Δισεκατομμυριούχοι που έχουν τρέξει σε μαραθώνιο 593

Η συμμετοχή σε μαραθώνιους είναι μια συνήθεια που συνήθως αφορά τα λαϊκά στρώματα: άνθρωποι που δεν είναι επαγγελματίες αθλητές και ως εκ τούτου δεν έχουν άπειρα λεφτά στη ζωή τους, έχουν τη δυνατότητα να αγωνιστούν σε μια υψηλού επιπέδου αθλητική διοργάνωση.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν ισχύει ταυτόχρονα και το ανάποδο: ορισμένοι πάρα πολύ πλούσιοι άνθρωποι έχουν λάβει χώρα σε μαραθώνιους στο παρελθόν.

Συγκεκριμένα, από τους 1810 δισεκατομμυριούχους που υπάρχουν σε ολόκληρο τον κόσμο, υπάρχουν τουλάχιστον 10 που στο παρελθόν έχουν λάβει μέρος σε μαραθώνιο, τουλάχιστον μια φορά.

Αυτοί είναι οι εξής:

Κένεθ Φελντ, 1.8 δισ. δολάρια

Ο Κάνεθ Φελντ, ο οποίος προεδρεύει των εταιρειών «Ringling Bros» και «Barnum & Bailey Circus» έχει λάβει μέρος σε πέντε μαραθώνιους. Πρώτα, ορκίστηκε να τρέξει τον Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης για τα 55α γενέθλιά του το 2003 και τον ολοκλήρωσε σε 3 ώρες και 58 λεπτά, δηλαδή δύο λεπτά κάτω από το στόχο του. Έκτοτε, συμμετείχε και πάλι τον Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης, τον Μαραθώνιο του Σικάγου και μάλιστα δύο φορές αλλά και τον Μαραθώνιο της Ουάσιγκτον.

Όπρα Γουίνφρεϊ, 3.1 δισ. δολάρια

Η σούπερσταρ των αμερικάνικων media, τερμάτισε τον Μαραθώνιο της Ουάσιγκτον το 1994, αφού αποφάσισε να τον τρέξει για τα 40α γενέθλιά του. «Ήταν το μεγαλύτερο όνειρό μου να τερματίσω σε έναν μαραθώνιο και αποφάσισα να το κάνω σαν δώρο στον εαυτό μου την ημέρα που θα έκλεινα τα 40», δήλωσε η Όπρα μετά τον αγώνα.

Ζανγκ Τσιν, 2.9 δισ. δολάρια

Η Ζανγκ Τσιν και ο σύζυγός της, Παν Σι έτρεξαν το 2015 στο Μαραθώνιο της Νέας Υόρκης και του Παρισιού. Το ζευγάρι διαχειρίζεται τη «Soho China», μία από τις μεγαλύτερες εμπορικές εταιρείες ανάπτυξης ακινήτων της χώρας. Είναι επίσης ενεργοί φιλανθρωποί και δημιουργούν υποτροφίες για Κινέζουν φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν μακριά από τη χώρα τους.

Τόμας Στέιερ, 1.61 δισ. δολάρια

Για τον Τόμας Στέιερ, το τρέξιμο δεν είναι απλώς ένας τρόπος να παραμείνε σε φόρμα. Γνωρίστηκε με τη σύζυγό του Κατ Τέιλορ στον Μαραθώνιο του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, Ο Στέιερ είναι ιδρυτής της «Farallon Capital», αλλά πούλησε το μερίδιό του το 2012. Τώρα επικεντρώνεται στην πολιτική και το περιβάλλον. Αυτός και η γυναίκα του, η οποία διευθύνων σύμβουλος της «Beneficial State Bank», δίνουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια στο Στάνφορντ και το Γιέιλ για έρευνες.

Φίλιπ Ανσάντζ, 11 δισ. δολάρια

Ο Φίλιπ Ανσάντζ είναι ένας αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος που έχτισε την περιουσία του μέσω επενδύσεων σε πετρελαϊκά πεδία, εταιρίες τηλεπικοινωνιών και αθλητικές ομάδες. Παρ’ όλο που είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Αμερικής, ο Ανσάντζ έτρεχε σε μαραθώνιους στην πόλη του, το Κολοράντο και όμως ο κόσμος δεν τον αναγνώριζε καν. Ένας τραυματισμός στην πλάτη τον ανάγκασε να αποσυρθεί.

Στιβ Γουίν, 2.8 δισ. δολάρια

Σε αυτόν τον δισεκατομμυριούχο αρέσει να τρέχει με άλλους ισχυρούς ανθρώπους. Πρόσφατα άλλωστε, ο Γουίν έτρεξε μαραθώνιους με τον Δημοκρατικό ηγέτη της Γερουσίας των ΗΠΑ, Χάρι Ρέιντ. Ο Γουίν έκανε την περιουσία του από καζίνο και είναι το πρόσωπο πίσω από τα μεγάλα ονόματα του Λας Βέγκας όπως το Mirage και το Bellagio.

Αμπίγιο Ντος Σάντος Ντινίζ, 3.8 δισ. δολάρια

Ο Αμπίγιο Ντος Σάντος Ντινίζ δεν αφήνει την ηλικία να τον σταματήσει από την άσκηση ή την προετοιμασία για μαραθώνιους. Για την ακρίβεια, ο Βραζιλιάνος επιχειρηματίας έχει τερματίσει σε πολλούς μαραθώνιους κατά τη διάρκεια της 81χρονης ζωής του. Ο Ντινίζ ανέλαβε την εταιρεία του πατέρα του, «Grupo Pao de Acucar», και βοήθησε να γίνει ο μεγαλύτερη εταιρεία λιανικού εμπορίου της Βραζιλίας. Το 2014, πούλησε τις μετοχές του για 150 εκατομμύρια δολάρια και αποσύρθηκε από την εταιρεία.

Ανίλ Αμπάνι,3.2 δισ. δολάρια

Ο Ανιλ Αμπάνι άρχισε να τρέχει όταν ο πατέρας του του είπε: «Μπορείς να αγορέσεις οποιαδήποτε πολυτέλεια στη ζωή, αλλά δεν μπορείς να αγοράσεις υγεία». Έχει συμμετάσχει σε αρκετούς μαραθώνιους, μεταξύ των οποίων αυτός της Βοστώνης το 2003 και εκείνος της Βομβάης το 2004. Ο Αμπάνι είναι ο πρόεδρος του ομίλου Reliance και ενώ η περιουσία του μειώθηκε κατά 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια από το 2015, παραμένει ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους της Ινδίας.

Τζόσουα Χάρις, 2.4 δισ. δολάρια

Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Τζόσουα Χάρις έτρεξε τον τρίτο του μαραθώνιο το 2011, αφού ολοκλήρωσε την αγορά των Philadelphia 76ers. «Πίστεψα πως θα ήταν ωραίο να τρέξω στην Φιλαδέλφεια και να δω έτσι την πόλη», είπε ο Χάρις που είναι πρώην παλαιστής και έκανε μια περιουσία στην ως επενδυτής της Κρύσταλ Πάλας και στη συνέχεια των New Jersey Devils.

Ρίτσαρντ Μπράνσον, 5.4 δισ. δολάρια

Είναι ένας από τους κορυφαίους δισεκατομμυριούχους της Βρετανίας και έτρεξε στο μαραθώνιο του Λονδίνου το 2010 για φιλανθρωπικούς σκοπού. Ο Μπράνσον είναι ο άνθρωπος πίσω από την Virgin.

Διαβάστε ακόμα: Διάσημοι που δεν γνωρίζατε πως τρέχουν σε Μαραθώνιους!

Previous ArticleNext Article

Νεκρός από κορωνοϊό ο χρυσός Ολυμπιονίκης Ντονάτο Σάμπια 13

Ο δις χρυσός Ολυμπιονίκης στα 800μ. Ντονάτο Σάμπια άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 56 ετών λόγω επιπλοκών στην υγεία του από τον φονικό ιό.

Τον θάνατο του δυο φορές χρυσού Ολυμπιονίκη στα 800μ. Ντονάτο Σάμπια σε ηλικία 56 ετών ανακοίνωσε η Ιταλική Ολυμπιακή Επιτροπή.

Συγκεκριμένα, γνωστοποίησε οτι ο Σάμπια ήταν στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Σαν Κάρλο στην Ποτέντσα στην περιοχή της Μπασιλιτέκα στη νότια Ιταλία για «λίγες μέρες».

Ο εκλιπών ήταν 5ος στους Ολυμπιακούς του 1984 και 7ος στη Σεούλ τέσσερα χρόνια αργότερα, ενώ το 1984 ήταν και πρωταθλητής Ευρώπης.

Hταν ο πρώτος Ολυμπονίκης στον κόσμο που έχασε τη ζωή του από τον ιό.

​«Ήταν εξαιρετικά ταλαντούχος αθλητής και πάνω από όλα ένας τζέντλεμαν», ανέφερε η ανακοίνωση της ιταλικής ομοσπονδίας στίβου, σημειώνοντας οτι πριν από λίγες μέρες είχε χάσει και τον πατέρα του.

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη; 1282

Τρέξιμο εναντίον περπατήματος: Ποια μορφή άσκησης είναι πιο χρήσιμη;

Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι όταν τρέχεις για ένα χιλιόμετρο και όταν περπατάς για ένα χιλιόμετρο καις τον ίδιο αριθμό θερμίδων. Σε πρώτη φάση ακούγεται λογικό: και στην μια και στην άλλη περίπτωση, έχεις διανύσει την ίδια απόσταση άρα είναι ίδιες και οι θερμίδες που καίει το σώμα σου.

Προφανώς, δεν είναι έτσι. Για την ακρίβεια, όταν τρέχεις καις τον διπλάσιο αριθμό θερμίδων σε σχέση με την αντίστοιχη διαδρομή που διανύεις όταν περπατάς. Αυτό είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο και επιβεβαιώνεται με κάθε σχετική μελέτη πoυ γίνεται.

Όπως εξηγεί ο αθλητικός ψυχολόγος και γυμναστής, Τζάνετ Χάμιλτον: «Όσο πιο έντονη είναι η δραστηριότητα που κάνετε τόσο μεγαλύτερη είναι η ανάγκη του σώματός σας για καύση. Και επειδή το περπάτημα είναι λιγότερο έντονο και απαιτητικό, η καύση είναι και μικρότερη».

Το χαλαρό τρέξιμο καταπονεί λιγότερο τα πόδια από το περπάτημα!

Τι είναι τα ΜΕΤ;

Για να εκτιμήσετε την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιείτε, σκεφτείτε ότι η ενέργεια που σπαταλάτε ισούται με τις θερμίδες που χρησιμοποιεί ο οργανισμός κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας με βάση μια μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιούν οι επιστήμονες και που αποκαλείται MET. Tο σώμα σας καίει μόλις ένα MET ενώ χαλαρώνετε στον καναπέ ενώ τον αντίστοιχο χρόνο που περπατάτε, το σώμα σας καίει 3 έως 6 MET. Αντίθετα, όταν τρέχετε καίει πάντα πάνω από 6 ΜΕΤ.

Κατά το τρέξιμο συντελείται επίσης πολύ υψηλότερο «afterburn» (έτσι αποκαλείται  η υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση) σε σχέση με το περπάτημα, κάτι που σημαίνει πως το σώμα συνεχίζει να καίει θερμίδες κατά το διάστημα μετά το τέλος της άσκησης και μέχρι την επιστροφή στην κανονική κατάσταση ηρεμίας. Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «The Journal of Strength & Conditioning Research» έδειξε ότι η συγκεκριμένη περίοδος διαρκεί πέντε λεπτά περισσότερο για τους δρομείς σε σχέση με τους περιπατητές.

Μετά την άσκηση…

Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα χρειάζεται ενέργεια για να αναρρώσει μετά την άσκηση. «Όσο μεγαλύτερη είναι η ένταση και ο όγκος της άσκησης, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν μετά την ολοκλήρωσή της», εξηγεί ο Ίαν Χάντερ, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Brigham Young. «Επιπλέον, μαζί με τις θερμιδικές δαπάνες, υπάρχουν πολλά άλλα οφέλη για άσκηση μεγαλύτερης έντασης, όπως η αυξημένη οστική πυκνότητα και η βελτιωμένη δύναμη και αντοχή, που υποβαθμίζουν τα μειονεκτήματα της ηλικίας σε σχέση με την άσκηση και αναβαθμίζουν τηψυχολογική υγεία».

Από την άποψη της απώλειας βάρους, το τρέξιμο είναι ο ξεκάθαρος νικητής: όταν ερευνητές συνέκριναν 32.000 δρομείς από την Εθνική Μελέτη Υγείας των Δρομέων με 15.000 περιπατητές από την Εθνική Μελέτη Υγείας Περιπατητών μετά από περίπου έξι χρόνια, διαπίστωσαν ότι οι θερμίδες που καίγονται με το τρέξιμο οδηγούν σε 90% περισσότερη απώλεια βάρους από τις θερμίδες που καίγονται από το περπάτημα.

Πέντε… τρόποι να μετατρέψετε το περπάτημα σε super άσκηση

Φυσικά, τεράστιο ρόλο παίζει και η ταχύτητα. «Η ταχύτητα έχει τεράστια επίδραση στις θερμιδικές δαπάνες. Όσο πιο γρήγορα τρέχει κάποιος, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καούν ανά λεπτό. Βέβαια, ανά απόσταση υπάρχει μια σχετικά σταθερή ποσότητα θερμίδων που καίγονται, όμως η ένταση την μεταβάλλει», εξηγεί ο Χάντερ. Πάντως, απλά και μόνο επειδή το τρέξιμο είναι τόσο χρονικά όσο και ενεργειακά πιο αποδοτικό από το περπάτημα, δεν σημαίνει ότι το τελευταίο παύει να είναι μια χρήσιμη άσκηση.

Άλλωστε, είτε τρέχετε είτε περπατάτε μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο υπέρτασης, υψηλής χοληστερόλης, διαβήτη και να βελτιώσετε την καρδιαγγειακή σας υγεία, σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Γυμναστών και της Εθνικής Μελέτης για την Υγεία των Πεζοναυτών.

«Η δυνατότητα να τρέχεις πολύ είναι ένα πολύ χρήσιμο δώρο για την υγεία σας αλλά δεν είναι ένα δώρο που γίνεται σε όλους από τη φύση. Αν είστε ένα από αυτούς που έχουν προικισθεί με την ικανότητα να τρέχουν και να το απολαμβάνουν, τότε απολαύστε σαν θησαυρό αυτό το δώρο. Και να δουλεύετε για να το αξιοποιείται διότι δεν είναι δεδομένο», τονίζει η εκπαιδεύτρια Τζανέτ Χάμιλτον.

Για να προσθέσει ωστόσο: «Και το περπάτημα είναι μια υπέροχη δραστηριότητα για όσους δεν έχουν την ικανότητα ή την επιθυμία να τρέξουν και μπορεί να προσφέρει τεράστια οφέλη στην υγεία. Το περπάτημα τονώνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση τα κάτω άκρα, βοηθά στην εκκαθάριση του μυαλού σας και για τους δρομείς είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να έχετε μια ενεργή ημέρα ανάκαμψης».

Γρήγορο περπάτημα: Πόσα βήματα το λεπτό πρέπει να κάνεις;

Συμπερασματικά, μια έντονη εκγύμναση όπως το τρέξιμο αποφέρει μεγαλύτερη απώλεια θερμίδων αλλά να θυμάστε πως η απώλεια θερμίδων δεν είναι το παν. Η εμμονή να καίτε θερμίδες μπορεί να καταστεί κάτι εξίσου ανθυγιεινό με το να μην ασκείστε καθόλου. Επιλέξτε τη δραστηριότητα που αγαπάτε πιο πολύ και σας ταιριάζει περισσότερο -είτε πρόκειται για περπάτημα είτε για τρέξιμο- και εστιάστε λιγότερο στις θερμίδες και περισσότερο στο πόσο καλύτερα αισθάνεστε αφού το κάνετε.

Διαβάστε ακόμα: Η διαλειμματική (τρέξιμο-περπάτημα) σε βελτιώνει και σε ξεαγχώνει!

x
Send this to a friend