Δωρεάν ψυχολογική στήριξη στους αθλητές από την ΕΣΟΑ

Δωρεάν ψυχολογική στήριξη στους αθλητές από την ΕΣΟΑ

“Μέσα στο πιεστικό περιβάλλον που προκαλεί η πανδημία του κορωνοϊού, η Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες ΕΣΟΑ θα συνεργαστεί με την Εταιρεία Προληπτικής Ψυχιατρικής ως προς την Ψυχολογική Στήριξη των αθλητών μας, μέσω τηλεφωνικής γραμμής υποστήριξης σε θέματα ψυχικής υγείας.

Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της Εκστρατείας «Olympians Against Covid19» (#olympiansagainstcvid19), η Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες ΕΣΟΑ ένωσε τις δυνάμεις της με την Εταιρεία Προληπτικής Ψυχιατρικής, προκειμένου το δίκτυο των επιστημονικών συνεργατών της τελευταίας, εφόσον ζητηθεί, να παρέχει δωρεάν την κατάλληλη ψυχολογική υποστήριξη δια τηλεφώνου στους ενεργούς και παλαίμαχους αθλητές της ΕΣΟΑ καθώς και σε όλους τους αθλητές Εθνικών Ομάδων όλων των αθλημάτων, όλων των κατηγοριών, μετά την βίαια μεταβολή των συνθηκών της προπόνησης και της ζωής τους γενικότερα που προκάλεσε η πανδημία.

Η Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες ΕΣΟΑ περιλαμβάνει στις τάξεις της Ολυμπιονίκες και τους εξαιρετικά διακεκριμένους Olympians Ενεργούς και Παλαίμαχους Αθλητές της Ελλάδας και έχει ως στόχο την προαγωγή του αθλητισμού σε κάθε ηλικία καθώς και την εκπόνηση προγραμμάτων προς αρωγή της κοινωνίας γενικότερα.

Η Εταιρεία Προληπτικής Ψυχιατρικής έχει ως σκοπό της την πρόληψη της ψυχικής νόσου και την προαγωγή της ψυχικής υγείας του πληθυσμού. Έχει στο ενεργητικό της μια μεγάλη σειρά δραστηριοτήτων ενημέρωσης του πληθυσμού σε θέματα ψυχικής υγείας, έχει διεκπεραιώσει με επιτυχία εκπαιδευτικά προγράμματα Erasmus και είναι μέλος της World Federation for Mental Health, της Παγκόσμιας Ψυχιατρικής Εταιρείας και της World Association of Social Psychiatry.

Η συνεργασία μεταξύ των δύο φορέων θα έχει τρίμηνη διάρκεια συνεργασίας, αρχής γενομένης από την 1 Απριλίου του 2020 και θα διαρκέσει μέχρι και την 30 Ιουνίου 2020,  όπου σε αφιλοκερδή βάση οι επιστήμονες του δικτύου , σε χρόνο που τους εξυπηρετεί, θα παρέχουν δωρεάν τηλεφωνική ψυχολογική υποστήριξη στους αθλητές που θα το αιτηθούν.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η άμεση εξυπηρέτηση από το δίκτυο των διαθέσιμων συνεργατών της Εταιρείας Προληπτικής Ψυχιατρικής, η διαδικασία της επικοινωνίας του αθλητή με τον επιστήμονα ψυχικής υγείας θα πραγματοποιείται αρχικά με την αποστολή ενός SMS από την πλευρά του αθλητή, όπου ως απάντηση θα λαμβάνει ένα ενημερωτικό SMS με τον ακριβή χρόνο της τηλεφωνικής συνδιάλεξης.

  • Για θέματα Ψυχικής Υγείας που σχετίζονται με την επιδημία του Κορωνοϊού, οι ενδιαφερόμενοι αθλητές θα αποστέλλουν SMS στο 6944713660, αναγράφοντας Ψ1, κενό, αθλητική ιδιότητα,
  • Για θέματα Αποπροσανατολισμού από τον Αθλητικό Στόχο, οι ενδιαφερόμενοι αθλητές θα αποστέλλουν SMS στο 6972910715, αναγράφοντας Ψ2, κενό, αθλητική ιδιότητα.

