Ζωμός από κόκαλα: To απόλυτο Superfood για όλους!

Αθλητές υψηλού επιπέδου και ερευνητές διαιτολόγοι μιλούν για τα οφέλη του ζωμού από κόκαλα και πλέον λένε ξεκάθαρα ότι πρόκειται για το επόμενο “superfood” που έρχεται για να κάτσει στο… θρόνο και να αναλάβει τα ηνία.

Ο καλύτερος ζωμός γίνεται με τον βρασμό των οστών των πουλερικών ή το βόειο κρέας. Όμως η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή, αφού μιλάμε για βρασμό μέχρι το κόκαλο να σπάσει. Μόλις τα κόκαλα βράσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις μιλάμε ακόμα και για 48 ώρες, τότε απελευθερώνουν όλα εκείνα τα θρεπτικά συστατικά δεν μπορεί να βρει κανείς σε μια τυπική δίαιτα, όπως για παράδειγμα το πόσιμο κολλαγόνο το οποίο καμία σχέση δεν έχει με ότι πωλείται στην αγορά.

Παλιό κόλπο

Δεν είναι νέο κόλπο, αλλά καμιά φορά τα παλιά είναι τα καλύτερα. Πλέον πόλοι είναι οι elite αθλητές που έχουν εντάξει στη δίαιτά τους τους ζωμούς, διότι αφενός έχουν αντφλεγμονώδη δράση, ενώ πρόκειται για μια σοβαρή πηγή πρωτεΐνης.

Για παράδειγμα οι Λος Άντζελες Λέικερς στο ΝΒΑ, χρησιμοποιούν ειδικές συνταγές και περιλαμβάνουν απαραίτητα στο διαιτολόγιο των αθλητών τον ζωμό.

“Ο καθένας ψάχνει για ένα μαγικό ελιξίριο ή κάποια άλλα τρικ αλλά ο ζωμός των οστών είναι κάτι που δεν μπορεί να αντικατασταθεί με τίποτα”, τόνισε η Δρ. Cate Shanahan, διευθύντρια διατροφής των Λέικερς και εξηγεί: “Ο ζωμός γίνεται από την αγορά των βιολογικών κοτόπουλων ελευθέρας βοσκής, αφαίρεσης των οστών τους τα οποία οι σεφ της ομάδας τα βράζουν για περισσότερο από οκτώ ώρες”.

Ο ζωμός περιέχει θειική χονδροϊτίνη και γλυκοζαμίνη που βοηθούν στην αντιμετώπιση των φλεγμονών, στην αρθρίτιδα και τον πόνο στις αρθρώσεις.

Η αναπτυσσόμενη αγορά είναι πολύ μεγάλη για να αγνοήσει το θέμα και είναι δεδομένο ότι σε λίγο καιρό θα μπορείτε να βρείτε και στο εμπόριο σε επιλεγμένα καταστήματα και στην Ελλάδα, ενώ ήδη κυκλοφορεί στο εξωτερικό.

Τι περιέχει

Ένα φλιτζάνι οργανικού ζωμού οστών κοτόπουλου που πωλείται στο εμπόριο περιέχει με βάση την ετικέτα του 35 θερμίδες, 9 γραμμάρια πρωτεΐνης και 95 mg νατρίου. Όλα τα άλλα στην ετικέτα είναι μηδενικά.

Σχεδόν κανείς πλέον δεν διαφωνεί ότι πρόκειται για μια υγιεινή επιλογή για όλους τους ανθρώπους, αλλά ακόμα μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή για τους δρομείς που συνεχώς δοκιμάζουν τα όριά του σώματός τους.

“Δεν είναι μια θαυματουργή θεραπεία, όπως μερικά καταστήματα λένε αλλά εξακολουθεί να είναι ένα καλό και θρεπτικό φαγητό”, τονίζει ο διαιτολόγος Dawn Jackson Blatner στην Huffington Post. “Είναι ενυδατικός, περιέχει αντιφλεγμονώδη και κολλαγόνο, πρωτεΐνη η οποία μπορεί να βοηθήσει δικά μας κόκαλα, τις αρθρώσεις, το δέρμα και φυσικά την υγεία μας συνολικά”.

Διαβάστε ακόμα:  10 superfoods της… διπλανής πόρτας που σας αδυνατίζουν! 

Previous ArticleNext Article

Οι εκπληκτικές ιδιότητες που έχει η φλούδα του καρπουζιού!

Τα καρπούζια είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα και έτσι είναι εξαιρετικά υγιεινά. Πρόκειται σίγουρα για τον αδιαφιλονίκητο βασιλιά των καλοκαιρινών φρούτων με ένα σωρό ευεργετικές συνέπειες για τον οργανισμό μας.

Αυτό που δεν γνωρίζετε, ωστόσο, είναι ότι η σάρκα της φλούδας από το καρπούζι ίσως είναι ακόμη πιο υγιεινή από το ίδιο το φρούτο!

Μετρήστε: Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C, A, B6, ψευδάργυρο, κάλιο και μαγνήσιο, καθώς και λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Πέντε λόγοι που ένας δρομέας πρέπει να τρώει καρπούζι

Περιέχει επίσης κιτρουλίνη, ένα αμινοξύ που υποστηρίζει την υγεία των μυών.  Επιπλέον, οι ίνες μέσα στην φλούδα συμβάλουν στην απώλεια βάρους. Παράλληλα η κιτρουλίνη καταπραΰνει επίσης τα νεύρα και αντιμετωπίζει το άγχος.

Η υψηλή περιεκτικότητα σε νερό το καθιστά τη φλούδα ισχυρό διουρητικό.

Και τώρα ερχόμαστε στο μεγάλο ερώτημα: Πως το καταναλώνουμε;

Αρχικά βγάζουμε το εξωτερικό πράσινο φλούδι. Κρατάμε το λευκό φλοιό και τον πλένουμε πολύ καλά. Μπορούμε να το κόψουμε σε λεπτά μικρά κομμάτια και να το βάλουμε σε πράσινες σαλάτες. Δίνει μια όξινη γεύση, ενώ είναι και τραγανό. Ταιριάζει με λάχανο και καρότο.

Το μεγάλο καλοκαιρινό ντέρμπι: Πεπόνι ή καρπούζι;

Επίσης μπορείτε να το ανακατέψετε με κομματάκια στήθος κοτόπουλου ή φιλέτο τόνου.

Θα πρέπει να πούμε ότι η φλούδα από καρπούζι γίνεται και εξαιρετικό γλυκό του κουταλιού.

Θυμίζουμε επίσης ότι οι σπόροι από το καρπούζι έχουν εξαιρετικές ιδιότητες.

Ποιος να φανταζόταν ότι δεν πρέπει να πετάμε τίποτα από ένα τόσο μεγάλο φρούτο;

Διαβάστε επίσης: Τα υπέροχα καλοκαιρινά φρούτα: Τι μας προσφέρουν, πότε τα τρώμε;

Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Και τώρα ετοιμαστείτε για την πιο προφανή διατροφολογική συμβουλή όλων των εποχών: οι δρομείς πρέπει να τρώνε πολλά τρόφιμα και σε πλούσιες ποσότητες. Το έχετε ακούσει σίγουρα πολλές φορές και το θεωρείτε κλισέ. Αλλά είναι μια πολύ ουσιαστική συμβουλή.

Όταν τρέχουμε καίμε εκατοντάδες θερμίδες και πρέπει να ενισχυθούμε με τα αντίστοιχα θρεπτικά συστατικά για την καλύτερη δυνατή απόδοση και αποκατάσταση.

Η ποικιλία στις τροφές που τρώμε είναι το κλειδί για να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη διατροφή με άφθονα θρεπτικά συστατικά.

Και αυτό μπορούμε να το πετύχουμε με αρκετούς συνδυασμούς. Υπάρχουν, ωστόσο, μερικές τροφές που ένας δρομέας καλό είναι να έχει πάντα στο ψυγείο του μιας και είναι εύκολες στην αποθήκευση και τη χρήση και του προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται.

Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά

Ο καταψύκτης σας πρέπει να είναι πάντα εφοδιασμένος με ένα μείγμα μούρων και κάθε δυνατή ποικιλία κατεψυγμένων λαχανικών. Τα κατεψυγμένα προϊόντα έχουν περισσότερες βιταμίνες από τα φρέσκα καθώς καταψύχονται αμέσως μόλις συλλεχθούν. Αυτό επιτρέπει στα προϊόντα να διατηρούν περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα. Ρίξτε τα μούρα στο γιαούρτι και τα δημητριακά και μαγειρέψτε τα λαχανικά μαζί με ρύζι. Τόσο απλά.

Πράσινο τσάι

Φτιάξτε μια μεγάλη κανάτα πράσινου τσαγιού και κρατήστε την στο ψυγείο σας. Το πράσινο τσάι έχει ατελείωτα οφέλη για την υγεία, από τα αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τον καρκίνο έως την αύξηση της ενεργειακής κατανάλωσης καφεΐνης. Πείτε λίγο πριν βγείτε για τρέξιμο αλλά και γενικά όποια στιγμή της ημέρας θέλετε: είναι το τέλειο ενισχυτικό ενέργειας.

Οι δέκα πιο υγιεινές τροφές που μπορεί να φάει ένας δρομέας

Μαύρα φασόλια

Τα μαύρα φασόλια, εκτός από το ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε πολλές συνταγές, έχουν πλήθος θρεπτικών συστατικών: ένα φλιτζάνι παρέχει 15 γραμμάρια από διαιτητικές ίνες και πρωτεΐνες. Είναι επίσης μια πολύ αποτελεσματική πηγή συστατικών που δύσκολα συναντάς αλλού. Ανακατεύοντας σε ένα μπολ, μαύρα φασόλια, καλαμπόκι και τόνο για παράδειγμα, έχετε ένα πλήρες γεύμα.

Στήθος κοτόπουλου

Το κοτόπουλο, όπως και όλα τα κρέατα, είναι μια πολύ αποτελεσματική πηγή πρωτεϊνών, βιταμινών Β, και διάφορων άλλων μετάλλων. Να έχετε πάντα ένα πακέτο στήθους κοτόπουλου που μπορεί να μαγειρευτεί στην κατσαρόλα ή στο φούρνο για ένα εύκολο δείπνο για το βράδυ μαζί με ψητά λαχανικά.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί οι δρομείς δεν μπορούν να τρώνε ό,τι θέλουν όποτε θέλουν;

x
Send this to a friend