Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Σχοινάκι: Πως μπορεί να γίνει η τέλεια προπόνηση για κάθε δρομέα

Αν πιστεύετε ότι το σχοινάκι είναι μόνο για να παίζουν τα παιδιά στις παιδικές χαρές ή για να κάνουν προπόνηση οι πυγμάχοι, τότε μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Ειδικά αν είστε δρομέας.

Διότι για τους δρομείς το σχοινάκι είναι μια τέλεια άσκηση με πολλαπλά οφέλη: ενισχύσει τη δύναμη στις γάμπες, αυξάνει τις αντοχές σας και βοηθάει στην αναβάθμιση του διασκελισμού σας.

Γενικότερα, αν ψάχνετε για γρήγορους, απλούς και ανώδυνους τρόπους για να βελτιώσετε το επίπεδό σας στο τρέξιμο, δοκιμάστε να εισάγετε το σχοινάκι στην καθημερινή σας γυμναστική. Ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα είναι πως «μαθαίνει» τα πόδια σας να προσγειώνονται αρμονικά και σε πλήρη συντονισμό με το σώμα σας ενώ σας βοηθάει να μειώνετε το χρόνο επαφής σας με το έδαφος, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα γρήγορης και αποτελεσματικής λειτουργίας για έναν δρομέα.

Επιπλέον, εκτός από την αύξηση της δύναμης στις γάμπες αλλά και συνολικά τα πόδια, είναι μια πολύ αποτελεσματική γυμναστική και για τα χέρια.

Ακολουθούν τέσσερις τρόποι μέσω των οποίων μπορείτε να πάρετε το μέγιστο από μια προπόνηση με σχοινάκι:

1. Χρησιμοποιήστε το σωστό μήκος σχοινιού

«Αν περάσετε το σχοινί κάτω από τα πόδια σας, οι χειρολαβές του θα πρέπει να τεντώνονται μέχρι το στέρνο σας», λέει ο Ρουθ Μάρτινταλ, επαγγελματίας γυμναστής, καθώς συμβουλεύει αναφορικά με το σωστό μήκος.

2. Περιορίστε την κίνηση του βραχίονα σας

Όπως και με το τρέξιμο, καλό είναι να ελαχιστοποιείται η οποιαδήποτε περιττή κίνηση. Γι’ αυτό λοιπόν, προσπαθήστε να αφήσετε τους καρπούς σας να κάνουν το μεγαλύτερο μέρος της άσκησης με το σχοινί.

3. Μην πηδάτε πάρα πολύ ψηλά

«Ψάχνετε για γρήγορα αλλά χαμηλά άλματα, όχι για τεράστια άλματα. Να θυμάστε πως το σχοινί δεν είναι καθόλου παχύ, συνεπώς δεν χρειάζεται να πηδάτε πολύ ψηλά για να το περνάτε», λέει ο Μάρτινταλ.

4. Νιώστε το ρυθμό

«Μπορείτε να πηδάτε όσο πιο γρήγορα θέλετε αλλά αν βρείτε έναν καλό ρυθμό στα άλματά σας, η άσκηση μπορεί να είναι τόσο πιο εύκολη όσο και πιο ευχάριστη», συμβουλεύει o Μάρτινταλ.

H καλύτερη μορφή προπόνησης με σχοινί για τους δρομείς:

Κάντε δύο επαναλήψεις αυτού του προγράμματος, με ένα λεπτό ξεκούρασης ανάμεσα στα σετ. Θα σας πάρει συνολικά 10 λεπτά.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι με τα γόνατα να λυγίζουν όσο πιο ψηλά γίνεται.

1 λεπτό σκοινάκι.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο αριστερό πόδι.

1 λεπτό σχοινάκι με μικρό άλμα.

30 δευτερόλεπτα σχοινάκι ενώ στηρίζεστε μόνο στο δεξί πόδι.

Διαβάστε περισσότερα: «Έκαψε» το μισό σωματικό του λίπος με σχοινάκι σε 10 εβδομάδες

Previous ArticleNext Article

Πόσο χρήσιμη είναι η προπόνηση με ελλειπτικό για τους δρομείς;

Να ξεκινήσουμε από μια αλήθεια. Οι περισσότεροι δρομείς, δεν το συμπαθούν ιδιαίτερα. Αν τους ρωτήσεις θα σου πουν απλά και λαϊκά ότι το ελλειπτικό είναι… γιαλαντζί τρέξιμο. Ως ένα βαθμό θα συμφωνήσουμε μαζί τους, ωστόσο, η σωστή χρήση του ελλειπτικού μηχανήματος μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή προπόνησης.

Η συγκεκριμένη προπόνηση συγκεντρώνει καρδιαγγειακά οφέλη παρόμοια με αυτά που απολαμβάνουν όσοι τρέχουν, αλλά αποφεύγει τον αντίκτυπο στους μύες και τους αρθρώσεις.

Για τους δρομείς, η χρήση ενός ελλειπτικού εκπαιδευτή είναι μια επιλογή προπόνησης που στην ουσία συμπληρώνει το τρέξιμο, ενώ παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση ενός τραυματισμού.

Πόνοι και προπόνηση

Το ελλειπτικό κάνει τον αθλούμενο να χρησιμοποιεί πολλούς από τους ίδιους μύες με το τρέξιμο. Για τους έμπειρους δρομείς και ειδικά γι αυτούς των μεγάλων αποστάσεων, η χρήση ελλειπτικού μπορεί να χρησιμεύσει ως ανάπαυλα από τις μεγάλες επιπτώσεις που έχει στο σώμα και τις αρθρώσεις το τρέξιμο. Περιστασιακά η χρήση του ελλειπτικού μπορεί να σε κρατήσει εντός ρυθμού όταν πονάς και δεν μπορείς να τρέξεις πολλά χιλιόμετρα στο δρόμο, εξαιτίας κάποιου πόνου.

Τρέξιμο: Ποιο είναι το καταλληλότερο έδαφος για τις αρθρώσεις

Χαρακτηριστικά

Το ελλειπτικό έχει μεταβαλλόμενα επίπεδα αντίστασης, παρόμοια με τα σταθερά ποδήλατα. Ορισμένες μηχανές έχουν ρυθμιζόμενη ράμπα κλίσης, επιτρέποντας στον χρήστη να αυξήσει την κλίση, κάνοντας την κίνηση της άσκησης παρόμοια με την πεζοπορία ή το τρέξιμο σε ανηφόρα και παρέχοντας διαφορές στις προπονήσεις και τους μυς που χρησιμοποιούνται. Επιπλέον, οι ελλειπτικοί εκπαιδευτές μπορούν να μετακινούνται προς τα πίσω για να δουλεύουν διαφορετικό σύνολο μυών. Πολλές ελλειπτικές μηχανές έχουν επίσης λαβές που μετακινούνται εμπρός και πίσω. με το να πιάσει αυτές τις λαβές, ο χρήστης εμπλέκει τους ανώτερους μυς του σώματος, όπως στο σκι αντοχής. Άρα, όπως και η κολύμβηση, η προπόνηση με ελλειπτικό μπορεί να βοηθήσει έναν δρομέα.

Οφέλη

Χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια για να τρέξει κανείς στο ελλειπτικό σε σχέση με τον τρέξιμο στο δρόμο ή ακόμα και στον διάδρομο, επειδή ο χρήστης δεν κινεί το δικό του σωματικό βάρος προς τα εμπρός στο διάστημα ούτε υπομένει επαναλαμβανόμενη πρόσκρουση στο έδαφος.

Έτσι θα γυμνάσετε (και) τους κοιλιακούς σας πάνω στον διάδρομο

Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί μια ισοδύναμη με τα τρέχοντα χιλιόμετρα, γενικά προσθέστε περισσότερο χρόνο στην ελλειπτική προπόνηση. Για παράδειγμα, εάν ένας δρομέας συνήθως έχει 5 λεπτά ανά χιλιόμετρο έξω, μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο ως “ρυθμό” για το ελλειπτικό και πολλαπλασιάσει με τον αριθμό των χιλιομέτρων που θα ήθελε να “τρέξει”. 6 λεπτά x 5 χιλιόμετρα = 34 λεπτά. Στο δρόμο θα έκανε 25 λεπτά, άρα στο ελλειπτικό θα κάνει 9 λεπτά παραπάνω.

Το ελλειπτικό η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα παρεξηγημένο μηχάνημα ανάμεσα στους δρομείς, ωστόσο, πρέπει να σκεφτόμαστε ότι μπορεί να μας δώσει αφενός ποικιλία στην προπόνηση και αφετέρου τη δυνατότητα να προπόνηθούμε τόσο όταν είμαστε τραυματίες ή όταν πονάμε λόγω της μεγάλης καταπόνησης.

Διαβάστε ακόμα: Circuit Training: Προπόνηση για δρομείς με πολλαπλά οφέλη

Στις 4 Οκτωβρίου ο 21ος Ημιμαραθώνιος Άκτιος Δρόμος

Την Κυριακή 4 Οκτωβρίου ο Δήμος Ακτίου Βόνιτσας θα υποδεχθεί τους αθλητές δρομείς για τον 21ο Άκτιο Ημιμαραθώνιο Δρόμο. Ένα από τους  μακροβιότερου  Ημιμαραθώνιου  Δρόμους της Δυτικής Ελλάδος

Φέτος λόγω των συνθηκών εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού SARS-COVID-19 η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί με τις εκάστοτε ισχύουσες νομοθεσίες της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού κατά τις ημέρες διεξαγωγής του αγώνα.

Ο Άκτιος Ημιμαραθώνιος Δρόμος θα ξεκινήσει στις 09:15 από το ύψος του  αεροδρομίου του Ακτίου Βόνιτσας  με κατεύθυνση  προς τον Άγιο Νικόλαο Βόνιτσας (δρόμος Άκτιο – Λευκάδα με μια παραλιακή παράκαμψη).

Στην συνέχεια θα ακολουθήσει τον δρόμο Λευκάδα – Βόνιτσα και στον συνέχεια σε μια ειδυλλιακή διαδρομή πίσω από το Κάστρο της Βόνιτσας (περιοχή Χώρα) θα  καταλήξει στην παραλία της Βόνιτσας  στο ύψος της πλατείας του Δημαρχείου Ακτίου Βόνιτσας

Μαζί με τον Ημιμαραθώνιο Άκτιο Δρόμο θα πραγματοποιηθεί και ο καθιερωμένος πλέον δρόμος των 5000 μέτρων αλλά και των 1000 μέτρων για μικρά παιδιά (κάτω των 12 ετών).

Η διαδρομή των 10 χιλιομέτρων θα ξεκινήσει τις 09:10 από το 10ο χιλ. Του Ημιμαραθωνίου δρόμου, στο ύψος του Αγίου Νικολάου Βόνιτσας.

Η διαδρομή που έχει επιλεχθεί για τα 5000 μέτρα περιλαμβάνει. Το γύρω του Κάστρου (περιοχή Χώρα) , το άλσος της Σάλτινης και το πανέμορφο νησάκι της Κουκουμίτσας .

Ο αγώνας των 5000 θα ξεκινήσει στις 9:45 από την παραλία της Βόνιτσας στο ύψος της πλατείας Δημαρχείου Ακτίου Βόνιτσας .

Τα 5000 μέτρα είναι μια ευκαιρία μαζική συμμετοχής για τις  οικογένειες της πόλης μας  ( και τον όμορων πόλεων και χωριών )  αλλά και σε μεμονωμένους αθλητές να λάβουν μέρος, στον αγώνα και να γνωρίσουν τις ομορφιές της Βόνιτσας .

Φυσικά για τους πολίτες του Δήμου Ακτίου Βόνιτσας είναι μια ευκαιρία να τρέξουν ή να περπατήσουν  για την πόλη τους ατομικά ή ομαδικά και να δημιουργήσουν γύρω από τον Άκτιο Δρόμο μια γιορτή για την πόλη τους .

Να τονίσουμε οτι για όσους δεν μετακινηθούν με λεωφορεία της διοργάνωσης του αγώνα ή δεν διαμείνουν σε καταλύματα που θα ορίσει η επιτροπή του Ακτίου Δρόμου η συμμετοχή είναι δωρεάν .

Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για την προκήρυξη του αγώνα θα ενημερωθείτε σε σύντομο χρονικό διάστημα με νέο δελτίο τύπου.

Εκ του Προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής Μέριμνας και Ανάπτυξης Δήμου Ακτίου Βόνιτσας

ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ

x
Send this to a friend