Πώς η συμμετοχή σε έναν αγώνα δρόμου μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου

Πώς η συμμετοχή σε έναν αγώνα δρόμου μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου

Oταν η Carol Chau, δήλωσε συμμετοχή για τον πρώτο της αγώνα δεν περίμενε και πολλά πέραν από ένα μετάλλιο και ίσως την απώλεια μερικών κιλών. Αυτό που δεν υπολόγιζε ήταν πως το τρέξιμο θα κατάφερνε να αλλάξει ολόκληρη τη ζωή της.

Όταν ανέλαβε διευθυντική θέση στο Σαν Χοσέ, η Carol αφιέρωνε όλο της τον χρόνο στους πελάτες και την καριέρα της. Ταξίδευε συχνά λόγω δουλειάς και η καθημερινότητα ήταν γεμάτη ραντεβού και δουλειά από τo σπίτι. Για χρόνια επέμενε πως δεν είχε χρόνο για τρέξιμο.

Ωστόσο στα νεανικά της χρόνια είχε υπάρξει μια τυπική δρομέας, αλλά αυτό ήταν πριν από ολόκληρα 13 έτη. Σαν ενήλικας, τα γόνατα της την ενοχλούσαν συχνά και η ανάσα της κοβόταν εύκολα.

Το 2013 όλα άλλαξαν με μια απλή απόφαση…

«Η αδελφή μου ήταν αυτή που με έκανε να ξεκινήσω ξανά να τρέχω. Διαγνώστηκε με καρκίνο και αυτό ήταν μια έκπληξη για όλους. Κατάφερε να αναρρώσει και στην συνέχεια επικεντρώθηκε στην υγεία της. «Η αδελφή μου, έλεγε πως έτρεχε 10χλμ στο Χονγκ Κονγκ», υπογραμμίζει η Carol και αυτό μου κίνησε το ενδιαφέρον.

«Πάντα έλεγα πως μια μέρα ήθελα και εγώ να κάνω το ίδιο», συμπληρώνει.

Αυτό το «μια μέρα» η Carol έβαλε στόχο να το κάνει πραγματικότητα. Αρχικά συμβουλεύτηκε τον γιατρό της για τις ενοχλήσεις στα γόνατα, αυτές που την κράτησαν μακριά από την άσκηση. Στην συνέχεια προσπάθησε να φτιάξει ένα πρόγραμμα προπόνησης που θα μπορούσε να το ενσωματώσει στην γεμάτη υποχρεώσεις καθημερινότητα. Στο τέλος συμμετείχε στον πρώτο της αγώνα.

Στην γραμμή τερματισμού, έστειλε μια selfie με πολλά «ευχαριστώ» στην αδελφή της στο Χονγκ Κονγκ. Στην συνέχεια έβαλε μπροστά το σχέδιο να τρέξουν μαζί στα 10 Κ. Η τρίτη τους αδελφή αποφάσισε και αυτή να συμμετάσχει και η Carol διασκέδαζε πλέον όσο τίποτε τις καθημερινές προπονήσεις και τις φωτογραφίες στους αγώνες.

Από το άκουσμα εκείνης της είδησης για την υγεία της αδελφής της και έπειτα, η Carol έχει τρέξει σε δεκάδες αγώνες, οι ενοχλήσεις στα γόνατα αποτελούν παρελθόν και είναι στην καλύτερη φόρμα από ποτέ. Μάλιστα ενέπνευσε τους συναδέλφους της για να αρχίσουν και εκείνοι να τρέχουν.

Ακόμη και σήμερα λέει πως δεν έχει τον χρόνο για να τρέξει, ωστόσο καταφέρνει και τον βρίσκει πάντα. «Το τρέξιμο άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο καταρτίζω το πρόγραμμά μου. Όταν τρέχω δεν τσεκάρω τα μέιλ μου, ωστόσο πετυχαίνω περισσότερα από το να κάθομαι στο γραφείο μου».

Η φιλοδοξία της να γίνει δρομέας την έχει βοηθήσει να βελτιωθεί σε διαφορετικούς τομείς της ζωής της. Το να θέτεις έναν στόχο και να ψάχνεις τα κατάλληλα μέσα για να τον πετύχεις, βοηθά όχι μόνο στο τρέξιμο αλλά και σε πολλά άλλα πράγματα, όπως εξηγεί.

«Θέλω να είμαι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση σε σώμα και πνεύμα. Το τρέξιμο βοηθά στην αυτοπεποίθησή και την αντοχή μου και παράλληλα βελτιώνει την απόδοση στην εργασία μου», τονίζει η Carol.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί το τρέξιμο σας βοηθάει να πάρετε μια σημαντική απόφαση;

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ: Δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους 

Poikilo Rocky Mountain 2019

Επιστολή προς την Υγειονομική Επιτροπή της ΓΓΑ απέστειλε ο «ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ» σχετικά με την διεξαγωγή της διοργάνωσης ορεινού τρεξίματος «Poikilo Rocky Mountain».

Η διοργάνωση με τρεις διαδρομές (22.5km, 8Km, 4km) ήταν προγραμματισμένη για τις  29 Μαρτίου 2020 στο Ποικίλο Όρος με εκκίνηση από την Πετρούπολη. Πειθαρχώντας στις οδηγίες της Κυβέρνησης για την καταπολέμηση της πανδημίας του COVID-19 οδηγηθήκαμε στην αναβολή του.

Ως σύλλογος πήραμε την πρωτοβουλία και με την επιστολή μας ζητήσαμε να ενημερωθούμε για το  Πρωτόκολλο Υγείας που πρέπει να ακολουθήσουμε για να πραγματοποιήσουμε μέχρι τα μέσα Ιουλίου μια ασφαλή και σύμφωνη με τις επιστημονικές οδηγίες διοργάνωση.

Άμεσα λάβαμε από την Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ την ακόλουθη απάντηση:

«Η Υ.Ε.Ε της Γ.Γ.Α είναι αρμόδια για την εκπόνηση των γενικών πρωτοκόλλων ασφαλούς άθλησης, κατά την επανεκκίνησης της αθλητικής δραστηριότητας και υπό τις συνέπειες της πανδημίας COVID 19. Τα ειδικά πρωτόκολλα προπονήσεων και αγώνων καταρτίζονται από την εκάστοτε αρμόδια εθνική ομοσπονδία κάθε αθλήματος και αποστέλλονται για έγκριση στην Υ.Ε.Ε. Επί του παρόντος δεν υπάρχει αγωνιστικό πρωτόκολλο για αγώνες δρόμου, ούτε και δίνεται άδεια για τη διεξαγωγή τους. 

Είμαστε στη διάθεσή σας για να ελέγξουμε οποιοδήποτε πρωτόκολλο συντάξετε μαζί με την αρμόδια ομοσπονδία η οποία, υποθέτουμε, θα έχει και υπό την αιγίδα της τη διοργάνωσή σας. Μέχρι τότε ισχύουν όσα ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλούς άθλησης της Γ.Γ.Α.

Με εκτίμηση

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή Γ.Γ.Α»

Βασική προτεραιότητα του Συλλόγου μας ως διοργανωτές είναι η απόλυτη ασφάλεια όσων συμμετέχουν αλλά και των συνοδών τους. Πρέπει όσοι αγαπάμε την άθληση και το δρομικό κίνημα, μέσα από συνεργασία και συνεννόηση, να κερδίσουμε ΜΑΖΙ την γρηγορότερη και ασφαλέστερη  επιστροφή σε αυτά που αγαπάμε: τους αγώνες και το τρέξιμο!

Αναμένουμε τις πρωτοβουλίες της ΕΟΣΛΜΑ-Υ, που ανήκει ο Σύλλογος μας, και του ΣΕΓΑΣ για να ορίσουμε τη νέα ημερομηνία διεξαγωγής του αγώνα.

Δείτε το περιεχόμενο της επιστολής μας

epistoli

ΠΔΣ ΟΔΥΣΣΕΑΣ

Ο Πρόεδρος

Δημήτρης Ζωναράς

Αν μπορείς να τρέξεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο!

Μπορεί να… δείτε τον εαυτό σας στο ξεκίνημά του σε αυτήν την περιπέτεια που λέγεται τρέξιμο μέσα σε αυτό το κείμενο. Όλοι έχουμε να θυμόμαστε πολλά.

Οι περισσότεροι, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι μετά από μερικούς μήνες όταν κοιτάμε πίσω, όλα όσα έχουμε πει τα θυμόμαστε και γελάμε.

«Είμαι εκτός φόρμας, με παραπανίσια κιλά και δεν έχω τρέξει τελευταία»

Τα ίδια ακριβώς έλεγαν πριν από εσάς όλοι όσοι κάθονταν όλη μέρα στον καναπέ τους πριν αποφασίσουν να ασχοληθούν με το τρέξιμο.  «Οι αρχάριοι συνηθίζουν να λένε: Αυτό δείχνει τρελό, μπορώ εγώ να τα καταφέρω;», υπογραμμίζει ο Bob Glove, ένας από τους συγγραφείς του Εγχειρίδιου για τον Δρομέα.

«Η απάντησή μου είναι καταφατική, ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει. Οι δρομείς προέρχονται από διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ και διαφέρουν στα κιλά. Απλά πρέπει να αφιερώσει κανείς χρόνο και να ακολουθήσει πιστά ένα πρόγραμμα», συμπληρώνει ο Glove.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

«Απαιτεί πολύ χρόνο και εγώ δεν έχω…»

Με μόλις 30 λεπτά τρεξίματος την εβδομάδα, θα είστε θέση να μειώσετε τον κίνδυνο για αρκετές χρόνιες ασθένειες, όπως τα θέματα με την καρδιά, τα εγκεφαλικό επεισόδιο, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, ο οστεοπόρωση, η παχυσαρκία, τα άγχος και η κατάθλιψη.

«Το ξεκίνησα στο παρελθόν αλλά δεν κατάφερα να… κολλήσω»

Ο αθλητικός ψυχολόγος, Ethan Gologor, τονίζει πως είμαστε όλοι «λιποτάκτες» με την έννοια ότι κάποια στιγμή ξεκινήσαμε μια δραστηριότητα στην ζωή μας και τα παρατήσαμε στη μέση. Αυτό δεν σας εμποδίζει σε τίποτε να ξεκινήσετε από την αρχή. Ακόμη και αν χάσετε μια με δυο προπονήσεις δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Οι δρομείς δεν είναι σκόπιμο να φορτώνονται με πολλά «πρέπει» και να θεωρούν πως είναι υποχρεωτικό να τρέχουν σε καθημερινή βάση επειδή το λέει το πρόγραμμα.

«Θα τραυματιστώ και θα τα παρατήσω. Το ξέρω…»

Οι δρομείς που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο, υποφέρουν συχνά από ενοχλήσεις στους μύες και τις αρθρώσεις, ωστόσο τις ξεπερνούν σχετικά σύντομα. «Οι τραυματισμοί είναι πιο εύκολο να αποφευχθούν όταν δεν τρέχετε σε πολύ έντονους και κουραστικούς ρυθμούς που δεν σας αφήνουν να πάρετε ανάσα», αναφέρει ο Jeff Galloway που ασχολείται με την εκγύμναση αρχάριων δρομέων από το 1974.

Τέσσερεις τομείς της ζωής σας που βελτιώνονται με το τρέξιμο

«Δεν μπορώ να αγοράσω νέα παπούτσια για τρέξιμο»

Ένα απλό ζευγάρι παπουτσιών που επιτρέπουν άνετο περπάτημα, μπορούν να κάνουν την δουλειά χωρίς πρόβλημα. «Δεν είναι αναγκαίο να φοράτε τα παλιά παπούτσια που είχατε για το τρέξιμο ενώ πλέον σας στενεύουν ή έχουν φθαρεί σημαντικά», τονίζει ο Budd Coates που εκπαιδεύει δρομείς εδώ και 20 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς πάντα να βρεις μια δικαιολογία να για μην βγεις για τρέξιμο σήμερα. Αλλά ότι μπορείς να κάνεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο…

Διαβάστε επίσης: H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

ΠΗΓΗ: RunnersWorld.co.uk

x
Send this to a friend