Αυτή η διατροφή εξασφαλίζει υγιή καρδιακή λειτουργία

Photo by Jacek Dylag on Unsplash

Όπως ίσως έχετε συνειδητοποιήσει, οι διατροφικές συμβουλές αλλάζουν και εξελίσσονται  κατά καιρούς, κατά βάση διότι επειδή σχετίζονται με την υγεία της καρδιάς σας.

Πρέπει να προσλαμβάνετε πολλούς υδατάνθρακες; Είναι προτιμότερη η φυτική διατροφή; Άλλωστε, κάθε μέρα, υπάρχουν νέες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο δομής των γευμάτων σας.

Ίσως όμως να μην χρειάζεται να ανησυχείτε για τις λεπτομέρειες τόσο πολύ. Μια νέα έρευνα από το ιατρικό κέντρο της της Βοστώνης διαπίστωσε ότι εφόσον τρώτε μια συνολικά υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και ακόρεστα λίπη, αυτόματα κάνετε καλό στην καρδιά σας.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Διεθνές Περιοδικό της Καρδιολογίας, μελέτησε 164 συμμετέχοντες με μέσο όρο ηλικίας 53 ετών, που είχαν υψηλή αρτηριακή πίεση αλλά δεν έπαιρναν κανένα φάρμακο για αυτό.

Ο καθένας ακολουθούσε τις ακόλουθες τρεις δίαιτες για έξι εβδομάδες πριν προχωρήσει στην επόμενη:

-Μια δίαιτα όπου το 58% των θερμίδων προέρχεται από υδατάνθρακες.

-Μια πλούσια σε πρωτεΐνες διατροφή, όπου το 10% των θερμίδων από τους υδατάνθρακες αντικαταστάθηκε από πρωτεΐνες.

-Μια δίαιτα πλούσια σε λιπαρά, χωρίς λίπος, όπου το 10% των θερμίδων από τους υδατάνθρακες αντικαταστάθηκε από ακόρεστα λίπη.

Και οι τρεις δίαιτες είχαν χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά, χοληστερόλη και νάτριο και η ημερήσια πρόσληψη θερμίδων κάθε ατόμου βασίστηκε στο αντίστοιχο σωματικό μέγεθος αλλά και στο φύλο και το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας. Αυτό που βρήκαν οι ερευνητές είναι πως κάθε δίαιτα, ανεξάρτητα από τα μακροθρεπτικά συστατικά της (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λίπος), μείωσε την πιθανότητα καρδιακής βλάβης.

«Η καρδιακή βλάβη αναφέρεται στη βλάβη των καρδιακών μυϊκών κυττάρων», δήλωσε στο περιοδικό «Bicycling» η Λάρα Κοβέλ, κύρια ερευνήτρια και επικεφαλής της ιατρικής στο τμήμα καρδιολογίας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης. «Η καρδιακή βλάβη μπορεί να προκληθεί από καρδιακές προσβολές, υπερβολικό άγχος, φάρμακα ή ασθένειες που επηρεάζουν τη λειτουργία της καρδιάς», τονίζει.

Σύμφωνα με την Κοβέλ, μια συνολική υγιεινή διατροφή που περιλαμβάνει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και ακόρεστα λιπαρά μειώνει τις πιθανότητες διάγνωσης ασθενειών που είναι γνωστό ότι αυξάνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές παθήσεις όπως η υπέρταση, η υψηλή χοληστερόλη, ο διαβήτης και η παχυσαρκία.

Αλλά και οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι μια συνολική υγιεινή διατροφή θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα μείγμα πρωτεϊνών, υδατανθράκων και υγιών λιπαρών ουσιών καθώς και τις απαραίτητες βιταμίνες και ανόργανα συστατικά.

Με απλά λόγια δεν πρέπει να αποκλείετε τρόφιμα, μόνο και μόνο για λόγους βάρους ή λίπους, αφού διάφορα συστατικά μπορεί να μην λείπουν από το σώμα σας, σίγουρα λείπουν όμως από την καρδιά σας!

Διαβάστε επίσης: Το τροπικό φρούτο που κάνει καλό στην καρδιά και έχει αντικαρκινικές ιδιότητες

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Μεταβολισμός: Μύθος ή αλήθεια ότι αλλάζει το καλοκαίρι;

Jakob Owens on Unsplash

Αν και οι περισσότεροι θεωρούμε ότι ο μεταβολισμός μας είναι απλά μια διαδικασία που ορίζει το πόσο γρήγορα καίμε θερμίδες μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, στην πραγματικότητα είναι «υπεύθυνος» για πολλά περισσότερα από αυτό.

Από την αναδόμηση και την ανάπτυξη κυττάρων (μεταξύ διάφορων άλλων διεργασιών), ο μεταβολισμός μας δουλεύει συνεχώς για να διατηρεί τη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού μας.

Γιατί έχει… φρενάρει ο μεταβολισμός σας και δεν χάνετε κιλά;

Ένας ‘γρήγορος’ μεταβολισμός είναι αυτό που πολλοί ονειρευόμαστε, καθώς συνήθως πιστεύουμε ότι κάτι τέτοιο θα μας έκανε να τρώμε ό,τι και όσο θέλουμε, χωρίς να βάζουμε βάρος. Μάλιστα πολλές φορές φτάνουμε να πιστεύουμε πως υπάρχουν πράγματα που μπορούμε να κάνουμε, έτσι ώστε να του δώσουμε ένα μικρό ‘boost’, μια μικρή ώθηση.

Για παράδειγμα, σίγουρα έχουμε παρατηρήσει ότι, κατά τη χειμερινή περίοδο, η ζυγαριά «δείχνει» ως επί το πλείστον 1 με 2 κιλά παραπάνω. Κιλά τα οποία, όταν έρχονται οι καλοκαιρινές διακοπές, χάνονται δίχως να κάνουμε κάποια ιδιαίτερη προσπάθεια, ωθώντας μας να πιστεύουμε πως το καλοκαίρι ο μεταβολισμός μας ανεβάζει στροφές και ‘καίει’ θερμίδες πιο αποτελεσματικά και γρήγορα, εξ αιτίας της ανεβασμένης θερμοκρασίας. Τα πράγματα όμως δεν είναι ακριβώς έτσι.

Αλλαγή συνηθειών

Στην πραγματικότητα, αυτό που μας καθιστά εύκολο να διατηρήσουμε ένα υγιές βάρος, ή ακόμα και να χάσουμε 1 με 2 κιλά, κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών είναι απλά και μόνον η αλλαγή των συνηθειών μας. Παιχνίδια στην παραλία, κολύμπι, περπάτημα το βράδυ και μια διατροφή που περιλαμβάνει θαλασσινά, λαχανικά και φρέσκα φρούτα, συμβάλλουν – χωρίς να το συνειδητοποιούμε – στη διατήρηση της διατροφικής ισορροπίας. Υπάρχουν μάλιστα μελέτες που δείχνουν το ακριβώς αντίθετο από την κοινή γνώμη, ότι δηλαδή ο μεταβολισμός είναι πιο γρήγορος το χειμώνα, συγκριτικά με το καλοκαίρι, λόγω της ανάγκης προσαρμογής στις χαμηλότερες θερμοκρασίες!

Γιατί ο μεταβολισμός μας γίνεται πιο αργός καθώς μεγαλώνουμε;

Αυτό που πραγματικά είναι καλό να έχουμε ως στόχο, ώστε να διατηρούμε το μεταβολισμό μας σε υψηλά επίπεδα, είναι η προστασία της μυϊκής μας μάζας. Η αποφυγή γευμάτων, οι στερητικές δίαιτες, οι αποτοξινώσεις και άλλες «μαγικές» λύσεις, οδηγούν στην απώλεια μυϊκού ιστού, κάτι που επηρεάζει άμεσα το βασικό μεταβολικό ρυθμό μας. Μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνη, λαχανικά και φρούτα, σε συνδυασμό με σωματική δραστηριότητα – καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου-  είναι η μόνη  «μαγική» λύση!

Διαβάστε επίσης: Φταίει ο μεταβολισμός σου που δεν μπορείς να χάσεις βάρος;

Πηγή: www.eurodiet.gr

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Τρόφιμα που “καταστρέφονται” όταν μπαίνουν στο ψυγείο

Τα περισσότερα προϊόντα χρειάζονται ψυγείο για να συντηρηθούν. Όταν μιλάμε για κρέας, δεν υπάρχουν εξαιρέσεις εκτός ίσως από κάποια ειδικά επεξεργασμένα και αφυδατωμένα προϊόντα. Το ίδιο ισχύει και για τα φρούτα και τα λαχανικά, ωστόσο, εδώ έχουμε εξαιρέσεις.

Βασιλικός

Όταν προσπαθούμε να αποθηκεύσουμε τον βασιλικό κάτω από 5 βαθμούς Κελσίου, δηλαδή στη συντήρηση, τα φύλλα του μαυρίζουν. Κρατήστε τον στον πάγκο της κουζίνας σας σε ένα σκιερό μέρος, και βάλτε το σαν λουλούδι σε ένα βάζο ή ένα ποτήρι. Τοποθετήστε μια πλαστική σακούλα από πάνω, ώστε να μπορέσει να αναπνεύσει και να κρατήσει την υγρασία του.

Πατάτες

Οι χαμηλές θερμοκρασίες μετατρέπουν το άμυλο της πατάτας σε ζάχαρη. Αυτό οδηγεί σε μια περίεργη υφή και ελαφρώς γλυκιά γεύση. Για τις πατάτες το ψυγείο είναι πολύ κρύο. Αν θέλουμε να τις διατηρήσουμε καλύτερα, τις αποθηκεύουμε σε μια χάρτινη σακούλα στο πιο σκοτεινό και δροσερό μας ντουλάπι. Το φως του ήλιου δημιουργεί χλωροφύλλη, οι πατάτες πρασινίζουν και μερικές φορές πικρίζουν.

Κρεμμύδια

Τα κρεμμύδια πρέπει να βρίσκονται σε θερμοκρασία δωματίου και να παίρνουν αέρα για να παραμείνουν φρέσκα για πολύ καιρό. Μπορείτε να το βάλετε στον “μανάβη” μέσα σε χάρτινες τρύπιες σακούλες. Κρατήστε το μακριά από τις πατάτες γιατί τις ωριμάζει και τις κάνει να χαλάνε γρήγορα. Μπορείτε αν θέλετε να καταψύξετε ψιλοκομμένο κρεμμυδάκι χωρίς πρόβλημα.

Ντομάτες

Το κρύο του ψυγείου δημιουργεί χημικές ενώσεις στις ντομάτες και “σκοτώνει” τα στοιχεία εκείνα που της δίνουν φρέσκια γεύση και άρωμα. Αν θέλετε οι ντομάτες σας να γίνουν βαρετές και άνοστες, τότε βάλτε τες στο ψυγείο. Θα κρατήσουν μερικές ημέρες περισσότερο, αλλά δεν θα έχουν καμία γεύση. Η θέση τους είναι πάνω στον πάγκο της κουζίνας σας.

Πεπόνια – Καρπούζια

Το ψυγείο μπορεί να μειώσει τον αριθμό των αντιοξειδωτικών στο μισό. Μια μελέτη της USDA διαπίστωσε ότι τα καρπούζια και τα πεπόνια σε θερμοκρασία δωματίου αναπτύσσουν σχεδόν διπλάσια β-καροτίνη (που προάγει το υγιές δέρμα και την όραση) από ό, τι στο ψυγείο. Τα αντιοξειδωτικά αναπτύσσονται και αυξάνονται μέσα στα φρούτα αμέσως μετά τη συγκομιδή τους και όταν εμείς τα τοποθετούμε στα ψυγεία τότε, δεν τους επιτρέπουμε πλήρως να αναπτυχθούν.

Διαβάστε επίσης: Αυτές οι τροφές πρέπει να βρίσκονται στο ψυγείο κάθε δρομέα

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend