Ήρθε στην Ελλάδα από τη Σκωτία με ποδήλατο!

Σαράντα οχτώ ημέρες, περίπου 3.500 χιλιόμετρα πάνω στις δυο ρόδες ενός ποδηλάτου, με φορτίο που έφτανε έως και τα 30 κιλά, και υπό συνθήκες που εναλλάσσονταν ανάλογα με τις «διαθέσεις» του καιρού – από …χιόνι και χαλάζι στην εκκίνηση ως καυτό ήλιο στον τελικό προορισμό. Όλα τα παραπάνω δεν αποτελούν στοιχεία «ταυτότητας» κάποιου ποδηλατικού αγώνα, αλλά ενός ξεχωριστού εγχειρήματος του 20χρονου Κλέωνα Παπαδημητρίου, ο οποίος ταξίδεψε από τη Σκωτία στην Ελλάδα με ποδήλατο!

Η πανδημία τον βρήκε φοιτητή στο Aberdeen (Αμπερντίν) της Σκωτίας, όπου και παρέμεινε όλη την περίοδο των αυστηρών περιοριστικών μέτρων, ενώ όταν τελείωσε πια τα μαθήματά του, τα κλειστά αεροδρόμια και οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί αλλά κυρίως ο …νεανικός ενθουσιασμός και η τόλμη του, τον έκαναν να σκαρφιστεί έναν διαφορετικό τρόπο για να φτάσει στην Ελλάδα και την οικογένειά του.

«Ξεκίνησε σαν πλάκα αλλά επειδή εμένα μ’ αρέσουν οι «περιπέτειες» αυτού του είδους, ξεκίνησα να μελετώ αν κάτι τέτοιο ήταν εφικτό», εξηγεί ο 20χρονος στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού/Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM».

Συμπαραστάτη στην απόφασή του να επιστρέψει από το Αμπερντίν στην Αθήνα με ποδήλατο βρήκε τον πατέρα του, ο οποίος παρακολουθούσε το «στίγμα» του γιου του καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Αυτή ήταν, άλλωστε, και η βασική προϋπόθεση που τού έβαλε προκειμένου να ανάψει το πατρικό «πράσινο φως» και να μπει ο Κλέων με τον ποδήλατό του στη γραμμή εκκίνησης. «Θα το κάνεις υπό την προϋπόθεση ότι θα ξέρω κάθε στιγμή πού είσαι», τού είπε ο πατέρας του, ο Κλέων βρήκε την κατάλληλη εφαρμογή για να καταστεί αυτό εφικτό κι έτσι αποδύθηκε τον δικό του διαφορετικό …αγώνα «Kleon vs Lockdown»

Το ταξίδι του νεαρού σπουδαστή ξεκίνησε τελικά στις 10 Μαΐου 2020 και διασχίζοντας το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία, τη Γερμανία και την Αυστρία έφτασε στην Ιταλία, όπου από το λιμάνι της Αγκόνας πέρασε με πλοίο στην Πάτρα και από εκεί συνέχισε ώς την Αθήνα όπου η οικογένεια και φίλοι του τον υποδέχθηκαν στη γειτονιά του, τα Μελίσσια, με ένα μεγάλο πανό «Welcome Home Kleon- One more challenge accomplished»!

Είχαν προηγηθεί 48 συναρπαστικές ημέρες, με ευχάριστες στιγμές, απρόοπτα αλλά κυρίως με πολλή δύναμη ψυχής από την πλευρά του 20χρονου. «Την πρώτη μέρα που έφυγα είχε χαλάζι και χιόνι», θυμάται, ενώ από τις πρώτες κιόλας ημέρες του ταξιδιού στράβωσε ο πίσω τροχός του ποδηλάτου του -ένα μεταχειρισμένο αγωνιστικό που αγόρασε αντί 300 λιρών- με αποτέλεσμα να παθαίνει πολλές φορές λάστιχο στη διαδρομή…

«Έφυγε μια ακτίνα και μερικές φορές έσκαγε δυο-τρεις φορές τη μέρα το λάστιχο και αυτό όχι μόνο μου έτρωγε πολύ χρόνο αλλά δεν ήταν καλό και για το ηθικό μου. Ήταν, όμως, ένα μάθημα που έπρεπε να μάθω να διαχειρίζομαι», λέει ο Κλέων, ο οποίος περνούσε τα βράδια του είτε κάνοντας κάμπινγκ ή -προς το τέλος του ταξιδιού- «σε σπίτια ή κήπους γνωστών» και είχε πάντα στο σακίδιό του άσπρο ψωμί, φυστικοβούτυρο και σαρδέλες σε κονσέρβα προκειμένου να του εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ενέργεια για να μπορεί να ποδηλατεί απερίσπαστος από οποιοδήποτε αίσθημα …πείνας.

Και μπορεί τα 3.500χλμ πάνω στο ποδήλατο να ισοδυναμούν με πολλές ώρες εξάσκησης σε κάποιο γυμναστήριο, ωστόσο η άθληση φαίνεται πως είναι στο DNA της οικογένειας Παπαδημητρίου, αφού μετά την πρώτη μέρα ξεκούρασης ακολούθησε γερή …προπόνηση. «Χθες ήταν η πρώτη μέρα που ξεκουράστηκα και μόλις γύρισε ο μπαμπάς μου από τη δουλειά κάναμε όλοι μαζί (σ.σ. η μητέρα του είναι τριαθλήτρια) στο υπόστεγο …γυμναστική για δύο ώρες», λέει χαριτολογώντας ο 20χρονος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Previous ArticleNext Article

Βασικά tips για όσους επιλέγουν το ποδήλατο ως άσκηση στην πόλη

Photo by Guillaume TECHER on Unsplash

Αν και το ποδήλατο αποτελεί καλή άσκηση και σας βοηθά να κρατιέστε σε φόρμα και να χάσετε βάρος, θα πρέπει να λαμβάνετε προφυλάξεις για να αποφύγετε τα προβλήματα.

Ειδικά τον τελευταίο καιρό, το ποδήλατο και λόγω της πανδημίας έχει γίνει… μόδα. Ειδικά οι αρχάριοι που βγαίνουν στο δρόμο της πόλης, θα πρέπει να προσέχουν διπλά και να ακολουθούν ορισμένους βασικούς κανόνες.

Ιδού μερικά βασικά tips:

Προστατέψτε τα μάτια σας από τη σκόνη, τα ζωύφια και τις ερεθιστικές ουσίες με ένα ζευγάρι γυαλιών για αθλήματα.

Να φοράτε φωτεινά ρούχα για να σας βλέπουν οι οδηγοί.

15 σοβαροί λόγοι για να ξεκινήσεις σήμερα να κάνεις ποδήλατο

Εμποδίστε τις φουσκάλες χρησιμοποιώντας γάντια.

Να είστε άνετοι φορώντας παντελόνια με προστατευτικά μαξιλαράκια και αναπαυτική σέλα.

Να αποφεύγετε το ποδήλατο όταν η ορατότητα είναι χαμηλή ή να χρησιμοποιείτε κατάλληλο φως.

Να παραμένετε σε εγρήγορση.

Διαβάστε επίσης: Μια ζωή… ποδήλατο δεν είναι τελικά τόσο κακή!

Η αξία της προπόνησης με ποδήλατο και 8 tips για αρχάριους

Εάν ο σκοπός σου είναι να γυμνάσεις όλο το σώμα σου, αλλά και να βελτιώσεις την υγεία σου διάλεξε το ποδήλατο. Το ποδήλατο  σου προσφέρει την τέλεια εκγύμναση σώματος και πνεύματος.

Ναι, γιατί εκτός από τα οφέλη στο σώμα σου, είναι τρομερά αγχολυτικό και σε χαλαρώνει. Το κόστος σε σχέση με τα οφέλη του είναι ελάχιστο και σου προσφέρει ευελιξία όταν κινείσαι μέσα στην πόλη, και μάλιστα οικολογικά.

Πως πρέπει να χρησιμοποιούν το αντιηλιακό όσοι κάνουν ποδήλατο

Συγκεκριμένα τα οφέλη στον οργανισμό σου είναι:

1.      Βελτίωση της φυσικής αντοχής σου

2.      Βελτίωση του καρδιαναπνευστικού συστήματος

3.      Βοηθά στην ισορροπία του σώματος σου

4.      Γυμνάζει συμμετρικά τους μυς και στην δεξιά πλευρά με αυτούς που είναι στην αριστερή πλευρά τους σώματος σου

5.      Ενδυναμώνει όλους τους μύες

6.      Διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος

7.      Προσφέρει δύναμη και ευλυγισία

8.      Αυξάνει τις καύσεις του μεταβολισμού

9.      Βοηθά στην πρόληψη του διαβήτη, της παχυσαρκίας και της κατάθλιψης

10.   Μειώνει την αρτηριακή πίεση και την χοληστερίνη

Διάλεξε ένα ποδήλατο στα μέτρα σου σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα πώλησης ποδηλάτων, με σέρβις σε πιθανή βλάβη για να ξεκινήσεις. Υπάρχουν πολλά είδη που μπορείς να επιλέξεις, της πόλης, του βουνού με πιο σκληρό σκελετό και χαμηλό τιμόνι και τα αγωνιστικά. Κάνε την επιλογή σου ανάλογα με τη χρήση και με το πόσο βολικά αισθάνεσαι.

25 λόγοι για τους οποίους οι δρομείς θεωρούν το τρέξιμο καλύτερο από το ποδήλατο

Πρέπει να προσέχεις όμως ορισμένα σημεία, ειδικά αν ξεκινάς τώρα:

– Να φοράς πάντα ειδικό κράνος, αθλητικά παπούτσια και σορτς ή κολάν με ενίσχυση.

– Ρύθμισε την σέλα σου ώστε να μην τεντώνει το πόδι σου όταν κάνεις πεντάλ.

– Μην καμπουριάζεις και μη γέρνεις μπροστά ή πίσω ούτε να ακουμπάς στο τιμόνι για να ξεπιαστείς.

– Ο φτέρνες σου να μην ακουμπούν ποτέ στα πεντάλ και τα γόνατα σου να είναι ελαφρώς λυγισμένα.

– Τα χέρια σου για να απορροφούν τους κραδασμούς να τα έχεις λυγισμένα και να μην σφίγγεις τους αγκώνες.

– Να έχεις πάντα μαζί σου ένα μπουκάλι νερό.

– Όταν θες να σταματήσεις, για ασφάλεια, χρησιμοποίησε και τα δύο φρένα.

– Κατά τις βραδινές ώρες προτίμησε ανοιχτόχρωμα ρούχα ώστε να είσαι ορατός στους οδηγούς και να ελέγχεις ότι τα φανάρια λειτουργούν.

Βρες ένα πρόγραμμα που θα σου ταιριάζει, χρησιμοποίησε το στις καθημερινές σου μετακινήσεις (ακόμα και στο μετρό μπορείς να το μεταφέρεις πια) ώστε και να αναζωογονηθείς και θα προσφέρεις στον εαυτό σου την καλύτερη φυσική γυμναστική. Μπορείς ακόμα με ένα προπονητήριο να απολαμβάνεις τα οφέλη και μέσα στο σπίτι. Ακόμα;

Διαβάστε επίσης: Βλάπτει το ποδήλατο τη σεξουαλική υγεία των ανδρών;

x
Send this to a friend