Ποιος είναι ο λόγος που παχαίνουμε το χειμώνα; 1176

Η επιστήμη δεν έχει ακόμα αποφανθεί εάν η τάση των περισσότερων ανθρώπων να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες λιπαρών τροφών το χειμώνα έχει να κάνει με κάποιο αρχέγονο ένστικτο που μας ωθεί να αποθηκεύσουμε ενέργεια προκειμένου να επιβιώσουμε στο κρύο ή απλά στο γεγονός ότι τέτοιους είδους τροφές είναι πιο συχνά μπροστά στα μάτια μας αυτούς τους μήνες.

Από το φθινόπωρο ξεκινάμε να τρώμε περισσότερο, ακόμα και αν το κρύο δεν είναι ακόμα αισθητικό, ενώ το χειμώνα με τα Χριστούγεννα να κυριαρχούν, για τουλάχιστον 15 ημέρες τρώμε συνέχεια, ενώ αργότερα έρχονται οι Απόκριες που επίσης περιλαμβάνουν κραιπάλη.

Δεδομένα καταλλώνουμε περισσότερο αλκοόλ που μας κάνει να νιώθουμε ότι ζεσταινόμαστε, έστω και αν η πραγματικότητα δεν είναι πάντα έτσι.

Μερικές πάντως από τις θεωρίες που επιχειρούν να εξηγήσουν το εν λόγω φαινόμενο είναι οι ακόλουθες.

Οι υδατάνθρακες ανεβάζουν τη διάθεση

Είναι γνωστό ότι το κρύο, η βροχή και το γεγονός ότι η νύχτα έχει μεγαλύτερη διάρκεια από τη μέρα είναι αρκετά για να κάνουν τον περισσότερο κόσμο να μην είναι φαν του χειμώνα.  Υπάρχει μάλιστα μια γνωστή διαταραχή που ονομάζεται SAD (Seasonal Affective Disorder) και αναφέρεται σε μια εποχιακή μορφή κατάθλιψης που πολλοί βιώνουν κατά τους χειμερινούς μήνες.

Η κατανάλωση υδατανθράκων έχει σχετιστεί από πολλές έρευνες με την αύξηση της σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που έχει μεγάλη σημασία για την καλή ψυχολογία μας. Κατά συνέπεια, το χειμώνα παχαίνουμε επειδή έχουμε την ανάγκη να νιώσουμε καλύτερα με αποτέλεσμα να τρώμε αρκετά αναζητώντας την… μαγική σεροτονίνη για να νιώσουμε ψυχολογικά καλύτερα.

Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να νιώθεις καλά χωρίς να παχύνεις. Την ίδια επίδραση στον εγκέφαλο με τους υδατάνθρακες έχουν τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Έτσι, μπορείς να ανεβάσεις τη διάθεσή σου χωρίς τις περιττές θερμίδες τρώγοντας σολομό και ξηρούς καρπούς.

Επιπλέον, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Yale διαπίστωσαν ότι την ίδια περίπου επίδραση έχει στη διάθεσή μας ό,τι ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος, όπως για παράδειγμα ένα ζεστό αφρόλουτρο.

Αδράνεια και αλλαγή ώρας

Επίσης όταν κάνει πολύ κρύο έξω, προτιμάς να καθίσεις στο σπίτι και να μην κάνεις τίποτα. Όταν η σωματική σου δραστηριότητα περιορίζεται, καις λιγότερες θερμίδες από όσες έκαιγες το καλοκαίρι. Όταν μένουμε μέσα στο σπίτι για αρκετές ώρες, βαριόμαστε. Όταν βαριόμαστε, τρώμε (περισσότερο) και μάλιστα πρόχειρο φαγητό και σνακς.

Τέλος η αλλαγή της ώρας αλλάζει τις συνήθειές μας στον ύπνο και τις διατροφικές μας συνήθειες»: Όταν νυχτώνει νωρίς, έχεις την διάθεση να κοιμάσαι περισσότερο. Έτσι αυξάνεται και η όρεξή σου για φαγητό ή πέφτεις για ύπνο αμέσως μόλις φας χωρίς να έχεις προλάβει να κάψεις θερμίδες.

Previous ArticleNext Article

Πρωί ή απόγευμα; Ποια είναι τελικά η καλύτερη στιγμή για προπόνηση; 2948

Του Πασχάλη Κεχλιμπάρη*

Ένα από τα πιο συχνά ερωτήματα που απασχολεί πολύ κόσμο στον μαζικό αθλητισμό είναι αν τελικά η καλύτερη ώρα για να γυμναστεί κανείς, είναι το πρωί ή το απόγευμα.

Έρευνες που έχουν γίνει σχετικά με αυτό το θέμα υποστηρίζουν και τις δύο απόψεις, αφού η κάθε ώρα της ημέρας έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της.

Η πρωινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Το σώμα μας το πρωί είναι πιο ξεκούραστο.
  • Αυξάνεται ο μεταβολισμός με αποτέλεσμα να κάψουμε περισσότερες θερμίδες για το υπόλοιπο της μέρας.
  • Βελτιώνεται η διάθεση και η πνευματική οξύτητα κατά την διάρκεια της μέρας.
  • Έχουμε όλη την ημέρα μπροστά μας για τις υπόλοιπες δραστηριότητες.
  • Η πρωινή γυμναστική γίνεται πιο εύκολα ρουτίνα καθώς μειώνονται πολύ οι πιθανότητες να τύχει κάτι το οποίο να μας αλλάξει το πρόγραμμα και να μας αποτρέψει την προπόνηση.
  • Η συστηματική άσκηση το πρωί μας βοηθάει να κοιμηθούμε καλύτερα το βράδυ.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η καύση λίπους, τότε το πρωί χωρίς να φάτε πρωινό είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική καθώς οι αποθήκες γλυκογόνου στους μυς είναι κατά 50% άδειες με αποτέλεσμα το σώμα να καταφύγει πιο γρήγορα στο λίπος ως πηγή ενέργειας.
  • Το πρωί γυμνάζεται λιγότερος κόσμος σε σχέση με το απόγευμα.
  • Αν σας αρέσει η προπόνηση έξω, τότε το πρωί τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής πίεσης είναι χαμηλότερα, ενώ το καλοκαίρι έχει περισσότερη δροσιά.

Προπόνηση στο σπίτι: Συνδυαστικές και εύκολες ασκήσεις για όλους

Μειονεκτήματα 

  • Η θερμοκρασία του σώματος μας είναι χαμηλότερη το πρωί με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος τραυματισμού.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η μυϊκή ενδυνάμωση τότε σίγουρα θα πρέπει να σηκωθούμε αρκετά πιο νωρίς και να φάμε καλό πρωινό, ώστε να προλάβουμε να χωνέψουμε.
  • Αν έχουμε ξενυχτήσει την προηγούμενη μέρα, τότε είναι πολύ πιθανό να ακυρώσουμε την πρωινή μας προπόνηση.
  • Αν δεν είμαστε πρωινοί τύποι, τότε πολύ δύσκολα να κάνουμε την πρωινή προπόνηση συνήθεια.

Η απογευματινή προπόνηση

Πλεονεκτήματα

  • Μπορούμε να κοιμηθούμε λίγο παραπάνω το πρωί.
  • Αφού έχουμε τελειώσει από όλες τις υποχρεώσεις της ημέρας, η απογευματινή προπόνηση είναι ο καλύτερος τρόπος να καταπολεμήσουμε το άγχος και το στρες και να καθαρίσει το μυαλό.
  • Το σώμα μας είναι περισσότερο έτοιμο το απόγευμα και έτσι μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμού.
  • Είμαστε πιο άνετοι κατά την διάρκεια της προπόνησης και μπορούμε να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο.
  • Το απόγευμα μεταξύ 3-7 μμ είναι οι πλέον αποδοτικές ώρες αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η αύξηση μυϊκής μάζας.
  • Οι καρδιακοί μας ρυθμοί είναι σε ιδανικό επίπεδο με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η απόδοση μας.

Κατάθλιψη: Η ύπουλη επίπτωση για όσους “κόβουν” την προπόνηση

Μειονεκτήματα 

  • Η αναπνευστική ικανότητα των πνευμόνων μας, μετά το μεσημέρι αρχίζει να μειώνεται, κάτι που επηρεάζει την αερόβια απόδοση μας.
  • Υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να προκύψει κάτι απρόοπτο κατά τη διάρκεια της ημέρας (είτε στη δουλειά, είτε στο σπίτι) που να μας αναγκάσει να ακυρώσουμε την προπόνηση μας.
  • Αν ο στόχος της προπόνησης είναι η δύναμη και η προπόνηση μας είναι το βράδυ, τότε το νευρικό σύστημα θα ενεργοποιηθεί τόσο έντονα που είναι πολύ πιθανό να μας δημιουργήσει πρόβλημα στον ύπνο.

Συμπερασματικά..

Είτε γυμναστούμε το πρωί, είτε το απόγευμα τα οφέλη της άσκησης είναι απεριόριστα και μπορούν να αλλάξουν τη ζωή μας μόνο προς το καλύτερο.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί πρέπει απαραίτητα να τρως αμέσως μετά την προπόνηση


*Ο Πασχάλης Κεχλιμπάρης είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο personal training,στα ομαδικά προγράμματα, στην αποκατάσταση τραυματισμών και το pilates. Εργάζεται ως personal trainer κατ’οίκων αλλά και σε γυμναστήρια. To άρθρο του δημοσιεύεται στο www.mednutrition.gr

Επικά νεα, μια νεα ιστοσελίδα ξεκίνησε! 22

Μια ολοκαίνουρια πλατφόρμα με εξαιρετικό περιβάλλον και νέα ηλεκτρονική διεύθυνση ξεκίνησε στις 7 Απριλίου.

Καθώς η πλατφόρμα απευθύνεται στους ντόπιους, αλλά και τους τουρίστες, ηταν σημαντικό για την εταιρεία να επιλέξει μια πιο διεθνή διεύθυνση, προσβάσιμη απο όλο τον κόσμο.

Η ιστοσελίδα πλέον συγκεντρώνει πολλές νέες και βελτιωμένες παροχές. Οι επισκέπτες θα μπορούν πλέον να:

  • Βλέπουν την διαθεσιμότητα κάθε δραστηριότητας και να επιλέγουν μια ημερομηνία που τους βολεύει
  • Κλείνουν εισητήρια για τις πιο επικές δραστηριότητες σε ολόκληρη την Ελλάδα με ελάχιστα κλίκ
  • Επιλέγουν ή δημιουργούν προσοποποιημένα Ταξιδιωτικά Πακέτα
  • Παρακολουθούν τις τάσεις της αγοράς για προορισμούς και δημοφιλείς δραστηριότητες
  • Φιλτράρουν τις αναζητήσεις τους ανα τοποθεσία, ημέρα και τιμή
  • Γραφουν κριτικές για τις δραστηριότητες και τα ταξιδιωτικά πακέτα που απήλαυσαν

«Οι νέες παροχές θα δώσουν ευεληξία στο κοινό μας. Ο στόχος μας είναι να καλύψουμε περισσότερες αγορές στο σύντομο μέλλον και πιστεύω πως βρισκόμαστε στην σωστή κατεύθυνση» CEO, Άλκης Φακίρης.

Η στόχος της εταιρείας είναι να προσφέρει τις καλύτερες τουριστικές αθλητικές δραστηριότητες μέσω απλών και αποτελεσματικών εργαλείων. Η ομάδα έχει ως αποστολή να βοηθήσει όσους αναζητούν την περιπέτεια να απολαύσουν τον ελεύθερο χρόνο τους ανακαλύπτοντας νέους προορισμούς και γεμίζοντας αξέχαστες εμπειρίες. Το μότο τους είναι «Η περιπέτεια καλεί», και εξηγεί γιατί δεν αναβάλαν την έναρξη της ιστοσελίδας ως το τέλος της καραντίνας.

«Γνωρίζαμε οτι ο κόσμος αναζητά δραστηριότητες υπαίθρου και θελήσαμε να τους προσφέρουμε την δυνατότητα να επιλέξουν όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Ο κορονοϊός δεν επιρρεάζει τα πλάνα μας. Είμαστε εδω για να προσφέρουμε στους ανθρώπους την γλυκιά προσμονή μιας επικής δραστηριότητας όταν η κατάσταση επανέλθει στην κανονικότητα» ανέφερε ο CEO της εταιρείας.

Ιστοσελίδα: https://epic-activities.com/
Email: [email protected]
Τηλ: +30 2114179919

x
Send this to a friend