Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Μαγνήσιο και δρομείς: Το μέταλλο που καθορίζει την αθλητική απόδοση

Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στις βιοχημικές αντιδράσεις που συντελούνται στο ανθρώπινο σώμα. Τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου μπορούν να προκαλέσουν μυϊκές κράμπες, αϋπνία και σπασμούς στους μύες του προσώπου. Το μαγνήσιο είναι ένα από τα μέταλλα που παίζουν άμεσο ρόλο στην αθλητική απόδοση, καθώς η έλλειψή του αυξάνει τις απαιτήσεις σε οξυγόνο σε αθλητές που προπονούνται σε υψηλή ένταση.

Μαγνήσιο και στρες

Παράλληλα, τα ανεπαρκή επίπεδα μαγνησίου μπορεί να συμβάλουν στην εκδήλωση κράμπας κατά τη διάρκεια αερόβιας άσκησης. Σε όλες αυτές τις ανάγκες μαγνησίου έρχεται να προστεθεί ένας ακόμα παράγοντας που αυξάνει την αποβολή μαγνησίου από τον οργανισμό και γι’ αυτό αυξάνονται οι απαιτήσεις σας ακόμα περισσότερο.

Φαίνεται λοιπόν ότι άνθρωποι με έντονη πνευματική εργασία και στρες αποβάλλουν περισσότερο μαγνήσιο και είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο για εμφάνιση έλλειψης μαγνησίου. Αν ανήκετε σε αυτούς που συνδυάζουν ένα έντονο προπονητικό πρόγραμμα με αυξημένες απαιτήσεις στην καθημερινότητά τους, τότε είναι σημαντικό να εξασφαλίζετε επαρκείς ποσότητες μαγνησίου από τη διατροφή σας.

Υπό πίεση

Εχουμε την τάση να καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες μαγνησίου όταν βρισκόμαστε κάτω υπό πίεση. Αν έχετε προβλήματα με το στρες θα πρέπει να προσθέσετε συμπληρώματα μαγνησίου στην διατροφή σας ή να καταναλώνετε τροφές που είναι πλούσιες σε μαγνήσιο.

Τέτοιες τροφές είναι οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά, τα λαχανικά με σκούρο πράσινο χρώμα, η κινόα, το μπρόκολο, οι μπανάνες, το ψάρι και τα φασόλια.Υπάρχουν πολλές και διαφορετικές μορφές μαγνησίου.

8-Magnesium-Rich-Foods

Το κιτρικό κάλας, το οξείδιο του μαγνησίου, το χλωριούχο μαγνήσιο και το γαλακτικό μαγνήσιο.

Τα άτομα που έχουν έλλειμμα μαγνησίου κινδυνεύουν να εμφανίσουν διαβήτη, άσθμα, υψηλή αρτηριακή πίεση, οστεοπόρωση, και καρδιολογικά θέματα.

Αν έχετε κάποιο από τα άνω συμπτώματα καλό θα είναι να επισκεφθείτε τον γιατρό σας και να κάνετε το κατάλληλο τεστ που δείχνει τα επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό σας.

Ακολουθούν μερικά από τα οφέλη του μαγνησίου για τον ανθρώπινο οργανισμό:

  • Προλαμβάνει τα καρδιαγγειακά νοσήματα: Το μαγνήσιο συνδέεται με την μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων. Σύμφωνα με μελέτες το μαγνήσιο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού.
  • Καταπολεμά την κατάθλιψη: Σύμφωνα με έρευνες τα χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό μπορούν να οδηγήσουν σε κατάθλιψη. Το μαγνήσιο χαλαρώνει το νευρικό σύστημα και βελτιώνει την διάθεση.
  • Βοηθά στην βελτίωση της απόδοσής σας: Το μαγνήσιο αυξάνει τα επίπεδα της ενέργειας στο σώμα μέσω της ενεργοποίησης της τριφωσφορικής αδενοσίνης. Με τον τρόπο αυτό επιτελείτε πιο αποτελεσματικά τις ασκήσεις σας.
  • Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο: Μελέτες έχουν δείξει πως το μαγνήσιο ανακουφίζει από συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου όπως η αϋπνία, το φούσκωμα και η αύξηση του βάρους.
  • Καταπολεμά την αϋπνία: Τα άτομα με έλλειμμα μαγνησίου έχουν πρόβλημα με τον ύπνο λόγω ανεπάρκειας της ορμόνης μελατονίνης. Το μαγνήσιο συμβάλει στην μείωση του στρες και κατά συνέπεια βοηθά σε έναν καλύτερο ύπνο.
  • Καταπολεμά την εμφάνιση του σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2: Το μαγνήσιο στην ουσία βοηθά στη ρύθμιση του μεταβολισμού του σακχάρου στο σώμα μας. Άτομα με έλλειμμα σε μαγνήσιο έχουν περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν διαβήτη τύπου 2 .
  • Καταπολεμά τις ημικρανίες: Το μαγνήσιο βοηθά στην καλύτερη ροή του αίματος  και αυξάνει την λειτουργία των νευροδιαβιβαστών. Σύμφωνα με τον Δρ. Axe το μαγνήσιο συμβάλει στην ανακούφιση από της ημικρανίες μέσω της απελευθέρωσης των ορμονών που μειώνουν τον πόνο  και την συστολή των αιμοφόρων αγγείων που αυξάνει την αρτηριακή πίεση.
  • Βοηθά στην καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος: Το μαγνήσιο χαλαρώνει τους μύες, αλλά όχι μόνο αυτούς που ενδυναμώνετε στο γυμναστήριο αλλά και εκείνους που συνδέονται με το πεπτικό σύστημα.  Αυτό συμβάλει στην μείωση προβλημάτων δυσκοιλιότητας μέσω των συχνότερων κενώσεων.
  • Χαλαρώνει τους σφιχτούς μύες: Χαμηλέ επίπεδα μαγνησίου οδηγούν σε ενοχλήσεις και σφίξιμο των μυών του σώματος.
  • Υγιή οστά: To μαγνήσιο βοηθά στην αφομοίωση του ασβεστίου από τα οστά. Είναι απαραίτητο για την σωστή δομή και πυκνότητα των οστών.

Πηγή: theactivetimes.com

Previous ArticleNext Article

Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

Οι άνθρωποι που γυμνάζονται συστηματικά έχουν ανάγκη από αρκετές ώρες ύπνου. Το πόσες εξαρτάται φυσικά από τον οργανισμό και το βιορυθμό του καθενός, ωστόσο ανεξάρτητα από τις ώρες που επενδύεις για την ξεκούρασή σου, τα οφέλη είναι κοινά είτε είσαι υπναράς ή όχι.

Παρακάτω, πέντε ενδιαφέροντες λόγοι που ο ύπνος θα βελτιώσει το τρέξιμο σου και την υγεία σου:

1. Ενυδάτωση

Ένας από τους κυριότερους λόγους που ο ύπνος βελτιώνει το τρέξιμό σου είναι η επαναρρόφηση νερού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που ιδρώνουμε περισσότερο και η αφυδάτωση καραδοκεί. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το νεφρό ισορροπεί το νερό, το ιώδιο και άλλους ηλεκτρολύτες. Ένα εύκολο τεστ για να καταλάβεις αν είσαι επαρκώς ενυδατωμένος είναι να μην έχεις αδικαιολόγητους μυϊκούς πόνους και να πηγαίνεις στην τουαλέτα για ούρηση στο χρονικό πλαίσιο της μιας ώρας από την ώρα που ξύπνησες.

2. Ανακατασκευή

Kατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα σου “επισκευάζει” και ανανεώνει τους ταλαιπωρημένους ιστούς ενώ χτίζει οστά και μυς για να είναι έτοιμα για το επόμενο τρέξιμο. Οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων έχουν μεγάλη ανάγκη για ύπνο επισκευής καθώς εκείνη την ώρα το σώμα περιποιείται τους κουρασμένους μυς.

3. Αυξητική ορμόνη (HGH – Human Growth Hormone)

H αυξητική ορμόνη εκκρίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου και διεγείρει την αύξηση των οστών, των μυών και των ιστών. Ταυτόχρονα, κινητοποιεί το λίπος μέσω μιας άμεσης λιπολυτικής δράσης και είναι υπεύθυνη για τα ανθεκτικά οστά.

4. Χάσιμο βάρους

Ο συστηματικά επαρκής ύπνος μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους που προσφέρει το τρέξιμο. Συγκεκριμένα, ένας “καλός” βραδινός ύπνος κρατάει την πείνα σε ένα ελεγχόμενο επίπεδο και σε συνδυασμό με το τρέξιμο, λειτουργεί θετικά για την διατήρηση του βάρους ή/και την απώλεια κιλών.

5. Συγκέντρωση

Ο καλός ύπνος θα ενισχύσει την συγκροτημένη σκέψη και την ψυχραιμία σου – και τα δυο είναι απαραίτητα συστατικά για να ευχαριστηθείς την προετοιμασία για έναν αγώνα-στόχο.

Δέκα συμβουλές για καλύτερο ύπνο

  • Προγραμματίστε το βραδινό σας γεύμα. Μην πάτε για ύπνο με άδειο στομάχι, αλλά όχι και με γεμάτο.
  • Kλείστε τα φώτα και τα παντζούρια. Η κρεβατοκάμαρά σας πρέπει να είναι σκοτεινή και ήσυχη.
  • Kλείστε την τηλεόραση, το κινητό και τον υπολογιστή. Ξέρετε γιατί.
  • Βάλτε πρόγραμμα. Πιτζάμες, βούρτσισμα δοντιών, τουαλέτα. Η καθημερινή ρουτίνα βοηθά πολύ.
  • Περιορίστε την καφεΐνη. Αποφύγετε τα πάσης φύσεως διεγερτικά (όπως καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου cola) τις απογευματινές ώρες.
  • Επενδύστε σε ένα καλό στρώμα. Αν το έχετε πάνω από δέκα χρόνια, αν ξυπνάτε με πόνους στον λαιμό ή στην πλάτη, αν τρίζει, αλλάξτε το.
  • Φροντίστε να έχετε πιει αρκετό νερό. Όχι φυσικά αμέσως πριν πέσετε στο κρεβάτι. Δεν θέλετε να ξυπνήσετε για να πάτε στην τουαλέτα.
  • Ετοιμαστείτε για το πρωί. Βγάλτε τα ρούχα της προπόνησης ή της δουλειάς έξω και σχεδιάστε το πρωινό σας γεύμα.
  • Διαβάστε ένα βιβλίο. Κανονικό, όχι μέσω ereader. Ακόμη και μερικές σελίδες θα σας χαλαρώσουν.
  • Κάντε ένα ζεστό μπάνιο. Βοηθάει να αποβάλετε την ένταση της ημέρας και να ανεβάσετε τη θερμοκρασία του σώματος που πέφτει ενώ κοιμάστε.

Διαβάστε ακόμα: Τι μπορείς να κάνεις αν δεν σε παίρνει ο ύπνος το βράδυ πριν τον αγώνα;

Ματαίωση του αγώνα Kifisia run 2020

Η πραγματοποίηση ενός αγώνα δρόμου με αυστηρή τήρηση του ισχύοντος Υγειονομικού Πρωτοκόλλου, επιβάλλει λιγότερους δρομείς, περισσότερες εκκινήσεις, αυξημένο αριθμό εθελοντών, τήρηση αποστάσεων και κυρίως σχολαστικά μέτρα προστασίας σε κάθε διαδικασία και κάθε βήμα του.

Με βάση αυτά τα δεδομένα, θεωρούμε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η εξασφάλιση της απρόσκοπτης διεξαγωγής  ενός αγώνα υψηλών προδιαγραφών, χωρίς οι συμμετέχοντες να εκτεθούν σε οποιονδήποτε  κίνδυνο για την υγεία τους.

Για το λόγο αυτό ο Γ.Σ.ΚΗΦΙΣΙΑΣ αποφάσισε τη ματαίωση του αγώνα Kifisia Run 2020, που ήταν προγραμματισμένος για την Κυριακή 4/10/2020.

Ευελπιστούμε ότι οι συνθήκες της επόμενης χρονιάς θα επιτρέψουν τη διοργάνωση του αγώνα κατά την επιθυμία μας και τις προσδοκίες όλων.

Με επόμενη ανακοίνωσή μας θα διευκρινισθούν οι λεπτομέρειες για την επιστροφή των χρημάτων σε όσους έχουν πληρώσει για τη συμμετοχή τους στον αγώνα που ματαιώνεται.

Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση

x
Send this to a friend