Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι δεν λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο

Πέντε σημάδια που δείχνουν ότι δεν λαμβάνετε αρκετό ασβέστιο

Μια από τις μεγαλύτερες αναγκαιότητες για όσους ασχολούνται συστηματικά με το τρέξιμο είναι να κρατάνε τα οστά και τους μύες σε δυνατή και υγιή κατάσταση, ώστε να μπορεί το σώμα να ανταπεξέρχεται στις διαδρομές όλων των αποστάσεων και όλων των προσπαθειών.

Και σε αυτή την προσπάθεια υπάρχουν ορισμένα μεταλλικά στοιχεία που είναι πολύ σημαντικά. Ένα από αυτά είναι το ασβέστιο.

«Το ασβέστιο είναι ένα μέσο για να δουλεύουν αποτελεσματικά διαφορετικά συστήματα οργάνων του σώματος και να σχηματίζονται αλλά και να διατηρούνται υγιή οστά. Το ασβέστιο βοηθά επίσης την καρδιά να αντλεί και να μεταδίδει σήματα στα νεύρα σας έτσι ώστε οι μύες σας να συστέλλονται», τονίζει η αθλητική γιατρός Βικτόρια Κανγκ.

«Αν ο οργανισμός σας έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να οδηγηθεί σε εξασθενημένα οστά και αυξημένο κίνδυνο κατάγματος», τονίζει η Νικόλ Λαντ, κλινική διατροφολόγος στο Κέντρο Αθλητικών Επιδόσεων της Νέας Υόρκης.

Αν δεν είστε σίγουροι αν παίρνετε αρκετό ασβέστιο ή όχι, ακολουθούν πέντε ενδείξεις πως υπάρχει έλλειμμα στον οργανισμό σας:

Παθαίνετε συνέχεια κράμπες

Επειδή το ασβέστιο βοηθά στη σύσπαση των μυών, όταν τα επίπεδά του είναι χαμηλά μπορεί να εμφανίσετε περισσότερες μυϊκές κράμπες από το συνηθισμένο, ειδικά στην πλάτη και τα πόδια σας.

Τα μαλλιά και τα νύχια σας είναι εύθραυστα

Το ασβέστιο ευνοεί τη δύναμη και την ανάπτυξη των μαλλιών και των νυχιών. Έτσι, αν δεν παίρνετε αρκετό ασβέστιο, τα μαλλιά και τα νύχια σας είναι εύθραυστα. Τα αδύναμα, εύθραυστα νύχια καθώς και η αραίωση των μαλλιών είναι προειδοποιητικά σημάδια ότι μπορεί να έχετε ανεπάρκεια σε ασβέστιο.

Αισθάνεστε τσούξιμο ή μούδιασμα στα άκρα σας

Αν τα άκρα των χεριών ή των ποδιών τσούζουν ή μουδιάζουν πολύ συχνά, είναι δεδομένο πως τα επίπεδα ασβεστίου έχουν κάποια σχέση με αυτό. Το ασβέστιο άλλωστε είναι υπεύθυνο για τη μετάδοση των νευρικών σημάτων, συνεπώς αν υπάρχει έλλειψη του, τα σημάδια γίνονται αισθητά στα άκρα σας.

Ο καρδιακός παλμός σας είναι ακανόνιστος

Με δεδομένο πως το ασβέστιο είναι υπεύθυνο για λειτουργίες όπως η μετάδοση των νεύρων, η σύσπαση των μυών και η συστολή και διαστολή των αιμοφόρων αγγείων, η έλλειψη ασβεστίου συνδέεται με την κακή καρδιακή λειτουργία. Αν η καρδιά σας χτυπάει γρήγορα, νιώθετε δύσπνοια ή πόνους στο στήθος, τότε υπάρχουν σοβαρά σημάδια έλλειψης ασβεστίου και θα πρέπει να δείτε αμέσως γιατρό.

Υπάρχει αύξηση των τραυματισμών σας στα οστά

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους οι δρομείς μπορεί να πάθουν κατάγματα. Η απότομη αύξηση στα χιλιόμετρα για παράδειγμα είναι ένας από τους πιο διαδεδομένους. Αν ωστόσο, ακολουθείτε τη παραδοσιακή ρουτίνα σας στην προπόνηση αλλά ταυτόχρονα υπάρχει μια αύξηση στα τραύματα που σχετίζονται με τα οστά, η έλλειψη ασβεστίου είναι μάλλον η αιτία.

Διαβάστε ακόμα: Πώς μπορεί το ασβέστιο να βοηθήσει στην απώλεια του περιττού λίπους

Previous ArticleNext Article

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Δίνετε αγώνα για να αποκτήσετε την κατάλληλη ενέργεια το πρωί; Τα βράδια προσπαθείτε πολύ για να ξεπεράσετε την κούραση της ημέρας;

Είναι προφανές: ο τρόπος που τρώτε μέσα στην ημέρα δεν είναι ο κατάλληλος και ίσως πρέπει να τον αλλάξετε.

Για την ακρίβεια πρέπει να τονώσετε λίγο, μέσω της τροφής σας, τα επίπεδα ενέργειάς σας.

Ακολουθούν μερικές καλές συμβουλές:

Τροφές που μας φέρνουν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας

Να τρώτε πάντα πρωινό

Πολλοί άνθρωποι δεν τρωνε πρωινό λόγω της βιασύνης τους και της αγωνίας τους να μην αργήσουν στη δουλειά. Μεγάλο λάθος. Το πρωινό δίνει τα απαραίτητα ποσοστά ενέργειας στο σώμα σας ώστε να ξεκινήσει όσο το δυνατόν καλύτερα η μέρα σας και είναι ένα γεύμα που δεν πρέπει ποτέ να χάνετε. Συν τοις άλλοις, μας κρατάει χορτάτους και έτσι αποφεύγουμε τα περιττά γεύματα μέσα στην ημέρα.

Τρώτε πιο συχνά γεύματα αλλά σε μικρές ποσότητες

Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το να τρώνε μόνο τρία γεύματα την ημέρα είναι η πιο σοφή μέθοδος. Ακριβώς όμως επειδή τα γεύματα αυτά είναι μεγάλα, ο οργανισμός δύσκολα τα χωνεύει και έτσι αισθανόμαστε ένα βάρος κατά την διάρκεια της ημέρας. Με εξαίρεση το πρωινό, τα υπόλοιπα γεύματα της ημέρας σας πρέπει να είναι ελαφριά και λιτοδίαιτα. Αλλά να είναι περισσότερα από μόλις τρια την ημέρα. Προσθέστε και δεκατιανό ανάμεσα στο πρωινό και το μεσημεριανό καθώς και ένα απογευματικό γεύμα.

Τροφές και ροφήματα που μπορούν να μηδενίσουν την προπόνησή σας!

Να τρώτε φρούτα

Τα καθημερινά σας γεύματα πρέπει να αποτελούνται από όσα περισσότερα φρούτα γίνεται. Τα συστατικά που περιέχονται στα περισσότερα φρούτα δίνουν μια έξτρα ώθηση στην καθημερινότητά σας και πολλές φορές σας βοηθάνε να είστε σε φόρμα παρά το γεγονός ότι μπορεί το σώμα σας να είναι κουρασμένο. Ουσιαστικά τα φρούτα μπορούν να λειτουργήσουν ως φυσικά τονωτικά και η σημασία τους στις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες είναι μεγάλη.

Ενισχύστε τον οργανισμό σας με βιταμίνη B

Η βιταμίνη Β είναι ένα κομβικό στοιχείο που απαγορεύεται να λείπει από τις διατροφικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας. Είναι η βιταμίνη που μετατρέπει την τροφή σε ενέργεια και ως εκ τούτου πρέπει να πρέπει να φροντίζετε να παίρνετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητά της. Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, ψάρια και κρέας απαιτείται να τα καταναλώνετε συστηματικά.

Διαβάστε επίσης:11 τροφές για όταν χρειάζεσαι άμεσα έξτρα ενέργεια

Η ουσία που βελτιώνει την απόδοση της άσκησης σε 12 εβδομάδες!

Τριετής έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα του Καναδά που έγινε το 2012 και δημοσιεύθηκε στο Journal of Physiology ανακάλυψε ότι η ρεσβερατρόλη αυξάνει την ικανότητα των αρουραίων να ασκούνται σε διάστημα 12 εβδομάδων.

Η μελέτη χρηματοδοτήθηκε από τα Canadian Institutes of Health Research.

Η ρεσβερατρόλη, μια αντιοξειδωτική ουσία, αποτελεί αντικείμενο πολλών μελετών, ακόμη και από την αμερικανική διαστημική εταιρεία NASA.

Η ερευνητική ομάδα του Jason Dyck διαπίστωσε ότι τα οφέλη που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό η ρεσβερατρόλη, μία χημική ουσία που βρίσκεται σε μεγάλη ποσότητα στη φλούδα των σταφυλιών και στο κόκκινο κρασί βελτιώνει την απόδοση κατά την άσκηση.

Που υπάρχει…

Επίσης σε μεγάλες ποσότητες υπάρχει στα φύλλα ευκαλύπτου και ελάτου, στους ξηρούς καρπούς στα μούρα (mulberries, blueberries, cranberries, bilberries) και στην μαύρη σοκολάτα. Ενώ έχει ανιχνευτεί και σε άλλες 70 τροφές, αλλά σε μικρές ποσότητες που δεν μπορούν να φανούν το ίδιο ωφέλιμες.

4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Να σημειωθεί ότι μια άλλη μελέτη έδειξε ότι η ρεσβερατρόλη επιβραδύνει την αύξηση του βήτα αμυλοειδούς στον εγκέφαλο. Μια πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι η ουσία είναι επίσης αντικαταθλιπτική.

Το κόκκινο κρασί έχει την περισσότερη ρεσβερατρόλη από όλες τις άλλες τροφές που περιέχουν την ουσία αλλά και πάλι η ποσότητά του είναι σχετικά μικρή γι’ αυτό η ρεσβερατρόλη υπάρχει στην αγορά ως διατροφικό συμπλήρωμα.

“Εάν πίνετε κόκκινο κρασί για να πάρετε ρεσβερατρόλη [σε ικανοποιητική ποσότητα], θα πρέπει να πίνετε από 10 έως 100 μπουκάλια την ημέρα”, είπε ο Dyck.

Με ποιον τρόπο ο καφές βελτιώνει την αθλητική σου απόδοση;

O ίδιος ανέφερε: “Πιστεύω ότι η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να βοηθήσει τους ασθενείς που θέλουν να ασκηθούν αλλά δεν μπορούν. Η ρεσβερατρόλη θα μπορούσε να μιμηθεί την άσκηση ή να βελτιώσει τα οφέλη της μέτριας άσκησης που μπορούν να κάνουν. Είναι πολύ ικανοποιητικό να προχωρήσουμε από τη βασική έρευνα στο εργαστήριο σε μια κλινική δοκιμή στον άνθρωπο”.

Διαβάστε επίσης: Αθλητική διατροφή δεν σημαίνει μόνο κοτόπουλο, ρύζι και μαρούλι

Πηγή: Improvements in skeletal muscle strength and cardiac function induced by resveratrol during exercise training contribute to enhanced exercise performance in rats. The Journal of Physiology, 2012; 590 (11): 2783 DOI: 10.1113/jphysiol.2012.230490

x

Send this to a friend