Tρέξιμο: Οι 7 λόγοι που ένας προπονητής μπορεί να σας βελτιώσει

Tρέξιμο: Οι 7 λόγοι που ένας προπονητής μπορεί να σας βελτιώσει

Επιμέλεια: Ηλίας Μπαντούνας

Όπως και στο γυμναστήριο, έτσι και στο τρέξιμο δεν μπορείς να κάνεις ότι θέλεις. Σίγουρα το τρέξιμο είναι πιο «ελεύθερο» και το να ακούς το σώμα σου είναι σημαντικό, ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι κανόνες που δεν πρέπει να παραβαίνεις.

Οι περισσότεροι ερασιτέχνες δρομείς ξεκινούν δειλά, αλλά στη συνέχεια παθιάζονται και επιζητούν συνεχώς τη βελτίωση των χρόνων τους. Εκεί είναι που γίνονται τα περισσότερα λάθη, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγούν σε τραυματισμούς.

Οι δρομείς κάθε επιπέδου μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσληψη ενός προπονητή. Ίσως να έχετε θέσει έναν νέο στόχο που χρίζει βελτίωσης ή να χρειάζεστε περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με το τρέξιμο ή να μην είστε βέβαιοι για το πρόγραμμα προπόνησης που θα πρέπει να επιλέξετε.

Ακολουθούν μερικοί λόγοι για την πρόσληψη προπονητή για το τρέξιμο:

1. Για κάποιον που ξεκινά τώρα

Ένας έμπειρος προπονητής είναι σε θέση να λύσει τις απορίες ενός αρχάριου και να καταρτίσει ένα πρόγραμμα προπόνησης με στόχο την επιτυχία μακροπρόθεσμα. Οι δρομείς που θέλουν να αυξήσουν τις αποστάσεις που διανύουν ή που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε ένα νέο αθλητικό γεγονός (πχ. από κανονικό έδαφος να τρέξουν σε ανώμαλο), μπορούν να ωφεληθούν από τις συμβουλές ενός προπονητή που θα τους εκπαιδεύσει για να πετύχουν τους νέους τους στόχους.

2. Επαναλαμβανόμενοι τραυματισμοί, φόρμα και τεχνική

Δρομείς με συνεχόμενους τραυματισμούς ενδέχεται να έχουν κάποια ατέλεια στην τεχνική ή στο πρόγραμμα προπόνησης που ακολουθούν. Ένας ικανός προπονητής μπορεί να αξιολογήσει αυτά τα δεδομένα και να παράσχει συμβουλές για βελτίωση.

3.Για βελτίωση της ταχύτητας

Οι δρομείς που θέλουν να βελτιωθούν συχνά θα πρέπει να αλλάξουν το πρόγραμμα που ακολουθούν σε καθημερινή βάση. Ο προπονητής μπορεί να προγραμματίσει τις απαραίτητες αλλαγές στην ένταση και να επικεντρωθεί στα επιθυμητά αποτελέσματα. Ένας επιμελής προπονητής θα καταγράψει την πρόοδο που παρουσιάζει ο αθλητής, προσαρμόζοντας το πρόγραμμά του κατά τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής βελτίωση.

4. Εξατομικευμένες συμβουλές

Οι δρομείς ενδέχεται να «βομβαρδιστούν» από την απεριόριστη ποσότητα πληροφοριών και διαθέσιμων προγραμμάτων προπόνησης τα οποία έχουν ως στόχο την βέλτιστη απόδοση. Ένας personal trainer μπορεί να αξιολογήσει την κατάσταση του εκάστοτε αθλητή και να παράσχει συμβουλές ανάλογα με τις ανάγκες του

5. Υπευθυνότητα

Όταν έναν δρομέας δεσμεύεται στο να είναι υπεύθυνος, αυτό από μόνο του μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στην προπόνηση και την απόδοσή του. Ένας έμπειρος προπονητής μπορεί να παράσχει πληροφορίες, καθοδήγηση και υποστήριξη με στόχο την συνεχή βελτίωση του δρομέα.

6. Διατροφή, cross – training, συντήρηση

Ο σωστός προπονητής είναι σε θέση να συμβουλεύσει για πολλά ζητήματα που δεν έχουν να κάνουν με το τρέξιμο αυτό καθεαυτό και μπορούν να συμβάλουν στην βελτίωση της απόδοσης του αθλητή, όπως είναι η διατροφή, το cross training, η ισορροπία και η ευκαμψία.

7. Νοοτροπία

Η νοοτροπία ενός δρομέα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιδόσεις του. Ένας προπονητής που δίνει έμφαση στην ψυχολογία του αθλητή, μπορεί να συμβάλει στην βελτίωση της νοοτροπίας για ακόμη καλύτερες επιδόσεις.

