Γνωριμία με την αναρρίχηση στην Άνδρο

Έλα το Σαββατοκύριακο 1 και 2 Αυγούστου για δύο ημέρες αναρρίχησης σε βράχο. Τόλμησε να δοκιμάσεις εσύ ή τα παιδιά σου και ίσως γίνει η αγαπημένη σας δραστηριότητα.

Με την αναρρίχηση, που είναι πλέον ολυμπιακό άθλημα, μπορεί να ασχοληθεί ο καθένας ανεξάρτητα από την ηλικία του, το φύλο ή τη φυσική του κατάσταση. Πρόκειται για ένα άθλημα που γυμνάζει όσο κανένα άλλο το σώμα, ενώ βελτιώνει την πνευματική δύναμη. Συμβάλει στην ενδυνάμωση του σώματος, αυξάνει την ευλυγισία, την ικανότητα ισορροπίας αλλά και το νευρομυϊκό συντονισμό.

Η αναρρίχηση είναι η τεχνική ανάβασης ενός βράχου χρησιμοποιώντας το ανάγλυφο της επιφάνειάς του, όπως εσοχές, εξοχές και σχισμές για στήριξη ή πάτημα, προκειμένου να ολοκληρωθεί μία διαδρομή.

Ανάμεσα στα χωριά Γιαννισαίο και Έξω Βουνί βρίσκονται τρεις εντυπωσιακοί γεωλογικοί σχηματισμοί από ασβεστιτικά μεταμορφωμένα πετρώματα. Στο μεσαίο, όπου στην κορυφή του δεσπόζει το εκκλησάκι του Προφ.Ηλία, θα βρεις συνολικά 7 καλοσφαλισμένες διαδρομές από 4ου βαθμού έως 6α, με μαγευτική θέα προς τη θάλασσα και το Επάνω Κάστρο.Με τη καθοδήγηση και την επίβλεψη του έμπειρου αναρριχητή της One Foot Forward, θα έχεις την ευκαιρία να έρθεις σε μια πρώτη επαφή με το βράχο και να αποκτήσεις την πρώτη σου αναρριχητική εμπειρία.

Αρχικά θα γίνει μια μικρή ενημέρωση σχετικά με τις τεχνικές που πρέπει να γνωρίζουμε, τα υλικά που χρησιμοποιούμε και τους κανόνες ασφαλείας. Έπειτα υπό την καθοδήγησή και επίβλεψη του θα ξεκινήσεις να σκαρφαλώνεις.

Οι πρώτες διαδρομές κάθε αρχάριου γίνονται με την τεχνική top-rope, δηλαδή αναρρίχηση με το σχοινί από πάνω. Είναι μια τεχνική όπου το σχοινί τοποθετείται από πριν σε μόνιμες ασφάλειες στην κορυφή της διαδρομής και έτσι, ένας αναρριχητής σκαρφαλώνει και ο εκπαιδευτής τον ασφαλίζει. Αυτός είναι ο πιο ασφαλής τρόπος αναρρίχησης για αρχάριους, επειδή δεν υπάρχει κίνδυνος πτώσης ούτε κατανάλωση δύναμης . Αυτή η τεχνική ασφάλισης γίνεται συνήθως σε διαδρομές χαμηλού ύψους. To top rope είναι ένας άριστος και ασφαλής τρόπος για να μάθεις να σκαρφαλώνεις.

Αν αγαπάς την περιπέτεια, την εξερεύνηση, το κυνήγι των στόχων και τη φύση τότε είναι μία εμπειρία που δεν πρέπει να χάσεις! Περιλαμβάνεται όλος ο εξοπλισμός για την υλοποίηση της δραστηριότητας ! Το μόνο που χρειάζεστε είναι άνετο αθλητικό ντύσιμο

Δήλωσε τώρα τη συμμετοχή σου

Λεπτομέρειες 

Ηλικία από 9 ετών έως 99 !
Θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας καθώς ο αριθμός των συμμετοχών είναι περιορισμένος. Ελάχιστο αριθμός 5 άτομα – μέγιστος 10 ανά ημέρα.

Κόστος για μία ημέρα 35ε το άτομο
Κόστος για δύο ημέρες : 50ε το άτομο

Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής σας στην παρακάτω φόρμα καθώς και η κατάθεση προκαταβολής.

Δήλωση Συμμετοχής

Previous ArticleNext Article

ΓΓΑ για μαζικούς αγώνες: Όλα κρίνονται από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας

Τρεις τρόποι για να ξεκινήσεις το τρέξιμο σωστά

Στην υγειονομική επιτροπή της ΓΓΑ απηύθυνε ερώτημα για το μέλλον των αγώνων δρόμου και των multisport event το runnfun.gr μετά την έξαρση των κρουσμάτων του Covid-19 στην Ελλάδα τις τελευταίες ημέρες.

Η απάντηση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού ήταν ότι προς το παρόν δεν υπάρχει απόφαση για αναβολή αθλητικών διοργανώσεων, ωστόσο, καθημερινά οι εξελίξεις κρίνονται από την από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής τους.

Το ερώτημα του runnfun.gr ήταν το εξής:

Υπάρχει κάποιο έκτακτο πλάνο ή σχετική οδηγία για  αναβολή των αγώνων μαζικού αθλητισμού ή μπορούν να πραγματοποιηθούν κανονικά με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο που ισχύει;

Η απάντηση της ΓΓΑ ανέφερε:

«Η πρόσφατη απόφαση αναστολής δημόσιων εκδηλώσεων με όρθιους συμμετέχοντες δεν αφορά σε αθλητικές εκδηλώσεις.

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως για την υλοποίηση αθλητικών διοργανώσεων υποβάλλεται υγειονομικό αγωνιστικό πρωτόκολλο στην Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α. για παρατηρήσεις και έγκριση, που περιλαμβάνει τις προϋποθέσεις διεξαγωγής και τα μέτρα προστασίας.

Επιπλέον σε καμία αθλητική εκδήλωση δεν επιτρέπονται θεατές, απόφαση που έχει ληφθεί και ισχύει από την πρώτη φάση επανεκκίνησης του αθλητισμού ως σήμερα.

Τέλος, σας ενημερώνουμε πως η διοργάνωση αντίστοιχων αγώνων θα κριθεί και από τη γενικότερη επιδημιολογική εικόνα της χώρας κατά τη περίοδο διεξαγωγής. Άλλωστε η αθλητική δραστηριότητα εξετάζεται βήμα-βήμα, αξιολογώντας τα δεδομένα σε κάθε φάση, επικαιροποιώντας τα υγειονομικά πρωτόκολλα σε συνεργασία πάντα με τους ειδικούς και λαμβάνοντας αποφάσεις που προτάσσουν πάνω από όλα τη δημόσια υγεία.  

Με εκτίμηση,

Υγειονομική Επιστημονική Επιτροπή της Γ.Γ.Α.»

Γιατί και πόσο ωφελεί τον εγκέφαλο η αερόβια άσκηση;

Οι αεροβικές ασκήσεις είναι καλύτερες σε σχέση με τις στατικές ασκήσεις για την υγεία του εγκεφάλου και τη λειτουργία του μυαλού, ιδίως σε άτομα μέσης και τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Λόρα Μπέικερ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γουέικ Φόρεστ της Β.Καρολίνα, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ακτινολογικής Εταιρείας της Βόρειας Αμερικής, πραγματοποίησαν μια τυχαιοποιημένη ελεγχόμενη κλινική δοκιμή με 35 ενηλίκους.

Η έρευνα

Όλοι είχαν συμπτώματα ήπιας γνωσιακής (νοητικής) διαταραχής, η οποία συχνά θεωρείται πρώιμη ένδειξη της νόσου Αλτσχάιμερ.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες: οι 16 με μέση ηλικία 63 ετών έκαναν αεροβικές ασκήσεις, όπως διάδρομο, στατικό ποδήλατο κ.α., τέσσερις φορές την εβδομάδα επί έξι μήνες. Η δεύτερη ομάδα 19 ατόμων με μέση ηλικία 67 ετών έκανε διατατικές ασκήσεις (στρέτσινγκ) με την ίδια συχνότητα.

Οι επιστήμονες μελέτησαν με μαγνητική απεικόνιση τους εγκεφάλους των 35 συμμετεχόντων τόσο πριν όσο και μετά το εξάμηνο της άσκησης. Διαπιστώθηκε ότι και στις δύο ομάδες, τόσο η αερόβια όσο και η διατατική άσκηση, είχε αυξήσει τη φαιά ουσία του εγκεφάλου, μεταξύ άλλων σε περιοχές που σχετίζονται με τη βραχυπρόθεσμη μνήμη.

Όμως στην αεροβική ομάδα υπήρχαν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ομάδα του στρέτσινγκ, τόσο στο συνολικό όγκο του εγκεφάλου όσο και ειδικότερα στον όγκο της φαιάς ουσίας. Επιπλέον στα άτομα που είχαν κάνει στρέτσινγκ, υπήρχαν ενδείξεις ατροφίας στη λευκή ουσία του εγκεφάλου τους.

Τα συμπεράσματα

Τα νοητικά τεστ που ακολούθησαν, επιβεβαίωσαν ότι η αεροβική ομάδα είχε εμφανίσει βελτίωση στις επιδόσεις της μετά από το εξάμηνο της άσκησης, ενώ δεν συνέβη το ίδιο με την ομάδα των ασκήσεων διάτασης.

«Ακόμη και μετά από μια σύντομη χρονική περίοδο, είδαμε ότι η αεροβική άσκηση οδήγησε σε αξιοσημείωτες αλλαγές στον εγκέφαλο», δήλωσε η Μπέικερ. Με άλλα λόγια, κάθε άσκηση είναι καλή, αλλά η αεροβική ακόμη καλύτερη.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν ότι δεν χρειάζεται να φτάσεις στην τρίτη ηλικία προκειμένου να δώσεις… τροφή στον εγκέφαλό σου. Η ελαφριά άσκηση, όπως το περπάτημα, το τζόκινγκ και το τρέξιμο, μπορούν να σε βοηθήσουν από νωρίς.

Διαβάστε ακόμα: Πόσο διαφορετικός είναι ο εγκέφαλος των δρομέων και γιατί;

x
Send this to a friend