“Ο ΑΜΑ θα γινει κάτω από τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα θέσουν οι ειδικοί”

O πρόεδρος του ΣΕΓΑΣ, Κώστας Παναγόπουλος, μίλησε σήμερα στην εκπομπή της ΕΡΤ1, “Αθλητική Κυριακή” για τα πλάνα της ομοσπονδίας στο εγγύς μέλλον και τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας της πανδημίας του ιού covid-19.

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας είχε ακόμη την ευκαιρία να ανακοινώσει τη συνεργασία του ΣΕΓΑΣ με την Ασημίνα Γκάγκα, συντονίστρια Διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Σωτηρία, η οποία θα αναλάβει την ενημέρωση της ομοσπονδίας σε θέματα που αφορούν στην προστασία αθλητών και αθλητριών σε σχέση με τον ιό Covid-19, αλλά και νέους κανόνες που θα πρέπει να τηρηθούν στη διάρκεια προπονήσεων και αγώνων για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.

“Στόχος της ομοσπονδία είναι να κάνει αγώνες. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που από αυτή την εβδομάδα αποκτούμε μία νέα συνεργάτιδα, την Ασημίνα Γκάγκα, συντονίστρια Διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής στο Νοσοκομείο Σωτηρία, για να έχουμε πρόσθετες οδηγίες για το πως να συνεχίσουμε. Κάτω από νέους κανόνες, θα διεξάγουμε Πανελλήνια Πρωταθλήματα όλων των κατηγοριών, διασυλλογικούς αγώνες και κάποιους άλλους αγώνες εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά στο κομμάτι της Δημόσιας Υγείας, αφού αυτό είναι το μείζον και το πρωταρχικό μέλημα μας”, είπε αρχικά ο Κώστας Παναγόπουλος και σχολίασε για την είσοδο των αθλητών στα στάδια: “Με δεδομένο του ότι οι αθλητές του στίβου είναι διάσπαρτοι σε δεκάδες στάδια σε όλη την Ελλάδα, και δεδομένο ότι τα στάδια είναι χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα είναι αλήθεια πως θα θέλαμε όχι μόνο την Ολυμπιακή Ομάδα, αλλά όλη την εθνική ομάδα συνολικά. Το θέλαμε, δε συνέβη, αυτή είναι η απόφαση και είναι σεβαστή. Ελπίζουμε να πάνε όλα καλά στο κομμάτι της Δημόσιας Υγείας και να έχουμε την δυνατότητα επανεκκίνησης των αγωνιστικών τμημάτων στη δεύτερη φάση (18/5), όπως ανακοίνωσε ο κ. Αυγενάκης, δηλαδή της επανεκκίνησης των σωματείων, τα οποία είναι το κύτταρο του ερασιτεχνικού αθλητισμού κι όταν αυτά εκκινήσουν θα μπορούμε να μιλάμε για μία κανονικότητα”.

Ο πρόεδρος της ομοσπονδίας αναφέρθηκε και στα νέα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί: “Ο αθλητισμός είναι μέρος της κοινωνικής δραστηριότητας, όλα θα πρέπει να γίνουν κάτω από την αυστηρή τήρηση νέων κανόνων και κανονισμών. Για παράδειγμα σήμερα μας απασχόλησε το πως θα γίνονται οι προπονήσεις και οι αγώνες στα κάθετα άλματα, όπου οι αθλητές και οι αθλήτριες πέφτουν στο στρώμα. Πως θα απολυμαίνονται δηλαδή τα στρώματα. Στα νέα δεδομένα θα αναθεωρηθούν διάφορα, ασφαλώς ο στίβος πρέπει να διατηρήσει τα αξιακά χαρακτηριστικά του, ο τρόπος όμως που θα πραγματοποιούνται κάποια αγωνίσματα, πάντα μέσα στο στάδιο, μπορεί να είναι διαφορετικός για να διασφαλιστεί η Δημόσια Υγεία. Θα δούμε τους νέους κανόνες, θα τους εφαρμόσουμε, θα ακούσουμε τους ειδικούς και θα προσαρμοστούμε. Παράλληλα αναμένουμε τη στήριξη της πολιτείας στα σωματεία, τα οποία έχουν υποστεί μεγάλες απώλειες, όπως και όλη η κοινωνική δραστηριότητα”.

