Tρέξιμο: Οι 7 λόγοι που ένας προπονητής μπορεί να σας βελτιώσει

Tρέξιμο: Οι 7 λόγοι που ένας προπονητής μπορεί να σας βελτιώσει

Επιμέλεια: Ηλίας Μπαντούνας

Όπως και στο γυμναστήριο, έτσι και στο τρέξιμο δεν μπορείς να κάνεις ότι θέλεις. Σίγουρα το τρέξιμο είναι πιο «ελεύθερο» και το να ακούς το σώμα σου είναι σημαντικό, ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι κανόνες που δεν πρέπει να παραβαίνεις.

Οι περισσότεροι ερασιτέχνες δρομείς ξεκινούν δειλά, αλλά στη συνέχεια παθιάζονται και επιζητούν συνεχώς τη βελτίωση των χρόνων τους. Εκεί είναι που γίνονται τα περισσότερα λάθη, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε τραυματισμούς.

Οι δρομείς κάθε επιπέδου μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσληψη ενός προπονητή. Ίσως να έχετε θέσει έναν νέο στόχο που χρίζει βελτίωσης ή να χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το τρέξιμο ή να μην είστε βέβαιοι για το πρόγραμμα προπόνησης που θα πρέπει να επιλέξετε.

Ακολουθούν μερικοί λόγοι για την πρόσληψη προπονητή για το τρέξιμο:

1. Για κάποιον που ξενικά τώρα

Ένας έμπειρος προπονητής είναι σε θέση να λύσει τις απορίες ενός αρχάριου και να καταρτίσει ένα πρόγραμμα προπόνησης με στόχο την επιτυχία μακροπρόθεσμα. Οι δρομείς που θέλουν να αυξήσουν τις αποστάσεις που διανύουν ή που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε ένα νέο αθλητικό γεγονός (πχ. από κανονικό έδαφος να τρέξουν σε ανώμαλο), μπορούν να ωφεληθούν από τις συμβουλές ενός προπονητή που θα τους εκπαιδεύσει για να πετύχουν τους νέους τους στόχους.

2. Επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί, φόρμα και τεχνική

Δρομείς με συνεχόμενους τραυματισμούς ενδέχεται να έχουν κάποια ατέλεια στην τεχνική ή στο πρόγραμμα προπόνησης που ακολουθούν. Ένας ικανός προπονητής μπορεί να αξιολογήσει αυτά τα δεδομένα και να παράσχει συμβουλές για βελτίωση.

3.Για βελτίωση της ταχύτητας

Οι δρομείς που θέλουν να βελτιωθούν συχνά θα πρέπει να αλλάξουν το πρόγραμμα που ακολουθούν σε καθημερινή βάση. Ο προπονητής μπορεί να προγραμματίσει τις απαραίτητες αλλαγές στην ένταση και να επικεντρωθεί στα επιθυμητά αποτελέσματα. Ένας επιμελής προπονητής θα καταγράψει την πρόοδο που παρουσιάζει ο αθλητής, προσαρμόζοντας το πρόγραμμά του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής βελτίωση.

4. Εξατομικευμένες συμβουλές

Οι δρομείς ενδέχεται να «βομβαρδιστούν» από την απεριόριστη ποσότητα πληροφοριών και διαθέσιμων προγραμμάτων προπόνησης τα οποία έχουν ως στόχο την βέλτιστη απόδοση. Ένας personal trainer μπορεί να αξιολογήσει την κατάσταση του εκάστοτε αθλητή και να παράσχει συμβουλές ανάλογα με τις ανάγκες του

5. Υπευθυνότητα

Όταν έναν δρομέας δεσμεύεται στο να είναι υπεύθυνος, αυτό από μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στην προπόνηση και την απόδοσή του. Ένας έμπειρος προπονητής μπορεί να παράσχει πληροφορίες, καθοδήγηση και υποστήριξη με στόχο την συνεχή βελτίωση του δρομέα.

6. Διατροφή, cross – training, συντήρηση

Ο σωστός προπονητής είναι σε θέση να συμβουλεύσει για πολλά ζητήματα που δεν έχουν να κάνουν με το τρέξιμο αυτό καθεαυτό και μπορούν να συμβάλουν στην βελτίωση της απόδοσης του αθλητή, όπως είναι η διατροφή, το cross training, η ισορροπία και η ευκαμψία.

7. Νοοτροπία

Η νοοτροπία ενός δρομέα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιδόσεις του. Ένας προπονητής που δίνει έμφαση στην ψυχολογία του αθλητή, μπορεί να συμβάλει στην βελτίωση της νοοτροπίας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Πηγή: educatedrunning.com

Previous ArticleNext Article

To Runnfun.gr στηρίζει το ELLE RUN με… άποψη

Στις 13 Σεπτεμβρίου διοργανώνουμε για πρώτη φορά το ELLE RUN. Σε αυτή την πρωτοβουλία σας θέλουμε όλους σίγουρα δίπλα μας, γυναίκες και άντρες, αφού μέρος των εσόδων από τις συμμετοχές θα διατεθεί στη ΜΚΟ «Κέντρο Διοτίμα», που επιδιώκει τη συστηματική ανάδειξη και αντιμετώπιση των διακρίσεων σε βάρος των γυναικών, σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής ζωής. Στο πλευρό μας θα έχουμε και τον Γιώργο Παπαδημητρόπουλο, δημοσιογράφο και ερασιτέχνη δρομέα, ο οποίος και «τρέχει» το runnfun.gr και την εκπομπή «Κeep Running” στο StarX.gr.

Δεν παραλείψαμε φυσικά να ζητήσουμε τις συμβουλές του, αφού είναι ειδικός στο τρέξιμο και μπορεί να μας βοηθήσει να ξεκινήσουμε άμεσα προπόνηση για το ELLE RUN, ακόμα και αν ανήκουμε στους αρχάριους.

Ρωτήσαμε τον Γιώργο Παπαδημητρόπουλο: «Τι είναι αυτό που σε αναζωογονεί μετά τη σωματική άσκηση;»

«Σε κάθε πρόγραμμα εκγύμνασης, η αποκατάσταση και η αναζωογόνηση του οργανισμού, αποτελούν βασικούς πυλώνες. Το να ξεκουράζεις συστηματικά και με πρόγραμμα τους μύες σου είναι μια από τις μεγαλύτερες αναγκαιότητες, διαφορετικά οι τραυματισμοί και τα πιασίματα δεν αποφεύγονται. Το ίδιο και το να γεμίζεις τις μπαταρίες σου. Ειδικά για τους ερασιτέχνες αθλούμενους που τα τελευταία χρόνια αυξάνονται γεωμετρικά, είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι το σώμα τους, όσο χρειάζεται την προπόνηση, άλλο τόσο έχει ανάγκη και να αποκατασταθεί σωστά.

Και αυτό διότι το κορμί ενός ερασιτέχνη, δεν έχει τις ίδιες αντοχές. Προσωπικά τα τελευταία χρόνια που αθλούμαι συστηματικά και συμμετέχω σε αγώνες, σπάνια έχω αντιμετωπίσει προβλήματα με τραυματισμούς. Αυτό οφείλεται σε δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι «ακούω» το σώμα μου και δεν πιέζομαι όταν αντιλαμβάνομαι ότι ξεπερνάω τις αντοχές μου. Ο δεύτερος ότι μετά την οποιαδήποτε προπόνηση «φορτίζω» τον οργανισμό μου σωστά, ώστε να μπορέσω να ανταποκριθώ τόσο στις υποχρεώσεις μου, όσο και στην επόμενη προπόνηση.

Ο βασικός κανόνας είναι οι διατάσεις. Οι περισσότεροι αθλούμενοι κάνουν… skip τη συγκεκριμένη διαδικασία. Μεγάλο λάθος. Οι διατάσεις δεν βοηθούν μόνο τους μύς, αλλά και τους τένοντες. Και είναι τόσο σημαντικές, όσο η ίδια η προπόνηση. Αφιερώστε 5-10 λεπτά και θα βγείτε μόνο κερδισμένοι.

Απολαυστικό για μένα είναι επίσης ένα ντους με κρύο νερό ειδικά το καλοκαίρι. Αν αντέχετε θα νιώσετε άμεσα τις ευεργετικές συνέπειες. Αν βρίσκεστε κοντά σε λίμνη ή ποτάμι έχοντας ολοκληρώσει μια διαδρομή στη φύση, μη διστάσετε να βάλετε τα πόδια σας στο νερό. Η ανατροφοδότηση του οργανισμού με ενέργεια είναι επίσης σημαντικό κομμάτι και αποτελεί συνέχεια της προπόνησης. Προσωπικά επιλέγω να ενυδατώσω άμεσα τον οργανισμό μου με νερό ή ηλεκτρολύτες και στη συνέχεια με ένα μικρό σνακ. Η μπανάνα είναι εξαιρετική επιλογή, ενώ σε περίπτωση που η προπόνηση είναι μεγαλύτερη από 45 λεπτά ή μεγάλης έντασης δοκιμάστε ένα πρωτεϊνικό ρόφημα ή μια μπάρα. Και το κυριότερο; Να ανυπομονείτε για την επόμενή προπόνηση.

Keep Running, keep training, #werunnfun

Πηγή: elle.gr

Η προκήρυξη του 7th Lycabettus Run

Η προκήρυξη του 7th Lycabettus Run

Η My Sportevent με την ευγενική υποστήριξη του StGeorge Lycabettus Lifestyle Hotel προκηρύσσουν αγώνες δρόμου και βουνού την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021 με την επωνυμία 7th LycabettusRun.

Πρόκειται για τη έβδομη χρονιά διεξαγωγής της δημοφιλούς διοργάνωσης, που διεξάγεται γύρω και μέσα στον καταπράσινο λόφο του Λυκαβηττού. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ο αγώνας θα έχει και φιλανθρωπικό χαρακτήρα, καθώς μέρος των εσόδων από τις εγγραφές θα διατεθεί για τον σκοπό αυτό. Περισσότερες πληροφορίες του αγώνα θα προστίθενται καθημερινά στην ιστοσελίδα: www.lycabettusrun.gr

Οι αγώνες δρόμου και βουνού θα διεξαχθούν σύμφωνα με τους παρακάτω όρους:

  1. Ημερομηνία Αγώνα: Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2021
  1. Αφετηρία – Τερματισμός: Αφετηρία και Τερματισμός στο St George Lycabettus Lifestyle Hotel
  2. Αποστάσεις αγώνων

– Αγώνας δρόμου (άσφαλτος) 5,5 χλμ

– Αγώνας δρόμου (άσφαλτος) 11 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 4,5 χλμ

– Αγώνας Trail (κυρίως χωμάτινος) 9 χλμ

– Αγώνας Lycabettus Relay (άσφαλτος) 11 χλμ (Σκυταλοδρομία  2 x 5,5 χλμ)

  1. Ώρες Εκκίνησης

– Για τις Road διαδρομές (άσφαλτος) 5,5 χλμ & 11 χλμ  & είναι: 10:00 πμ

– Για τη Lycabettus Relay διαδρομή (άσφαλτος) 11 χλμ (Σκυταλοδρομία  2 x 5,5 χλμ): 10:00 πμ

– Για τις Trail διαδρομές (χωμάτινες) 4,5 χλμ & 9 χλμ είναι: 10:05 πμ

  1. Περιγραφή διαδρομής
    • Οι ασφάλτινες Road διαδρομές είναι, κυκλικές, με σημείο εκκίνησης και τερματισμού το St George Lycabettus Lifestyle Hotel. Οι δρομείς θα κινούνται δεξιόστροφα επί του περιφερειακού δρόμου του Λυκαβηττού.

– Ο αγώνας Road 5,5 χλμ θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη δυο (2) γύρων.

– Ο αγώνας Road 11 χλμ θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη τεσσάρων (4) γύρων.

Οι χωμάτινες Trail διαδρομές έχουν σημείο εκκίνησης και τερματισμού το St George Lycabettus Lifestyle Hotel. Οι δρομείς θα κινούνται κυρίως μέσα στον λόφο του Λυκαβηττού φθάνοντας έως και την κορυφή του.

– Ο αγώνας Trail 4,5 χλμ θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη ενός (1) γύρου.

– Ο αγώνας Trail 9 χλμ θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη δύο (2) γύρων.

7. Η ασφάλτινη Lycabettus Relay διαδρομή είναι, κυκλική, με σημείο εκκίνησης και τερματισμού το St George Lycabettus Lifestyle Hotel. Οι δρομείς θα κινούνται δεξιόστροφα επί του περιφερειακού δρόμου του Λυκαβηττού.

– Ο αγώνας Lycabettus Relay11 χλμ (Σκυταλοδρομία 2 x 5,5 χλμ) θα ολοκληρωθεί με την κάλυψη τεσσάρων (4) γύρων. Ο κάθε δρομέας θα καλύψει 2 γύρους.

           6. Δικαίωμα Συμμετοχής

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όσοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Για κάτω των 18 ετών ζητείται Υπεύθυνη Δήλωση από τον γονέα ή κηδεμόνα.

  1. Έπαθλα

– Κύπελλα απονέμονται στους τρεις πρώτους κάθε κατηγορίας (Άντρες – Γυναίκες).

– Μετάλλια απονέμονται σε όλους τους συμμετέχοντες.

– Δίπλωμα συμμετοχής για όλους τους δρομείς.

Το δίπλωμα συμμετοχής με το ονοματεπώνυμο και τον χρόνο τους θα μπορέσουν να το πάρουν ηλεκτρονικά από το www.lycabettusrun.gr.

  1. Όριο Συμμετοχών – Δηλώσεις Συμμετοχής

Το όριο συμμετοχών για τον ερχόμενο αγώνα έχει οριστεί αυστηρά στα 2.000 άτομα.

Δήλωση συμμετοχής

– Ημερομηνία έναρξης εγγράφων για τον αγώνα: Θα ανακοινωθεί άμεσα.

– Ημερομηνία λήξης εγγραφών για τον αγώνα: Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021.

Σας ενημερώνουμε ότι δεν θα υπάρξει δυνατότητα εγγραφής την ημέρα του αγώνα.

  1. Τρόπος εγγραφής – Τρόπος Πληρωμής
  • Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά στην ειδική φόρμα εγγραφής που βρίσκεται στην ιστοσελίδα www.lycabettusrun.gr.
  • Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας www.racefinder.gr

Οι οικονομικά ενήμεροι δρομείς θα ενημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

  1. Είδη Εγγραφής

– Ατομική εγγραφή: Αφορά μεμονωμένα άτομα.

– Ομαδική εγγραφή: Αφορά  ομάδες  των πέντε (5) ατόμων και άνω.

Οι ομαδικές εγγραφές απευθύνονται σε αθλητικούς συλλόγους, συλλόγους δρομέων, γυμναστήρια, εταιρείες, ιδιωτικούς και δημόσιους οργανισμούς, αλλά και απλές παρέες ανθρώπων που επιθυμούν να συμμετάσχουν ως ομάδα. Κατά την ομαδική εγγραφή ορίζεται ένας Υπεύθυνος της Ομάδας, ο οποίος εκπροσωπεί την ομάδα για διάφορα θέματα έναντι των διοργανωτών.

  1. Αντίτιμο Συμμετοχής

Το κόστος συμμετοχής για τον αγώνα παρουσιάζεται στον παρακάτω πίνακα:

Συμμετοχή Ατομικό Ομαδικό
Αγώνας Road5,5χλμ & 11χλμ 15,00€ 12,00€
Αγώνας Trail4,5χλμ & 9χλμ 15,00€ 12,00€
LycabettusRelay 11 χλμ(Σκυταλοδρομία  2Χ5,5 χλμ) 12,50€/άτομο
  1. Υγειονομική Κάλυψη

Σε κάθε περίπτωση όλοι οι αγωνιζόμενοι συμμετέχουν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη.

Οι διοργανωτές δεν έχουν καμία ευθύνη για ότι συμβεί σχετικά με θέματα ΥΓΕΙΑΣ και οφείλεται σε έλλειψη προληπτικού ιατρικού ελέγχου.

Στον αγώνα θα υπάρχει ιατρική κάλυψη με παρουσία ασθενοφόρου καθώς και πρωτοβάθμια περίθαλψη.

Συστήνεται στους συμμετέχοντες να έχουν υποβληθεί πρόσφατα σε ιατρική εξέταση. Από τους διοργανωτές δε θα ζητηθούν ιατρικές βεβαιώσεις, αφού όλοι οι συμμετέχοντες αγωνίζονται με δική τους αποκλειστική ευθύνη.

  1. Σταθμοί Ανεφοδιασμού Νερού

Θα υπάρχουν δυο σταθμοί ανεφοδιασμού εμφιαλωμένου νερού κατά μήκος των διαδρομών (Road &Trail & Lycabettus Relay) του 6th Lycabettus Run.

  1. Χρονομέτρηση

Στον αγώνα θα υπάρχει ηλεκτρονική χρονομέτρηση με σημείο ελέγχου στην εκκίνηση / τερματισμό. Οι δρομείς θα φέρουν το chip ηλεκτρονικής χρονομέτρησης (μιας χρήσεως) μαζί με το νούμερο τους.

  1. Σημεία Παραλαβής αριθμών – πακέτων συμμετοχής

Οι αριθμοί και τα πακέτα συμμετοχής θα παραλαμβάνονται αυτοπροσώπως από τους εγγεγραμμένους δρομείς αποκλειστικά και μόνο την Παρασκευή 26/02 και το Σάββατο 27/02  πριν τον αγώνα, από τα σημεία και τις ώρες που θα ανακοινωθούν άμεσα από την διοργάνωση. Τα σημεία θα επιλέγονται από τους δρομείς κατά την εγγραφή τους.

  1. Επικοινωνία: [email protected]
x
Send this to a friend