8 τρόφιμα που μοιάζουν με ανθρώπινα όργανα και μας κάνουν καλό!

Υπάρχουν τροφές που το σχήμα τους και η σύστασή τους παραπέμπουν σε ανθρώπινα όργανα. Μάλιστα τα συστατικά τους σε πολλές περιπτώσεις κάνουν καλό στα συγκεκριμένα όργανα και φυσικά στην υγεία μας.

«Εκείνο που διατηρεί την υγεία είναι ισομερής κατανομή και ακριβής μείξη μέσα στο σώμα των δυνάμεων του ξηρού, του υγρού, του κρύου, του γλυκού, του πικρού, του ξινού και του αλμυρού. Την αρρώστια την προκαλεί η επικράτηση του ενός. Η θεραπεία επιτυγχάνεται με την αποκατάσταση της διαταραχθείσας ισορροπίας, με τη μέθοδο της αντίθετης από την πλεονάζουσα δύναμη» έλεγε ο Ιπποκράτης.

Αυτή η ισορροπία μπορεί να επιτευχθεί αν δεν αποκλείουμε τροφές από την καθημερινότητά μας, ακόμα και αν δεν είναι οι… αγαπημένες μας.

Ας δούμε, όμως, τα οφέλη των τροφών στα ζωτικά μας όργανα:

Κόκκινα Φασόλια

Μπορούν να θεραπεύσουν και να βοηθήσουν στη διατήρηση της καλής νεφρικής λειτουργίας και μοιάζουν ακριβώς όπως τα ανθρώπινα νεφρά.

Καρύδια

Μοιάζει με μικρό εγκέφαλο, με αριστερό και δεξί ημισφαίριο, τον άνω και κάτω εγκέφαλο και την παρεγκεφαλίδα. Τα καρύδια βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και την εγκεφαλική λειτουργία.

Καρότο

Η διατομή του μοιάζει με του ανθρώπινου μάτιου. Τα καρότα ενισχύουν τη ροή του αίματος στα μάτια και ενισχύουν γενικά την λειτουργία των ματιών.

Επτά τροφές-φάρμακα με πολυδιάστατη δράση

Σέλινο

Μοιάζει με τα οστά και στοχεύει ειδικά στην ενδυνάμωση και την αντοχή των οστών. Τα τρόφιμα με νάτριο, όπως το σέλινο τροφοδοτεί με τα απαραίτητα, τις σκελετικές ανάγκες του σώματος.

Αβοκάντο

Στοχεύει στην υγιή και καλή λειτουργία της μήτρας και του τραχήλου της μήτρας της γυναίκας. Το Αβοκάντο βοηθάει τις γυναικείες ορμόνες να έλθουν σε ισορροπία, να ρίξει ανεπιθύμητο βάρος μετά τη γέννα, και την αποτροπή του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

Σύκα

Υποκαθιστούν τους όρχεις και είναι γεμάτα από σπόρους και κρέμονται ανά ζεύγη, όταν μεγαλώνουν. Τα σύκα αυξάνουν την κινητικότητα των αρσενικών(+) σπερματοζωαρίων, καθώς αυξάνουν και τον αριθμό των σπερματοζωαρίων με αποτέλεσμα να ξεπεραστεί η ανδρική στειρότητα.

Μανιτάρια

Βοηθούν τη βελτίωση της ακοής και είναι ένα από τα λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι σημαντική για υγιή οστά, η οποία ισχυροποιεί ακόμα και τα μικροσκοπικά οστάρια που βρίσκονται μέσα στο αυτί (σ.σ. και μοιάζουν με μανιτάρι) τα οποία μεταδίδουν τον ήχο προς τον εγκέφαλο. Υπάρχει μάλιστα μανιτάρι (σ.σ. Το αυτί του Ιούδα) που έχει το σχήμα του αυτιού.

Γλυκοπατάτες

Οι γλυκοπατάτες μοιάζουν με το πάγκρεας και επιφέρουν ισορροπία στο γλυκαιμικό δείκτη των διαβητικών.

Διαβάστε επίσης: «Μαγικές» τροφές που είναι ιδανικές για όσους αθλούνται

Previous ArticleNext Article

Πώς η σόγια μπορεί να μας ανεβάσει τη διάθεση;

Η κατανάλωση προϊόντων σόγιας, (υποκατάστατα κρέατος, γάλακτος, τυριού, κακάο, βουτύρου, σάλτσες, αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κ.α.) όπως δείχνουν νέα δεδομένα, οδηγεί στην αύξηση της απόδοσης των πνευματικών λειτουργιών, στη βελτίωση της διάθεσης, ενώ είναι αδιαμφισβήτητη η δράση της στην επίτευξη και τη διατήρηση του ιδανικού σωματικού βάρους.

Σύμφωνα με νέες μελέτες και πιο συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο του Missouri στο St Louis των ΗΠΑ, η σόγια έχει μεγάλη επίδραση στη διάθεση μας , με αποτέλεσμα η συστηματική κατανάλωσή της να οδηγεί σε μείωση του άγχους της καθημερινότητάς μας.

Μάλιστα, πέρα από την ελάττωση της ανησυχίας, της αμηχανίας και της νευρικότητας, παρατηρείται και αύξηση του αισθήματος της ευεξίας και της ενεργητικότητας με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζονται οι δυσκολίες της ζωής με έναν πιο αισιόδοξο τρόπο.

Μείωση βάρους 

Εκτός των ανωτέρω, κανείς δεν μπορεί πλέον να αμφισβητήσει την ευνοϊκή συμβολή της σόγιας στη μείωση του σωματικού βάρους και στη βελτίωση της ποιότητας της διατροφής. Η σόγια χαρακτηρίζεται από υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες, αντικαθιστώντας τροφές πλούσιες σε λίπη και υδατάνθρακες.

Για τους παραπάνω λόγους η σόγια θεωρείται πλέον από πολλούς ως  ένα πολλά υποσχόμενο τρόφιμο και όχι ως μια εποχική μόδα που θα φύγει σύντομα από το προσκήνιο.

Διαβάστε επίσης: Τα όσπρια μας “χορταίνουν” για περισσότερες ώρες από το κρέας

 

Με πληροφορίες από άρθρο της Άννας-Λουΐζας Χαλιάσου, Ιατρού, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών και του Παναγιώτη Χαλβατσιώτη, Επίκουρου Καθηγητή, Διαβητολογικού Κέντρου Πανεπιστημίου Αθηνών, που δημοσιεύθηκε στο ygeiaonline.

4 κακές συνήθειες που χαλάνε τον μεταβολισμό σου!

Διατροφή, γυμναστήριο, άσκηση, αλλά απώλεια βάρους; Όχι. Για αυτό και τόση μεγάλη έμφαση στον μεταβολισμό. Τι συμβαίνει όμως, όταν ο τελευταίος δεν λειτουργεί ιδανικά; Δες τέσσερα πράγματα που κάνουν τον μεταβολισμό σου… άνω κάτω. Και όχι με την καλή έννοια!

Γιατί μην μας πεις ότι δεν έχεις αναρωτηθεί ποτέ μήπως κάνεις κάτι λάθος και δεν αφήνεις τον μεταβολισμό σου να είναι όπως πρέπει;

Γιατί ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο αργός καθώς μεγαλώνουμε;

1. Δεν τρως αρκετά πικάντικα φαγητά

Ούτε καυτερά, ούτε καν φροντίζεις να τους προσθέτεις μερικά μπαχάρια. Κάτι που όχι μόνο τους δίνει γεύση αλλά βοηθάει και τον μεταβολισμό σου να πάρει τα πάνω του. Μια έρευνα στο Appetite, έδειξε πως όταν προσθέτεις καυτερή κόκκινη πιπεριά, αισθάνεσαι πιο χορτάτος και τρως 30% λιγότερη ποσότητα φαγητού. Η καψαικίνη της πιπεριάς επιταχύνει τον μεταβολισμό και βοηθάει στο να απελευθερωθούν οι ορμόνες που ελέγχουν την όρεξη.

2. Κάθεσαι… συνέχεια

Έστω πολύ. Δεν προκαλεί καμία έκπληξη το ότι αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό σου. Ακόμα και όταν αθλείσαι τακτικά, το να κάθεσαι για συνεχόμενες ώρες, αυξάνει τις πιθανότητες του να μη λειτουργεί σωστά ο οργανισμός σου. Διαβήτης, ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά, πάχος, υψηλή πίεση και χοληστερίνη εμφανίζονται όλο και λιγότερο σε όσους περνούν το πολύ δυο ώρες την ημέρα καθιστοί. Γιατί; Οι μύες δεν χρειάζεται να λειτουργήσουν πολύ και καίνε λιγότερο λίπος από όσο θα έπρεπε!

3. Δεν πλένεις τα λαχανικά/φρούτα σου

Πριν φας κάτι σκέψου ξανά πόσο καλά το έπλυνες. Έρευνα στο περιοδικό Environmental Health Perspectives συνέδεσε το καλό πλύσιμο των τροφών με το πάχος και τον μεταβολισμό. Και αυτό συμβαίνει γιατί οι ουσίες που μολύνουν τα φρούτα ή τα λαχανικά αποθηκεύονται στο λίπος και δημιουργούν εμπόδια στο πως το λίπος αυτό καίγεται από τον οργανισμό. Αν μπορείς, αγόρασε βιολογικά τρόφιμα ή ακολούθησε τις εξής οδηγίες για πλύσιμο τροφών: κόψε τις μελανιασμένες ή μη βρώσιμες περιοχές και μετά πλύνε πάρα πολύ καλά μόνο με νερό.

Γιατί έχει… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

4. Δεν πλένεις τα χέρια σου

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Λουιζιάνα ανακάλυψαν έναν σύνδεσμο ανάμεσα σε έναν κοινό ιό και το πάχος. Ο ιός αυτός αυξάνει το λίπος στον οργανισμό και εμποδίζει την καύση του. Άρα κάνε ότι… πρέπει ειδικά αυτή την εποχή με τον covid-19 που καλπάζει. Το βασικό: πλύνε καλά τα χέρια σου. Κάτι που μόνο 5% το κάνουν σωστά!

Διαβάστε επίσης: Μύθος ή αλήθεια ότι ο μεταβολισμός αλλάζει το καλοκαίρι;

x
Send this to a friend