Αναφορικά με τον Αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, ο οποίος είναι προγραμματισμένος για το Νοέμβριο, είπε: “Με τα σημερινά δεδομένα και ελπίζοντας ότι τα πράγματα θα εξελιχθούν θετικά, ο ΑΜΑ θα πραγματοποιηθεί. Βεβαίως όχι με τις ίδιες συμμετοχές και τους ίδιους όρους. Θα παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις και ανάλογα με την υγειονομική εξέλιξη αναμένεται μέχρι αρχές Ιουνίου να προβούμε σε επίσημες ανακοινώσεις. Στόχος μας πάντως είναι ο αγώνας να γίνει τον Νοέμβριο κάτω από τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα θέσουν οι ειδικοί”.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το 6ο Veikou Trail θα πραγματοποιηθεί στις 6 Φεβρουαρίου

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου Veikou Trail, μετά και την απαραίτητη έγκριση του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, από την Αρμόδια Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της ΓΓΑ, ανακοινώνει την νέα ημερομηνία διεξαγωγής του 6ου Veikou Trail.

Έτσι λοιπόν η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 06 Φεβρουαρίου.

Οι εγγραφές θα ανοίξουν σύντομα. Οι εγγραφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι και το κλείσιμο, είναι ενεργές και όσοι δρομείς επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, μπορούν να προχωρήσουν στην πληρωμή του αντιτίμου συμμετοχής.

Οι εγγραφές θα κλείσουν την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου στις 12 το βράδυ.

Όσοι δρομείς έχουν ολοκληρώσει την εγγραφής τους και αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, θα λάβουν πίσω το αντίτιμο συμμετοχής. Θα πρέπει όμως απαραίτητα να επικοινωνήσουν με την διοργάνωση, στο [email protected], αποστέλλοντας τραπεζικό λογαριασμό Πειραιώς με το όνομα του δικαιούχου. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον αριθμό VT-…  της εγγραφής τους. Σε περίπτωση άλλης Τράπεζας, εκτός της συνεργαζόμενης, θα επιστρέφεται το ποσό της εγγραφής μείον της τραπεζικής προμήθειας.

Η ακύρωση της συμμετοχής είναι δυνατή μέχρι και το κλείσιμο των εγγραφών. Μετά το πέρας της ημερομηνίας και της ώρας που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφή του αντιτίμου συμμετοχής.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 6ο Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Τρέξιμο στον διάδρομο ή σε εξωτερικό χώρο;

Οι περισσότεροι δρομείς έχουν αναγκαστεί στη ζωή τους, είτε εξαιτίας των κακών συνθηκών των προπονήσεών τους είτε λόγω διάφορων περιορισμών του χρόνου, να αντικαταστήσουν το τρέξιμο στο δρόμο με τρέξιμο στον διάδρομο.

Και κάπως έτσι, προκύπτουν διαρκώς ερωτήματα ανάμεσα στους δρομείς για το αν είναι καλύτερη η προπόνηση σε διάδρομο ή στον δρόμο.

Για να είναι εντελώς κατανοητή η διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη προπόνησης, έχει εφευρεθεί ο «κανόνας του 1%»: αν υψώσετε τον διάδρομο κατά 1% όσον αφορά την κλίση του, το τρέξιμο πάνω του αυτόματα θα αντικατοπτρίζει τη φυσική ανύψωση ενός επίπεδου δρόμου. Φυσικά, αυτό δεν αρκεί από μόνο του για να αναλυθεί η διαφορά ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης.

Σε μια νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Sports Medicine», επιστήμονες από την Αυστραλία προσπάθησαν να απαντήσουν στα βασικά ερωτήματα αναφορικά με το θέμα, διερευνώντας τις διαφορές στις επιδόσεις στο διάδρομο έναντι του πραγματικού εδάφους.

Τα δεδομένα

Για να συγκεντρώσουν αυτά τα δεδομένα, ανέλυσαν 34 μελέτες που συνέκριναν τις συνθήκες ανάμεσα στα δυο είδη προπόνησης. Δώδεκα από τις εν λόγω μελέτες ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να τρέξουν με κλίση 1% πιο υψωμένη στον διάδρομο, ενώ οι υπόλοιπες χρησιμοποίησαν υψηλότερες ή χαμηλότερες κλίσεις.

Οι ερευνητές επικεντρώθηκαν σε τρία βασικά μέτρα σύγκρισης: τη φυσιολογία (το πόσο έντονα λειτουργούσαν τα όργανα των δρομέων για να διατηρήσουν το ρυθμό τους και να ολοκληρώσουν τις προπονήσεις τους), το επίπεδο αντίληψης των δρομέων και τις επιδόσεις τους.

Το ενδιαφέρον είναι ότι διαπιστώθηκε πως όταν οι δρομείς έτρεχαν σε υψηλή ένταση στο διάδρομο παρουσίαζαν υψηλότερους καρδιακούς ρυθμούς και υψηλότερα επίπεδα αντιληπτικής ικανότητας από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε εξωτερικούς χώρους, αν και είχαν χαμηλότερα επίπεδα γαλακτικού στους εσωτερικούς χώρους σε σύγκριση με τους εξωτερικούς χώρους.

Αλλά όταν οι δρομείς έριξαν την ταχύτητά τους στον διάδρομο, τα καρδιακά τους ποσοστά και τα επίπεδα αντίληψης ήταν χαμηλότερα από ό,τι όταν έτρεχαν με την ίδια ταχύτητα σε πραγματικό έδαφος.

«Θεωρώ ότι το υπαίθριο τρέξιμο πιο ευχάριστο και λιγότερο απαιτητικό διανοητικά σε σχέση με την ίδια προπόνηση σε ένα διάδρομο», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης, Τζόελ Φούλερ στο Runner’s World. «Για το λόγο αυτό, κάνω προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους», πρόσθεσε.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα ήταν οι δρομείς έδειχναν περισσότερη αντοχή, έτρεχαν δηλαδή με μεγαλύτερη ένταση και για περισσότερο χρόνο, στο έδαφος παρά στο διάδρομο.
Αυτό ήταν μια έκπληξη για τον Φούλερ καθώς με δεδομένο πως στον διάδρομο αποφεύγονται μια σειρά από αρνητικές συνθήκες, όπως ο άνεμος, το κακό κλίμα και η υπερβολική ανύψωση, φαίνεται ότι οι δρομείς θα απέδιδαν καλύτερα στους διαδρόμους. «Και όμως, όταν οι δρομείς καλούνται να τρέξουν έξω, φτάνουν γρηγορότερους χρόνους», τονίζει ο Φούλερ.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η έρευνα δείχνει ότι επειδή οι άνθρωποι όταν τρέχουν σε ένα διάδρομο νιώθουν ότι είναι σε ένα μηχάνημα που δεν μπορούν να ελέγξουν τόσο όσο οι εξωτερικές συνθήκες, τείνουν να επιλέγουν ταχύτητες που είναι πιο αργές σε σχέση με τις δυνατότητές τους.

Τελικά, υπάρχει μια ξεκάθαρη απάντηση για το ποιο από τα δύο είδη προπονήσεων είναι πιο ωφέλιμο για έναν δρομέα; Πάντα παίζει ρόλο και ο ψυχολογικός τομέας. Αν ξεπεραστεί αυτός, τότε κάνοντας χρήση του «κανόνα του 1%», αυτόματα έχεις εξασφαλίσει καλύτερες συνθήκες και ταυτόχρονα, έχεις προσομοιάσει στο έπακρο την κατάσταση του εδάφους. Αν ο ψυχολογικός παράγοντας δεν ξεπεραστεί, τότε προφανώς η προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους είναι πιο ουσιώδης.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι μεγάλο λάθος να τρέχεις στο διάδρομο και να βλέπεις τηλεόραση;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend