12 τροφές που αν συνδυαστούν δημιουργούν υγιεινές… βόμβες! 980

Διατροφολόγοι αποκαλύπτουν ποιες τροφές πρέπει να συνδυάζονται μεταξύ τους ώστε τα γεύματά μας να γίνονται πιο υγιεινά για εμάς.

Μία διατροφή για να είναι υγιεινή και ισορροπημένη, δεν πρέπει μόνο να περιέχει πλούσια ποικιλία συστατικών, αλλά οι τροφές να συνδυάζονται σωστά έτσι ώστε να ενισχύεται η θρεπτική τους αξία, λόγω της ιδανικής αλληλεπίδρασης των συστατικών τους.

Οταν σκεφτόμαστε τι να μαγειρέψουμε, συνήθως μας προβληματίζει η νοστιμιά. Πέρα όμως από αυτό, θα έπρεπε να υπολογίζουμε αν οι τροφές που μαγειρεύουμε συνδυάζονται σωστά ή όχι. Το πώς θα συνδυάσεις τις τροφές είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που χρειάζεται να ξέρεις για τη διατροφή σου. Κάποιοι συνδυασμοί τροφών είναι πολύ ωφέλιμοι για τον οργανισμό.

Οι συνδυασμοί τροφών, το λεγόμενο food pairing, είναι γνωστό στη γαστρονομία. Ωστόσο, πέρα από την απόλαυση, υπάρχει και το χρήσιμο του πράγματος. Οι παρακάτω συνδυασμοί τροφών έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως κάνουν καλό στην υγεία και μάλιστα σε συγκεκριμένες λειτουργίες του οργανισμού.

Μήλο & κόκκινα μούρα

Μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι ο συνδυασμός μήλου με τα κόκκινα μούρα είναι αντικαρκινικός. Οι αντιοξειδωτικές ιδιότητες του μήλου ολοκληρώνονται από εκείνες των μούρων και το αποτέλεσμα πλήττει τα καρκινικά κύτταρα.

Νουντλς & Μπρόκολο

Αυτός ο συνδυασμός τροφών ωφελεί την υγεία της καρδιάς. Το μπρόκολο κάνει καλό στο καρδιαγγειακό σύστημα καθώς ενεργοποιεί ένα μηχανισμό που αποτρέπει την απόφραξη των αρτηριών.

Κρεμμύδι & ρεβίθια

Τα ρεβίθια βρίσκονται στη βάση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής, γεγονός που συστήνει τη συχνή εβδομαδιαία κατανάλωσή τους. Οπως και τα άλλα όσπρια, τα ρεβίθια αποτελούν εξαιρετική πηγή πρωτεϊνών, φυτικών ινών, σιδήρου, βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, μαγνησίου και είναι ελεύθερα γλουτένη. Αν θέλετε ενέργεια για να αντεπεξέλθετε στις υποχρεώσεις της ημέρας τότε ο συνδυασμός κρεμμυδιού με ρεβίθια είναι ο κατάλληλος.

Tofu & jalapenos

Ερευνες έχουν τονίσει πως η γενιστίνη, μια ισοφλαβίνη που εντοπίζεται στα προϊόντα σόγιας, όταν συνδυάζεται με την αντιοξειδωτική καψαϊκίνη των καυτερών jalapenos, μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης του καρκίνου και τις καρδιακές παθήσεις.

Πράσινο τσάι & χυμός λεμονιού

Ο σούπερ αντιοξειδωτικός συνδυασμός που είναι ιδανικός για αποτοξίνωση. Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού με φυσικό λεμόνι βοηθάει στην ταχύτερη απορρόφηση των κατεχινών από τον οργανισμό. Αυτό το ρόφημα είναι πλούσιο σε βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες.

Σολομός & σουσάμι

Αυτός ο συνδυασμός έχει αποδειχτεί ότι μειώνει δραστικά τα συμπτώματα του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου. Ερευνες έχουν διαπιστώσει ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν επαρκή ποσότητα βιταμίνης D και ασβεστίου μειώνουν τα συμπτώματα του προεμμηνορροϊκού συνδρόμου κατά 40%.

Διαβάστε ακόμα: Συνδυασμοί τροφών που δημιουργούν… υπερτροφές!

Previous ArticleNext Article

Ποια τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη D μπορούν να σας φτιάξουν τη διάθεση 9

Όταν τρέχουμε στον ήλιο ή απλώς περπατάμε συλλέγουμε αρκετή βιταμίνη D που είναι απαραίτητη για τον οργανισμό μας.

Δυστυχώς το γεγονός ότι μένουμε κλεισμένοι αρκετές ώρες στο σπίτι, δεν μας δίνει αυτή τη δυνατότητα.

Μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Bone Reports ανέφερε ότι η βιταμίνη D έχει αποδειχθεί πολύ χρήσιμη για την υγεία των οστών, αλλά πλέον αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο για το ρόλο της στη μυϊκή λειτουργία – ειδικά ανακουφίζοντας μυϊκούς πόνους και αδυναμία.

Σύμφωνα, ωστόσο, με έρευνες η επαρκής ποσότητα βιταμίνης D στον οργανισμό βοηθά και την ψυχολογία μας.

Κατάθλιψη και βιταμίνη D

Η κατάθλιψη δε σχετίζεται συνήθως με ανώμαλη εγκεφαλική λειτουργία και πρόσφατα υποστηρίζεται σθεναρά η θετική συσχέτιση της πρώτης με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.

Ξεπεράστε την κούραση της ημέρας τρώγοντας σωστά

Η διάγνωση της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής απαιτεί διακριτή αλλαγή της διάθεσης, η οποία χαρακτηρίζεται από θλίψη ή μεγαλύτερη γενικότερη ευαισθησία και συνοδεύεται κατ’ ελάχιστο από ποικίλες ψυχοφυσιολογικές αλλαγές όπως διαταραχές όρεξης, ύπνου ή σεξουαλικής επιθυμίας.

Τροφές…

Ο Ξιφίας και ο Σολομός είναι δύο ψάρια πλούσια σε βιταμίνη D, ενώ εξαιρετικές ποσότητες βρίσκουμε στο γάλα, στο τυρί, τα αυγά, το γιαούρτι. Δείτε περισσότερες διατροφικές επιλογές ΕΔΩ. Με αυτές τις τροφές σε καθημερινή βάση, μπορείτε να πάρετε την απαιτούμενη βιταμίνη D για τον οργανισμό σας.

Αν ανησυχείτε για την επάρκεια βιταμίνης D στον οργανισμό σας, ο μοναδικός τρόπος για να το μάθετε με αξιοπιστία είναι η εξέταση αίματος.

Διαβάστε επίσης: Βιταμίνη C: Απαραίτητη για τους δρομείς, ποια τρόφιμα έχουν την περισσότερη

14 τρόφιμα που βρίσκεις παντού και κρατάνε χρόνια! 21

Photo by Free To Use Sounds on Unsplash

Υπάρχουν τρόφιμα που μπορείτε να βρείτε οπουδήποτε, τα οποία κρατάνε χρόνια αν τα συντηρήσετε με τον σωστό τρόπο.

Η αγορά τους, μπορεί να σας κρατήσει αρκετό καιρό σπίτι και να σας εξοικονομήσει χρήματα. Δείτε ποια είναι αυτά παρακάτω:

Αρωματικά βότανα

Θυμάρι, ρίγανη, δεντρολίβανο και άλλα βότανα όταν είναι φρέσκα, κρατούν στην κατάψυξη για ένα ολόκληρο χρόνο. Αποξηραμένα κρατούν και περισσότερο, αρκεί να είναι κλεισμένα καλά σε γυάλινα βάζα.

Κατεψυγμένα φρούτα

Μπορείτε να επιλέξετε ανανά, φράουλες, διάφορα μούρα και να τα χρησιμοποιείτε είτε για γλυκά, για smoothies, ακόμα και για να τα φάτε όπως είναι. Στην τελευταία περίπτωση δώστε τους το χρόνο που χρειάζεται για να ξεπαγώσουν φυσικά. Τα φρούτα κρατάνε τουλάχιστον ένα χρόνο.

Τροφές που δεν ξέρετε ότι συντηρούνται στην κατάψυξη!

Κατεψυγμένα λαχανικά

Αρακάς, αγκινάρες, καλαμπόκι, φασολάκια και άλλα λαχανικά μπορούν να μείνουν τουλάχιστον δύο χρόνια στην κατάψυξη χωρίς να αλλοιωθεί η γεύση τους.

Βούτυρα από ξηρούς καρπούς

Το φυστικοβούτυρο είναι το πιο διάσημο, αλλά πλέον στα σούπερ μάρκετ βρίσκει κανείς βούτυρο από κάσιους, από καρύδια και από φουντούκια. Εκτός από πολύ θρεπτικές τροφές, μπορούν να διατηρηθούν σε θερμοκρασία δωματίου και αν δεν τα έχουμε ανοίξει για τουλάχιστον δύο χρόνια.

Τουρσί

Από αγγουράκι μέχρι καρότα και πιπεριές φλωρίνης, τα τουρσιά μπορούν να μείνουν για τουλάχιστον δύο χρόνια στο ντουλάπι μας και να μην παραπονεθούν. Κρατάνε και αρκετό καιρό μετά το άνοιγμά τους, μέσα στο ψυγείο.

Ξηροί καρποί

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί όταν είναι κλεισμένοι σε γυάλινο βαζάκι χωρίς να παίρνουν αέρα, μπορούν να κρατήσουν ακόμα και δύο χρόνια.

Όσπρια σε κονσέρβα

Τα φασόλια που βρίσκονται σε κονσέρβες έτοιμα μαγειρεμένα στα ράφια των Super Market αντέχουν ακόμα και τρία χρόνια. Δείτε τις ημερομηνίες παραγωγής και λήξης. Υπάρχουν και μαυρομάτικα και ρεβύθια.

Αυτά είναι τα τρία πιο επικίνδυνα τρόφιμα στον κόσμο

Παστά ψάρια και τόνος σε κονσέρβα

Ο τόνος, οι σαρδέλες και άλλα παστά ψάρια, μπορούν να κρατήσουν για πάνω από δύο χρόνια στο ντουλάπι μας.

Ξύδι

Το ξύδι και το βαλσάμικο μπορούν αν είναι κλειστές οι συσκευασίες τους να παραμείνουν τουλάχιστον 4 χρόνια στο σπίτι σας χωρίς να χαλάσουν.

Όσπρια

Ένας καλός τρόπος να συντηρήσει κανείς όλα τα ξερά όσπρια, είναι να τα αφήσει μέσα στη συσκευασία τους και ανάμεσα τους μέσα στο ντουλάπι να βάλει μερικά δαφνόφυλλα. Ακόμα και αν υπάρχει μια μικρή τρύπα, η δάφνη δεν θα αφήσει το έντομο να πλησιάσει. Με αυτόν τον τρόπο, θα τα θυμηθείτε κάποια στιγμή στη μετακόμιση.

Μαύρη ζάχαρη

Καλά κλεισμένη μέσα σε ένα βάζο, η μαύρη ζάχαρη μπορεί να κρυσταλλώνει κάποιες φορές, αλλά δεν χαλάει και αντέχει για τουλάχιστον 3 χρόνια. Φυσικά ελέγχουμε πάντα πριν χρησιμοποιήσουμε.

Αλάτι

Δεν χαλάει με τίποτα αν δεν πάρει μέσα υγρασία. Το αλάτι είναι έτσι κι αλλιώς ένα εξαιρετικό φυσικό συντηρητικό τροφίμων.

Αυτές είναι οι 18 πιο εθιστικές τροφές!

Ρύζι

Αν αποθηκεύσετε το ρύζι σας σε ένα ξηρό και δροσερό μέρος, δεν χαλάει ποτέ και οποιαδήποτε στιγμή θα μπορείτε να απολαύσετε ένα ριζότο, μια σούπα ή ένα πιλάφι.

Μέλι

Το μέλι, ειδικά αν είναι καλής ποιότητας, δεν αλλοιώνεται στο χρόνο. Ένα μυστικό είναι να μην χρησιμοποιείτε το ίδιο μαχαίρι με αυτό που αλείψατε το ψωμί σας με βούτυρο και το μην τρώτε δεύτερη κουταλιά με το ίδιο κουτάλι. Ίχνη βουτύρου ή το σάλιο σας θα κάνει το μέλι να αλλοιωθεί. Διαφορετικά, ποτέ…

Διαβάστε επίσης: Τροφές που δεν πρέπει να βάζετε στο φούρνο μικροκυμάτων

x
Send this to a friend