ΠΟΥ: Υπερβολική ζάχαρη περιέχουν οι βρεφικές τροφές 735

ΠΟΥ: Υπερβολική ζάχαρη περιέχουν οι βρεφικές τροφές

Οι επεξεργασμένες τροφές για βρέφη συχνά περιλαμβάνουν υπερβολική ζάχαρη και οι ενδείξεις για την σύστασή τους μπορεί να είναι παραπλανητικές, προειδοποιεί ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

Ο ΠΟΥ αφού εξέτασε 8.000 προϊόντα σε περισσότερα από 500 καταστήματα στη Βιέννη, τη Σόφια, τη Χάιφα και τη Βουδαπέστη από το Νοέμβριο του 2017 έως τον Ιανουάριο το 2018 βρήκε πως σχεδόν στα μισά από τα προϊόντα που εξετάστηκαν πάνω από το 30% των θερμίδων προέρχονται από ζάχαρη και περίπου το ένα τρίτο των προϊόντων περιλαμβάνει προσθήκη ζάχαρης και άλλων γλυκαντικών.

Συγκεκριμένα, σε ένα ποσοστό 18-57% των προϊόντων περιλαμβάνουν ζάχαρη και πάνω από το 30% των θερμίδων σε αυτά προέρχονται από τη ζάχαρη. Επιπρόσθετα, σχεδόν το ένα τρίτο των προϊόντων που εξετάστηκαν περιέχουν ζάχαρη, συμπυκνωμένους χυμούς φρούτων ή άλλα γλυκαντικά, συστατικά που δεν πρέπει να περιλαμβάνονται στα προϊόντα που προορίζονται για τα μικρά παιδιά.

Τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης στα προϊόντα εγκυμονούν ποικίλους κινδύνους για τα μικρά παιδιά. Τα βρέφη που καταναλώνουν τέτοια προϊόντα είναι πιο πιθανό να γίνουν υπέρβαρα μεγαλώνοντας ή να εμφανίσουν προβλήματα στα δόντια (τερηδόνα). «Παράλληλα δημιουργείται μια βλαβερή προτίμηση στα προϊόντα με ζάχαρη η οποία μπορεί να διατηρηθεί σε όλη τη ζωή του παιδιού», προειδοποιεί ο ΠΟΥ.

Το 2018, ο ΠΟΥ προειδοποίησε ότι τα αυξανόμενα ποσοστά των ατόμων που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα δύναται να αντιστρέψουν την σύγχρονη τάση αύξησης του προσδόκιμου ζωής.

Η κατανάλωση ποτών με ζάχαρη, συμπεριλαμβανομένου και των χυμών, μπορεί να μειώσει την κατανάλωση τροφών πλούσιων σε θρεπτικά συστατικά.

«Η καλή διατροφή κατά τη νεογνική και την προσχολική περίοδο είναι ουσιώδης για να διασφαλίσει η βέλτιστη ανάπτυξη και εξέλιξη του παιδιού και καλύτερη υγεία μακροπρόθεσμα στη ζωή του», τονίζει η τοπική διευθύντρια του ΠΟΥ της Ευρώπης, Zsuzsanna Jakab.

Έως και το 60% των ετικετών είναι παραπλανητικές

Η έρευνα έδειξε επιπλέον ότι προϊόντα που θεωρούνται ακατάλληλα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ, προωθούνται και γίνονται αντικείμενο εμπορευματοποίησης για τα μικρά παιδιά.

Το 28-60% των προϊόντων  δεν είναι κατάλληλα για βρέφη κάτω των έξι μηνών, καθώς σύμφωνα με κατευθυντήρια οδηγία του ΠΟΥ τα βρέφη κάτω των έξι μηνών πρέπει να τρέφονται αποκλειστικά με μητρικό γάλα και επομένως κανένα προϊόν δεν θα πρέπει να διαφημίζεται ως κατάλληλη εναλλακτική.

Ο ΠΟΥ, προκειμένου να ενθαρρύνει τα μέλη του να υιοθετήσουν τις οδηγίες του, επικαιροποίησε τις προτάσεις του. Στόχος είναι να τερματίσει την προώθηση των υποκατάστατων του μητρικού γάλατος και αντιπρότεινε η διατροφή των παιδιών μεταξύ έξι μηνών και δύο ετών να βασίζεται σε προϊόντα που παρασκευάζονται στο σπίτι και είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά.

Η προσθήκη ζάχαρης και τα γλυκαντικά πρέπει να εκτοπιστούν από τη διατροφή των βρεφών.

Οι επισημάνσεις στα αναψυκτικά με ζάχαρη, κυρίως στο συμπυκνωμένο χυμό και στο συμπυκνωμένο γάλα και τα προϊόντα ζαχαροπλαστικής, πρέπει να αναγράφουν ότι δεν είναι κατάλληλα για παιδιά κάτω των τριών ετών.

Previous ArticleNext Article

Τσιόδρας: Μένω σπίτι, αλλά δεν μένω… ξάπλα 8

Για το θέμα της σωματικής άσκησης, κυρίως των ηλικιωμένων ανθρώπων που παραμένουν στα σπίτια τους λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό, ρωτήθηκε ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν προκαλέσει πτώση των δεικτών υγείας το γεγονός ότι δεν βγαίνουν πλέον οι ευπαθείς ομάδες, ούτε για ένα μισάωρο περπατήματος, ο κ. Τσιόδρας απάντησε, πως μπορούν να γυμνάζονται και εντός του σπιτιού, αλλά σε καμία περίπτωση δεν απαγορεύεται η σωματική άσκηση εκτός της οικείας.

«Φυσικά και με κανέναν τρόπο δεν πρέπει να περάσει το μήνυμα ότι μένω στο σπίτι μου ξάπλα και δεν κάνω κάποια σωματική άσκηση, η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 λεπτά της ώρας. Υπάρχουν ένα σωρό προγράμματα τα οποία μπορεί να κάνει κανείς σπίτι. Φυσικά και από όσο γνωρίζω δεν απαγορεύεται και η άσκηση έξω, με τρόπο που να εξασφαλίζεται η κοινωνική απομάκρυνση με μια απόσταση ασφαλείας, όπως την ονομάζουμε», είπε αρχικά.

Τσιόδρας: Το πρόβλημα είναι ο συνωστισμός

Ο λοιμωξιολόγος στην διάρκεια της ενημέρωσης προς τον Τύπο, τόνισε πως το βασικό θέμα δεν είναι να μείνουν κλειδωμένοι στο σπίτι τους, αλλά να αποφεύγουν τον συνωστισμό που είναι και το βασικό ζητούμενο.

«Φυσικά και έξω ο κίνδυνος είναι και παραμένει μικρότερος. Το συνωστισμό προσπαθούμε να αποφύγουμε, όχι το να μην κάνουν οι άνθρωποι άσκηση. Φυσικά και θέλουμε να διατηρηθεί το επίπεδο υγείας του πληθυσμού σε ένα καλό επίπεδο και φυσικά και αυτό σταδιακά, όταν τα μέτρα σιγά-σιγά θα αίρονται, θα γίνεται και πράξη στην πραγματικότητα σε εξωτερικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή, αυτό που μας απασχολεί και στους εξωτερικούς χώρους είναι ο συνωστισμός. Οχι το ότι θα περπατήσει μισή ώρα», ξεκαθάρισε και συμπλήρωσε: «Η μισή ώρα περπάτημα έξω, είναι μια τέλεια αεροβική δραστηριότητα η οποία προστατεύει την υγεία του ανθρώπου, βοηθάει την ευεξία του και φυσικά βοηθάει και ένα σωρό άλλα πράγματα. Την καρδιά του, το μεταβολισμό του, τη ρύθμιση του σακχάρου. Όλο το σύστημα του οργανισμού ενισχύεται με μια τέτοια δραστηριότητα, σαν αυτή που αναφέρετε. Φυσικά μπορεί κανείς να κάνει και ασκήσεις μέσα στο σπίτι με πάρα πολλούς τρόπους».

Χαρδαλιάς: Παράκληση να βγαίνουν έξω, αν γίνεται, μία φορά

Κάπου εκεί παρενέβη και ο Νίκος Χαρδαλιάς. Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, τόνισε πως σέβεται απόλυτα το δικαίωμα των ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας να βγουν έξω και να περπατήσουν ή να κάνουν τα ψώνια τους, αλλά είναι ζωτικής σημασίας να τα κάνουν όλα μαζί μία φορά και όχι να βγαίνουν συνεχώς και να είναι εκτεθειμένοι.

«Με απέραντο σεβασμό και στους συμπολίτες μας, οι οποίοι βρίσκονται σε αυτή τη δύσκολη – και ηλικιακά, αλλά και από πλευράς υποκείμενων νοσημάτων – κατάσταση ξέρουμε ότι έχουν την δυνατότητα και παραμένει η δυνατότητά τους και στο σούπερ μάρκετ να πάνε και στο φαρμακείο να πάνε και να περπατήσουν και να έχουν τη σχετική σωματική άσκηση. Η παράκληση, η σύσταση η δική μας είναι να εξετάσουν την περίπτωση να τα κάνουν όλα αυτά μαζί και μία φορά. Και αυτό δε γίνεται για κάποιον άλλο λόγο, αλλά έτσι νομίζω ότι προφυλάσσουμε και τους ίδιους και προφυλάσσουν και εκείνοι τους εαυτούς τους, από τις πιθανότητες μίας μεγαλύτερης έκθεσης στον κίνδυνο της νόσου», σημείωσε.

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς σωστά! 4329

Κακές… συνήθειες που δεν σε αφήνουν να κοιμηθείς!

Όλοι τον χρειαζόμαστε, αλλά δεν λαμβάνουμε αρκετό. Κοιμόμαστε τουλάχιστον μία ώρα λιγότερη από εκείνη που κοιμόμασταν πριν από 100 χρόνια και όσο το στρες αυξάνεται, διώχνει τον ύπνο μακριά.

Η έλλειψη καλού και ποιοτικού ύπνου μπορεί να μας προκαλέσει πλειάδα προβλημάτων, από αύξηση του σωματικού μας βάρους έως καρκίνο.Παράλληλα όταν δεν κοιμόμαστε σωστά, δεν έχουμε όρεξη για τίποτα και δεν μπορούμε να καθορίσουμε σωστά το πρόγραμμα της ημέρας.

Ωστόσο, υπάρχουν και συγκεκριμένες συνήθειες που μπορούν να… εμποδίσουν την έλευση του Μορφέα. Ποιες είναι αυτές και πώς θα τις αποφύγετε;

Να έχετε όλα τα φώτα αναμμένα

Τoυλάχιστον για μισή ώρα πριν από τον ύπνο αποφύγετε τα έντονα φώτα. Αποφύγετε, αν είναι δυνατόν, και τις συσκευές που εκπέμπουν φως, τα λάπτοπ, τα κινητά και τα τάμπλετ. Και κλείστε την τηλεόραση. Ακόμη και 5 λεπτά έκθεση στο λευκό φως μιας οθόνης μειώνουν τα επίπεδα της μελατονίνης κατά 50%, της λεγόμενης ορμόνης του ύπνου.

Να βλέπετε θρίλερ ή κάτι βίαιο στην τηλεόραση

Θα σας εμποδίσει να νυστάξετε αλλά και να κοιμηθείτε.

Άσκηση

Μην ασκείστε τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την κατάκλιση, εκτός αν κάνετε γιόγκα. Ωστόσο, γενικά ο ύπνος ωφελεί τον ύπνο. Μελέτη του 2013 έδειξε πως οι άνθρωποι που γυμνάζονται κοιμούνται καλύτερα και αισθάνονται πιο ξεκούραστοι από εκείνους που δεν ασκούνται.

Kαφεΐνη

Μην πίνετε καφέ μετά τις 2 το μεσημέρι ή 8 ώρες πριν από τον ύπνο. Ερευνητές από το Νοσοκομείο Χένρι Φορντ του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν βρήκαν ότι η κατανάλωση καφέ έξι ώρες πριν από την κατάκλιση επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα και την ποσότητα του ύπνου.

Μην ξαγρυπνάτε

Υπάρχει ένα χρονικό σημείο -διαφορετικό για κάθε άνθρωπο- κατά το οποίο ο άνθρωπος αισθάνεται κουρασμένος και πρέπει να κοιμηθεί. Αν αυτό το χρονικό όριο ξεπεραστεί, ο οργανισμός εκκρίνει κορτιζόλη και ο οργανισμός προγραμματίζεται να μείνει ενεργός για τουλάχιστον ένα τρίωρο ακόμη. Αυτό για κάποιους ανθρώπους μπορεί να αποβεί καταστροφικό για την αποδοτικότητα και τη λειτουργικότητά τους. Πόσο πρέπει να κοιμάται κάποιος; Πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι το να κοιμάται κάποιος εννέα ώρες την ημέρα είναι εξίσου κακό με το να κοιμάται πέντε ή λιγότερες.

Από τι κινδυνεύουμε αν δεν κοιμόμαστε τουλάχιστον 7 ώρες τη μέρα;

Στρες

Ο πιο κοινός λόγος για τον οποίο κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να κοιμηθούν είναι επειδή δεν μπορούν να καθαρίσουν το μυαλό τους από όσα τους απασχολούν. Κάντε ασκήσεις αναπνοής, γιόγκα ή διαλογισμό. Θα κάνει θαύματα και θα βοηθήσει το μυαλό σας «να κατεβάσει ρολά», να ανασυνταχθεί και να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει την επόμενη ημέρα.

Το κινητό…

Αφήστε το κινητό στο σαλόνι. Πολλές φορές σας αποσπά την προσοχή ενώ θα μπείτε στον πειρασμό να κάνετε ένα τελευταίο σερφάρισμα στο facebook.

Διαβάστε ακόμα: Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

x
Send this to a friend