Γεμάτος δράση και θέαμα ο αθλητικός τουρισμός στο Νότιο Αιγαίο

Γεμάτος δράση και θέαμα ο αθλητικός τουρισμός στο Νότιο Αιγαίο

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου με ένα βίντεο γεμάτο δράση και θέαμα ενισχύει την ταυτότητα της  ως  Περιφέρεια με τις περισσότερες και μεγαλύτερες αθλητικές διοργανώσεις που έχουν φιλοξενηθεί στα μικρά και μεγάλα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων

Στόχος του νέου διαφημιστικού σποτ της Περιφέρειας είναι να ενισχύσει την εικόνα του Νοτίου Αιγαίου ως αθλητικού προορισμού, προβάλλοντας πλούσιο υλικό από αθλητικές εκδηλώσεις και διοργανώσεις που έχουν φιλοξενήσει μικρά και μεγάλα νησιά του Νότιου Αιγαίου.

Ως αποτέλεσμα εντατικής προσπάθειας διάρκειας 4 ετών, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου πέτυχε να καθιερώσει τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων ως προορισμούς μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων φιλοξενώντας μόνο για το 2019 : 21 Διεθνείς Αγώνες και παγκόσμιες αθλητικές συναντήσεις, 27 Πανελλήνια Πρωταθλήματα και 67 Περιφερειακά Αναπτυξιακά Τουρνουά. Αυτός ο πλούτος αθλητικών διοργανώσεων, που έφερε μεγάλο αριθμό αθλητών και επισκεπτών-συνοδών στα νησιά της Περιφέρειας και χάρισε σε όλη την Περιφέρεια μεγάλη δημοσιογραφική κάλυψη σε όλες τις χώρες του κόσμου και σε, σχεδόν, όλα τα αθλήματα, είναι και η βάση του υλικού του νέου διαφημιστικού σποτ της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου που εντάχθηκε στην μεγάλη τουριστική της καμπάνια.

Εμβληματικές και μη, διεθνείς ή εθνικές και τοπικές, μικρότερες ή μεγαλύτερες,  για ερασιτέχνες ή επαγγελματίες, οι αθλητικές δράσεις που έχει διοργανώσει, θεσμοθετήσει και στηρίξει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου τα τελευταία χρόνια αποτελούν το πρόσφορο έδαφος για την ενίσχυση του αθλητικού τουρισμού, μέσω της οποίας επιτυγχάνεται σε ένα βαθμό και η επέκταση της τουριστικής περιόδου.

Ποδόσφαιρο, Μπάσκετ, Beach Volley, Tae Kwo Do, Windsurfing, Αναρρίχηση, Τένις, Αγώνες αυτοκινήτου, Ιστιοπλοΐα, Στίβος, Ποδηλασία, Καταδύσεις, Ιππασία, Σκοποβολή, Καράτε, Σκάκι, Αγώνες Δρόμου, Μαραθώνιος, Kite Surfing, Parkour & Free Running, είναι αθλήματα στα οποία η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου στήριξε ή διοργάνωσε μεγάλες συναντήσεις και έβαλε τα νησιά του Ν. Αιγαίου στον παγκόσμιο χάρτη των μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων.

Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, δήλωσε για το νέο διαφημιστικό σποτ Αθλητικού Τουρισμού: «Η νέα διαφημιστική καμπάνια του Νότιου Αιγαίου, τη φετινή χρονιά, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που έχει επιβάλει η πανδημία, εστιάζει μεν την προσοχή του δυνητικού επισκέπτη στον πυρήνα του προϊόντος, που προσφέρουν τα ελληνικά νησιά, δηλαδή αυτό του ήλιου και της θάλασσας, ωστόσο, αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ξεφεύγει από την γενικότερη αναπτυξιακή στρατηγική της να προωθήσει τις εναλλακτικές μορφές, να ενισχύσει την μείωση της εποχικότητας και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος. Κάθε βήμα, κάθε δράση μας είναι βάσει ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μέσα στη μεγαλύτερη εικόνα, που δεν είναι άλλη από το να διατηρήσουμε τα νησιά του Νότιου Αιγαίου στο επίκεντρο του τουριστικού ενδιαφέροντος».

Previous ArticleNext Article

Ραχιαίοι: Πόσο σημαντικοί είναι και ποιες ασκήσεις να κάνω;

Γράφει η Βαλεντίνα Δημητρίου (Γυμνάστρια, Ρεντης)

Πριν περάσουμε στις ασκήσεις και τις διατάσεις για τους ραχιαίους μυς ας δούμε πρώτα την σημαντικότητα τους.

Οι μύες του κορμού αποτελούν τον κεντρικό άξονα του σώματος, παίζουν σημαντικό ρόλο στο να σταθούμε όρθιοι, να τρέξουμε, τα περπατήσουμε, και πάνω από όλα είναι οι μυς που θα προστατεύσουν τη μέση και τη σπονδυλική στήλη.

Αποτελούνται από τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους.

Οι κοιλιακοί μυς ως ανταγωνιστές των ραχιαίων, όταν ισχυροποιούνται υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, συγκρατούν και προστατεύουν καλύτερα τα ενδοκοιλιακά όργανα.

Οι ραχιαίοι ίσως είναι πιο σημαντικοί στη στήριξη και στη διατήρηση της φυσικής κλίσης της σπονδυλικής στήλης.

Για αυτό η σταθερότητα, η δύναμη, η κινητικότητα και ο καλός συντονισμός κοιλιακών-ραχιαίων αποτρέπει πολλές κακώσεις στο μυϊκό σύστημα.

Ανατομικά οι ραχιαίοι μυς

Οι μυς της ράχης (ραχιαίοι) βρίσκονται σε τρεις στιβάδες:

  1. Επιπολής στιβάδα ή ωμορραχιαίους μυς, οι οποίοι συμβάλλουν στην κινητικότητα της ωμικής ζώνης. Με άλλα λόγια αναφερόμαστε στους τραπεζοειδείς μυς.

Ο κάθε τραπεζοειδής έχει σχήμα τριγώνου και καταλαμβάνει το πάνω μισό της ράχης.  Ο τραπεζοειδής μυς εκφύεται από το ινιακό οστό και από τους αυχενικούς και τους θωρακικούς σπονδύλους και καταφύεται στη κλείδα και στην ωμοπλάτη.

Η ενέργεια του είναι να φέρνει τον ώμο προς τα πίσω και την ωμοπλάτη προς την σπονδυλικής στήλη.

  1. Μέση στιβάδα ή πλευροραχιαίους μυς, οι οποίοι συμβάλλουν στη θωρακική αναπνοή και συμμετέχουν στην κινητικότητα του θώρακα. Με άλλα λόγια αναφερόμαστε στο πλατύ ραχιαίο.

Ο κάθε πλατύς ραχιαίος έχει τριγωνικό σχήμα και καταλαμβάνει το κάτω μισό της ράχης και τα πλάγια του θωρακικού τοιχώματος.  Ο πλατύς ραχιαίος εκφύεται από την λαγόνια ακρολοφία, τους έξι κατώτερους θωρακικούς σπονδύλους, τις έξι κάτω πλευρές, τους οσφυϊκούς σπονδύλους και το ιερό οστό και καταφύεται στην ωμοπλάτη και το βραχιόνιο οστό

Η ενέργεια του, προκαλεί έκταση, απαγωγή και έσω στροφή του βραχίονα και συγκρατεί την ωμοπλάτη στον κορμό.

  1. Εν τω βάθει στιβάδα ή κυρίως ραχιαίους μυς, οι οποίοι συμβάλλουν στη διατήρηση της όρθιας στάσης και στη διατήρηση των φυσιολογικών κυρτωμάτων της σπονδυλικής στήλης. Με άλλα λόγια αναφερόμαστε στον ιερονωτιαίο μυ.

Ο οποίος φέρεται εκατέρωθεν της μέσης γραμμής, δεξιά και αριστερά, από τον κόκκυγα μέχρι το ινιακό όγκωμα.  Ο μυς αυτός προσαρμόζεται άμεσα στους σπονδύλους.

Λόγοι που δεν πρέπει να παραβλέπουμε τις ασκήσεις και τις διατάσεις των ραχιαίων.

  • Διατήρηση σωστής στάσης σώματος.
  • Συγκρατούν τη σπονδυλική στήλη.
  • Αποφυγή χρόνιων κακώσεων.
  • Ανακούφιση και θεραπεία της οσφυαλγίας.
  • Αποφυγή βράχυνσης τους.

Ασκήσεις ραχιαίων

  1. Σε πρηνή θέση άρση κορμού με τα χέρια στο πλάι λυγισμένα στο έδαφος.
  2. Σε πρηνή θέση άρση κορμού με τα χέρια στο πλάι λυγισμένα δίπλα στα αυτιά.
  3. Σε πρηνή θέση άρση κορμού με τα χέρια τεντωμένα μπροστά και ταυτόχρονη άρση ποδιών.
  4. Ετερόπλευρες άρσεις άκρων.
  5. Γέφυρα.
  6. Οριζόντιες περιστροφές κορμού με αντίσταση από όρθια θέση.
  7. Έλξεις στο μονόζυγο ή εμπροσθολαίμιες έλξεις τροχαλίας.

Διατάσεις ραχιαίων

Όσο σημαντική είναι η ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος μας άλλο τόσο σημαντική είναι και η διάταση του.  Για αυτό για να αποφύγουμε τη βράχυνση των μυών της ράχης μπορούμε να ακολουθήσουμε τις παρακάτω διατάσεις ραχιαίων.

Ύπτια θέση με τα γόνατα μαζεμένα στο στήθος

Θέση του παιδιού

Cow από γονατιστή θέση

Με πτώση του σώματος προς τα πίσω διαγώνια κρεμώμενοι από ένα αντικείμενο

Κατακόρυφη διάταση ραχιαίων κρεμώμενοι από ένα μονόζυγο

Πηγή: www.fmh.gr

Με τον… Κένταυρο Γιάννη Αργυρόπουλο στο Foloi Trail Run 2020

Του Γιάννη Αργυρόπουλου

Δάσος Φολόης, Φαράγγι Κενταύρου, Αμαλιάδα. Έτος 2020. Ο αγώνας που όλοι περίμεναν με αγωνία, έγινε. Πληθώρα αθλητών από όλη την Ελλάδα, κατέκλυσαν το χωριό της Φολόης και ξεχήθηκαν με το μπαμ μέσα στο μοναδικό Φαράγγι του Κένταυρου Φόλου.

Διέσχισαν άλλοι για 10, άλλοι για 20 χιλιόμετρα τις αποστάσεις και κατέληξαν στο γραφικό χωριό του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας. To σύνθημα της εποχής. Stay safe ! Δείτε το βίντεο και κάντε τις προετοιμασίες σας, για την επόμενη χρονιά, που ελπίζουμε να μην μοιάζει στην φετινή ούτε κατά το 1/1000. Και του χρόνου με υγεία.

x
Send this to a friend