Είναι σωστό οι έφηβοι να συμμετέχουν σε έναν Μαραθώνιο;

Γράφει ο Ηλίας Μπαντούνας

“Πρόκειται να κλείσω τα 14 φέτος. Θεωρείτε πως είμαι σε θέση να τρέξω σε έναν μαραθώνιο;  Μέχρι τώρα έχω τρέξει σε απόσταση 10 χιλιομέτρων”, είναι μια ερώτηση που κάνουν αρκετά παιδιά τα τελευταία χρόνια, όπου οι αγώνες δρόμου στη χώρα μας έχουν αυξηθεί.

Η απάντηση στην ερώτηση έχει πολλές μεταβλητές και είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς υπεύθυνα γνωρίζοντας απλά την ηλικία και το φύλο, αλλά η απάντηση είναι «ναι» υπό προϋποθέσεις.

Υπάρχουν πολλοί που θα διαφωνήσουν και θα απαντήσουν με ένα ξερό «όχι». Θα στηρίξουν την απάντηση αυτή στους πιθανούς κινδύνους που διατρέχεις με την προπόνηση για μια τέτοιου είδους μακρά διαδρομή.

Τα 10 χιλιόμετρα είναι μια καλή αρχή, ωστόσο τα 21 και κυρίως τα 42 που ακολουθούν είναι μια πραγματική πρόκληση.

Σε ορισμένους αγώνες δεν επιτρέπεται να συμμετάσχει κάποιος που είναι κάτω των 18 ετών, οπότε θα πρέπει να διαβάσει πρώτα τους κανονισμούς πριν δηλώσει συμμετοχή. Και φυσικά θα πρέπει να το συζητήσει με τους δικούς του, οι οποίοι οφείλουν πάντως να είναι ενθαρρυντικοί και εξοικειωμένοι με την ιδέα.

Οι έφηβοι που επιθυμούν αυτοβούλως να συμμετάσχουνύ, θα πρέπει να τους επιτρέπεται εφόσον:

α) Ακολουθούν ένα αποδεκτό πρόγραμμα προπόνησης και έχουν κάποιον να τους επιβλέπει, έχοντας ως βασικό στόχο την διασκέδαση και όχι τα ρεκόρ και τους γρήγορους χρόνους.

β) Δεν έχουν κανέναν τραυματισμό ή ενόχληση κατά την διάρκεια της προπόνησης.

γ) Διατηρούν φυσιολογική ανάπτυξη σε ύψος και βάρος κατά το διάστημα της προπόνησης.

δ) Μπορούν να παραμείνουν υγιείς με σωστή διατροφή και επαρκείς ώρες ύπνου.

ε) Διατηρούν τις κοινωνικές τους επαφές και δεν παραμελούν τις ακαδημαϊκές υποχρεώσεις κατά το διάστημα της προπόνησης.

στ) Διατηρούν κανονικά την λειτουργία της έμμηνου ρύσης.

Τα παιδιά καλό θα είναι να τρέξουν στον αγώνα μαζί με έναν ενήλικα. Επίσης θα πρέπει να εξετάσουν το γεγονός αν είναι καλό να συμμετάσχουν σε μια μεγάλη εκδήλωση όπου είναι εύκολα να «χαθείς μέσα στο πλήθος». Δεν θα πρέπει να λάβουν μέρος σε έναν μαραθώνιο που δεν ξεκινά λίγο μετά την ανατολή του ηλίου ώστε να αποφύγουν το πιο ζεστό κομμάτι της μέρας.

Επίσης δεν πρέπει να ξεκινήσουν τον μαραθώνιο αν η μέρα είναι αρκετά ζεστή.

Διαβάστε ακόμα: Η σημασία του πρωινού γεύματος για τα παιδιά και τους έφηβους

Πηγή: runnersworld.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Οι εγγραφές για το 6ο Veikou Trail κλείνουν την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου στις 12 το βράδυ

Η Οργανωτική Επιτροπή του 6ου Veikou Trail, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους δρομείς, ότι οι εγγραφές θα κλείσουν την Τετάρτη 26 Ιανουαρίου στις 12 το βράδυ.

Οι εγγραφές που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι και το κλείσιμο, πριν την αναβολή, είναι ενεργές και όσοι δρομείς επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, μπορούν να προχωρήσουν στην πληρωμή του αντιτίμου συμμετοχής.

Όσοι δρομείς έχουν ολοκληρώσει την εγγραφής τους και αδυνατούν ή δεν επιθυμούν να λάβουν μέρος στην νέα ημερομηνία, θα λάβουν πίσω το αντίτιμο συμμετοχής. Θα πρέπει όμως απαραίτητα να επικοινωνήσουν με την διοργάνωση, στο [email protected], αποστέλλοντας τραπεζικό λογαριασμό Πειραιώς με το όνομα του δικαιούχου. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουν το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον αριθμό VT-…  της εγγραφής τους. Σε περίπτωση άλλης Τράπεζας, εκτός της συνεργαζόμενης, θα επιστρέφεται το ποσό της εγγραφής μείον της τραπεζικής προμήθειας.

Η ακύρωση της συμμετοχής είναι δυνατή μέχρι και το κλείσιμο των εγγραφών. Μετά το πέρας της ημερομηνίας και της ώρας που έχει ανακοινωθεί, δεν υπάρχει δυνατότητα ακύρωσης και επιστροφή του αντιτίμου συμμετοχής.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία.

 Σημαντικό: Όσοι δρομείς εγγραφούν ή έχουν ήδη εγγραφεί, θα πρέπει απαραίτητα, για να είναι ενεργή η εγγραφή τους, να πραγματοποιήσουν την πληρωμή έως την Παρασκευή 28/02 στις 14:00 το μεσημέρι. Όσοι πραγματοποιήσουν πληρωμή σε άλλη τράπεζα, εκτός την συνεργαζόμενης με την διοργάνωση, θα πρέπει απαραίτητα να αποστείλουν το αποδεικτικό πληρωμής στο [email protected] έως την Παρασκευή 28/02 στις 14:00 το μεσημέρι

Όλοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εύκολα και γρήγορα αρκεί να μπουν στη σελίδα της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr. Στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, συμπληρώνουν τα στοιχεία τους στην σχετική φόρμα και επιλέγουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Επίσης επιλέγουν τον χρόνο επίδοσής τους, ώστε να τοποθετηθούν στο αντίστοιχο μπλοκ εκκίνησης. Στο τέλος, ορίζουν και σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 5 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Πέρα από τις ατομικές συμμετοχές ενηλίκων διατίθενται και αντίστοιχες ομαδικές για γκρουπ 5 ατόμων και άνω. Οι ομαδικές εγγραφές απευθύνονται σε αθλητικούς συλλόγους, συλλόγους δρομέων, γυμναστήρια, εταιρείες, ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς, αλλά και απλές παρέες ανθρώπων που επιθυμούν να συμμετάσχουν ως ομάδα. Κατά την ομαδική εγγραφή ορίζεται ένας υπεύθυνος της ομάδας, ο οποίος εκπροσωπεί την ομάδα για διάφορα θέματα έναντι των διοργανωτών.

Και μην ξεχνάμε τις σκυταλοδρομίες, που από την φετινή διοργάνωση εντάχθηκαν στο πρόγραμμα. Σκυταλοδρομίες 10χλμ (2 Χ 5χλμ) Ανδρών, Γυναικών, Μικτή. Πάρε λοιπόν τον φίλο σου, την φίλη σου, τον συνάδελφό σου ή όποιον θέλεις εσύ. Φτιάξε την ομάδα σου και κάνε το τρέξιμό σου ποιο ενδιαφέρων και παιχνιδιάρικο!!

Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας www.racefinder.gr

Αποστάσεις αγώνων

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 5 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 10 χλμ

– Αγώνας Trail 10 χλμ Relay (2 X 5χλμ)

Το πακέτο συμμετοχής θα παραλαμβάνεται από τους συμμετέχοντες δρομείς μόνο την Παρασκευή 04/02, από το σημείο που έχουν επιλέξει κατά την εγγραφή τους, σε ώρες που θα ανακοινωθούν σύντομα:

  • Κεντρική είσοδος Άλσος Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Αργυροπούλου 4, Κηφισιά
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Ταξιαρχών 57, Κορυδαλλός
  • Κατάστημα OUTRUN  | Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
  • Κατάστημα Top Cycles | Βασ. Αλεξάνδρου 72, Περιστέρι

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το 6ο Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail

Στις 06 Φεβρουαρίου 2022 “Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρέξιμο στο κρύο: Τέσσερις χρήσιμες συμβουλές

Τέσσερις χρήσιμες συμβουλές για όταν τρέχουμε στο κρύο

Για πολλούς δρομείς δεν υπάρχει πιο απολαυστική διαδρομή από αυτή που γίνεται μέσα στο βαρύ κρύο. Και δικαίως: ο τρόπος που ο αέρας χτυπάει το πρόσωπο κατά τη διάρκεια της διαδρομής, οι άδειοι και ήσυχοι δρόμοι του Χειμώνα αφού πέσει ο ήλιος και φυσικά η αντιφατική αλλά όμορφη αίσθηση που νιώθεις όταν η διαδρομή τελειώνει, επιστρέφεις στο σπίτι σου και από το κρύο του δρόμου βρίσκεσαι ξανά στη ζεστασιά, είναι στοιχεία που πολύ λογικά κάνουν τις κούρσες σε κρύο περιβάλλον αγαπημένες για τόσους δρομείς.

Μια τέτοια συνήθεια ωστόσο εμπεριέχει και ένα αρνητικό δεδομένο. Πολλούς δρομείς που συνηθίζουν να τρέχουν μέσα στο κρύο τους πιάνει έντονος βήχας και νιώθουν ένα δυσάρεστο κάψιμο στον λαιμό τους και τα πνευμόνια τους. Και κάπως έτσι, αρχίζεις και αναρωτιέσαι: μήπως δεν είναι καθόλου καλό για την υγεία να τρέχεις μέσα στο κρύο;

Για όσους κάνουν την παραπάνω ερώτηση στους εαυτούς τους, η απάντηση είναι καλή: παρά την δυσφορία που μπορεί να νιώσετε, το τρέξιμο στο κρύο δεν είναι επικίνδυνο. Το μόνο που χρειάζεστε είναι μερικές συμβουλές για να αντιμετωπίζεις αυτό το δυσάρεστο κάψιμο.

Μείνετε ενυδατωμένοι

Το να είσαι όσο πιο ενυδατωμένος γίνεται είναι η πρώτη προτεραιότητα κατά τη διάρκεια των προπονήσεων χειμώνα. Μπορεί να νιώθετε πως δεν διψάτε και άρα το να είστε διαρκώς «γεμάτοι» από νερό να μοιάζει δύσκολο και όπως και να το κάνουμε ένα ποτήρι νερό πίνεται πιο εύκολα όταν έχει ζέστη παρά όταν έχει κρύο, αλλά για να μπορέσει το σώμα σας να αντιμετωπίσει σωστά τον κρύο αέρα, η ενυδάτωση είναι το κλειδί. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε το πρωί είναι πιείτε ένα ποτήρι νερό όταν ξυπνάτε προκειμένου να μειώσετε τη φυσική αφυδάτωση που έχει προκύψει από τον ύπνο. Αν τρέξετε το απόγευμα ή το βράδυ, να έχετε ένα μπουκάλι νερό μαζί σας και να πίνετε από αυτό όσο πιο συχνά μπορείτε.

Κουκουλώστε το κεφάλι σας

Φορέστε κασκόλ, σκουφί και fullface και στη συνέχεια βγείτε να τρέξετε στο κρύο. Γενικά, το ιδανικό είναι να έχετε καλυμμένο ολόκληρο το κεφάλι σας με εξαίρεση προφανώς τα μάτια ώστε να έχετε οπτική επαφή με τον δρόμο. Και αυτό γιατί αν το κεφάλι σας βρίσκεται σε μια τέτοια συνθήκη, τότε ο κρύος αέρας που εισπνέετε, αυτόματα παίρνει υγρή μορφή και έτσι ο οργανισμό σας ενυδατώνεται.

Αναπνεύστε με… σύστημα

Ένας από τους λόγους που νιώθετε αυτό το καύσιμο στα πνευμόνια σας είναι ότι ξαφνικά μπαίνει μέσα σας πολύ περισσότερος αέρας από αυτόν που έχετε συνηθίσει το υπόλοιπο κομμάτι της ημέρας. Κρατώντας τις αναπνοές σας ομοιόμορφες και χαλαρές θα ελαχιστοποιήσετε την πίεση στο αναπνευστικό σας σύστημα. Αν εισπνέετε αρμονικά τον αέρα που μπαίνει μέσα σας, η ρινική κοιλότητά δουλεύει άμεσα για να θερμάνει τον ψυχρό αέρα και να τον προσαρμόσει στη θερμοκρασία του σώματός σας. Έτσι, στα πνευμόνια σας δεν φτάνει κρύος αέρας και αυτά δεν ερεθίζονται.

Μην ζορίζεστε από την αρχή

Τρέξτε όσο πιο χαλαρά γίνεται τουλάχιστον μέχρι να νιώσετε πως το σώμα σας έχει ζεσταθεί αρκετά. Αν αυτό δεν βοηθά τους πνεύμονες να αποφεύγουν το κάψιμο, τότε αφήστε τις σκληρότερες προσπάθειες για τον διάδρομο γυμναστικής. Δεν υπάρχει καμία ντροπή άλλωστε στο να τρέχετε χαλαρά έξω και να κάνετε πιο σκληρό πρόγραμμα μέσα στο σπίτι.

Διαβάστε ακόμα: Κρυολογήματα και τρέξιμο: Μπορούν να συνδυαστούν;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend