«Αυτή είναι η καλύτερη προπόνηση του κόσμου στο τρέξιμο»

Επιμέλεια: Λευτέρης Κοντούρης

Ο νικητής του Μαραθωνίου της Βοστώνης το 1968, Αμπι Μπέρφουτ, αποκάλυψε την «καλύτερη προπόνηση του κόσμου στο τρέξιμο».

«Τρέξτε πέντε μίλια όσο πιο γρήγορα μπορείτε και ανά ένα μίλι μπορείτε να κάνετε ελαφρύ τζόκινγκ για περίπου 400 μέτρα. Όταν τελειώσετε ο προπονητής θα σας πει να κάνετε άλλο ένα γρήγορο μίλι. Ετσι θα μάθετε ότι μπορείτε να κάνετε περισσότερα απ’ αυτά που νομίζετε ότι μπορείτε. Είναι το πιο ισχυρό μάθημα για να μάθετε να τρέχετε», έγραψε για την προπόνηση αυτή ο Αμπι Μπέρφουτ.

Η συγκεκριμένη προπόνηση χρησιμοποιεί την εξαπάτηση ως έναν τρόπο για να εκμεταλλευτεί κρυφά αποθέματα του οργανισμού. Μπορεί να κάποιος να νομίζει ότι είναι στα όριά του για να ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα, όμως οι επιστήμονες σημειώνουν ότι ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να αντεπεξέλθει σε ακόμα λίγες επαναλήψεις μετά το τέλος της προπόνησης, με τα οφέλη να είναι σημαντικά.

amby-burfoot-86-25-06

Σύμφωνα με μελέτες, οι ποδηλάτες που είχαν ξεγελαστεί και συνέχιζαν να τρέχουν περισσότερο από το αναμενόμενο ανέβασαν την απόδοσή τους κατά 13% όταν ήξεραν την σωστή απόσταση. Πάντως, αν δεν έχετε προπονητή, υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορούν να σας ξεγελάσουν να τρέχετε περισσότερο και γρηγορότερα απ’ ότι υπολογίζατε.

Ξεκούραση με υπολογισμό

Τρέχετε 4000 μέτρα χωρισμένα σε δέκα μέρη (ξεκούραση ανά 400 μέτρα), με τον χρόνο ξεκούραση να υπολογίζεται από το τελευταίο ψηφίο στα κλάσματα του δευτερολέπτου βάσει της χρονομέτρησής σας, το οποίο θα πολλαπλασιάζεται επί 20.

Για παράδειγμα, αν τρέχετε τα 400 μέτρα σε 1:18.36, τότε θα πολλαπλασιάσετε το 6 με το 20, με το αποτέλεσμα να είναι τα δευτερόλεπτα που θα πρέπει να ξεκουραστείτε (120).

Στη συνέχεια, στον χρόνο που θα είναι το διάλειμμα θα κάνετε τζόκινγκ σαν να έχετε 90 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας (ή λιγότερο, ανάλογα με το γινόμενο), με το στόχο μας να είναι να είστε έτοιμοι να τρέξετε χωρίς διάλειμμα, όταν το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού θα είναι μηδέν.Προσοχή, στόχος δεν είναι να ανεβαίνει γενικότερα ο ρυθμός τρεξίματος, αλλά το πιέζετε τον οργανισμό σας όταν νομίζετε ότι δεν έχετε άλλα αποθέματα.

Ακολουθήστε τον αρχηγό

Οταν τρέχετε με άτομα που έχετε παρόμοια φυσική κατάσταση, μπορείτε να ακολουθείτε τον πρώτο χωρίς να του λέτε πόσο γρήγορος ή αργός είναι. Για παράδειγμα, σε τέσσερις δρομείς μπορείτε να κάνετε περίπου 12 επαναλήψεις, προκειμένου όλοι να ηγηθούν από τρεις φορές. Οι επαναλήψεις μπορούν να διαρκέσουν από 30 δευτερόλεπτα έως πέντε λεπτά στο ένα μίλι, ενώ ξεκούραση μπορεί να είναι ένα με δύο λεπτά. Στόχος της άσκησης αυτής είναι να υπάρχει μία προσομοίωση σε συνθήκες αγώνα.

Βάλτε μόνοι σας στόχους

Αν δεν έχετε παρέα, μπορείτε να ορίσετε μόνοι σας έναν στόχο από εξωτερικούς παράγοντας. Ανάλογα που τρέχετε μπορείτε να πείτε όταν θα προσπεράσετε ένα αυτοκίνητο ή έναν ποδηλάτη ή έναν σκύλο ή συγκεκριμένο αριθμό πεζών. Όταν πετύχετε τον στόχο σας μπορείτε να θέσετε νέους.

Ρυθμίστε το τρέξιμό σας με τραγούδια

Μία λίστα αναπαραγωγή τραγουδιών, τα οποία παίζουν σε τυχαία σειρά, μπορούν να θέσουν τον ρυθμό που θα τρέχετε, ανάλογα με τον ρυθμό του τραγουδιού ή το φύλο του τραγουδιστή.

Διαβάστε ακόμα: Τρέξιμο αντοχής για αρχάριους και τρία προγράμματα προπόνησης

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Εκδρομή στον Ομήρειο Ημιμαραθώνιο της Ίου οι Αθηναίοι Δρομείς

Εκδρομή στον Ομήρειο Ημιμαραθώνιο της Ίου οι Αθηναίοι Δρομείς

Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος Αθηναίοι Δρομείς θα πραγματοποιήσει διήμερη εκδρομή 9 και 10 Ιουνίου καθώς και ομαδική εγγραφή, για τον 3ο Ομήρειο Ημιμαραθώνιο Δρόμο που θα διεξαχθεί στην πανέμορφη Ιο.

Θα υπάρχουν δωρεάν ακτοπλοϊκά εισιτήρια από Πειραιά για Ιο και επιστροφή, μια ευγενική χορηγία της BLUE STAR FERRIES και της διοργάνωσης του αγώνα, καθώς και σημαντικές εκπτώσεις στα δωμάτια.

ΑΓΩΝΕΣ ΔΡΟΜΟΥ

21 ΧΛΜ

10 ΧΛΜ

3 ΧΛΜ

Το κόστος συμμετοχής για τον αγώνα των 21ΧΛΜ είναι 10 €, για τα 10ΧΛΜ είναι 5 €, για τα 3ΧΛΜ είναι 5 € και περιλαμβάνει ηλεκτρονική χρονομέτρηση αναμνηστικό μετάλλιο καθώς και t-shirt.

Για συμμετοχές παρακαλούμε τα μέλη και τους φίλους από όλους τους Συλλόγους να επικοινωνούν ηλεκτρονικά [email protected] και τηλεφωνικά κ. Βαγγέλη Λεμπέση 6977212169 μέχρι 3/6/2018 δηλώνοντας:

  • ΕΠΩΝΥΜΟ
  • ΟΝΟΜΑ
  • ΕΤΟΣ ΓΕΝΝΗΣΗΣ
  • ΑΓΩΝΙΣΜΑ
  • ΦΥΛΟ
  • ΣΥΛΛΟΓΟΣ
  • ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΊΑΣ
  • Email
  • ΜΕΓΕΘΟΣ T Shirt

Μέχρι 40 συμμετοχές θα γίνουν δεκτές και για αυτό θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Για να θεωρείτε έγκυρη η συμμετοχή σας θα πρέπει να έχει κατατεθεί μέχρι 3/6/2018 το αντίστοιχο κόστος του αγώνα.

Η καταβολή μπορεί να γίνει με κατάθεση στους λογαριασμούς:

ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕZA

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ            721/322525-93

IBAN                GR50 0110 7210 0000 7213 2252 593

ΤΡΑΠΕZAEUROBANK

ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ            0026-0604-74-0101580382

IBAN                GR70 02606040000740101580382

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ Γιώργος Διαμαντής και στις δύο περιπτώσεις.

Παράκληση, να αναγράφεται στις παρατηρήσεις το όνομα του συμμετέχοντα και τον αγωνα σε 24 χαρακτήρες (πχ Παναγιώτης Βλάχος Ιος). Το καταθετήριο με email [email protected] Μόνο σε περίπτωση αδυναμίας με fax στο 2106420949.

* Η φωτογραφία είναι από το sportcyclades.gr

Με το Spike άρχισε η δράση στο 2ο Amorgos Trail Challenge

Με το Spike άρχισε η δράση στο 2ο Amorgos Trail Challenge

Σε εξέλιξη βρίσκεται το 2ο Amorgos Trail Challenge στο πανέμορφο νησί των Κυκλάδων. Η αρχή έγινε με το απαιτητικό και ξεχωριστό Spike. Μια μοναδική προσπάθεια δεκάδων αθλητών να κατακτήσουν την κορυφή της Νικουριάς, του νησιού που βρίσκεται απέναντι από τον λιμάνι της Αιγιάλης.

Οι αθλητές επιβιβάστηκαν σε λάντζες από τον όρμο του Αγ. Παύλου και λίγα λεπτά αργότερα δόθηκε η εκκίνηση από την παραλία της Νικουριάς. Οι αθλητές «κατέκτησαν» μία από τις κορυφές  του νησιού και τερμάτισαν στην ακροθαλασσιά, διανύοντας μια απόσταση 1500μ. Το χαρακτηριστικό και η ομορφιά του Spike είναι η απουσία σηματοδοτημένου μονοπατιού.

Οι αθλητές καλούνται να βρουν μόνοι τους το μονοπάτι που θα τους οδηγήσει στην κορυφή ενώ η επιστροφή γίνεται μέσα από το ρέμα μικρού χειμμάρου που καταλήγει στην πανέμορφη παραλία και τα γαλαζοπράσινα νερά.

Νικητές της διαδρομής στους άνδρες: Νίκος Ροδόπουλος, Νίκος Θεολογίτης, Νικήτας Πλακούτας. Οι τρεις πρώτες γυναίκες που τερμάτισαν το Spike είναι οι : Ασπασία Σιαμπάνη, Αθανασία Τσουμελέκα, Ασημίνα Ιγγλέζου.

Το Spike εντυπωσίασε και είναι ο  προάγγελος των αγώνων της Κυριακή με δύο διαδρομές. Η μεγάλη διαδρομή των 19,5χλμ με εκκίνηση από το μοναστήρι της Παναγιάς Χοζοβιώτισσας υπό τους ήχους της καμπάνας και μέσω της κορυφογραμμής της Αμοργού τερματισμός στην παραλία της Αιγιάλης. Η μικρότερη διαδρομή των 5,5χλμ  έχει εκκίνηση από το χωριό της Λαγκάδας, περνάει μέσα από τα Θολάρια και τερματίζει στην ακροθαλασσιά της Αιγιάλης. Το runnfun.gr είναι στην Αμοργό και συμμετέχει σε όλες τις διαδρομές

Photo Credits : Nikos Libertas, Manolis Papadakis, Μάνος Χρυσσός

 

 

 

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης στο Χορτιάτης Trail Run

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης στο Χορτιάτης Trail Run 2018

Ο Αλέξανδρος Φωτιάδης,νικητής του RODOPI CHALLENGE 50 M πριν απο λίγες μέρες και κάτοχος του ρεκόρ διαδρομής του αγώνα μας,θα δώσει το παρόν στον 8ο Χορτιάτης Trail Run.

Ένας εξαιρετικός αθλητής και άνθρωπος ,που θα προσπαθήσει για το καλύτερο στον αγώνα,είναι συμμετοχή που τιμά τον αγώνα,και είναι χαρά μας που θα τον φιλοξενήσουμε.

Στις 27 Μαϊου ο αγώνας

Θυμίζουμε ότι ο αγώνας που είχε προγραμματιστεί για τις 04/03/2018, αλλά αναβλήθηκε λόγω μεγάλης ποσότητας χιονιού που υπήρχε στα μονοπάτια θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27/05/2018 για 8η συνεχόμενη χρονιά.

Ο φετινός αγώνας είναι αφιερωμένος στην μνήμη του Δημήτρη Κρυστάλλη και του Γιάτσεκ Μπόγκοτς που έφυγαν πρόωρα από τη ζωή.

Για την Οργανωτική Επιτροπή
Ο Τεχνικός Διευθυντής του αγώνα
Καιάφας Στυλιανός

Send this to a friend