Οι δυναμωτικές βιταμίνες για ηλικιωμένους, των Bio Tonics!

Οι διατροφικές ανάγκες των ατόμων στην τρίτη ηλικία διαφοροποιούνται από τα προηγούμενα χρόνια, καθώς οι ηλικιωμένοι έχουν την τάση να καταναλώνουν λιγότερη ποσότητα τροφής από αυτήν που έχει ανάγκη ο οργανισμός τους, με αποτέλεσμα να λαμβάνουν λιγότερα θρεπτικά συστατικά, άρα και λιγότερες βιταμίνες.

Ποιες είναι οι βιταμίνες, που συναντάμε συχνότερα σε έλλειψη στον οργανισμό ηλικιωμένων ατόμων;

Βιταμίνη D – BIO TONICS

Γνωστή ως βιταμίνη του ήλιου, αφού κατά κύριο λόγο ο οργανισμός συνθέτει μόνος του την ποσότητα βιταμίνης D που χρειάζεται, όταν εκτίθεται στον ήλιο! Συχνά, όμως,  υπάρχει ανεπάρκεια αυτής στα άτομα τρίτης ηλικίας λόγω της μειωμένης έκθεσης στον ήλιο, αλλά και της ελαττωμένης ικανότητας του νεφρού να τη μετατρέψει σε ενεργή μορφή. Είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου.

Βιταμίνη Β6 – MULTI TONIC 

Η φαρμακευτική αγωγή συχνά επηρεάζει τα επίπεδα της βιταμίνης Β6, με αποτέλεσμα συχνά να παρατηρείται έλλειψη αυτής. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι υπεύθυνη για την καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος. Η ανεπάρκεια αυτής μπορεί να εμφανίσει στον ανθρώπινο οργανισμό ερεθιστικότητα, μυϊκούς σπασμούς και δερματίτιδες.

Βιταμίνη Β12 – BIO TONICS 

Συναντάμε συχνά έλλειψη βιταμίνης B12 στους ηλικιωμένους λόγω του μειωμένου γαστρικού οξέος, που ελαττώνει την απορρόφησή της. Η κοβαλαμίνη (B12), είναι υπεύθυνη για τις αλλαγές, που συμβαίνουν στην πνευματική εγρήγορση, την προσωπικότητα, τις διαταραχές του συνδετικού ιστού και την ωρίμανση των ερυθρών αιμοσφαιρίων.

Βιταμίνη C – BIO TONICS 

Μεταβολίζεται διαφορετικά στους ηλικιωμένους άνδρες απ’ ότι στις ηλικιωμένες γυναίκες διότι, οι πρώτοι εμφανίζουν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης στο πλάσμα. Αποτελεί ισχυρή αντιοξειδωτική ουσία.

Μαζί με όλα τα παραπάνω, προτείνουμε και το BEE’S TONIC – Βασιλικός Πολτός  

Το BEE’S TONIC είναι ιδανικό σε περιόδους ανάρρωσης για την τόνωση από την επίδραση εξωτερικών παραγόντων που αποδυναμώνουν τον οργανισμό.

Ο Βασιλικός πολτός περιέχει μία ποικιλία μακροθρεπτικών και μικροθρεπτικών συστατικών, μαζί με ένζυμα και άλλες ουσίες που συμβάλλουν στην ενίσχυση του οργανισμού.

Η Γύρη περιέχει πρωτεΐνες, λιπίδια, σάκχαρα, βιταμίνες, καροτενοειδή, πολυφαινόλες και άλλες ουσίες με αντιοξειδωτική και αντιγηραντική δράση.

H Πρόπολη, που αποτελεί ασπίδα των μελισσών στις κυψέλες και τρόπο απολύμανσης από τους μικροοργανισμούς, έχει μικροβιοκτόνο, αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη, αντισταμινική και ανοσοποιητική δράση.

Τα προϊόντα BIO TONICS, παράγονται από την Ελληνική Εταιρία Φυσικών Συμπληρωμάτων Διατροφής AMHES 

Δείτε εδώ όλα τα BIO TONICS 

Tip: Θα τα βρείτε μόνο στα ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ

*Αν ο φαρμακοποιός σας δεν τα έχει ήδη στο ράφι του, ζητήστε του να σας τα προμηθεύσει από την φαρμακαποθήκη του, ακόμη και με αυτό τον τρόπο σε λίγες ώρες θα τα έχετε στα χέρια σας.

Previous ArticleNext Article

Το μυστικό για να μην τρώτε «βρώμικα» το βράδυ

Η διατροφή σας αργά το βράδυ θα μπορούσε να καταστρέψει την υγεία σας, αλλά αν σχετίζεται με το άγχος της δουλειάς, η λύση μπορεί να είναι πολύ απλή…

Σύμφωνα με δύο μελέτες από τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίτσιγκαν που δημοσιεύθηκαν μαζί στο περιοδικό Journal of Applied Psychology, το άγχος της ημέρας που σχετίζεται με την δουλειά σας, επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του ύπνου, την αρνητική διάθεση και στις διατροφικές συμπεριφορές.

Οι εθελοντές κρατούσαν όλα όσα έκαναν την ημέρα τους σε ημερολόγιο. Παρόλο που οι δύο μελέτες αφορούσαν διαφορετικές πηγές άγχους (οι πρώτες αφορούσαν θέσεις εργασίας με ιδιαίτερες απαιτήσεις και η δεύτερη την κακομεταχείριση από τους πελάτες), και οι δύο έδειξαν ότι όταν οι εργαζόμενοι βίωσαν υψηλά επίπεδα άγχους στην εργασία το πρωί, τείνουν να εμπλέκονται σε μια διαδικασία «στρεσαρισμένου φαγητού» τη νύχτα  και μάλιστα με υπερκατανάλωση ανθυγιεινών τροφών.

Ωστόσο, αυτοί οι ίδιοι υπάλληλοι ανέφεραν λιγότερο άγχος σε περίπτωση που είχαν καταφέρει να κοιμηθούν καλά το προηγούμενο βράδυ.

Η βραδινή προπόνηση κόβει την όρεξη, αλλά όχι τον ύπνο

Αγχώνομαι άρα τρώω!

Οι ερευνητές υποπτεύονται ότι ο ύπνος βοηθάει στην απομόνωση των ανθρώπων από τους στρεσογόνους παράγοντες της επόμενης ημέρας. “Πιστεύουμε ότι ο ύπνος μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να αντιμετωπίσουν καλύτερα το άγχος τους κατά τη διάρκεια της ημέρας, διότι ο ύπνος μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να αισθάνονται δυνατά και ενεργητικά”, λέει ο η Chu-Hsiang (Daisy) Chang.

Σκεφτείτε τον ύπνο ως… ασφάλιση έναντι των επιπτώσεων του στρες. “Οι άνθρωποι που δεν έχουν αρκετό καλό ύπνο συχνά αντιδρούν υπερβολικά στους στρεσογόνους παράγοντες”, προσθέτει ο χειροπράκτης Robert Oexman, διευθυντής του Sleep to Live Institute και μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Ιατρικής Ανακούφισης.

Πως σχετίζεται ο πονοκέφαλος με τον ύπνο;

“Αντίθετα κάποιος που κοιμήθηκε εξαιρετικά καλά τη νύχτα δεν μπορεί να πάρει κάτι προσωπικά, κάποιος που είναι κουρασμένος θα έχει συχνά μια άλλη προοπτική, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε αλλαγές συμπεριφοράς. Και ένα μεγάλο πρόβλημα, είναι η διατροφική συμπεριφορά”.

Επιπλέον, ανακάλυψαν ότι ένας άνθρωπος που δεν έχει κοιμηθεί καλά και έχει στρεσαριστεί στη δουλειά του, δεν έχει καλό κριτήριο για τα τρόφιμα που θα καταναλώσει, με τον εγκέφαλό του να ζητά ενέργεια και ηρεμία, μέσω… λιχουδιών.

Η λύση…

Η λύση έρχεται σε τρεις λέξεις λέει η Λίζα Μπέικερ, προπονητής στο Simply Health Coaching: «Πηγαίνετε στο κρεβάτι.”

Τρεις μύθοι για σωστό ύπνο που μας κάνουν κακό!

Αλλά πόσο νωρίς; Και πόσο είναι αρκετός ο ύπνος; Η Dr. Chang επισημαίνει ότι αυτές οι μελέτες έβλεπαν μόνο την “ποιότητα του ύπνου παρά την ποσότητα. Άρα τα συμπεράσματα δεν μπορεί να είναι ασφαλή.

Πάντως, με όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, ο άνθρωπος χρειάζεται τουλάχιστον 7 ώρες ύπνου την ημέρα, προκειμένου να είναι σε καλή κατάσταση και να ξεκουράζεται επαρκώς.

Ο καθένας από εμάς, ωστόσο, είναι μοναδικός. Προσπαθήστε τουλάχιστον να αισθάνεστε γεμάτοι όταν ξυπνάτε το πρωί. Ιδανικά να ξυπνάτε για να πάτε στη δουλειά σας χωρίς ξυπνητήρι. Αν το καταφέρετε, αυτό, τότε πιθανότατα να κάνετε τον τέλειο ύπνο…

Διαβάστε επίσης: Κράμπες κατά τη διάρκεια του ύπνου; Δες τι να κάνεις

Νερό από τη βρύση η εμφιαλωμένο και γιατί;

Νερό από τη βρύση η εμφιαλωμένο και γιατί;

Tου Παναγιώτη Βαραγιάννη*

Το νερό βοηθά στη μεταφορά θρεπτικών ουσιών και οξυγόνου στα όργανα και τους ιστούς, αποβάλλει τις τοξίνες, ρυθμίζει τη λειτουργία του κυκλοφορικού και του πεπτικού συστήματος, της πίεσης του αίματος και της θερμοκρασίας του σώματος.

Συνήθως, το νερό της βρύσης είναι απολύτως καθαρό και ασφαλές για τη δημόσια υγεία, καθώς είναι πολύ πιο φθηνό από το εμφιαλωμένο (1.000 φορές ακριβότερο). Ο μύθος του ‘καθαρού’ εμφιαλωμένου νερού, ο οποίος στηρίχθηκε κυρίως διαφημιστικά, αρχίζει σταδιακά να αμφισβητείται (και από το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση, WWF).

Η συγκέντρωση βενζολίου στο εμφιαλωμένο νερό, η μόλυνση του περιβάλλοντος από τα πλαστικά μπουκάλια, αλλά και η ίδια η μόλυνση του νερού από το πλαστικό μπουκάλι, όταν δεν τηρούνται οι βασικές συνθήκες συντήρησης και ασφάλειας, είναι μερικά από τα προβλήματα που προκύπτουν από τη χρήση του.

Από τι κινδυνεύουμε αν ξαναγεμίζουμε τα πλαστικά μπουκάλια νερού;

Τι πρέπει να προσέξετε;

Ως καταναλωτές επομένως, μπορείτε άφοβα να καταναλώνετε νερό της βρύσης, έχοντας κατά νου ότι με αυτή σας την επιλογής ενισχύετε τη βιωσιμότητα του περιβάλλοντος.

  • Αν πάλι επιλέξετε εμφιαλωμένο νερό, για εσάς ή για τα παιδιά σας, προτιμήστε το φυσικό μεταλλικό νερό που έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε μεταλλικά στοιχεία.
  • Αν είστε άτομο με υπέρταση, ή με ανάγκη περιορισμού του νατρίου (λήψη κορτιζόνης, ηπατική και καρδιακή ανεπάρκεια) προτιμήσετε το φυσικό μεταλλικό νερό με χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο.
  • Αν είστε αθλητής, προτιμήσετε το φυσικό μεταλλικό νερό με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και νάτριο.

Γιατί το μεταλλικό νερό αυξάνει τις καύσεις των θερμίδων

Φυσικό μεταλλικό νερό

Καλή επιλογή θεωρείται το φυσικό μεταλλικό νερό με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, αν είστε άτομο που χρειάζεστε αυξημένη πρόσληψη ασβεστίου (γυναίκες κυρίως για πρόληψη οστεοπόρωσης), ενώ αντενδείκνυται αν είστε άτομο με πρόβλημα νεφρολιθίασης. Υπάρχει, τέλος, μια πλειάδα νέων τύπων νερού, με ιδιαίτερα ευεργετική σύσταση σε ιχνοστοιχεία (π.χ. μαγνήσιο) και ηλεκτρολύτες, που αντιμετωπίζουν γρηγορότερα τη δίψα και που προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες σας, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσουν εμφιαλωμένα νερά εμπλουτισμένα με υδατοδιαλυτές βιταμίνες (βιτ. Β και C), προσδίδοντας μια νέα διατροφική διάσταση στο υγρό διαμάντι.

Συμπερασματικά

Σας υπενθυμίζω ότι το νερό δεν είναι εμπορεύσιμο αγαθό, είναι κοινή περιουσία, κληρονομιά και δικαίωμα κάθε ανθρώπου, όπως η τροφή και η υγεία. Μπορεί και πρέπει να προσφέρει σε εσάς μόνο ευεξία και ευζωία και παράλληλα βιωσιμότητα στο περιβάλλον.

Διαβάστε ακόμα: Υπερενυδάτωση: Γιατί όσοι αθλούνται δεν πρέπει να το παρακάνουν με το νερό;


*Ο Παναγιώτης Α. Βαραγιάννης είναι Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση M.Med.Sc στην Κλινική Διατροφή ενώ σήμερα είναι Υποψήφιος Διδάκτωρ του ΓΠΑ με ερευνητικό θέμα την Παιδική Παχυσαρκία. Διατηρεί Ιδιωτικό Διαιτολογικό γραφείο στο νησί της Σαλαμίνας. Το άρθρο του δημοσιεύτηκε στο www.mednutrition.gr


x

Send this to a friend