Για να είσαι έτοιμος στο πρώτο σου open water

Για να είσαι έτοιμος στο πρώτο σου open water

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότεροι αθλητές και αθλήτριες θέλουν να δοκιμάσουν τις αντοχές και τις δυνάμεις τους σε ένα αγώνα ανοικτής θαλάσσης. Αν είστε και εσείς από αυτούς/αυτές που θέλουν να κάνουν την μετάβαση από την πισίνα στην θάλασσα οι κάτωθι συμβουλές σίγουρα θα σας βοηθήσουν.

Κλείστε τα μάτια σας

Κολυμπήστε περίπου 8 με 10 χεριές με τα μάτια σας κλειστά και μετά κοιτάξτε έξω απο το νερό. Με αυτό τον τρόπο θα μπορέσετε να βελτιώσετε την ικανότητα σας να κρατάτε σωστή πορεία, αφού δεν θα έχετε πλέον τον πυθμένα της πισίνας για οδηγό.

Μάθετε να ξεκινάτε δυνατά

Βάλτε στην προπόνηση σας μερικά σέτ με γρήγορες εκκινήσεις και στη συνέχεια συνεχίστε σε πιο χαλαρό ρυθμό. Αυτό θα σας εξοικιώσει με τις συνθήκες που θα αντιμετωπίσετε στην αρχή του αγώνα, όπου όλοι προσπαθούν να πάρουν μια καλή θέση και στην συνέχεια να ακολουθήσουν τον σταθερό αγωνιστικό τους ρυθμό.

Δελφινισμός

Προπονηθείτε στις βουτιές με δελφινισμό (συνεχόμενες βουτιές με κίνηση των ποδιών όπως στην πεταλούδα). Είναι ο καλύτερος και γρηγορότερος τρόπος να κινηθείτε, σε σημεία εξόδου ή εκεί όπου το νερό είναι ρηχό και προτιμότερο απ;o το προσπαθήσετε να περπατήσετε ή να τρέξετε αφού το νερό θα σας δυσκολέψει αρκετά.

Βάλτε σημάδια στον ορίζοντα:

Κατά την διάρκεια του αγώνα είναι πιθανόν να μhν έχετε την δυνατότητα να δείτε εύκολα τις σημαδούρες. Γιαυτό τον σκοπό φροντίστε να δείτε νωρίτερα προς τα πού πρέπει να κινηθείτε και βάλτε κάποια σημάδια στον ορίζοντα (;eνα βράχο, ένα δέντρο, ένα κτίριο κλπ). Σηκώστε το κεφάλι σας έξω από το νερό κάθε 8-10 χεριές προκειμένου να ελέγχετε την πορεία σας και να κάνετε τις σχετικές διορθώσεις πορείας αν αυτό απαιτηθεί.

Ρυθμός

Μην προσπαθείτε συνεχώς να περνάτε τους άλλους κολυμβητές που έχουν ίδιο ή παρόμοιο ρυθμό με εσάς. Οι εναλλαγές ρυθμού απαιτούν αρκετή ενέργεια και το πιθανότερο είναι να σας κουράσουν χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Κρατήστε τις δυνάμεις σας και κάντε την επίθεση σας στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα.

Μην κάνετε πειράματα την ημέρα του αγώνα

Αυτό αφορά τόσο την αγωνιστική σας συμπεριφορά όσο και την επιλογή εξοπλισμού. Φροντίστε να ακολουθήσετε τον δικό σας ρυθμό και ένταση την ημέρα του αγώνα και να μην παρασυρθείτε απο τους άλλους γύρω σας. Ειδικά στις μεγάλες αποστάσεις θα πρέπει να έχετε εναν αποδοτικό ρυθμό με σταθερές χεριές ο οποίος θα διατηρήσει τις δυνάμεις σας έως το τέλος. Μην δοκιμάσετε καινούργια γυαλάκια, μαγιό ή στολή την ημέρα του αγώνα. Καλό θα είναι να έχετε πραγματοποιήσει προηγουμένως, τουλάχιστον 3-4 προπονήσεις με τον νέο σας εξοπλισμό

Θερμοκρασία νερού

Οι αγώνες που δεν γίνονται καλοκαίρι θέλουν ειδική διαχείριση.  Αν είστε από αυτούς που συνεχίζουν να κολυμπούν στην θάλασσα και τον χειμώνα, δεν θα έχετε κανένα πρόβλημα. Αν όμως είστε από αυτούς που έχουν να κολυμπήσουν απ;o το καλοκαίρι και συνεχίζουν την προπόνηση τους σε πισίνα, καλό θα είναι να πρaγματοποιήσετε μερικές προπονήσεις σε ανοιχτή θάλασσα τις τελευταίες 2 εβδομάδες πριν τον αγώνα, προκειμένου να εξοικοιωθείτε με την θερμοκρασία του νερού.

Πηγή: xterragreece.gr

Previous ArticleNext Article

Η άγνωστη… μάχη των προπονητών κολύμβησης στις μέρες του Covid-19

Γράφει ο Χρήστος Μποφίλιος*

Ο υποχρεωτικός περιορισμός των μετακινήσεων, το κλείσιμο εγκαταστάσεων και αθλητικών κέντρων καθώς και η αναβολή των αθλητικών αγώνων έχουν φέρει μια «αναστάτωση» στην αθλητική κοινότητα.

Οι αθλητές όλων των αθλημάτων και επιπέδων βλέπουν τους στόχους και τους σχεδιασμούς τους να ακυρώνονται.

Στον κολυμβητικό χώρο, όπου ανήκω, τα πράγματα είναι ακόμα πιο δύσκολα, καθώς το 80% της προπόνησης είναι συνδεδεμένο με το υγρό στοιχείο, που είναι αδύνατον να αντικατασταθεί από κάποια άλλη μορφή προπόνησης.

Προσωπικά προσπαθώ να διατηρούμαι σε καλή φυσική κατάσταση, κάνοντας ασκήσεις ενδυνάμωσης στο σπίτι και τρέξιμο σε ανοιχτό χώρο.

Σαφέστατα η προπόνηση των κολυμβητών είναι ένα θέμα που μας απασχόλησε, όλους τους προπονητές και δώσαμε ειδική βαρύτητα, ώστε να «κρατήσουμε» τα παιδιά σε ψυχική και εγκεφαλική εγρήγορση.

Δεδομένου πως οι αντικειμενικοί στόχοι έχουν διαφοροποιηθεί, ξεκινήσαμε να επαναπροσδιορίσουμε τα ζητούμενα.

Πρακτικά, διαμορφώσαμε ένα πρόγραμμα «ξηρής» προπόνησης, όσο το δυνατόν πιο κοντά στις απαιτήσεις ενός κολυμβητή. Η τεχνολογία, ευτυχώς, μας βοηθάει ώστε να κάνουμε κάποιες προπονήσεις «μαζί» αλλά μακριά, ο ένας από τον άλλον.

Ουσιαστικά όμως γίνεται πολύ δουλειά στο να κρατήσουμε τα παιδιά εντός αγωνιστικής σκέψης και θέλησης, πράγμα που είναι πολύ δύσκολο.

Οι προπονήσεις στην πισίνα είναι αναντικατάστατες όσο κι αν έχουμε φροντίσει για τη φυσική κατάσταση και ενδυνάμωση των αθλητών.

Είναι σίγουρο πως θα χρειαστούμε τουλάχιστον δυο μήνες προπόνησης σε πισίνα για να βρεθούν οι αθλητές σε «συμπαθητικό» κολυμβητικό επίπεδο που και πάλι θα απέχει πολύ από το επιθυμητό.

Σαφέστατα αυτό ισχύει για όλους και όλοι θα συναγωνιστούν επί ίσοις όροις όταν και αν γίνουν τα πρωταθλήματα.

Έχουμε όλοι συμφωνήσει πως η υγεία και η ασφάλεια προέχει κάθε άλλης δραστηριότητας ή στόχου και ελπίζουμε όλοι να επανέλθει η κανονικότητα και να μπούμε στην επόμενη σεζόν με μεγάλη όρεξη και αποφασιστικότητα να κερδίσουμε το χαμένο έδαφος.

Οι στόχοι είναι μπροστά μας, είναι εκεί και θα είμαστε έτοιμοι να τους κατακτήσουμε.

* Ο Χρήστος Μποφίλιος είναι πρώην αθλητής και προπονητής κολυμβησης και ιδρυτής της ομάδας CB swimming.

Η Elite της παγκόσμιας συγχρονισμένης κολύμβησης για πρώτη φορά γίνεται «ένα» σε μια live προπόνηση!

Οι κορυφαίοι αθλητές της καλλιτεχνικής – συγχρονισμένης κολύμβησης από 21 χώρες από όλο τον κόσμο, ενώνονται για πρώτη φορά σε μια live προπόνηση, την Κυριακή 3 Μαΐου στις 18:00 σε μια συμβολική κίνηση υποστήριξης για τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνει ο πλανήτης.

Η πρωτοβουλία αυτή ανήκει στους ίδιους τους αθλητές, οι οποίοι ήθελαν να μεταφέρουν ένα ισχυρό μήνυμα αδελφοσύνης και κοινωνικής ευθύνης σε παγκόσμιο επίπεδο καλώντας όλου να δράσουν υπεύθυνα και ομαδικά.

Την Ελλάδα θα εκπροσωπήσει η Ευαγγελία Πλατανιώτη, πρωταθλήτρια της συγχρονισμένης κολύμβησης και έβδομη στην παγκόσμια κατάταξη, η οποία στην προσπάθεια της για την πρόκριση της στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο 2021 έχει την στήριξη, στο πλαίσιο του προγράμματος «Υιοθετήστε Έναν Αθλητή στο Δρόμο για το Τόκιο», της Herbalife Nutrition με την σειρά αθλητικής διατροφής Herbalife24, που είναι επίσημος υποστηρικτής διατροφής της Ελληνικής Ολυμπιακής Ομάδας καθώς και της εταιρίας αθλητικής ένδυσης Under Armour.

Σχετικά με την ιδέα αυτή η Ευαγγελία δήλωσε: «Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένη που είμαι κομμάτι αυτής της μεγάλης ιδέας εκπροσωπώντας την Ελλάδα μας! Το πρώτο επίσημο και αναγνωρισμένο και από τη Fina, workout από τους καλύτερους  αθλητές και αθλήτριες του κόσμου στο άθλημα της καλλιτεχνικής κολύμβησης, θα είναι γεγονός! Εμείς είμαστε έτοιμοι να σας μεταφέρουμε την ενέργεια μας σε μια απίστευτη live προπόνηση από το σπίτι, αλλά δε θα είμαστε μόνοι. Δε θα είναι κάνεις μόνος. Θα είμαστε σπίτι, αλλά μαζί!

Όλος ο κόσμος μια ομάδα όπως και πρέπει να είμαστε για να βγούμε νικητές από αυτή την κατάσταση!»

Πληροφορίες σχετικά με την live προβολή:

Ημερομηνία: Κυριακή 3 Μαΐου 2020

Ώρα: 18:00 ώρα Ελλάδος

Live streaming μέσω Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCKkEE6Hh-z5fIbFKmvo_eBg

x
Send this to a friend