Πέντε χρήσιμα πράγματα που πρέπει να ξέρει όποιος ξεκινά το τρέξιμο

Μια από τις συνήθειες που έχουν… ανθίσει τις ημέρες του Covid-19 είναι το τρέξιμο, που έχει γίνει η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων για δύο βασικούς λόγους.

Ο πρώτος και βασικότερος έχει να κάνει με τη δυνατότητα που τους δίνει να βγουν εκτός καραντίνας και να κάνουν μια μεγάλη διαδρομή και ο δεύτερος ότι υ ευεξία που προσφέρει ανεβάζει την ψυχολογία.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, θα πρέπει όσοι επιλέγουν το τρέξιμο για να αντιμετωπίσουν την κλεισούρα, να είναι προσεκτικοί.

Επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, ένας αρχάριος δρομέας πρέπει να γνωρίζει κάποιους βασικούς κανόνες που αφορούν το τρέξιμο για να αποφύγει λάθη που ενδέχεται να τον απογοητεύσουν ή να του κάνουν τη ζωή του δύσκολη.

Μην ξεχνάτε το ζέσταμα

Το ζέσταμα είναι σημαντικό για όλους όσους αθλούνται, αλλά για έναν αρχάριο είναι ένα ακόμα πιο σπουδαίο βήμα, καθώς προετοιμάζει τον οργανισμό του (ανεβάζει τη θερμοκρασία του σώματος και τους καρδιακούς παλμούς) και κάνει τη μετάβασή του στην άσκηση πιο άνετη και ασφαλέστερη.

H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

Δεν χρειάζεται πίεση

Παντού στη ζωή χρειάζεται το… φρένο, κάτι που ισχύει και για το τρέξιμο. Ενας αρχάριος δρομέας πρέπει να ξέρει που να σταματάει προκειμένου να μην επιβαρύνει τον οργανισμό του. Ενας καλό μέτρο είναι τα μικρά διαλείμματα μετά από ασκήσεις.

Ανετο ντύσιμο

Με εξαίρεση ένα καλό ζευγάρι παπούτσια που πρέπει να έχει ένα δρομέας, στα υπόλοιπα αξεσουάρ δεν χρειάζονται υπερβολές. Ενας δρομέας πρέπει να είναι άνετος και να μην έχει περιττά αξεσουάρ.

Σε όλα πρέπει να υπάρχει πρόγραμμα

Οταν το τρέξιμο είναι προγραμματισμένο (π.χ. δύο με τρεις φορές την εβδομάδα), ο οργανισμός ενός ατόμου μπορεί πιο εύκολα να βρει ρυθμό και οι επιδόσεις να είναι ανεβασμένες.

Θα γίνουν αγώνες δρόμου μέσα στο 2020; Όλα τα δεδομένα

Να υπάρχει ρεαλισμός και υπομονή

Ενας αρχάριος πρέπει να θέτει ρεαλιστικούς στόχους. Δεν χρειάζονται βιασύνη, καθώς όπως αναφέρθηκε και παραπάνω η πίεση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Οι προσδοκίες πρέπει να ανεβαίνουν σταδιακά, όταν και θα είναι εμφανής η βελτίωση.

Διαβάστε ακόμα: Απαντήσεις σε 8 παράξενες ερωτήσεις αρχάριων δρομέων (vid)

Previous ArticleNext Article

Αν μπορείς να τρέξεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο!

Μπορεί να… δείτε τον εαυτό σας στο ξεκίνημά του σε αυτήν την περιπέτεια που λέγεται τρέξιμο μέσα σε αυτό το κείμενο. Όλοι έχουμε να θυμόμαστε πολλά.

Οι περισσότεροι, ωστόσο, γνωρίζουμε ότι μετά από μερικούς μήνες όταν κοιτάμε πίσω, όλα όσα έχουμε πει τα θυμόμαστε και γελάμε.

«Είμαι εκτός φόρμας, με παραπανίσια κιλά και δεν έχω τρέξει τελευταία»

Τα ίδια ακριβώς έλεγαν πριν από εσάς όλοι όσοι κάθονταν όλη μέρα στον καναπέ τους πριν αποφασίσουν να ασχοληθούν με το τρέξιμο.  «Οι αρχάριοι συνηθίζουν να λένε: Αυτό δείχνει τρελό, μπορώ εγώ να τα καταφέρω;», υπογραμμίζει ο Bob Glove, ένας από τους συγγραφείς του Εγχειρίδιου για τον Δρομέα.

«Η απάντησή μου είναι καταφατική, ο οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει. Οι δρομείς προέρχονται από διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ και διαφέρουν στα κιλά. Απλά πρέπει να αφιερώσει κανείς χρόνο και να ακολουθήσει πιστά ένα πρόγραμμα», συμπληρώνει ο Glove.

Μια ώρα τρέξιμο μπορεί να σας προσθέσει επτά ώρες ζωής!

«Απαιτεί πολύ χρόνο και εγώ δεν έχω…»

Με μόλις 30 λεπτά τρεξίματος την εβδομάδα, θα είστε θέση να μειώσετε τον κίνδυνο για αρκετές χρόνιες ασθένειες, όπως τα θέματα με την καρδιά, τα εγκεφαλικό επεισόδιο, η υψηλή αρτηριακή πίεση, ο διαβήτης, ο οστεοπόρωση, η παχυσαρκία, τα άγχος και η κατάθλιψη.

«Το ξεκίνησα στο παρελθόν αλλά δεν κατάφερα να… κολλήσω»

Ο αθλητικός ψυχολόγος, Ethan Gologor, τονίζει πως είμαστε όλοι «λιποτάκτες» με την έννοια ότι κάποια στιγμή ξεκινήσαμε μια δραστηριότητα στην ζωή μας και τα παρατήσαμε στη μέση. Αυτό δεν σας εμποδίζει σε τίποτε να ξεκινήσετε από την αρχή. Ακόμη και αν χάσετε μια με δυο προπονήσεις δεν ήρθε και το τέλος του κόσμου. Οι δρομείς δεν είναι σκόπιμο να φορτώνονται με πολλά «πρέπει» και να θεωρούν πως είναι υποχρεωτικό να τρέχουν σε καθημερινή βάση επειδή το λέει το πρόγραμμα.

«Θα τραυματιστώ και θα τα παρατήσω. Το ξέρω…»

Οι δρομείς που ασχολούνται σοβαρά με το αντικείμενο, υποφέρουν συχνά από ενοχλήσεις στους μύες και τις αρθρώσεις, ωστόσο τις ξεπερνούν σχετικά σύντομα. «Οι τραυματισμοί είναι πιο εύκολο να αποφευχθούν όταν δεν τρέχετε σε πολύ έντονους και κουραστικούς ρυθμούς που δεν σας αφήνουν να πάρετε ανάσα», αναφέρει ο Jeff Galloway που ασχολείται με την εκγύμναση αρχάριων δρομέων από το 1974.

Τέσσερεις τομείς της ζωής σας που βελτιώνονται με το τρέξιμο

«Δεν μπορώ να αγοράσω νέα παπούτσια για τρέξιμο»

Ένα απλό ζευγάρι παπουτσιών που επιτρέπουν άνετο περπάτημα, μπορούν να κάνουν την δουλειά χωρίς πρόβλημα. «Δεν είναι αναγκαίο να φοράτε τα παλιά παπούτσια που είχατε για το τρέξιμο ενώ πλέον σας στενεύουν ή έχουν φθαρεί σημαντικά», τονίζει ο Budd Coates που εκπαιδεύει δρομείς εδώ και 20 χρόνια.

Σε κάθε περίπτωση, μπορείς πάντα να βρεις μια δικαιολογία να για μην βγεις για τρέξιμο σήμερα. Αλλά ότι μπορείς να κάνεις σήμερα, μην το αφήνεις ποτέ για αύριο…

Διαβάστε επίσης: H πανδημία με έκανε να αγαπήσω κάτι που πάντα μισούσα: Το τρέξιμο

ΠΗΓΗ: RunnersWorld.co.uk

Ακυρώθηκε οριστικά ο Μαραθώνιος της Βοστόνης

Ο Μαραθώνιος της Βοστόνης, αρχικά προγραμματισμένος για να διεξαγόταν τον περασμένο Απρίλιο και στη συνέχεια αναβλήθηκε μέχρι τον Σεπτέμβριο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ακυρώθηκε οριστικά, όπως ανακοίνωσαν την Πέμπτη (28/05) οι διοργανωτές του αγώνα.

Σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ο πιο διάσημος Μαραθώνιος του κόσμου, ο οποίος γενικά συγκεντρώνει πάνω από 30.000 δρομείς από ολόκληρο τον πλανήτη, αναβάλλεται οριστικά στα 124 χρόνια ιστορίας του.

Ο Μαραθώνιος της Βοστώνης δεν είχε γίνει κανονικά το 1918, όταν και στη θέση του έγινε όπως αποφάσισε η αθλητική ομοσπονδία της Βοστώνης, μια σκυταλοδρομία με την συμμετοχή Αμερικανών στρατιωτικών. Θυμίζουμε ότι εκείνη την περίοδο ήταν η κορύφωση του πρώτου παγκοσμίου πολέμου.

«Η πρώτη μας προτεραιότητα εξακολουθεί να είναι η ασφάλεια και η υγεία της κοινωνίας, όπως και του προσωπικού μας, των συμμετεχόντων, εθελοντών, θεατών και υποστηρικτών», είπε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος της Ένωσης Αθλητών Βοστόνης, Τομ Γκρίλκ, ο οποίος παράλληλα είναι ο «ισχυρός άνδρας» του Μαραθωνίου της Βοστόνης.

Ο αγώνας του 2021 είναι προγραμματισμένος για τις 19 Απριλίου.

x
Send this to a friend