστε πιο ανάλαφροι φέτος το καλοκαίρι στην παραλία. Άλλωστε το καλοκαίρι οι επιλογές είναι αρκετές και εμείς σας προτείνουμε μερικές που θα σας βοηθήσουν και να μην πάρετε extra περιττές θερμίδες αλλά και να μη νιώθετε πεινασμένοι.

Το καλοκαίρι, μας προμηθεύει με λαχταριστά φρούτα και λαχανικά. Εκτός από το ότι περιέχουν λίγες θερμίδες, μας τονώνουν με τις βιταμίνες, τα μέταλλα, τις ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους.

Πώς θα βρείτε τη χρυσή τομή στην διατροφή σας το καλοκαίρι

Κρύες σούπες

Οι κρύες σούπες προτείνονται ως φαγητό με λίγες θερμίδες. Σύμφωνα με έρευνες μια σούπα με λίγες θερμίδες στην αρχή του γεύματος φέρνει το αίσθημα του κορεσμού με αποτέλεσμα στη συνέχεια να τρώμε λιγότερο.

Καρπούζι

Σε ποιόν δεν αρέσει να «πέφτει με τα μούτρα» σε μια φέτα δροσερού καρπουζιού όταν κάνει ζέστη; Το μισό του καρπουζιού αποτελείται από νερό. Είναι ένας όμορφος τρόπος να ξεδιψάσουμε, τρώγοντας παράλληλα κάτι γλυκό.

Ψητά λαχανικά

Σύμφωνα με τους διαιτολόγους ένα πιάτο με ψητά λαχανικά είναι μια πολύ καλή επιλογή για το καλοκαίρι. Μπορούν να συνδυαστούν με τυρί κότατζ ή να χρησιμοποιηθούν σε πίτες λαχανικών.

Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Σαλάτες

Οι σαλάτες αποτελούν ένα γρήγορο και υγιεινό γεύμα, που δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη συνταγή. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν λαχανικά με τυρί χαμηλό σε λιπαρά, λίγα καρύδια και ελαφριά βινεγκρέτ. Στο λεπτό έχετε ένα χορταστικό γεύμα ενώ αν πρόκειται να προσθέσετε ψάρι ή κρέας στη σαλάτα, να το θεωρείτε σαν συνοδευτικό στα λαχανικά.

Ροφήματα με λίγες ή καθόλου θερμίδες

Γλυκός καφές και αναψυκτικά καταναλώνονται εύκολα το καλοκαίρι, αλλά μας γεμίζουν θερμίδες. Τα αναψυκτικά αποτελούν την «αχίλλειο πτέρνα» μας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, γιατί χρειαζόμαστε πολλά υγρά για να διατηρούμαστε δροσεροί. Αντί για αναψυκτικά προτιμήστε φρέσκους χυμούς φρούτων ή τσάι.

Διαβάστε επίσης: Πως θα προστατευτείτε από τις τροφικές δηλητηριάσεις το καλοκαίρι

x
Send this to a friend