Γυμνάστε τα πόδια σας, ενώ κάθεστε στο γραφείο!

Έχετε σκεφτεί πόσες ώρες περνάτε καθισμένοι μπροστά στον υπολογιστή;

Η καθιστική ζωή εκτός ότι ευθύνεται για παχυσαρκία και καρδιακά προβλήματα, επιβαρύνει και τη λειτουργία του κυκλοφορικού συστήματος και ευθύνεται για την εμφάνιση φλεβίτιδας και θρομβώσεων στα πόδια, τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Έτσι, όταν η δουλειά σου δεν σου επιτρέπει συνεχείς μετακινήσεις, μπορείς να κάνεις κάποιες απλές ασκήσεις για να τονώσεις και να βελτιώσεις τους μυς και την κυκλοφορία του αίματος στα πέλματα, στους αστραγάλους και τα γόνατα.

1. Οι ασκήσεις flexing και stretching είναι ένας τρόπος να τονώσετε την κυκλοφορία. Ξεκινήστε την άσκηση με τα πέλματα να ακουμπούν στο πάτωμα. Στη συνέχεια ρίξτε το βάρος του σώματος στα δάχτυλα των ποδιών, ανασηκώνοντας ταυτόχρονα τις φτέρνες. Μείνετε για 5 αναπνοές και επιστρέψτε στην αρχική θέση. Έπειτα, ρίξτε το βάρος στις φτέρνες και σηκώστε τα δάχτυλα ψηλά να κοιτούν στο ταβάνι. Και εδώ για 5 αναπνοές. Κάντε 10 επαναλήψεις. Η συγκεκριμένη άσκηση δυναμώνει παράλληλα και τις γάμπες.

2. Συνέχισε με ασκήσεις για τους αστραγάλους. Σηκώστε το πόδι σας στον αέρα και κάντε απαλές κυκλικές κινήσεις του αστραγάλου σε κάθε πόδι. Κάντε 30 περιστροφικές κινήσεις σε κάθε πόδι και στη συνέχεια άλλες 30 φορές προς την αντίθετη φορά.

3. Οι ασκήσεις για τα γόνατα, γυμνάζουν παράλληλα και τους τετρακέφαλους, τους μυς μπροστά στους μηρούς. Σφίξτε καλά τον τετρακέφαλο μυ, λυγίστε το γόνατο σε ορθή γωνία και σηκώστε το πόδι από το πάτωμα για περίπου 20 επαναλήψεις. Κάνε 2 σετ σε κάθε πόδι και στη συνέχεια φέρτε το λυγισμένο γόνατο όσο πιο κοντά μπορείτε στο στήθος, ενώ κάθεσαι στην καρέκλα. Κρατήστε το κάθε πόδι για 20 δευτερόλεπτα περίπου, πριν το κατεβάσετε στην αρχική του θέση.

Μετά από όλα αυτά είναι δεδομένο ότι θα αισθάνεστε καλύτερα και θα έχετε γυμνάσει τα πόδια σας.

Δεν ξέρουμε τι άποψη θα έχουν μετά από τη συγκεκριμένη εκγύμναση οι συνάδερφοί σας στο γραφείο ή το αφεντικό σας.

Το σίγουρο είναι ότι θα έχετε κάνει και γυμναστική και εντύπωση.

Previous ArticleNext Article

Γιατί κοκκινίζετε με τη γυμναστική και πως θα βρείτε γρήγορα ξανα το χρώμα σας

Γιατί το πρόσωπό σας γίνεται κόκκινο μετά την άσκηση;

Μόλις έχετε τελειώσει την προπόνησή σας και αισθάνεστε εξαιρετικά. Ο απέναντι, όμως, σας κοιτάει επίμονα και είναι έτοιμος να καλέσει ασθενοφόρο.

Αντι να αναρωτιέσαι γιατί, μπορείς απλά να κοιτάξεις στον καθρέφτη και είναι δεδομένο ότι θα πάρεις την απάντησή σου. Είσαι κατακόκκινος. Αυτό δεν συμβαίνει σε όλους μας.

Δεν φαίνεται ωραίο αλλά…

Το τρομακτικά κόκκινο χρώμα στο δέρμα σας μπορεί να μην φαίνεται τόσο ωραίο, αλλά δεν πρέπει να σας κάνει να ανησυχήσετε.

Στην πραγματικότητα είναι μόνο ένα σημάδι ότι έχετε ασκηθεί σκληρά και έχετε «ανεβάσει θερμοκρασία». Οσο εσείς ασκείστε, τα αιμοφόρα αγγεία του σώματος διαστέλλονται, με αποτέλεσμα το δέρμα να φαίνεται πιο κόκκινο από το συνηθισμένο.

Σε μια τέτοια περίπτωση κάτι δεν πάει καλά…

Με αυτό τον τρόπο ο οργανισμός προσπαθεί να σας προστατέψει από την υπερθέρμανση.

Μην ανησυχείτε. Συνεχίστε να ασκείστε όσο αισθάνεστε καλά και δεν έχετε άλλα συμπτώματα.

Εάν διαπιστώσετε ότι το κόκκινο πρόσωπο συνοδεύει κόπωση, ζάλη, εφίδρωση περισσότερο από το συνηθισμένο ή ναυτία, τότε πρέπει να σταματήσετε.

Χαλαρώστε τα στενά ρούχα (ή βγάλτε τα εντελώς) κάντε ένα ντους και πιείτε άφθονο δροσερό νερό.

Πως ξεκοκκινίζετε;

Όσο για το πως θα… διώξετε εύκολα το κοκκίνισμα του προσώπου σας μετά την άσκηση;

Χρησιμοποιήστε μια παγωμένη πετσέτα στο πίσω μέρος του λαιμού σας για δύο λεπτά.

Αυτό θα ρίξει τη θερμοκρασία σας και θα βοηθήσει να μειωθεί η ερυθρότητα στο πρόσωπο σας.

Διαβάστε ακόμα: Τροφές με συγκεκριμένη… αποστολή μετά την προπόνηση!

Πόσο “ζορίζεται” η καρδιά σου όταν βλέπεις μπάλα;

Όταν βλέπεις μπάλα στην τηλεόραση η καρδιά σου χτυπάει σαν να τρέχεις!

Η παρακολούθηση του αγώνα κάποιου σπορ στο γήπεδο ή στην τηλεόραση μπορεί να «ζορίσει» την καρδιά ενός ανθρώπου σε δυνητικά επικίνδυνο βαθμό, όσο αν κανείς έπρεπε να τρέξει γρήγορα, σύμφωνα με μια νέα μικρή καναδική επιστημονική μελέτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Paul Khairy του Ινστιτούτου Καρδιολογικών Ερευνών του Πανεπιστημίου του Μόντρεαλ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο καναδικό περιοδικό καρδιολογίας “Canadian Journal of Cardiology”, μελέτησαν 20 υγιείς άνδρες και γυναίκες ηλικίας 36 έως 56 ετών.

Οι μισοί από αυτούς -φορώντας συσκευές παρακολούθησης της καρδιάς- παρακολούθησαν ζωντανό έναν αγώνα χόκεϊ επί πάγου και οι άλλοι μισοί από την τηλεόραση.

Υπερδιπλασιασμός παλμών

Τις κρίσιμες στιγμές του ματς ή προς το τέλος του, όταν η αγωνία κορυφώνεται, οι παλμοί της καρδιάς ενός θεατή μπορούν να υπερδιπλασιασθούν μέσα στο γήπεδο (αύξηση 110%), ενώ στην τηλεόραση να αυξηθούν κάπως λιγότερο (αύξηση 75%). Η μέση αύξηση των παλμών ήταν της τάξης του 90%, από 60 σε 114.

Σύμφωνα με τους ερευνητές οι αυξήσεις αυτές αντιστοιχούν στο «ζόρισμα» που τραβάει η καρδιά ενός ανθρώπου στη διάρκεια ενός έντονου φυσικού στρες (θεατές στο γήπεδο) ή ενός μέτριας έντασης φυσικού στρες (θεατές τηλεόρασης), όπως το τρέξιμο.

Δεν χρειάζεται να είσαι φανατικός

Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι δεν χρειάζεται να είναι κανείς φανατικός οπαδός μιας ομάδας, για να αρχίσει να χτυπάει σαν τρελή η καρδιά του κάποιες στιγμές στη διάρκεια του αγώνα (το χόκεϊ στον Καναδά εξάπτει τα πάθη, όπως στην Ελλάδα το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ!). Ακόμα και ο θυμός όταν συνδιαστεί με έντονες αντιδράσεις είναι επικίνδυνος!

Οι Καναδοί ερευνητές επεσήμαναν ότι οι γιατροί θα πρέπει να προειδοποιούν τους ασθενείς με αυξημένο καρδιαγγειακό κίνδυνο να αποφεύγουν τις συγκινήσεις των σπορ ή να έχουν το νου τους για τυχόν προειδοποιητικά συμπτώματα την ώρα του αγώνα.

Μια προηγούμενη ολλανδική επιστημονική έρευνα είχε βρει ότι είχαν αυξηθεί τα θανατηφόρα εμφράγματα και τα εγκεφαλικά τη μέρα που η εθνική ομάδα ποδοσφαίρου της Ολλανδίας είχε αποκλεισθεί από το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα του 1996.

Διαβάστε ακόμα: Καρδιακή λειτουργία και τρέξιμο: Ένα λεπτό ζήτημα για κάθε δρομέα

x
Send this to a friend