Πηγή: educatedrunning.com

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Το T-shirt του 5ο Veikou Trail τα… σπάει!

Η Οργανωτική Επιτροπή του 5ο Veikou Trail είναι στην ευχάριστη θέση να παρουσιάσει το T-shirt  της φετινής διοργάνωσης.

Η σχεδίαση του φετινού T-shirt είναι πραγματικά φανταστική και ξεφεύγει από τα κλασικά  σχέδια άλλων διοργανώσεων. Άλλωστε στόχος της Οργανωτικής Επιτροπής δεν είναι η κατασκευή ενός T-shirt που μετά την διοργάνωση απλά θα μπει στο συρτάρι, αλλά να μπορεί όποιος το αποκτήσει να το φοράει με χαρά στις προπονήσεις και στην καθημερινότητά του.

Στο κομμάτι του χρώματος, λόγω και της ζέστης, αποκλείστηκε η πιθανότητα σκούρου χρώματος. Από την άλλη να μην επαναληφθεί το λευκό των προηγούμενων διοργανώσεων. Επιλέχθηκε το χρώμα της μέντας, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα και δίνει ένα άρωμα δροσιάς.

Οι εγγραφές ακόμα τρέχουν. Πιθανότατα θα κλείσουν την προσεχή Κυριακή 27/06 ή γρηγορότερα, αν συμπληρωθεί το όριο των 300 ατόμων/ απόσταση . Όποιος επιθυμεί, μπορεί να το αποκτήσει μαζί με την εγγραφή του, σε μια από τις 2 αποστάσεις της διοργάνωσης.

Όσοι έχουν ήδη πραγματοποιήσει ήδη της εγγραφή τους, (ακόμα και όσοι έχουν εγγραφεί για την διοργάνωση του Ιανουαρίου  που αναβλήθηκε και μετέφεραν την εγγραφή τους για τώρα), μπορούν να το αποκτήσουν. Πως;;; Πολύ απλά αποστέλλουν email στην διοργάνωση στο [email protected], γράφοντας το ονοματεπώνυμο του δρομέα, το μέγεθος T-shirt  και τον κωδικό  VT που έλαβαν κατά την εγγραφή τους. Στη συνέχεια θα πρέπει να καταβληθεί το ποσό των 8,00€ στον τραπεζικό λογαριασμό που κατατέθηκε και το αντίτιμο συμμετοχής, με αιτιολογία το ονοματεπώνυμο του δρομέα και τον κωδικό VT της εγγραφής τους. Σε κάθε περίπτωση μπορούν να επικοινωνούν με το ανωτέρω email.

Η παραλαβή των T-shirt θα πραγματοποιείται μόνο από το σημείο, που οι δρομείς επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, μαζί με τον αριθμό συμμετοχής.

Οι εγγραφές τρέχουν και κλείνουν σύντομα

Όλοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εύκολα και γρήγορα αρκεί να μπουν στη σελίδα της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr. Στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, συμπληρώνουν τα στοιχεία τους στην σχετική φόρμα και επιλέγουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν. Στο τέλος, ορίζουν και σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 5 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας  www.racefinder.gr

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η διοργάνωση, όπως και οι υπόλοιπες διοργανώσεις που θα πραγματοποιηθούν το ερχόμενο διάστημα, θα υλοποιηθούν σύμφωνα με τις τελευταίες οδηγίες της ΓΓΑ. Οι βασικοί όροι και οι προϋποθέσεις για συμμετοχή στην διοργάνωση, που ισχύουν μέχρι αυτή τη στιγμή, αναφέρονται και στην προκήρυξη που είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης. Την προκήρυξη μπορείτε να την διαβάσετε ΕΔΩ

Οι εγγεγραμμένοι δρομείς θα παραλαμβάνουν τους αριθμούς και τα πακέτα συμμετοχής από το σημείο παραλαβής που επέλεξαν κατά την εγγραφή τους, την Παρασκευή 02/07 και το Σάββατο 03/07 σε ώρες που θα ανακοινωθούν από την διοργάνωση

  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κηφισιά, Αργυροπούλου 4
  • Κατάστημα Cosmos Sport |  Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου,
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72,
  • Κεντρική είσοδος Άλσους Βεΐκου | Λεωφ. Βεΐκου, Γαλάτσι

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected].

Διαρκής ενημέρωση για το Veikou Trail παρέχεται επίσης μέσω της ιστοσελίδας της διοργάνωσης www.veikoutrail.gr και της σελίδας facebook www.facebook.com/veikoutrail.

“Τρέξε στο βουνό μέσα στην πόλη”

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Γιατί ειδικά οι δρομείς δεν πρέπει να κοιμούνται με ανεμιστήρα το βράδυ

Σε αυτές τις τόσο θερμές μέρες του καλοκαιριού, ο βραδινός ύπνος δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και ειδικά αν στο σπίτι δεν υπάρχει κλιματιστικό. Η ζέστη είναι τόσο έντονη που ο βραδινός ύπνος γίνεται αληθινό μαρτύριο.

Αυτός είναι και ο λόγος που οι αγορές αδειάζουν από τους ανεμιστήρες: όσοι δεν έχουν κλιματιστικό αγοράζουν έναν ανεμιστήρα και τα βράδια τον χρησιμοποιούν χωρίς διακοπή.

Αν είσαι δρομέας και έχεις κάνει την παραπάνω επιλογή, τα νέα δεν είναι καλά για εσένα: είναι μια από τις χειρότερες επιλογές που μπορείς να κάνεις το να κοιμάσαι το βράδυ με έναν ανεμιστήρα. Είναι πολύ κακό από άποψη υγιεινής και είναι δεδομένο πως θα έχεις προβλήματα με το τρέξιμό σου.

Ας μην ξεχνάμε, ότι ο ύπνος είναι πολύ σημαντικό κομμάτι της προπόνησης, αλλά και της προετοιμασίας πριν από έναν αγώνα.

Σκόνη…

Όπως τονίζεται στο «The Sleep Advisor», την αμερικάνικη ιστοσελίδα που ειδικεύεται σε θέματα ύπνου, η λειτουργία του ανεμιστήρα μπορεί να κάνει το δωμάτιο πιο δροσερό αλλά ταυτόχρονα το γεμίζει με σκόνη. Ουσιαστικά «σηκώνει» ό,τι σκόνη υπάρχει μέσα στο δωμάτιο και την διαχέει στον αέρα, γεγονός που προκαλεί προβλήματα με την αναπνοή τα οποία θα έχουν άμεσο αντίκτυπο και στις προπονήσεις σας. Ειδικά αν είστε αλλεργικοί ή έχετε άσθμα, ο ανεμιστήρας το βράδυ είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή.

«Κοιτάξτε προσεκτικά τον ανεμιστήρα σας. Θα διαπιστώσετε ότι μαζεύει σκόνη στις λεπίδες του και όλη αυτή η σκόνη πετάει στην ατμόσφαιρα κάθε φορά που τον ανοίγετε», αναφέρει χαρακτηριστικά το «The Sleep Advisor».

Αναπνοή

Υπάρχουν όμως και άλλοι λόγοι που ένας δρομέας δεν πρέπει να κοιμάται με ανεμιστήρα το βράδυ. Ένας σημαντικός από αυτούς είναι πως ο ανεμιστήρας στεγνώνει το δέρμα σας καθώς και τα ρινικά σας περάσματα και αν τα τελευταία γίνουν πολύ στεγνά το σώμα σας παράγει αυτόματα υπερβολικά πολύ οξυγόνο με αποτέλεσμα να έχετε δυσκολία στην αναπνοή. Επίσης, η μύτη σας θα είναι υπερβολικά υγρή, σε ενοχλητικό βαθμό, κάθε φορά που θα τρέχετε.

Κράμπες

Αν όλα αυτά δεν σας φτάνουν τότε προσθέστε και τις μυϊκές κράμπες, που είναι με διαφορά ο χειρότερος εφιάλτης ενός δρομέα. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί του «The Sleep Advisor»: «Οι άνθρωποι που κοιμούνται με τον αέρα να τους χτυπάει, μπορεί να ξυπνήσουν με δύσκαμπτους μύες, γιατί ο συμπυκνωμένος δροσερός αέρας μπορεί να κάνει τους μύες να συμπιέζονται και να υποφέρουν από κράμπες. Επίσης, ένα πολύ συχνό πρόβλημα για τους ανθρώπους που κοιμούνται μαζί του με τον ανεμιστήρα κοντά στο πρόσωπο και το λαιμό τους είναι να ξυπνάνε με πονόλαιμο».

Ενώ λοιπόν ο ύπνος με έναν ανεμιστήρα φαίνεται σαν ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί η ζέστη, μάλλον πρέπει να δοκιμάσετε άλλα πράγματα όπως μια δροσερή φανέλα σε ένα μπολ με νερό κοντά στο κρεβάτι σας ή το προσπαθήσετε να κοιμάστε πολύ κοντά σε ένα ανοιχτό παράθυρο.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend