Αυξάνουν τελικά τα θαλασσινά τη χοληστερίνη;

Ημέρες νηστείας και τα θαλασσινά παραμένουν στο επίκεντρο για όσους νηστεύουν, αφού τα μαλάκια δεν έχουν αίμα και θεωρούνται τρόφιμα που μπορεί κανείς να καταναλώσει.

Δεν είναι, λίγοι, όμως, αυτοί που τα… κατηγορούν ότι αυξάνουν τη χοληστερίνη. Τι ακριβώς ισχύει;

Είναι γεγονός ότι τα θαλασσινά έχουν την κακή φήμη ότι αυξάνουν τη χοληστερίνη, γεγονός που σημαίνει ότι ενισχύουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Αποτελούν ωστόσο πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών.

Οι διατροφικές «αμαρτίες» των εορτών ανεβάζουν τη χοληστερίνη

Δεν είναι όλα τα θαλασσινά ίδια…

Αν και είναι γνωστά για την περιεκτικότητά σε συστατικά που ανεβάζουν τη χοληστερίνη, τα θαλασσινά έχουν λιγότερη από κάποια ζωικά προϊόντα όπως το μοσχαρίσιο κρέας και το βούτυρο. Ακόμη, δεν κάνουν όλα τα θαλασσινά το ίδιο κακό, για παράδειγμα οι γαρίδες είναι πολύ πιο επικίνδυνες  απ’ ότι τα χτένια.

Πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό τους είναι ότι έχουν χαμηλή περιεκτικότητα κορεσμένων και τρανς λιπαρών (τα οποία αυξάνουν πάρα πολύ τη χοληστερίνη στο αίμα) και μεγάλη περιεκτικότητα πολυακόρεστων λιπαρών, τα οποία είναι πολύτιμα για την υγεία.

Επιπλέον κάποια θαλασσινά είναι πλούσια σε θρεπτικές στερόλες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση της χοληστερίνης. Τέλος, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα θαλασσινά έχουν υψηλής διατροφικής αξίας πρωτεΐνες, σίδηρο, ψευδάργυρο, χαλκό και βιταμίνη Β12.

Χαλβάς: Ποιος είναι ο ιδανικός για όσους αθλούνται;

Αυτά τα θρεπτικά στοιχεία δεν μπορεί κανείς να τα λάβει εξολοκλήρου από τις φυτικές τροφές, γι’αυτό το λόγο οι χορτοφάγοι συχνά αναγκάζονται να παίρνουν συμπληρώματα διατροφής για τις αντίστοιχες ομάδες.

Ο τρόπος μαγειρέματος

Τι κάνει τότε βλαβερά τα θαλασσινά; Μα φυσικά ο τρόπος μαγειρέματος. Τις περισσότερες φορές τα τρώμε τηγανητά, κάτι που σίγουρα δεν είναι καλό.  Συνεπώς, καλό είναι να καταναλώνετε τα θαλασσινά είτε βραστά είτε ψητά, και φυσικά, σε κανονικές μερίδες!

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια βοηθούν στο αδυνάτισμα και μειώνουν τη χοληστερόλη!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

 Σεμνή η παρουσίαση του βιβλίου «Μαραθώνιος & Μαραθώνας»

Σε μια σεμνή και μεστή εκδήλωση παρουσιάστηκε το βιβλίο «Μαραθώνιος & Μαραθώνας: η πλήρης διατριβή επί της κλασικής διαδρομής» του Ηρακλή Αθανασόπουλου, ΠΕ1 στο 2ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης, δημότη και κατοίκου Μαραθώνα.

Αυτή (η εκδήλωση) φιλοξενήθηκε σε τμήμα της πλατείας νέας Μάκρης, δλδ ήταν υπαίθρια ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες μη διασποράς του covid-19. Παράλληλα αυτός ο χώρος στο κέντρο της πόλης επανήλθε σε παρόμοιες χρήσεις ύστερα από πολλούς – πολλούς μήνες. Σημειώθηκε αθρόα προσέλευση…

Αναπτύχθηκε συζήτηση περί του επίπονου αγωνίσματος των 42195μ και περί της ευρύτερης περιοχής. Ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο κορυφαίος αθλητικογράφος και πρόεδρος του ΠΣΑΤ, ανάμεσα στα άλλα τόνισε: «Το βιβλίο είναι μοναδικό, δύσκολα θα ξεπεραστεί… Διακρίνεται για την ακρίβεια και το σεβασμό στη λεπτομέρεια. Αυτό καταδεικνύει ότι ο συγγραφέας ασχολήθηκε σχολαστικά με όλα τα θέματα, απαιτούμενο στοιχείο σε τέτοιου περιεχομένου εργασίες…».

Ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο καλύτερος δρομέας αποστάσεων των τελευταίων 35 ετών με αξεπέραστες επιδόσεις και επιτυχίες, αναφέρθηκε στην κοινωνική, πολιτιστική, τουριστική και οικονομική διάσταση του δρομικού γεγονότος. Ο Σταύρος Τζιωρτζής, δάσκαλος της προπονητικής επί πολλά χρόνια στο ΤΕΦΑΑΑ και 6ος στα 400μ εμπ των ΟΑ «Μόναχο 1972», στο σύντομο χαιρετισμό του αποκάλυψε την αγάπη του για τις μεγάλες αποστάσεις. Είπε: «Αν δεν διακρινόμουν στα εμπόδια θα ανέβαινα στο μαραθώνιο!!! Υπήρχε προπαίδεια γιατί κάθε χειμώνα μετείχα σε αγώνες ανωμάλου δρόμου…».

Ο Αντώνης Λαζαρής, βιολόγος στο ΓΕΛ Ραφήνας και ακτιβιστής υπέρ περιβάλλοντος περιοχής παρουσίασε την «περιπέτεια» μέχρι την καταστροφή ενός από τα παμπάλαια παραδοσιακά οδόσημα της λεωφ Μαραθώνος όταν βρέθηκε έξω από το ΕΠΑΛ, δλδ στο 17ο χλμ της κλασικής διαδρομής. Πρότεινε την τοποθέτηση όσων οδόσημων διασώζονται και αντιγράφων τους σε αντικατάσταση των «καφέ» πινακίδων που προσδιορίζουν κάθε χλμ. Παραβρέθηκαν ο Στέλιος Γεραμάνης, ο Νίκος Ζουμπουρλής, δημοτικοί σύμβουλοι, ο Κώστας Λάσκος, πρόεδρος ΔΕ Μαραθώνα, ο Σταύρος Τσόνιας συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕ11 5ου ΠΕΚΕΣ ανατ Αττικής, ο Θανάσης Κατσιγιάννης, εντεταλμένος σύμβουλος Περιφέρειας, ο Γιώργος Μάλλιαρης, πρωταθλητής δεκαετιών ’80 – ’90, εκπρόσωποι του ΑΣ «Φειδιππίδη» με επικεφαλής την πρόεδρο Εύα Ζορμπά, ο Θάνος Ανθούσης ιδρυτής του ΑΣ, ο Βλάσης Καραβασίλης, πρόεδρος του ΑΠΣ «Τελμησσός» πλαισιωμένος από την Ελευθερία Δημαντώνη γεν γραμματέα και τους δρομείς – μέλη Θανάση Σαρρή, Γιώργο Γαβρά, Χάρη Γκανάτσιο, Ανδρέα Πανούτσο, εκπρόσωποι του Εξωραιστικού συλλόγου Κάτω Σουλίου «Αύρα» με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Σέργη, ο Γιώργος Δεβετζίδης, κοινωνιολόγος, εγγονός του Γιώργου Μανωλάση, πρωταθλητή δεκαετιών ’10 και ΄20 του περασμένου αιώνα, ο Στέλιος Πλακίτσης «πρεσβευτής» ιστορίας Μαραθώνα, κ.α.

Διακρίνονται στο στιγμιότυπο μετά την εκδήλωση από αριστερά ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο Θεόδωρος Αθανασόπουλος προπονητής ποδοσφαίρου και ο Σταύρος Τζιωρτζής.

Το βιβλίο διακινείται χέρι με χέρι από τον συγγραφέα Ηρακλή Αθανασόπουλο, τηλ: 6946949289 και ηλεκ ταχυδρομείο: [email protected]

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρόποι για να ρίξετε τη θερμοκρασία σας στον καύσωνα!

Τρόποι για να μην ανεβάσετε θερμοκρασία στον καύσωνα! Photo by Maciej Serafinowicz on Unsplash

Με τη θερμοκρασία συνεχώς να ανεβαίνει και τον καύσωνα να έχει χτυπήσει την πόρτα μας, πρέπει να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε δροσεροί.

Αν δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα η θερμοκρασία του σώματός μας, είναι περίπου 37 βαθμοί. Όταν η ατμοσφαιρική θερμοκρασία ξεπερνά τους 37 βαθμούς Κελσίου, τότε αρχίζουν για έμας τα προβλήματα.

Το νευρικό μας σύστημα βιώνει μια κατάσταση που ονόμαζεται θερμικό στρες και έχει να κάνει τόσο με τη θερμοκρασία, όσο και με τη διατροφή μας.

Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να προστατευτούμε:

Κρύο ποδόλουτρο

Το να βάλεις τα πόδια σου σε κρύο νερό, δροσίζει τα πόδια ενώ σου επιτρέπει να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις. Πρόσθεσε κρύο νερό και παγάκια σε έναν κουβά, βύθισε τα πόδια σου και μείνε εκεί για 20 λεπτά.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι ένας καλός τρόπος να φρεσκάρεις και να αναζωογονήσεις το σώμα σου. Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και οι ηλεκτρολύτες σε ενυδατώνουν και δίνουν ενέργεια στο σώμα σου μετά από το θερμικό στρες.

Μέντα

Περιέχει μενθόλη, που έχει δροσιστικές ιδιότητες. Μπορείς να φτιάξεις τσάι με μέντα και να το απολαύσεις όλη την ημέρα. Ακόμη και τα ζεστά ροφήματα μπορούν να βοηθήσουν, καθώς ιδρώνεις και μειώνεις την θερμοκρασία του σώματός σου.

Τροφές που ενυδατώνουν

Μπορείς να φας τροφές που είναι πλούσιες σε νερό. Καρπούζι, φράουλες, σέλινο, αγγούρι και κουνουπίδι είναι μερικές από αυτές. Πρόσθεσε πάγο ή γιαούρτι για να φτιάξεις ένα υπέροχο και δροσερό smoothie.

Aloe Vera

Τα φύλλα αλλά και το gel του θεραπευτικού αυτού φυτού μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματος. Μπορείς να την βάλεις στο δέρμα σου αλλά και να την καταναλώσεις ως ρόφημα μαζί με νερό.

Τσίλι

Μπορεί οι πικάντικες, καυτερές τροφές να μας ζεσταίνουν, ωστόσο μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματός μας. Και αυτό συμβαίνει γιατί η καψαϊκίνη στέλνει σήμα στον εγκέφαλο ότι το σώμα έχει υπερθερμανθεί. Αυτό σε κάνει να ιδρώνεις περισσότερο από το κανονικό και προκαλεί ένα αίσθημα ψύξης.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend