Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός ζωγραφικής αφιερωμένος στο Μαραθώνιο Ρόδου 360

Διεθνής μαθητικός διαγωνισμός ζωγραφικής αφιερωμένος στο Μαραθώνιο Ρόδου

Ο Διεθνής Μαραθωνίου Ρόδου και η Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας διοργανώνουν Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ζωγραφικής με τίτλο:«Ως λίκνο πολιτισμού και αθλητισμού ανά τους αιώνες, η Ρόδος εμπνέει ζωγραφικά έργα παιδιών και νέων από όλο τον κόσμο που εξυμνούν τα ιδεώδη του ευ αγωνίζεσθαι και της ευγενούς άμιλλας», ενόψει του αγώνα που θα πραγματοποιηθεί στις 3 Μαΐου και στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος για το 2020.

Ο διαγωνισμός αφορά στην δημιουργία ζωγραφικών έργων αφιερωμένων στις αξίες και στα ιδεώδη του Μαραθωνίου. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές μαθαίνουν να σκέφτονται κριτικά, να  συνεργάζονται, να ερευνούν, να  εκφράζονται, να δημιουργούν και να επικοινωνούν. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν νέους τρόπους διδασκαλίας, ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται η σύνδεση του σχολείου με το κοινωνικό περιβάλλον. Η εστίαση στα ιδεώδη του Μαραθωνίου ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες της εποχής μας και στο έντονο ενδιαφέρον των παιδιών και εφήβων για τον αθλητισμό. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στον συσχετισμό των ανθρώπινων αξιών με τις αρχές και τα ιδεώδη του Μαραθωνίου, στο πλαίσιο της ενθάρρυνσης των δράσεων για την ενίσχυση μιας υγιούς, ανοικτής και ανεκτικής κοινωνίας.

Τα παιδιά καλούνται να αντλήσουν έμπνευση από τη λαμπερότερη γιορτή της αρχαιότητας, τα «Αλιεία» αφιερωμένης στον Θεό Ήλιο, τον προστάτη του νησιού της Ρόδου και από τους ένδοξους Ρόδιους αθλητές της.

Η Ρόδος πρωτοστατούσε ανά τους αιώνες στο αθλητικό και πολιτιστικό στερέωμα.  Πολυάριθμοι ήταν κατά την Αρχαιότητα οι Ολυμπιονίκες με καταγωγή από τη Ρόδο με πιο ονομαστό τον Λεωνίδα τον Ρόδιο, ο οποίος μνημονεύεται ως ο επιφανέστερος δρομέας από τους αρχαίους συγγραφείς. Οι δώδεκα νίκες του τον ανέδειξαν ως τον πλέον πολυνίκη αθλητή στην ιστορία των αρχαίων Ολυμπιακών αγώνων. Το σύνολο των νικών του ξεπεράστηκε μετά από 2.168 χρόνια στους σύγχρονους ολυμπιακούς αγώνες.

Ακολουθώντας τα βήματα και άλλων μεγάλων αρχαίων Ρόδιων αθλητών, όπως ο Δωρόθεος, ο Νικαγόρας, ο Διαγόρας, ο Ακουσίλαος, ο Ευκλής, ο Κλειτόστρατος, ο Διεθνής Μαραθώνιος της Ρόδου, είναι το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός του Νοτίου Αιγαίου, που πλέον έχει αναδειχθεί σε θεσμό για το δρομικό κίνημα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

«Από τις βασικές αποστολές του Μαραθωνίου της Ρόδου είναι η προαγωγή του ευ αγωνίζεσθαι & της  αθλητικής συμμετοχής, η “εκπαίδευση” των δρομέων του αύριο, η ανάδειξη της ιστορικής, αρχιτεκτονικής κληρονομιάς του νησιού και των φυσικών της ομορφιών. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να διοργανώσουμε φέτος σε συνεργασία με την Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας και την πρόεδρο κα Αικατερίνα Λέγγου, διαγωνισμό ζωγραφικής για παιδιά και νέους. Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς για τη συνεργασία αυτή, καθώς μάλιστα η έδρα της ΠΠΕ βρίσκεται στη Ρόδο και στεγάζεται σε χώρο που έχει παραχωρηθεί κατά την προηγούμενη θητεία της Περιφερειακής Αρχής.

Καλούμε λοιπόν όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να πάρουν μέρος στο διαγωνισμό και ανυπομονούμε για τα έργα που θα φιλοτεχνήσουν τα παιδιά, εμπνεόμενα από το ιστορικό αθλητικό παρελθόν της Ρόδου», δήλωσε σχετικά με το διαγωνισμό η πρόεδρος της Ο.Ε. του Διεθνούς Μαραθωνίου Ρόδου, Μαριέτα Παπαβασιλείου.

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας, Αικατερίνα Λέγγου δήλωσε τα εξής:  «Η Παιδική Πινακοθήκη Ελλάδας στοχεύει στην ενθάρρυνση της παιδικής τέχνης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας της νέας γενιάς της χώρας μας. Με τη διοργάνωση ποικίλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, θεματικών διαγωνισμών, εκθέσεων ζωγραφικής και καλλιτεχνικών εκδηλώσεων, απελευθερώνουμε την έκφραση των παιδιών μέσα από τη μητρική τους γλώσσα, την τέχνη. Με ιδιαίτερη χαρά, λοιπόν, συνδιοργανώνουμε το ξεχωριστό αυτό εκπαιδευτικό πρόγραμμα με την Οργανωτική Επιτροπή του Μαραθωνίου Ρόδου και προσκαλούμε την διεθνή μαθητική κοινότητα να εντρυφήσει στην πλούσια ιστορία του νησιού μας και να φιλοτεχνήσει έργα που εξαίρουν την καλλιτεχνική και αθλητική διαδρομή του, μαθαίνοντας από το χθες, ζώντας το σήμερα και ατενίζοντας το αύριο».

Ο διαγωνισμός ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου και λήγει στις 5 Απριλίου 2020. Είναι διεθνής και απευθύνεται σε μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου. Πρόκειται για διαγωνισμό Καλών Πρακτικών που έχει ως πυρήνα τις πανανθρώπινες αξίες μέσα από τις αρχές και τα ιδεώδη του αθλητισμού και της τέχνης.

Πληροφορίες και Συμμετοχές στην ιστοσελίδα της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας: https://sites.google.com/site/paidikipinakothikielladas

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη; 1206

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι όταν τρέχεις για ένα χιλιόμετρο και όταν περπατάς για ένα χιλιόμετρο καις τον ίδιο αριθμό θερμίδων. Σε πρώτη φάση ακούγεται λογικό: και στην μια και στην άλλη περίπτωση, έχεις διανύσει την ίδια απόσταση άρα είναι ίδιες και οι θερμίδες που καίει το σώμα σου.

Προφανώς, δεν είναι έτσι. Για την ακρίβεια, όταν τρέχεις καις τον διπλάσιο αριθμό θερμίδων σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή που διανύεις όταν περπατάς. Αυτό είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο και επιβεβαιώνεται με κάθε σχετική μελέτη πoυ γίνεται.

Όπως εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος και γυμναστής, Τζάνετ Χάμιλτον: «Όσο πιο έντονη είναι η δραστηριότητα που κάνετε τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη του σώματός σας για καύση. Και επειδή το περπάτημα είναι λιγότερο έντονο και απαιτητικό, η καύση είναι και μικρότερη».

Το χαλαρό τρέξιμο καταπονεί λιγότερο τα πόδια από το περπάτημα!

Τι είναι τα ΜΕΤ;

Για να εκτιμήσετε την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείτε, σκεφτείτε ότι η ενέργεια που σπαταλάτε ισούται με τις θερμίδες που χρησιμοποιεί ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας με βάση μια μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες και που αποκαλείται MET. Tο σώμα σας καίει μόλις ένα MET ενώ χαλαρώνετε στον καναπέ ενώ τον αντίστοιχο χρόνο που περπατάτε, το σώμα σας καίει 3 έως 6 MET. Αντίθετα, όταν τρέχετε καίει πάντα πάνω από 6 ΜΕΤ.

Κατά το τρέξιμο συντελείται επίσης πολύ υψηλότερο «afterburn» (έτσι αποκαλείται  η υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση) σε σχέση με το περπάτημα, κάτι που σημαίνει πως το σώμα συνεχίζει να καίει θερμίδες κατά το διάστημα μετά το τέλος της άσκησης και μέχρι την επιστροφή στην κανονική κατάσταση ηρεμίας. Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Strength & Conditioning Research» έδειξε ότι η συγκεκριμένη περίοδος διαρκεί πέντε λεπτά περισσότερο για τους δρομείς σε σχέση με τους περιπατητές.

Μετά την άσκηση…

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να αναρρώσει μετά την άσκηση. «Όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση και ο όγκος της άσκησης, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν μετά την ολοκλήρωσή της», εξηγεί ο Ίαν Χάντερ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brigham Young. «Επιπλέον, μαζί με τις θερμιδικές δαπάνες, υπάρχουν πολλά άλλα οφέλη για άσκηση μεγαλύτερης έντασης, όπως η αυξημένη οστική πυκνότητα και η βελτιωμένη δύναμη και αντοχή, που υποβαθμίζουν τα μειονεκτήματα της ηλικίας σε σχέση με την άσκηση και αναβαθμίζουν τηψυχολογική υγεία».

Από την άποψη της απώλειας βάρους, το τρέξιμο είναι ο ξεκάθαρος νικητής: όταν ερευνητές συνέκριναν 32.000 δρομείς από την Εθνική Μελέτη Υγείας των Δρομέων με 15.000 περιπατητές από την Εθνική Μελέτη Υγείας Περιπατητών μετά από περίπου έξι χρόνια, διαπίστωσαν ότι οι θερμίδες που καίγονται με το τρέξιμο οδηγούν σε 90% περισσότερη απώλεια βάρους από τις θερμίδες που καίγονται από το περπάτημα.

Πέντε… τρόποι να μετατρέψετε το περπάτημα σε super άσκηση

Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει και η ταχύτητα. «Η ταχύτητα έχει τεράστια επίδραση στις θερμιδικές δαπάνες. Όσο πιο γρήγορα τρέχει κάποιος, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν ανά λεπτό. Βέβαια, ανά απόσταση υπάρχει μια σχετικά σταθερή ποσότητα θερμίδων που καίγονται, όμως η ένταση την μεταβάλλει», εξηγεί ο Χάντερ. Πάντως, απλά και μόνο επειδή το τρέξιμο είναι τόσο χρονικά όσο και ενεργειακά πιο αποδοτικό από το περπάτημα, δεν σημαίνει ότι το τελευταίο παύει να είναι μια χρήσιμη άσκηση.

Άλλωστε, είτε τρέχετε είτε περπατάτε μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο υπέρτασης, υψηλής χοληστερόλης, διαβήτη και να βελτιώσετε την καρδιαγγειακή σας υγεία, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Γυμναστών και της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Πεζοναυτών.

«Η δυνατότητα να τρέχεις πολύ είναι ένα πολύ χρήσιμο δώρο για την υγεία σας αλλά δεν είναι ένα δώρο που γίνεται σε όλους από τη φύση. Αν είστε ένα από αυτούς που έχουν προικισθεί με την ικανότητα να τρέχουν και να το απολαμβάνουν, τότε απολαύστε σαν θησαυρό αυτό το δώρο. Και να δουλεύετε για να το αξιοποιείται διότι δεν είναι δεδομένο», τονίζει η εκπαιδεύτρια Τζανέτ Χάμιλτον.

Για να προσθέσει ωστόσο: «Και το περπάτημα είναι μια υπέροχη δραστηριότητα για όσους δεν έχουν την ικανότητα ή την επιθυμία να τρέξουν και μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη στην υγεία. Το περπάτημα τονώνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση τα κάτω άκρα, βοηθά στην εκκαθάριση του μυαλού σας και για τους δρομείς είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έχετε μια ενεργή ημέρα ανάκαμψης».

Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Συμπερασματικά, μια έντονη εκγύμναση όπως το τρέξιμο αποφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων αλλά να θυμάστε πως η απώλεια θερμίδων δεν είναι το παν. Η εμμονή να καίτε θερμίδες μπορεί να καταστεί κάτι εξίσου ανθυγιεινό με το να μην ασκείστε καθόλου. Επιλέξτε τη δραστηριότητα που αγαπάτε πιο πολύ και σας ταιριάζει περισσότερο -είτε πρόκειται για περπάτημα είτε για τρέξιμο- και εστιάστε λιγότερο στις θερμίδες και περισσότερο στο πόσο καλύτερα αισθάνεστε αφού το κάνετε.

Διαβάστε ακόμα: Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

Δεν θα πραγματοποιηθεί η «Ειρηνοδρομία 2020» 8

Στην ακύρωση της Ειρηνοδρομίας 2020 και των παράλληλων αθλητικών δράσεων, που ήταν προγραμματισμένες για την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, προχώρησε η Οργανωτική Επιτροπή του θεσμού.

Η απόφαση ελήφθη στο πλαίσιο των οδηγιών του Υπουργείου Υγείας, αλλά και των γενικότερων περιοριστικών μέτρων για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Η Δήμαρχος Μαρία Ανδρούτσου αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τις κρίσιμες αυτές στιγμές για όλο τον πλανήτη, αυτό που προέχει πάνω απ’ όλα είναι η ασφάλεια και η προστασία της υγείας όλων μας. Η απόφαση μας για την ακύρωση της Ειρηνοδρομίας, για πρώτη φορά στα 38 χρόνια του θεσμού, μπορεί να είναι οδυνηρή, αλλά έγινε με πλήρη υπευθυνότητα, ευαισθησία και σεβασμό στους πολίτες του Αγίου Δημητρίου και τους επισκέπτες, που κάθε χρόνο συμμετέχουν στην Ειρηνοδρομία. Προς το παρόν μένουμε όλοι στο σπίτι, παραμένουμε υγιείς και προστατεύουμε άλλους».

Η Ειρηνοδρομία του 2021 προγραμματίζεται για τις 16 Μαΐου 2021.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: https://www.eirinodromia.gr/ και το Facebook: https://www.facebook.com/Eirinodromia/

x
Send this to a friend