Τρέξιμο: Διαφορετικές προπονήσεις για να βγείτε από τη ρουτίνα

Έρευνα του περιοδικού «Journal of Sport & Exercise Psychology», υποστηρίζει πως αθλητές που έτρεχαν σε αγώνες όπου προς το τέλος χαλάρωναν αντί να πιέζονται περισσότερο, απόλαυσαν περισσότερο την εμπειρία.

Σύμφωνα με αυτή την έρευνα μάλιστα, αθλητές και αθλούμενοι που ακόμα και σε αγώνες εφάρμοζαν στυλ προπονήσεων, έφταναν ακόμα και σε καλύτερους χρόνους.

Το τρέξιμο είναι ένα εκπληκτικό άθλημα το οποίο όλο και περισσότεροι ανακαλύπτουν. Είναι, ωστόσο, μοναχικό και για κάποιους μπορεί να γίνει και μονότονο.

Γι αυτό όσοι θέλουν να ασχοληθούν θα πρέπει να βάζουν ποικιλία στην προπόνησή τους.

Δείτε μερικά είδη προπόνησης:

1/ Διαλειμματικές

Μια καθημερινή ρουτίνα άσκησης φαντάζει συχνά ως μια δύσκολη υπόθεση. Οι μύες και οι αρθρώσεις σας πονάνε μέχρι το σώμα σας να προσαρμοστεί στην τακτική κρούση των ποδιών σας στο έδαφος. Παράλληλα η καρδιά αγωνίζεται ώστε να τροφοδοτήσει με αίμα τους μύες που εργάζονται σκληρά κάνοντάς σας να ξεφυσάτε.

Ξεκινώντας με διαλειμματικές διαδρομές μειώνετε την πνευματική και σωματική κόπωση. Με το να ρίχνετε ρυθμό δημιουργείται ένα ευχάριστο συναίσθημα που σας ακολουθεί ακόμη και μετά την άσκηση.

Δοκιμάστε το: Kάντε ζέσταμα 10 λεπτών με περπάτημα και έπειτα τρέξτε για 10 λεπτά χωρίς διακοπή και έπειτα περπατήστε πάλι για 5 λεπτά. Μειώστε το διάστημα του διαλλείματος κατά 1 λεπτό την φορά. Ολοκληρώστε με ένα δεκάλεπτο περπάτημα για να αποφορτιστείτε.

2/Πυραμίδα

Οι ασκήσεις «πυραμίδας» που απαιτούν την μετάβαση από σύντομες σε μακροχρόνιες επαναλήψεις και στην συνέχεια το αντίστροφο, ωφελούν πολλαπλά το σώμα σας αλλά και το πνεύμα σας σύμφωνα με την Nikki Reiter, γυμνάστρια και βιοχημικό.

Δοκιμάστε το: Kάντε 10 λεπτά τζόκινγκ και εν συνεχεία κάντε τις ακόλουθες επαναλήψεις με τζόκινγκ ενός λεπτού στο ενδιάμεσο: 1600μ, 1,200μ, 1,000μ, 800μ και για το τέλος 400μ.

Ρίξτε ρυθμό για 5-10 λεπτά και κρατήστε τις επαναλήψεις στον δικό σας ρυθμό (περίπου 10χλμ).

3/ Tempo run

Κρατώντας έναν άνετο ρυθμό θα βοηθήσετε το σώμα σας να αντιμετωπίσει καλύτερα τα διάφορα μεταβολικά υπο-προϊόντα ενός ταχύτερου αγώνα. Έτσι θα καταφέρετε να κάνετε μια δυνατή προσπάθεια με λιγότερη πίεση.

Το τρέξιμο με ρυθμό δείχνει πιο δύσκολο όσο κουράζεστε, ωστόσο χρησιμεύει αρκετά αν προπονείστε για έναν αγώνα που απαιτεί υψηλές ταχύτητες. Ωστόσο αυτό που μετρά είναι να πιέσετε τον εαυτό σας όταν πραγματικά θα χρειάζεται.

Ένα ρυθμικό τρέξιμο που χαλαρώνει όσο προχωράτε προς το τέλος, σας γεμίζει αυτοπεποίθηση καθώς πλησιάζετε προς τον στόχο σας.

Δοκιμάστε το: Eπειτα από δεκάλεπτο ζέσταμα κάντε τρέξιμο με ρυθμό που θα μπορέσετε να διατηρήσετε για περίπου 1 ώρα για 7-10 χιλιόμετρα. Ολοκληρώστε σε μικρή κατηφόρα ώστε η διατήρηση του ρυθμού να φαντάζει πιο εύκολη.

4/Long Run

Στόχος σε τέτοιες διαδρομές είναι να βελτιώσετε την ικανότητα της καρδιάς να αντλεί αίμα αλλά και να αυξήσετε τα μιτοχόνδρια στους μύες. Αυτές οι προσαρμογές μπορούν να επιτευχθούν σε χαμηλές ταχύτητες. Είτε τρέχετε για 3 μίλια είτε 23, το να διατηρείτε έναν συγκεκριμένο ρυθμό είναι το ίδιο δύσκολο καθώς κουράζεστε.

Η μεγάλη επιβράδυνση λόγω κόπωσης μπορεί να οδηγήσει σε τραυματισμούς σύμφωνα με την Reiter. Αντί να αλλάξετε την προπόνηση απλά ρίξτε ρυθμό ώστε να απολαύσετε περισσότερο το τρέξιμο.

Δοκιμάστε το: Eπειτα από την πιο μεγάλη διαδρομή σας, περπατήστε για 10 λεπτά νιώθοντας ευγνωμοσύνη για το σώμα σας που σας επέτρεψε να πραγματοποιήσετε έναν δύσκολο στόχο. Αν είστε με παρέα, αυτή η ώρα μπορεί να συμβάλει ώστε να έρθετε πιο κοντά με τον παρτενέρ σας.

Διαβάστε ακόμα: «Αυτή είναι η καλύτερη προπόνηση του κόσμου στο τρέξιμο»

Previous ArticleNext Article

7ο Lycabettus Run: Άνοιξαν οι εγγραφές!

Το 7ο Lycabettus Run, η δημοφιλής διοργάνωση τρεξίματος που συνδυάζει τις ομορφιές του φυσικού τοπίου του Λυκαβηττού με την άσκηση, επιστρέφει για 7η χρονιά στις 28 Φεβρουαρίου 2021. Επαγγελματίες κι ερασιτέχνες δρομείς θα έχουν την ευκαιρία να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στις διαφορετικές ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές στην καρδιά της Αθήνας! Απαραίτητη προϋπόθεση για να ζήσουν την μοναδική αυτή εμπειρία είναι να δηλώσουν συμμετοχή στον αγώνα μέσα από μια απλή και γρήγορη διαδικασία!

Οι εγγραφές του 7ου Lycabettus Run άνοιξαν και είναι διαθέσιμες μέσω:

  • Οι εγγραφές γίνονται ηλεκτρονικά στην ειδική φόρμα εγγραφής που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης www.lycabettusrun.gr.
  • Εγγραφές πραγματοποιούνται και μέσω της πλατφόρμας www.racefinder.gr

Οι οικονομικά ενήμεροι δρομείς θα ενημερώνονται με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).

Οι ενδιαφερόμενοι αφού μπουν στην ειδική κατηγορία των εγγραφών, μπορούν να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους στην φόρμα που δίνεται στη σελίδα και να επιλέξουν το αγώνισμα όπου επιθυμούν.

Ακόμα, θα ορίζουν και το σημείο παραλαβής του πακέτου συμμετοχής από τα 7 διαθέσιμα που προσφέρονται από την διοργάνωση.

Η σημαντική όμως είδηση είναι ότι η Οργανωτική Επιτροπή δίνει την δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους δρομείς να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους έως και την 26η Οκτωβρίου 2020 στην προνομιακή τιμή των 12,00€/άτομο για κάθε ατομικό αγώνισμα και 11,00€/άτομο για συμμετοχή στο αγώνισμα της σκυταλοδρομίας Relay (Ανδρών – Γυναικών & Μικτή).

Μετά την πάροδο της ημερομηνίας η εγγραφή ακυρώνεται αυτόματα, όπως και η προνομιακή τιμή!

Σε κάθε περίπτωση και μετά το πέρας της Early bird offer περιόδου, οι εγγραφές θα είναι ανοιχτές μέχρι την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021.

Την ημέρα του αγώνα δεν θα υπάρχει δυνατότητα εγγραφής στην γραμματεία

Δικαίωμα συμμετοχής στο 7ο Lycabettus Run θα έχουν μόνο όσοι έχουν πληρώσει το σχετικό αντίτιμο που επέλεξαν.

Μέρος από τα έσοδα κάθε εγγραφής, θα δοθεί μετά το τέλος του αγώνα, όπως κάθε χρόνο, για κοινωνικό σκοπό.

Ο αγώνας απευθύνεται σε δρομείς που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. Για ανήλικους, είναι απαραίτητη η προσκόμιση υπεύθυνης δήλωσης συγκατάθεσης από τον γονέα ή κηδεμόνα του.

Οι αριθμοί και τα πακέτα συμμετοχής θα παραλαμβάνονται αυτοπροσώπως από τους εγγεγραμμένους δρομείς αποκλειστικά και μόνο από τα 7 παρακάτω σημεία, την Παρασκευή 16/02 και το Σάββατο 27/02 πριν τον αγώνα, σε ώρες που θα ανακοινωθούν άμεσα από την διοργάνωση. Τα σημεία θα επιλέγονται από τους δρομείς κατά την εγγραφή τους.

  • Lobby George Lycabettus Lifestyle Hotel |Αθήνα, Κλεομένους 2
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Αγία Παρασκευή, Λ. Μεσογείων 433
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κηφισιά, Αργυροπούλου 4
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Κορυδαλλός, Ταξιαρχών 57
  • Κατάστημα Cosmos Sport | Καλλιθέα, Βενιζέλου Ελευθερίου 163B (Λ. Θησέως)
  • Κατάστημα Outrun | Παλαιό Φάληρο, Mαρίνα Φλοίσβου,
  • Κατάστημα Top Cycles | Περιστέρι, Βασ. Αλεξάνδρου 72

Για περισσότερες πληροφορίες, οι δρομείς μπορούν να επικοινωνούν με την οργανωτική επιτροπή του αγώνα μέσω email στο [email protected]

 

Ακύρωση του Serifos Sunset Race 2020

SERIFOS SUNSET RACE 2019

Η Οργανωτική Επιτροπή του Serifos Sunset Race με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Σερίφου και λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις όσων αφορά το θέμα της νόσου COVID-19 ανακοινώνει την ακύρωση της διοργάνωσης που ήταν προγραμματισμένη για το Σαββατοκύριακο 12-13 Σεπτεμβρίου 2020.

Έχοντας υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στη διοργάνωση, τους αθλητές, τους εθελοντές, τους επισκέπτες και τους κατοίκους της Σερίφου, και με σεβασμό στην αναγκαιότητα διαφύλαξης της Δημόσιας Υγείας πρωτίστως αλλά και στο χαρακτήρα της διοργάνωσης, που λόγω των απαραίτητων μέτρων θα αλλοιωνόταν σημαντικά, οδηγηθήκαμε σε αυτή την απόφαση.

Θα θέλαμε να σας ευχαριστούμε για το μεγάλο ενδιαφέρον που δείξατε σχετικά με τη διεξαγωγή της διοργάνωσης. Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για του χρόνου και το Serifos Sunset Race 2021.

Ελπίζουμε πολύ σύντομα να ξεπεραστεί αυτή η δύσκολη κατάσταση και να επιστρέψουμε όλοι στην ομαλή καθημερινότητά μας.

Καλό Καλοκαίρι με υγεία

Η Οργανωτική Επιτροπή του Serifos Sunset Race

x
Send this to a friend