Σημειώνεται ότι οι κλήσεις δεν καταγράφονται και δεν διατηρείται καμία Βάση Δεδομένων.

Σε δηλώσεις της, η Πρόεδρος της Ένωσης Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες και Αργυρή Ολυμπιονίκης της Υδατοσφαίρισης κα Βούλα Κοζομπόλη, σημείωσε: «Από την πρώτη στιγμή που ξέσπασε η κρίση της Πανδημίας η Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες ενεργοποιήθηκε εκπονώντας την Εκστρατεία Olympians Against Covid19, στο πλαίσιο της οποίας εντάξαμε και την συνεργασία μας με την Εταιρεία Προληπτικής Ψυχιατρικής, ως προς

την δημιουργία της Γραμμής Τηλεφωνικής Υποστήριξης Αθλητών. Ευχαριστώ θερμά το ΔΣ της Εταιρείας και ιδιαιτέρως τον Πρόεδρό της Καθηγήτη κ. Χριστοδούλου, που ενστερνίστηκε αμέσως της πρότασή μας και με αυτόν τον τρόπο συνδράμει μαζί μας στην έμπρακτη αρωγή του αθλητικού κόσμου, στην κρίσιμη αυτή περίοδο

Ο Πρόεδρος της Εταιρείας Προληπτικής Ψυχιατρικής, ομότιμος Καθηγητής Ψυχιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Γιώργος Χριστοδούλου τόνισε: «Με ιδιαίτερη ικανοποίηση και χαρά η Εταιρεία Προληπτικής Ψυχιατρικής αποδέχτηκε το αίτημα των αθλητών μας για ψυχολογική υποστήριξη στις δύσκολες μέρες που περνάμε. Η επιδημία  που έχει βίαια αλλάξει τους ρυθμούς και την ποιότητα της ζωής μας αποτελεί μια πραγματική απειλή για την ψυχική μας ομοιόσταση και την ευεξία μας. Οι ψυχολογικές επιπτώσεις της (και των περιοριστικών μέτρων που απορρέουν από αυτή) ίσως είναι μεγαλύτερες στους αθλητές μας και ιδιαίτερα σε αυτούς που ασχολούνται με ομαδικά αθλήματα. Γι’αυτό θεωρήσαμε υποχρέωση μας να βοηθήσουμε, στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό, μέσω μιας τηλεφωνικής γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης. Ελπίζουμε ότι η βοήθεια αυτή θα είναι ουσιαστική και επωφελής».

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

 Σεμνή η παρουσίαση του βιβλίου «Μαραθώνιος & Μαραθώνας»

Σε μια σεμνή και μεστή εκδήλωση παρουσιάστηκε το βιβλίο «Μαραθώνιος & Μαραθώνας: η πλήρης διατριβή επί της κλασικής διαδρομής» του Ηρακλή Αθανασόπουλου, ΠΕ1 στο 2ο ΓΕΛ Νέας Μάκρης, δημότη και κατοίκου Μαραθώνα.

Αυτή (η εκδήλωση) φιλοξενήθηκε σε τμήμα της πλατείας νέας Μάκρης, δλδ ήταν υπαίθρια ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες συνθήκες μη διασποράς του covid-19. Παράλληλα αυτός ο χώρος στο κέντρο της πόλης επανήλθε σε παρόμοιες χρήσεις ύστερα από πολλούς – πολλούς μήνες. Σημειώθηκε αθρόα προσέλευση…

Αναπτύχθηκε συζήτηση περί του επίπονου αγωνίσματος των 42195μ και περί της ευρύτερης περιοχής. Ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο κορυφαίος αθλητικογράφος και πρόεδρος του ΠΣΑΤ, ανάμεσα στα άλλα τόνισε: «Το βιβλίο είναι μοναδικό, δύσκολα θα ξεπεραστεί… Διακρίνεται για την ακρίβεια και το σεβασμό στη λεπτομέρεια. Αυτό καταδεικνύει ότι ο συγγραφέας ασχολήθηκε σχολαστικά με όλα τα θέματα, απαιτούμενο στοιχείο σε τέτοιου περιεχομένου εργασίες…».

Ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο καλύτερος δρομέας αποστάσεων των τελευταίων 35 ετών με αξεπέραστες επιδόσεις και επιτυχίες, αναφέρθηκε στην κοινωνική, πολιτιστική, τουριστική και οικονομική διάσταση του δρομικού γεγονότος. Ο Σταύρος Τζιωρτζής, δάσκαλος της προπονητικής επί πολλά χρόνια στο ΤΕΦΑΑΑ και 6ος στα 400μ εμπ των ΟΑ «Μόναχο 1972», στο σύντομο χαιρετισμό του αποκάλυψε την αγάπη του για τις μεγάλες αποστάσεις. Είπε: «Αν δεν διακρινόμουν στα εμπόδια θα ανέβαινα στο μαραθώνιο!!! Υπήρχε προπαίδεια γιατί κάθε χειμώνα μετείχα σε αγώνες ανωμάλου δρόμου…».

Ο Αντώνης Λαζαρής, βιολόγος στο ΓΕΛ Ραφήνας και ακτιβιστής υπέρ περιβάλλοντος περιοχής παρουσίασε την «περιπέτεια» μέχρι την καταστροφή ενός από τα παμπάλαια παραδοσιακά οδόσημα της λεωφ Μαραθώνος όταν βρέθηκε έξω από το ΕΠΑΛ, δλδ στο 17ο χλμ της κλασικής διαδρομής. Πρότεινε την τοποθέτηση όσων οδόσημων διασώζονται και αντιγράφων τους σε αντικατάσταση των «καφέ» πινακίδων που προσδιορίζουν κάθε χλμ. Παραβρέθηκαν ο Στέλιος Γεραμάνης, ο Νίκος Ζουμπουρλής, δημοτικοί σύμβουλοι, ο Κώστας Λάσκος, πρόεδρος ΔΕ Μαραθώνα, ο Σταύρος Τσόνιας συντονιστής εκπαιδευτικού έργου ΠΕ11 5ου ΠΕΚΕΣ ανατ Αττικής, ο Θανάσης Κατσιγιάννης, εντεταλμένος σύμβουλος Περιφέρειας, ο Γιώργος Μάλλιαρης, πρωταθλητής δεκαετιών ’80 – ’90, εκπρόσωποι του ΑΣ «Φειδιππίδη» με επικεφαλής την πρόεδρο Εύα Ζορμπά, ο Θάνος Ανθούσης ιδρυτής του ΑΣ, ο Βλάσης Καραβασίλης, πρόεδρος του ΑΠΣ «Τελμησσός» πλαισιωμένος από την Ελευθερία Δημαντώνη γεν γραμματέα και τους δρομείς – μέλη Θανάση Σαρρή, Γιώργο Γαβρά, Χάρη Γκανάτσιο, Ανδρέα Πανούτσο, εκπρόσωποι του Εξωραιστικού συλλόγου Κάτω Σουλίου «Αύρα» με επικεφαλής τον πρόεδρο Γιάννη Σέργη, ο Γιώργος Δεβετζίδης, κοινωνιολόγος, εγγονός του Γιώργου Μανωλάση, πρωταθλητή δεκαετιών ’10 και ΄20 του περασμένου αιώνα, ο Στέλιος Πλακίτσης «πρεσβευτής» ιστορίας Μαραθώνα, κ.α.

Διακρίνονται στο στιγμιότυπο μετά την εκδήλωση από αριστερά ο Σπύρος Ανδριόπουλος, ο Γιάννης Θεοδωρακόπουλος, ο Θεόδωρος Αθανασόπουλος προπονητής ποδοσφαίρου και ο Σταύρος Τζιωρτζής.

Το βιβλίο διακινείται χέρι με χέρι από τον συγγραφέα Ηρακλή Αθανασόπουλο, τηλ: 6946949289 και ηλεκ ταχυδρομείο: [email protected]

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρόποι για να ρίξετε τη θερμοκρασία σας στον καύσωνα!

Τρόποι για να μην ανεβάσετε θερμοκρασία στον καύσωνα! Photo by Maciej Serafinowicz on Unsplash

Με τη θερμοκρασία συνεχώς να ανεβαίνει και τον καύσωνα να έχει χτυπήσει την πόρτα μας, πρέπει να βρούμε τρόπους να παραμείνουμε δροσεροί.

Αν δεν αντιμετωπίζουμε κάποιο πρόβλημα η θερμοκρασία του σώματός μας, είναι περίπου 37 βαθμοί. Όταν η ατμοσφαιρική θερμοκρασία ξεπερνά τους 37 βαθμούς Κελσίου, τότε αρχίζουν για έμας τα προβλήματα.

Το νευρικό μας σύστημα βιώνει μια κατάσταση που ονόμαζεται θερμικό στρες και έχει να κάνει τόσο με τη θερμοκρασία, όσο και με τη διατροφή μας.

Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να προστατευτούμε:

Κρύο ποδόλουτρο

Το να βάλεις τα πόδια σου σε κρύο νερό, δροσίζει τα πόδια ενώ σου επιτρέπει να ξεκουραστείς και να χαλαρώσεις. Πρόσθεσε κρύο νερό και παγάκια σε έναν κουβά, βύθισε τα πόδια σου και μείνε εκεί για 20 λεπτά.

Νερό καρύδας

Το νερό καρύδας είναι ένας καλός τρόπος να φρεσκάρεις και να αναζωογονήσεις το σώμα σου. Οι βιταμίνες, τα μεταλλικά στοιχεία και οι ηλεκτρολύτες σε ενυδατώνουν και δίνουν ενέργεια στο σώμα σου μετά από το θερμικό στρες.

Μέντα

Περιέχει μενθόλη, που έχει δροσιστικές ιδιότητες. Μπορείς να φτιάξεις τσάι με μέντα και να το απολαύσεις όλη την ημέρα. Ακόμη και τα ζεστά ροφήματα μπορούν να βοηθήσουν, καθώς ιδρώνεις και μειώνεις την θερμοκρασία του σώματός σου.

Τροφές που ενυδατώνουν

Μπορείς να φας τροφές που είναι πλούσιες σε νερό. Καρπούζι, φράουλες, σέλινο, αγγούρι και κουνουπίδι είναι μερικές από αυτές. Πρόσθεσε πάγο ή γιαούρτι για να φτιάξεις ένα υπέροχο και δροσερό smoothie.

Aloe Vera

Τα φύλλα αλλά και το gel του θεραπευτικού αυτού φυτού μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματος. Μπορείς να την βάλεις στο δέρμα σου αλλά και να την καταναλώσεις ως ρόφημα μαζί με νερό.

Τσίλι

Μπορεί οι πικάντικες, καυτερές τροφές να μας ζεσταίνουν, ωστόσο μπορούν να μειώσουν την θερμοκρασία του σώματός μας. Και αυτό συμβαίνει γιατί η καψαϊκίνη στέλνει σήμα στον εγκέφαλο ότι το σώμα έχει υπερθερμανθεί. Αυτό σε κάνει να ιδρώνεις περισσότερο από το κανονικό και προκαλεί ένα αίσθημα ψύξης.

Διαβάστε ακόμα: Πώς θα κάνετε καλό ύπνο χωρίς κλιματισμό στον καύσωνα!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend