Οταν ο Σπύρος Λούης «έτρεξε» στον κινηματογράφο

Οταν ο Σπύρος Λούης "έτρεξε" στον κινηματογράφο

Από το aggelospolidoros.blogspot.gr

Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες, γνωστοί ως Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες 1896, διοργανώθηκαν στην Αθήνα από τις 6 Απριλίου έως τις 15 Απριλίου1896.

Σύμφωνα με την ιστορία, το 1894 σε συνέδριο που οργάνωσε ο βαρόνος Πιερ ντε Κουμπερτέν στο Παρίσι, ιδρύθηκε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή και αποφασίστηκε η αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Έπειτα από πρόταση του Έλληνα εκπροσώπου Δημητρίου Βικέλα, ως τόπος διεξαγωγής των ορίστηκε η Αθήνα. Αν και ο αριθμός των αθλητών που πήραν μέρος ήταν μικρός, παρόλα αυτά η συμμετοχή ήταν η μεγαλύτερη μέχρι τότε σε αθλητική διοργάνωση.

Οι Αγώνες είχαν μεγάλη επιτυχία και υπήρξε μεγάλη συμμετοχή του ελληνικού κοινού, ενώ η σημαντικότερη στιγμή για τους Έλληνες, ήταν η νίκη στο Μαραθώνιο Δρόμο (στις 10 Απριλίου) από τον αξέχαστο Μαρουσιώτη Σπύρο Λούη.

Απ’ όσα τυχαίνει να γνωρίζουμε, ο κινηματογράφος (ελληνικός και ξένος) δεν ασχολήθηκε ποτέ αποκλειστικά με τον Σπύρο Λούη, εκτός βέβαια από ένα ντοκιμαντέρ του Γιάννη Σμαραγδή (παραγωγής 2004 του Δήμου Αμαρουσίου, με πρωτοβουλία του τότε δημάρχου Παναγιώτη Τζανίκου), η οποία γυρίστηκε με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας, στο πλαίσιο του προγράμματος Ειρήνης και Πολιτισμού 2004 του Δήμου Αμαρουσίου.

«Σπύρος Λούης» του Γιάννη Σμαραγδή

Η ταινία αυτή, πήρε το πρώτο βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Sports Movies, που πραγματοποιήθηκε στο Μιλάνο (από 29 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου 2004), και είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι, ενώ είχε σταλεί για να συμμετάσχει -ως ντοκιμαντέρ- στη κατηγορία «Ολυμπιακό Πνεύμα», οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ τη μετακίνησαν «τιμητικά» (και πρέπει να επισημανθεί αυτό) στις ταινίες, όπου και απέσπασε το πρώτο βραβείο «Guirlande d’ Honneur 2004». Σημαντικό είναι επίσης, και το ότι επελέγη μεταξύ 100 ταινιών από 90 χώρες όλου του κόσμου.

Το ντοκιμαντέρ αυτό του Γιάννη Σμαραγδή, καταγράφει τον «λαϊκό άνθρωπο από το Μαρούσι, που έδειξε το πλήρες νόημα και την ουσία του ευ αγωνίζεσθαι των αρχαίων προγόνων μας και έγινε αθάνατος, μαθαίνοντας και πάλι στην Ελλάδα να ονειρεύεται», όπως είχε δηλώσει ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του στην ΑΜΑΡΥΣΙΑ συμπληρώνοντας: «Προσπάθησα να καταδείξω σε αυτό το ντοκιμαντέρ, πως με αυτήν την προσφορά ο Σπύρος Λούης θα είναι πάντα πλημμυρισμένος φως, στεφανωμένος και αθάνατος, για να μεταφέρει στους αιώνες το μήνυμα των αρχαίων προγόνων μας: Οι νίκες δεν είναι προσωπικές. Είναι της Ελλάδας, της ανθρωπότητας».

Το σενάριο (σε συνεργασία με τον Παναγιώτη Πασχίδη) είναι του σκηνοθέτη Γιάννη Σμαραγδή, η διεύθυνση φωτογραφίας του Νίκου Σμαραγδή, η σκηνογραφία του Δαμιανού Ζαρίφη και η μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου, ενώ η εκτέλεση παραγωγής ανήκει στην «Αλέξανδρος Φιλμ», σε χρηματοδότηση του Δήμου Αμαρουσίου.

Το ρόλο του Σπύρου Λούη ερμηνεύει ο Αλμπέρτο Φάις, της συζύγου του Ελένης, η Εβίτα Ζυμάλη, τον Αυστραλό δρομέα Φλάκ ο Κώστας Δελακούρας και τον ταγματάρχη ο Αντώνης Αντωνίου.

Η εξαιρετική αφήγηση έγινε από τον Κώστα Κλεφτόγιαννη, ενώ στην Αγγλική βερσιόν από τον Γρηγόρη Πατρικαρέα. Πρέπει δε να τονισθεί, ότι είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης, που μια ταινία χρηματοδοτούμενη από ένα δήμο, στη συγκεκριμένη περίπτωση από τον Δήμο Αμαρουσίου, κατακτά παγκόσμια διάκριση και μάλιστα πρώτο βραβείο. Υπάρχει, όμως και άλλη μια ταινία, στην οποία ο Σπύρος Λούης, εμφανίζεται ως δευτεραγωνιστής στην εξέλιξη της ιστορίας. Ταινία μεγάλου μήκους, η οποία δεν είναι Ελληνική, έχει γυριστεί στην Ελλάδα όμως, με ξένους και Έλληνες ηθοποιούς και ξεχάστηκε γρήγορα. Τι συνέβη ακριβώς, θα το δούμε στη συνέχεια…

Όταν το Χόλιγουντ ανακάλυψε τον… Σπυρίδωνα Λούη

Τις δεκαετίες ’50 και ’60 η Ελλάδα είναι πρώτη επιλογή για τους τουρίστες όλου του κόσμου. Η χώρα μας, δεν έχει ακόμα επηρεασθεί από το «δυτικό» πολιτισμό και όλοι οι ξένοι την προτιμούν για την παρθενικότητα του τοπίου και την απλότητα και τον αυθορμητισμό των κατοίκων της. Μεταξύ αυτών που συχνάζουν στα Ελληνικά νησιά και την ύπαιθρο χώρα είναι και οι καλλιτέχνες του Χόλιγουντ. Ο Τάιρον Πάουερ, ο Ζαν Κοκτό, η Ρίτα Χέιγουορθ, ο Γκάρι Κούπερ και η Λιζ Τέιλορ είναι από τους πρώτους αστέρες που επισκέπτονται τη χώρα μας και οι πρώτοι και καλύτεροι διαφημιστές της, προς το τέλος της δεκαετίας του ’50.

Την ίδια εποχή, το Χόλιγουντ έχοντας εξαντλήσει τη μυθοπλαστική του ικανότητα, στρέφεται προς την Ευρώπη και επειδή έχουν προηγηθεί οι τουριστικές επισκέψεις, διαπιστώνει ότι το Ελληνικό τοπίο διακρίνεται για την ποικιλία των μορφών του, την καθαρότητα και τη φωτεινότητά του και έρχεται με προτάσεις για γυρίσματα ταινιών.

Ο υπουργός… Βιομηχανίας της περιόδου εκείνης, αντιλαμβάνεται ότι εάν ενθαρρύνει τις ξένες παραγωγές, η χώρα μας θα βγει πολλαπλώς κερδισμένη και δίνει άδειες. Έτσι, ταινίες όπως «Ο Χριστός Ξανασταυρώνεται» (1956), «Το Παιδί Και Το Δελφίνι» (1957), «Ποτέ την Κυριακή» (1960), «Ο Λέων Της Σπάρτης» (1962) και «Αλέξης Ζορμπάς» (1964) γίνονται οι καλύτεροι διαφημιστές μας και συμβάλλουν στη δημιουργία θέσεων εργασίας και στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος.

Μεταξύ αυτών το 1960, γυρίστηκε και στην Αθήνα μια Αμερικανική αισθηματική κωμωδία με υπόθεση που διαδραματίζεται κατά την περίοδο των πρώτων Ολυμπιακών Αγώνων του 1896, στην οποία ένα από τα πρόσωπα είναι και ο… Σπυρίδων Λούης!

«Συνέβη Στην Αθήνα» του Άντριου Μάρτον

Σύμφωνα με την υπόθεση της ταινίας που είχε τίτλο «Συνέβη Στην Αθήνα» (It happened in Athens), ο «νεαρός βοσκός Σπυρίδων Λούης», αποφασίζει να συμμετάσχει στο άθλημα του Μαραθωνίου Δρόμου. Μόλις φτάνει στην Αθήνα, συναντά την Χριστίνα Γκράτσου, μια νέα κοπέλα από το χωριό του το Μαρούσι, η οποία είναι προσωπική υπηρέτρια της Ελένης Κώστα, της πιο γοητευτικής Ελληνίδας ηθοποιού. Η Ελένη Κώστα, αγαπά έναν ανθυπολοχαγό, τον Μινάρδο, που συμμετέχει κι αυτός στον αγώνα και επειδή είναι σίγουρη ότι θα κερδίσει τον Μαραθώνιο, ανακοινώνει στον Τύπο ότι θα παντρευτεί τον νικητή του αγώνα. Όμως νικητής θα είναι ο… Σπυρίδων Λούης, ο οποίος έχει ερωτευτεί την υπηρέτριά της, Χριστίνα, και της έχει υποσχεθεί γάμο…

Η κωμωδία (που προβλήθηκε το 1962 και δεν πήγε καλά εισπρακτικά), ήταν μια παραγωγή της 20th Century Fox (της οποίας πρόεδρος από το 1942 ήταν ο δικός μας Σπύρος Σκούρας). Σκηνοθέτης ήταν ο Άντριου Μάρτον. Τους βασικούς ρόλους είχαν η πληθωρική ξανθιά Τζέιν Μάνσφιλντ (ως Ελένη Κώστα στη φωτογραφία), ο Τραξ Κόλτον (ως Σπύρος Λούης), ο Νίκος Μινάρδος (ως ανθυπολοχαγός Αλέξης Μινάρδος στη φωτογραφία), η Ξένια Καλογεροπούλου (ως Χριστίνα Γκράτσου), η Λίλι Βαλέντι (μητέρα του Λούη) και ο Τίτος Βανδής (πατέρας του Λούη), ενώ η μουσική που ακούγεται μέχρι σήμερα είναι του Μάνου Χατζιδάκι.

Ως ανέκδοτο αναφέρεται, πως ένα από τα μεγάλα λάθη της ταινίας, ήταν ότι «οι κομπάρσοι στο Παναθηναϊκό Στάδιο φορούσαν ρούχα εποχής 1960 και όχι του 1896». Πράγματι, όσοι είχαν πάει στο Στάδιο εκείνη την Κυριακή του καλοκαιριού του 1960 για το γύρισμα, φορούσαν τα κανονικά τους ρούχα, διότι δεν ήσαν κομπάρσοι, αλλά αθηναίοι που είχαν πάει να ακούσουν -και να δουν- τα «Χαρούμενα Ταλέντα» του Γιώργου Οικονομίδη, μια πολύ δημοφιλή ραδιοφωνική εκπομπή της εποχής, που είχε διαφημιστεί ότι θα μεταδοθεί ζωντανά από το Στάδιο. Κατά την είσοδό τους δε, τους έδιναν μόνον ένα καπέλο εποχής του 1896 στους άντρες, καθώς και ένα ομπρελίνο στις γυναίκες, με εντολή να τα πετάξουν στον αέρα κατά την είσοδο του δρομέα-ηθοποιού Λούη στο Στάδιο, όπως και έγινε για να αποδοθεί η ατμόσφαιρα της νίκης.

(Δημοσιεύτηκε στην Αμαρυσία στις 7/5/2011 και όλες οι φωτογραφίες είναι από το Google – Εικόνες)

Previous ArticleNext Article

Μαθήματα ζωής από τον τυφλό αθλητή Χρήστο Κορομηλά στο Tyros Triathlon 2018

Μαθήματα ζωής από τον τυφλό αθλητή Χρήστο Κορομηλά στο Tyros Triathlon 2018

Το δικό του μάθημα ζωής θα δώσει ο Χρήστος Κορομηλάς με τη συμμετοχή του στο «Tyros Triathlon». Η διοργάνωση θα διεξαχθεί στις 23 Σεπτεμβρίου, στο Τυρό Αρκαδίας και ο 55 χρόνος τυφλός αθλητής του ΙΩΝάΣ Τμήμα θεραπευτικής αγωγής και παραθλητισμού ΑμεΑ θα πάρει μέρος στον αγώνα μαζί με τον προπονητή του Γιώργο Γκούντα θέλοντας να δείξει σε όλο τον κόσμο τα οφέλη του αθλητισμού.

Ο Χρήστος Κορομηλάς, τα τελευταία 2 χρόνια μετάσχει σε πανελλήνια πρωταθλήματα κολύμβησης και ποδηλασίας ΑμεΑ και είναι κάτοχος πανελληνίων ρεκόρ. Επιπλέον έχει καταφέρει να κολυμπήσει αρκετές φορές σε αγώνες ανοιχτής θάλασσας, ενώ έχει πάρει μέρος και σε πολλούς αγώνες τριάθλου, συναγωνιζόμενος με αρτιμελείς αθλητές.

Μέσα από τον αθλητισμό, ο Χρήστος Κορομηλάς, όπως έχει δηλώσει, απέκτησε και πάλι αυτοσεβασμό και δίψα για τη ζωή, το οποία είχαν χαθεί όταν έχασε την όραση του πριν από 10 χρόνια.

Το «Tyros Triathlon» θα διεξαχθεί για έβδομη χρονιά και μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή ομάδες αθλητών ή αθλουμένων, αλλά και μεμονωμένοι φίλοι των αγωνισμάτων του τριάθλου. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει κολύμβηση 750 μ., ποδήλατο 20 χλμ. και τρέξιμο 5 χλμ. Η κολύμβηση θα πραγματοποιηθεί στα καταγάλανα νερά του Τυρού με την υποστήριξη πλωτών μέσων, τα 20 χλμ. ποδηλασίας θα έχουν αφετηρία το Λιμάνι του Τυρού και αφού οι διαγωνιζόμενοι διανύσουν 10 χλμ. προς το Άστρος στην περιοχή Κρυονέρι θα κάνουν αναστροφή και θα επιστρέψουν. Τα 5000 μ. τρεξίματος θα διεξαχθούν σε επίπεδη διαδρομή, κατά μήκος της παραλίας του Τυρού, σε ασφάλτινο πεδίο, σε ελεγχόμενη από την κυκλοφορία οχημάτων διαδρομή.

Η διοργάνωση διεξάγεται από την Κοινσεπ “Α ΧΩΡΑ ΝΑΜΟΥ” με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου και του Δήμου Νότιας Κυνουρίας.

Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης www.tyrostriathlon.gr

Δύο Ελληνίδες κατέκτησαν την υψηλότερη κορυφή της Ωκεανίας

Δύο Ελληνίδες κατέκτησαν την υψηλότερη κορυφή της Ωκεανίας

Την υψηλότερη κορυφή της Ωκεανίας κατάφεραν να πατήσουν πριν λίγες μέρες, για πρώτη φορά, 2 Ελληνίδες που στόχο έχουν να κατακτήσουν τις 7 υψηλότερες κορυφές των ηπείρων του κόσμου (7 Summits challenge).

H Βανέσα Αρχοντίδου (μέλος του ΑΟΣ) και η Χριστίνα Φλαμπούρη (μέλος του ΕΟΣ Αχαρνών) στο πλαίσιο της δράσης A Woman Can Be που βρίσκεται υπό την αιγίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) οργάνωσαν αποστολή στο όρος Carstenzs Pyramid στην Παπούα της Ινδονησίας.

Το όρος Carstenzs Pyramid ή αλλιώς Punchak Jaya (Πούντσακ Τζάγια) με υψόμετρο 4.884 μέτρα, είναι η υψηλότερη κορυφή της ηπείρου της Ωκεανίας αλλά και η υψηλότερη νησιωτική κορυφή του κόσμου. Με δύσκολες καιρικές συνθήκες χαμηλής ορατότητας και έντονης βροχόπτωσης, οι 2 Ελληνίδες κατάφεραν στις 29 Αυγούστου να κατακτήσουν την 5η κορυφή του στόχου τους, του 7 Summits challenge που αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες ορειβατικές προκλήσεις παγκοσμίως. Η αποστολή επιστρέφει από την Παπούα στις 4 Σεπτέμβριου.

 

Την αποστολή στην Ωκεανία στήριξαν εταιρείες που πίστεψαν και εμπνεύστηκαν από το όραμα των 2 κοριτσιών.

Gold Supporter: Samsung Electronics Hellas με το Quick Drive

Silver Supporters: Gerolymatos International με το Sinomarin, Herbalife International Greece

Supporters:  Aktina Travel Group, Alpamayo Pro, The North Face

Μετά την Ωκεανία, σειρά θα πάρουν οι αποστολές με στόχο την κατάκτηση της κορυφής του Έβερεστ (8.848μ) στην Ασία και της κορυφής Vinson Massif (4.892μ) στην Ανταρκτική, ώστε να ολοκληρωθεί το project των 7 Summits. Από 1 Οκτωβρίου ξεκινά η οργάνωση της επόμενης αποστολής και η διαδικασία εξεύρεσης ομάδας υποστηρικτών.

Η ιστορία της Βανέσας Αρχοντίδου και της Χριστίνας Φλαμπούρη είναι κάτι παραπάνω από ένας στόχος ζωής, είναι μια ιστορία που εμπνέει τις καρδιές όλων. Σε αυτή την προσπάθεια, μπορείς να γίνεις κι εσύ μέλος της ομάδας. Μάθε περισσότερα και υποστήριξε την προσπάθεια τους μέσα από την σελίδα τους: http://awomancanbe.com/contribute/

Ασημίνα Ιγγλέζου: Το «πέταγμα της πεταλούδας» πάνω από την Πίνδο

Ασημίνα Ιγγλέζου: Το «πέταγμα της πεταλούδας» πάνω από την Πίνδο

Μια πρωτοπόρα ιδέα για τα ελληνικά δεδομένα, το Pindus DUST (Pindus Delphi Ultra Survival Trek), ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Πίνδο. Το «Pindus DUST», μια πεζοπορική-ορειβατική διάσχιση της μεγάλης ελληνικής οροσειράς, με αρχή το Γράμμο και τέρμα τους Δελφούς, ήρθε σε πέρας με επιτυχία από την αθλήτρια ορεινού τρεξίματος Ασημίνα Ιγγλέζου. Η Ασημίνα, εμπνευστής της ιδέας, ακολούθησε μια προσχεδιασμένη διαδρομή 650 χιλιομέτρων, μέσα από μονοπάτια, δρόμους αλλά και πάνω σε απόκρημνες κορυφογραμμές και δύσβατα δάση, ενώνοντας το βορειότερο άκρο της ελληνικής επικράτειας με τους εμβληματικούς Δελφούς, όπου έφτασε στις 5 Αυγούστου, μετά από 16 ημέρες πορείας και περιπλάνησης.

Στην μακρά πορεία της, η Ασημίνα σκαρφάλωσε επιπλέον και σε 12 από τις ψηλότερες κορυφές της οροσειράς, προσδίδοντας με αυτό τον τρόπο μια ξεχωριστή, ορειβατική διάσταση στο όλο εγχείρημα. Θα πρέπει να τονιστεί ότι το σύνολο των ανήφορων που κάλυψε στην πορεία της η Ασημίνα, ξεπερνά τα 35.000 μέτρα! Είναι η πρώτη φορά που κάποιος επιχειρεί τη συνολική διάσχιση της Πίνδου συνεχόμενα και μέσα από μια διαδρομή που αναδεικνύει το σύνολο της οροσειράς. Τεχνικά, η πορεία είχε αμέτρητες δυσκολίες και αντιξοότητες, με εγκαταλειμμένα από χρόνια μονοπάτια και πεδία που απαιτούσαν στοιχειώδη αναρρίχηση σε εκτεθειμένες πλαγιές βουνών. Η όλη προσπάθεια καταγράφηκε με κάθε δυνατό τρόπο και με χρήση δορυφορικά υποστηριζόμενων οργάνων προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του εγχειρήματός της.

Απώτερος σκοπός του DUST πέρα από την αθλητική διάσταση του εγχειρήματος, ήταν η ανάδειξη της Πίνδου και της ορεινής Ελλάδας γενικότερα, μέσα από μια περιπέτεια στο μεγαλύτερο μορφολογικό στοιχείο της χώρας μας ορατό από το διάστημα! Η Πίνδος είναι μια περιοχή γνωστή κατ’ όνομα μόνο, άγνωστη όμως στην πραγματικότητα, αφού ελάχιστοι γνωρίζουν κάτι περισσότερο γι’ αυτήν και κυρίως το ότι καταλαμβάνει όλο το μήκος της ηπειρωτικής Ελλάδας. Η κάποτε ακμάζουσα οικονομικά και πολιτισμικά Πίνδος, σήμερα έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της και οι ελάχιστοι μόνιμοι κάτοικοί της δίνουν άνισο αγώνα επιβίωσης.

Η χώρα μας μπορεί να περιστοιχίζεται από αμέτρητα χιλιόμετρα ακτών στις θάλασσές της, είναι όμως κατά βάση μια ορεινή χώρα και είναι καιρός πια να αξιοποιηθεί τουριστικά αυτό το χαρακτηριστικό της, για να εξευρεθούν νέες πηγές πλούτου από τον αποκαλούμενο εναλλακτικό ορεινό τουρισμό! Το παράδειγμα το έχουν ήδη δώσει δεκαετίες τώρα αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες, αξιοποιώντας ήπια (δίκτυα μονοπατιών, φιλοξενία σε μικρές αγροτοτουριστικές μονάδες) το δικό τους ορεινό κεφάλαιο, προστατεύοντάς το παράλληλα ως κόρη οφθαλμού. Μόνο με ένα παρόμοιο τρόπο θα μπορέσουν οι τοπικές κοινωνίες της Πίνδου να κρατηθούν ζωντανές καταρχήν και να αναπτυχθούν στη συνέχεια. Μεγαλεπήβολα έργα ανάπτυξης, όπως υδροηλεκτρικά φράγματα, μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, χιονοδρομικά κέντρα και αιολικά πάρκα, δεν μπορούν να αποτελέσουν μοχλό ανάπτυξης, παρά μόνο μηχανισμό καταστροφής του φυσικού κεφαλαίου της Πίνδου αλλά και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς των αιωνόβιων μονοπατιών της. Η Πολιτεία θα πρέπει να αναθεωρήσει την παρωχημένη λογική δεκαετιών, που αποδείχτηκε απόλυτα λαθεμένη και οδήγησε στο μαρασμό και στην ερήμωση της Πίνδου.

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι αναζητούν παρθένες περιοχές της ηπείρου μας για να διαθέσουν χρόνο και χρήμα δημιουργικά στον ελεύθερο χρόνο τους και η Πίνδος είναι μια τέτοια! Η οικονομική ανάπτυξη πολλές φορές δεν απαιτεί φαραωνικά έργα και μαξιμαλιστικές λογικές, παρά μόνο σύνεση και προσαρμογή στο μικρό και στο ανθρώπινο, με δημιουργία και συντήρηση παλιών μονοπατιών και μικρών έργων υποδομής. Ειδικά σε εποχές όπως η σημερινή, όπου τα σημάδια των κλιματικών αλλαγών χτυπούν το συναγερμό στον πλανήτη, θα πρέπει οι κυβερνήτες κάθε χώρας να αποκωδικοποιήσουν τα ηχηρά αυτά μηνύματα και να πάρουν τις αποφάσεις τους!

Η αποστολή του Pindus DUST της Ασημίνας Ιγγλέζου και της ομάδας της έληξε με επιτυχία, όσον αφορά τον υποκειμενικό της στόχο, που ήταν η συνολική διάσχιση της μεγάλης ελληνικής οροσειράς, με βαθιές συναισθηματικές επιδράσεις. Όμως η ευρύτερη επιτυχία της θα καθοριστεί από το κατά πόσο στο άμεσο μέλλον θα εκδηλωθεί μια ευαισθησία και αντίστοιχη κινητοποίηση από παράγοντες της δημόσιας ζωής σε τοπικό αλλά και εθνικό επίπεδο. Μια ευαισθησία που θα αφορά την τύχη μιας τεράστιας περιοχής της επικράτειας, που οι άνθρωποί της για αιώνες άφησαν ανεξίτηλο το πολιτιστικό τους αποτύπωμα στη διαμόρφωση του σύγχρονου Ελληνικού Κράτους αλλά και της εθνικής μας συνείδησης. Όπως στη θεωρία του «πετάγματος της πεταλούδας», το DUST ένα μικρό γεγονός ίσως μπορέσει να ανατρέψει αύριο τη μέχρι σήμερα απαισιόδοξη πορεία της πρόσφατης ιστορίας της Πίνδου, δημιουργώντας αφορμές για μια αλλαγή που όλοι περιμένουν χρόνια τώρα αλλά που δυστυχώς δεν εμφανίζεται καν στον ορίζοντα…

Μετά την εμπειρία της στην Πίνδο φέτος και με τη γνώση του χώρου, η Ασημίνα ετοιμάζεται ήδη να επαναλάβει το εγχείρημά της και το 2019, προκειμένου να τελειοποιήσει και να οριστικοποιήσει τη μοναδική αυτή ορειβατική διαδρομή από το Γράμμο στους Δελφούς και να καθιερώσει μια συναρπαστική εμπειρία στην άγρια ραχοκοκαλιά της Ελλάδας!

Send this to a friend