Ο πρώτος “ζωντανός επίδεσμος” από βλαστοκύτταρα για τον μηνίσκο!

Επιστήμονες στη Βρετανία δοκίμασαν για πρώτη φορά σε ανθρώπους ένα «ζωντανό επίδεσμο» από βλαστικά κύτταρα, που τοποθετείται σε τραύματα στο γόνατο και μπορεί να φέρει μελλοντικά μια επανάσταση στη θεραπεία αυτών των συχνών τραυματισμών στο τρέξιμο,  στο ποδόσφαιρο και σε άλλα αθλήματα.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων του Λίβερπουλ και του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον καθηγητή ορθοπεδικής χειρουργικής ‘Ασλεϊ Μπλομ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό “Stem Cells Translational Medicine”. Ο επίδεσμος, με την ονομασία “Cell Bandage”, που αναπτύχθηκε από την εταιρία-τεχνοβλαστό Azellon του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, δοκιμάσθηκε σε πέντε ασθενείς ηλικίας 18 έως 45 ετών, που είχαν ρήξη μηνίσκου, ένα πολύ συνήθη τραυματισμό μεταξύ των αθλητών και φυσικά και των δρομέων.

Η διάγνωση δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση και σίγουρα πρόκειται για μια δυσάρεστη κατάσταση με δεδομένο ότι η αποθεραπεία παίρνει πολύ χρόνο. Κάτι που ειδικά για τους δρομείς είναι… σκότωμα.

Θεραπεία μηνίσκου…

Συχνά οι τραυματισμένοι αθλητές επιλέγουν την αφαίρεση του μηνίσκου, όμως έτσι αυξάνουν τον κίνδυνο να εμφανίσουν οστεοαρθρίτιδα αργότερα στη ζωή τους. Ο «ζωντανός» επίδεσμος επιτρέπει στη ρήξη του μηνίσκου να αποκατασταθεί μόνη της, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη νέων κυττάρων στην περιοχή του τραύματος. Ο επίδεσμος περιέχει βλαστικά κύτταρα που έχουν ληφθεί από τον μυελό των οστών του ασθενούς.

Αφού καλλιεργούνται στο εργαστήριο επί δύο εβδομάδες, στη συνέχεια ενσωματώνονται σε μια μεμβράνη πάνω στον επίδεσμο. Όταν αυτός τοποθετείται χειρουργικά στο τραύμα, τα βλαστοκύτταρα «πιάνουν δουλειά» και σταδιακά αποκαθιστούν τον κατεστραμμένο ιστό του γονάτου.

Όπως έδειξε η κλινική δοκιμή, μετά από ένα έτος και οι πέντε ασθενείς είχαν ένα υγιή μηνίσκο. Μετά από δύο χρόνια, τρεις από τους πέντε ασθενείς συνέχιζαν να έχουν ένα φυσιολογικό μηνίσκο, ενώ οι άλλοι δύο είχαν υποστεί νέα ρήξη και έπρεπε να αφαιρεθεί ο μηνίσκος τους.

Τα αποτελέσματα κρίνονται πάντως ενθαρρυντικά και οι επιστήμονες ήδη προσπαθούν να βελτιώσουν τον επίδεσμο και να μειώσουν το κόστος του.

Previous ArticleNext Article

Τρεις τρόποι να χάσετε βάρος χωρίς αυστηρή δίαιτα!

Τρεις συμβουλές για να χάσετε βάρος χωρίς να κάνετε δίαιτα!

Αν θέλετε να διατηρήσετε το βάρος σας και να είστε υγιείς, είναι δεδομένο ότι πρέπει να αναθεωρήσετε τον τρόπο που τρέφεστε και να αποκτήσετε νέες συνήθειες.

Εάν δε φροντίσετε να τις εντάξετε στην καθημερινότητά σας συστηματικά, μέσα σε πολύ λίγο χρόνο θα έχουν γίνει δεύτερη φύση σας και θα είναι πιο πολύ εύκολο να μην τις ξεχνάτε.

Αυτό είναι το “κλειδί” για να υιοθετήσεις υγιεινές διατροφικές συνήθειες: να γίνουν αναπόσπαστο μέρος της καθημερινής σου ρουτίνας, ώστε κάποια στιγμή να μη χρειάζεται να σκεφτείς τι πρέπει να κάνεις αλλά να σου φαίνεται “αφύσικο” να μην κάνεις το σωστό!

Με τον τρόπο αυτό, θα μπορείς να διατηρείς το ιδανικό σου βάρος, χωρίς να χρειάζεται να καταφεύγεις σε αυστηρές δίαιτες (και αφού τις ολοκληρώσεις, να ξαναπαίρνεις όλα τα κιλά ή και περισσότερα), και θα νιώθεις ότι κάνεις κάτι καλό για τον οργανισμό και την υγεία σου.

Μερικές υγιεινές διατροφικές συνήθειες που μπορείς να ακολουθήσεις από σήμερα κιόλας είναι οι εξής:

Γέμισε το σπίτι με υγιεινές τροφές

Οι περισσότεροι από εμάς τρώμε κυρίως ό,τι βρίσκουμε πρόχειρο γύρω μας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό γύρω σου να υπάρχουν ανά πάσα στιγμή υγιεινές επιλογές, όπως φρούτα και λαχανικά που μπορούν να καταναλωθούν χωρίς πολλές διαδικασίες (π.χ. μήλα, καρότα. αχλάδια, μπανάνες, σέλερι). Φρόντισε όλα τα αρτοσκευάσματα που αγοράζεις να είναι από αλεύρι ολικής άλεσης και εξαφάνισε τα μπισκότα, τα αναψυκτικά και τα αλμυρά σνακ. Μερικές ακόμα υγιεινές τροφές που πρέπει να έχεις είναι ξηροί καρποί, φιλέτο γαλοπούλας, αυγά και σπόροι.

Κάθισε στο τραπέζι για να φας

Ποτέ μην τρως “στο πόδι”. Αντίθετα, κάθισε στο τραπέζι, πάρε πιάτο και μαχαιροπίρουνο και φάε το φαγητό σου –ακόμα κι αν είναι κάτι πρόχειρο. Έτσι, δίνεις στον οργανισμό σου τον απαιτούμενο χρόνο για να συνειδητοποιήσει πότε χόρτασε και τείνεις να τρως μικρότερες ποσότητες. Ποτέ μην τσιμπάς απευθείας από την κατσαρόλα, το ταψί ή τη μεγάλη συσκευασία ενός τροφίμου. Σέρβιρε στο πιάτο σου και απόλαυσέ το.

Πιες νερό και όχι “υγρές θερμίδες”

Περιορίζοντας τις θερμίδες που παίρνεις από τους χυμούς, τα αναψυκτικά και τα ποτά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να αδυνατίσεις. Τα περισσότερα από αυτά έχουν μικρή ή και ελάχιστη διατροφική αξία, οπότε δεν προσφέρουν τίποτα παραπάνω από κενές θερμίδες. Αντίθετα, πρέπει να πίνεις πολύ νερό που έχει 0 θερμίδες και προσφέρει απαραίτητη ενυδάτωση. Δοκίμασε το εξής κόλπο: κάθε φορά που σκέφτεσαι να τσιμπήσεις κάτι πιες πρώτα ένα ολόκληρο ποτήρι νερό. Εάν εξακολουθείς να θέλεις να το φας, μπορείς να το κάνεις, αλλά είναι εξαιρετικά πιθανό να μην νιώθεις πια πείνα.

Η Γενική Συνέλευση του ΣΕΓΑΣ μετατέθηκε για τον Ιανουάριο λόγω της πανδημίας

Εξειδικευμένες οδηγίες προπόνησης αγωνισμάτων στίβου

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας συνεδρίασε σήμερα και αποφάσισε τη μετάθεση της ημερομηνίας και του τόπου διεξαγωγής της Γενικής Συνέλευσης, που ήταν προγραμματισμένη για τις 11 Δεκεμβρίου.

Η απόφαση πάρθηκε εξαιτίας της παράτασης των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του ιού covid-19 από την Κυβέρνηση. Νέα ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης ορίστηκε η 16η Ιανουαρίου 2021 και νέος τόπος το κλειστό γυμναστήριο του ΑΟ Νέας Σμύρνης “Ο Μίλων”, στην Αθήνα.

Δείτε την πρόσκληση της Γενικής Συνέλευσης

x
Send this to a friend