Πως να φροντίζετε τα πόδια σας μετά το τρέξιμο

Πως να φροντίζετε τα πόδια σας μετά τις προπονήσεις και τους αγώνες

Όπως είναι γνωστό σε όλους, το να ασχολείσαι με το τρέξιμο έχει ένα βασικό τίμημα: τα πόδια σου δεν βρίσκονται συχνά στην καλύτερη δυνατή τους φάση. Από φουσκάλες που βγαίνουν μέχρι νύχια που καταστρέφονται, το να αντιμετωπίζεις τέτοιου τύπου προβλήματα είναι κάτι πολύ σύνηθες.

Ο Μάθιου Φιτζπάτρικ, ειδικός σε τέτοιου τύπου ζητήματα και μόνιμος θαμώνας της διοργανωτικής επιτροπής του Μαραθωνίου του Λονδίνου, έγραψε στο βρετανικό site «runnersworld» δίνοντας ορισμένες συμβουλές στους δρομείς για το πως πρέπει να φροντίζουν τα πόδια τους μετά τις κούρσες και τις προπονήσεις.

Σε περίπτωση φουσκάλας

Καταρχάς, εξετάστε το μεγέθός της. Αν είναι μικρή και δεν προκαλεί πρόβλημα όταν φοράτε το παπούτσι τότε αρκεί απλά ένας μικρός επίδεσμος ή ένα χανζαπλάστ, για να προστατεύεται το επίμαχο σημείο και σύντομα θα θεραπευτείτε. Αν όμως είναι τόσο μεγάλη σε σημείο να μην μπορείτε να φορέσετε παπούτσια τότε καλύτερα να την τρυπήσετε πολύ προσεκτικά χωρίς όμως να αφαιρέσετε το συγκεκριμένο κομμάτι δέρματος.

Καλύψτε το με έναν καθαρό και στεγνό επίδεσμο και παρακολουθείτε την πρόοδό της κάθε μέρα. Αλλάζετε επιδέσμους και πριν βάλετε καινούριους χρησιμοποιήστε αντιμικροβιακό. Οι περισσότερες φουσκάλες ποδιών διαρκούν από τρεις έως επτά ημέρες και μετά υποχωρούν αν αποφευχθεί η ταλαιπωρία του ποδιού.

Σε περίπτωση που χτυπήσετε στο νύχι σας

Καθαρίστε την έκταση που είναι χτυπημένη και σε περίπτωση που αυτό είναι εφικτό αφαιρέστε την προσεκτικά. Κατά προτίμηση δείτε έναν ειδικό για να το κάνει αντί για εσάς. Το «κλειδί» όπως και να έχει είναι να προστατεύσετε το συγκεκριμένο σημείο μέχρι την πλήρη ανάρρωση.

Πολλές φορές το χτύπημα μπορεί να συνοδεύεται από μια κυψέλη αίματος κάτω ακριβώς από το νύχι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη μόλυνση και σε περίπτωση που ο πόνος είναι πολύ μεγάλος ζητήστε συμβουλές από έναν γιατρό ώστε να σας καθαρίσει το σημείο.

Μουλιάστε τα πόδια σας μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα

Το μούσκεμα των ποδιών σε μια λεκάνη με ζεστό νερό και γεμάτη αλάτι είναι μια τέλεια ιδέα ως διαδικασία μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα. Ωστόσο, πριν το κάνετε, βεβαιωθείτε πως δεν υπάρχουν ανοικτές πληγές που μπορεί να μολυνθούν. Κατά τα άλλα, πάρτε όσο χρόνο θέλετε για να χαλαρώσετε κατ’ αυτόν τον τρόπο: είναι απίστευτα αποτελεσματικός και μια σωστή ανάκαμψη είναι το Α και το Ω για έναν δρομέα.

Δώστε μεγάλη σημασία στις λεπτομέρειες

Τα υπερβολικά φουσκώματα και οι μώλωπες είναι δύο συμπτώματα που οι δρομείς πρέπει πάντα να προσέχουν καθώς σε αυτές τις λεπτομέρειες μπορεί να κρύβονται σπασίματα χωρίς αισθητό πόνο. Άλλωστε, κυριευόμαστε από την αδρεναλίνη δεν καταλαβαίνουμε τι σημασία ενός χτυπήματος. Εάν τα φουσκώματα στα πόδια σας δεν υποχωρούν ή όταν ένας μώλωπας αναπτύσσεται μέσα σε λίγες ημέρες, τότε ζητήστε συμβουλές από έναν γιατρό. Ειδικά αν οι τραυματισμοί στα πόδια σας δεν περνούν με φυσικό τρόπο και μέσα σε τρεις εβδομάδες, τότε επισκεφτείτε άμεσα έναν ορθοπεδικό.

Διαβάστε ακόμα: Tο νερό που βράζουν τα μακαρόνια είναι “βάλσαμο” για τα πόδια των δρομέων!

Previous ArticleNext Article

Η ατομική άθληση σε εξωτερικούς χώρους θα γίνεται χωρίς μάσκα

Μπορεί να ακουγόταν αυτονόητο αλλά δεν είχε διευκρινιστεί εάν θα εξαιρείται η χρήση μάσκας κατά τη διάρκεια της ατομικής άθλησης σε εξωτερικό χώρο.

Ωστόσο ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς το ξεκαθάρισε: Θα ισχύσουν τα μέτρα για καθολική χρήση μάσκας τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους στις περιοχές που βρίσκονται σε «πορτοκαλί» και «κόκκινο» συναγερμό (που συμπεριλαμβάνουν μεταξύ άλλων την Αττική, τη Θεσσαλονίκη και ένα μεγάλο τμήμα της Θεσσαλίας και της κεντρικής Μακεδονίας), ωστόσο από το μέτρο θα εξαιρούνται όσοι βγαίνουν για ατομική άθληση.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας αλλά και το Υπουργείο Υγείας λάμβαναν τηλεφωνήματα από πολίτες που ρωτούσαν τι ακριβώς θα ισχύει για όσους επιθυμούν από αύριο να βγουν για τζόκινγκ, εάν θα πρέπει ή όχι να φοράνε μάσκα.

Τρέξιμο: Κράμπες και άλλοι επώδυνοι πόνοι και οι λύσεις

Κράμπες και άλλοι επώδυνοι πόνοι που ταλαιπωρούν τους δρομείς

Όσοι τρέχουν το ξέρουν καλά: δεν υπάρχει τίποτα πιο επώδυνο για έναν δρομέα από το να πάθει μια κράμπα, να αισθανθεί μια βελονιά ή τον οποιοδήποτε άλλο ξαφνικό πόνο εν μέσω τρεξίματος.

Κάτι τέτοιο, μπορεί να συμβεί οποιαδήποτε στιγμή τρέχετε, αλλά τείνει να είναι πιο συνηθισμένο ως φαινόμενο κατά τη διάρκεια ενός αγώνα και ειδικά αν ακολουθείτε πεισματικά το σχέδιό σας ανεξάρτητα από τον καιρό, το έδαφος, την κατάστασή του σώματός σας και γενικότερα αν αγνοείτε τις συνθήκες στις οποίες τρέχετε.

Φυσικά, το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που σας πιάσει ένας τέτοιος πόνος είναι να συνεχίσετε να τρέχετε. Αντίθετα, κάντε στην άκρη και ακολουθείστε μερικές από τις ασκήσεις που αναφέρονται στη συνέχεια. Αν περάσει ο πόνος μέσω αυτών των ασκήσεων μπορείτε να συνεχίσετε να τρέχετε. Αν όχι, πρέπει να αναλάβει ο γιατρός..

.

Όταν σας πιάνει πόνος στην πλάτη…

Τι ακριβώς νιώθετε: Σφίξιμο ανάμεσα στις ωμοπλάτες.

Γιατί συμβαίνει: Αυτός ο τύπος πόνου συνδέεται με την κακή ευθυγράμμιση του ισχίου και επηρεάζει κυρίως τις γυναίκες μετά τον τοκετό. Προκαλείται επίσης σε όσους τρέχουν γέρνοντας πολύ μπροστά το κεφάλι προσδίδοντας έτσι περιττή πίεση στους μύες της πλάτης τους.

Πως να το ξεπεράσετε: Δοκιμάστε να κάνετε κυκλικές κινήσεις με τους ώμους σας και αν αυτό δεν πετύχει βάλτε τις παλάμες σας στην πλάτη και γείρτε απαλά προς τα πίσω μέχρι να νιώσετε ένα τέντωμα στην πλάτη.

Όταν νιώθετε μια βελονιά στα πλευρά…

Τι ακριβώς νιώθετε: Σαν να έχετε δεχθεί μια ξαφνική μαχαιριά στα πλευρά.

Γιατί συμβαίνει: Συνήθως πρόκειται για μια επίπτωση που προκύπτει από τη λάθος διαχείριση μιας κράμπας που έχουμε πάθει. Ενστικτωδώς, ρίχνουμε μεγαλύτερο βάρος στη μια πλευρά του σώματός μας και έτσι δημιουργείται πρόβλημα με την αναπνοή μας που εκφράζεται με αυτόν τον τρόπο.

Πως να το ξεπεράσετε: Σταθείτε ίσια, πάρτε μερικές βαθιές ανάσες από την κοιλιά και πιέστε με δυο δάχτυλα στην περιοχή που πονάτε. Καθώς ασκείτε πίεση συνεχίστε να παίρνετε βαθιές αναπνοές γείρτε προς την μεριά που δεν πονάτε. Μείνετε για μερικά δευτερόλεπτα σε αυτή τη στάση μέχρι να νιώσετε τον πόνο να περνάει.

Όταν πάθετε κράμπα…

Τι νιώθετε: Έναν έντονο πόνο σαν σφίξιμο στη γάμπα, σαν να μαζεύεται προς τα πάνω ο μυς σε εκείνο το σημείο.

Γιατί συμβαίνει: Οι κράμπες στο πόδι μπορεί να προκληθούν από μια ανισορροπία στους ηλεκτρολύτες, τις χημικές ουσίες του σώματος δηλαδή που ρυθμίζουν τις ζωτικές λειτουργίες όπως οι συσπάσεις των μυών. Όταν το σώμα χάνει πολλά θρεπτικά συστατικά μέσω του ιδρώτα, οι χημικές παρορμήσεις μπορούν να μετατραπούν σε κακοσμία οδηγώντας σε μυϊκές κράμπες και σπασμούς στο πόδι. Οι κράμπες στα πόδια μπορούν επίσης να προέρχονται από μυϊκή κόπωση.

Πως να το ξεπεράσετε:  Σταθείτε όρθιοι και ακίνητοι. Μετατοπίστε το βάρος σας πάνω στο πόδι που έχετε πάθει κράμπα και πιέστε όσο το δυνατόν περισσότερο. Εφαρμόστε πλήρη πίεση πάνω στο πόδι που έχετε πάθει κράμπα για ένα λεπτό περίπου.

Διαβάστε ακόμα: Οι τροφές που καταπολεμούν τις κράμπες

Πηγή: www.runnersworld.co.uk

x
Send this to a friend