Πώς η συμμετοχή σε έναν αγώνα δρόμου μπορεί σου αλλάξει τη ζωή

Πώς η συμμετοχή σε έναν αγώνα δρόμου μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου

Oταν η Carol Chau, δήλωσε συμμετοχή για τον πρώτο της αγώνα δεν περίμενε και πολλά πέραν από ένα μετάλλιο και ίσως την απώλεια μερικών κιλών. Αυτό που δεν υπολόγιζε ήταν πως το τρέξιμο θα κατάφερνε να αλλάξει ολόκληρη τη ζωή της.

Όταν ανέλαβε διευθυντική θέση στο Σαν Χοσέ, η Carol αφιέρωνε όλο της τον χρόνο στους πελάτες και την καριέρα της. Ταξίδευε συχνά λόγω δουλειάς και η καθημερινότητα ήταν γεμάτη ραντεβού και δουλειά από τo σπίτι. Για χρόνια επέμενε πως δεν είχε χρόνο για τρέξιμο.

Ωστόσο στα νεανικά της χρόνια είχε υπάρξει μια τυπική δρομέας, αλλά αυτό ήταν πριν από ολόκληρα 13 έτη. Σαν ενήλικας, τα γόνατα της την ενοχλούσαν συχνά και η ανάσα της κοβόταν εύκολα.

Το 2013 όλα άλλαξαν με μια απλή απόφαση…

«Η αδελφή μου ήταν αυτή που με έκανε να ξεκινήσω ξανά να τρέχω. Διαγνώστηκε με καρκίνο και αυτό ήταν μια έκπληξη για όλους. Κατάφερε να αναρρώσει και στην συνέχεια επικεντρώθηκε στην υγεία της. «Η αδελφή μου, έλεγε πως έτρεχε 10χλμ στο Χονγκ Κονγκ», υπογραμμίζει η Carol και αυτό μου κίνησε το ενδιαφέρον.

«Πάντα έλεγα πως μια μέρα ήθελα και εγώ να κάνω το ίδιο», συμπληρώνει.

Αυτό το «μια μέρα» η Carol έβαλε στόχο να το κάνει πραγματικότητα. Αρχικά συμβουλεύτηκε τον γιατρό της για τις ενοχλήσεις στα γόνατα, αυτές που την κράτησαν μακριά από την άσκηση. Στην συνέχεια προσπάθησε να φτιάξει ένα πρόγραμμα προπόνησης που θα μπορούσε να το ενσωματώσει στην γεμάτη υποχρεώσεις καθημερινότητα. Στο τέλος συμμετείχε στον πρώτο της αγώνα.

Στην γραμμή τερματισμού, έστειλε μια selfie με πολλά «ευχαριστώ» στην αδελφή της στο Χονγκ Κονγκ. Στην συνέχεια έβαλε μπροστά το σχέδιο να τρέξουν μαζί στα 10 Κ. Η τρίτη τους αδελφή αποφάσισε και αυτή να συμμετάσχει και η Carol διασκέδαζε πλέον όσο τίποτε τις καθημερινές προπονήσεις και τις φωτογραφίες στους αγώνες.

Από το άκουσμα εκείνης της είδησης για την υγεία της αδελφής της και έπειτα, η Carol έχει τρέξει σε δεκάδες αγώνες, οι ενοχλήσεις στα γόνατα αποτελούν παρελθόν και είναι στην καλύτερη φόρμα από ποτέ. Μάλιστα ενέπνευσε τους συναδέλφους της για να αρχίσουν και εκείνοι να τρέχουν.

Ακόμη και σήμερα λέει πως δεν έχει τον χρόνο για να τρέξει, ωστόσο καταφέρνει και τον βρίσκει πάντα. «Το τρέξιμο άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο καταρτίζω το πρόγραμμά μου. Όταν τρέχω δεν τσεκάρω τα μέιλ μου, ωστόσο πετυχαίνω περισσότερα από το να κάθομαι στο γραφείο μου».

Η φιλοδοξία της να γίνει δρομέας την έχει βοηθήσει να βελτιωθεί σε διαφορετικούς τομείς της ζωής της. Το να θέτεις έναν στόχο και να ψάχνεις τα κατάλληλα μέσα για να τον πετύχεις, βοηθά όχι μόνο στο τρέξιμο αλλά και σε πολλά άλλα πράγματα, όπως εξηγεί.

«Θέλω να είμαι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση σε σώμα και πνεύμα. Το τρέξιμο βοηθά στην αυτοπεποίθησή και την αντοχή μου και παράλληλα βελτιώνει την απόδοση στην εργασία μου», τονίζει η Carol.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend