“Αυτή είναι η καλύτερη προπόνηση του κόσμου στο τρέξιμο”

Επιμέλεια: Λευτέρης Κοντούρης

Ο νικητής του Μαραθωνίου της Βοστώνης το 1968, Αμπι Μπέρφουτ, αποκάλυψε την «καλύτερη προπόνηση του κόσμου στο τρέξιμο».

«Τρέξτε πέντε μίλια όσο πιο γρήγορα μπορείτε και ανά ένα μίλι μπορείτε να κάνετε ελαφρύ τζόκινγκ για περίπου 400 μέτρα. Όταν τελειώσετε ο προπονητής θα σας πει να κάνετε άλλο ένα γρήγορο μίλι. Ετσι θα μάθετε ότι μπορείτε να κάνετε περισσότερα απ’ αυτά που νομίζετε ότι μπορείτε. Είναι το πιο ισχυρό μάθημα για να μάθετε να τρέχετε», έγραψε για την προπόνηση αυτή ο Αμπι Μπέρφουτ.

Η συγκεκριμένη προπόνηση χρησιμοποιεί την εξαπάτηση ως έναν τρόπο για να εκμεταλλευτεί κρυφά αποθέματα του οργανισμού. Μπορεί να κάποιος να νομίζει ότι είναι στα όριά του για να ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα, όμως οι επιστήμονες σημειώνουν ότι ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί να αντεπεξέλθει σε ακόμα λίγες επαναλήψεις μετά το τέλος της προπόνησης, με τα οφέλη να είναι σημαντικά.

amby-burfoot-86-25-06

Σύμφωνα με μελέτες, οι ποδηλάτες που είχαν ξεγελαστεί και συνέχιζαν να τρέχουν περισσότερο από το αναμενόμενο ανέβασαν την απόδοσή τους κατά 13% όταν ήξεραν την σωστή απόσταση. Πάντως, αν δεν έχετε προπονητή, υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορούν να σας ξεγελάσουν να τρέχετε περισσότερο και γρηγορότερα απ’ ότι υπολογίζατε.

Ξεκούραση με υπολογισμό

Τρέχετε 4000 μέτρα χωρισμένα σε δέκα μέρη (ξεκούραση ανά 400 μέτρα), με τον χρόνο ξεκούραση να υπολογίζεται από το τελευταίο ψηφίο στα κλάσματα του δευτερολέπτου βάσει της χρονομέτρησής σας, το οποίο θα πολλαπλασιάζεται επί 20.

Για παράδειγμα, αν τρέχετε τα 400 μέτρα σε 1:18.36, τότε θα πολλαπλασιάσετε το 6 με το 20, με το αποτέλεσμα να είναι τα δευτερόλεπτα που θα πρέπει να ξεκουραστείτε (120).

Στη συνέχεια, στον χρόνο που θα είναι το διάλειμμα θα κάνετε τζόκινγκ σαν να έχετε 90 δευτερόλεπτα στην διάθεσή σας (ή λιγότερο, ανάλογα με το γινόμενο), με το στόχο μας να είναι να είστε έτοιμοι να τρέξετε χωρίς διάλειμμα, όταν το αποτέλεσμα του πολλαπλασιασμού θα είναι μηδέν.Προσοχή, στόχος δεν είναι να ανεβαίνει γενικότερα ο ρυθμός τρεξίματος, αλλά το πιέζετε τον οργανισμό σας όταν νομίζετε ότι δεν έχετε άλλα αποθέματα.

Ακολουθήστε τον αρχηγό

Οταν τρέχετε με άτομα που έχετε παρόμοια φυσική κατάσταση, μπορείτε να ακολουθείτε τον πρώτο χωρίς να του λέτε πόσο γρήγορος ή αργός είναι. Για παράδειγμα, σε τέσσερις δρομείς μπορείτε να κάνετε περίπου 12 επαναλήψεις, προκειμένου όλοι να ηγηθούν από τρεις φορές. Οι επαναλήψεις μπορούν να διαρκέσουν από 30 δευτερόλεπτα έως πέντε λεπτά στο ένα μίλι, ενώ ξεκούραση μπορεί να είναι ένα με δύο λεπτά. Στόχος της άσκησης αυτής είναι να υπάρχει μία προσομοίωση σε συνθήκες αγώνα.

Βάλτε μόνοι σας στόχους

Αν δεν έχετε παρέα, μπορείτε να ορίσετε μόνοι σας έναν στόχο από εξωτερικούς παράγοντας. Ανάλογα που τρέχετε μπορείτε να πείτε όταν θα προσπεράσετε ένα αυτοκίνητο ή έναν ποδηλάτη ή έναν σκύλο ή συγκεκριμένο αριθμό πεζών. Όταν πετύχετε τον στόχο σας μπορείτε να θέσετε νέους.

Ρυθμίστε το τρέξιμό σας με τραγούδια

Μία λίστα αναπαραγωγή τραγουδιών, τα οποία παίζουν σε τυχαία σειρά, μπορούν να θέσουν τον ρυθμό που θα τρέχετε, ανάλογα με τον ρυθμό του τραγουδιού ή το φύλο του τραγουδιστή.

Διαβάστε ακόμα: Τρέξιμο αντοχής για αρχάριους και τρία προγράμματα προπόνησης

Πηγή: runnersworld.com

Previous ArticleNext Article

Στις 14-15 Νοεμβρίου ο 9ος Διεθνής Νυχτερινός Ημιμαραθώνιος Θεσσαλονίκης

Η Οργανωτική Επιτροπή του 9ου Διεθνούς Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης – ZeniΘ ενημερώνει για την αναβολή της διοργάνωσης και για τον ορισμό της νέας ημερομηνίας διεξαγωγής της, το διήμερο 14-15 Νοεμβρίου 2020.
Η νέα ημερομηνία προέκυψε κατόπιν πρότασης του Δήμου Θεσσαλονίκης, κύριου Θεσμικού Φορέα Υποστήριξης και συνδιοργανωτή των δύο διεθνών διοργανώσεων της πόλης και συνεργασίας του με τον διοργανωτή φορέα ΜΕΑΣ ΤΡΙΤΩΝ, η οποία ομόφωνα έγινε αποδεκτή από το σύνολο των φορέων που απαρτίζουν την Οργανωτική Επιτροπή.
Σε συνέχεια της απόφασης παραμένει σταθερή η ημερομηνία διεξαγωγής του 15ου Διεθνούς Μαραθωνίου «ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ» – bwin με διήμερο πλέον αγωνιστικό πρόγραμμα (28-29 Νοεμβρίου 2020) το οποίο κρίνεται υγειονομικά ασφαλέστερο.
Η εν λόγω απόφαση ελήφθη με πρωταρχικό μέλημα την προστασία της Δημόσιας Υγείας και την στήριξη της εφαρμογής των μέτρων της πολιτείας για τον περιορισμό της εξάπλωσης της νόσου Covid-19.
Παράλληλα η Οργανωτική Επιτροπή θα υποβάλει προς έγκριση από την αρμόδια υγειονομική υπηρεσία της ΓΓΑ νέο υγειονομικό πρωτόκολλο διεξαγωγής των δύο διοργανώσεων, ώστε πάντοτε σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές της πολιτείας να λάβει την έγκριση διεξαγωγής τους.
Οι εγγραφές και οι προετοιμασίες για τις δύο μεγαλύτερες διοργανώσεις της Βορείου Ελλάδος συνεχίζονται κανονικά με καταληκτική ημερομηνία την 28η Οκτωβρίου για τον «Νυχτερινό» και την 4η Νοεμβρίου για τον «Μαραθώνιο της Ιστορίας».
Με εκτίμηση,
Η Οργανωτική Επιτροπή του 9ου Διεθνούς Νυχτερινού Ημιμαραθωνίου Θεσσαλονίκης – ΖeniΘ και του 15ου Διεθνούς Μαραθωνίου ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – bwin

14ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης “Ηρακλής”: Κι όμως έγινε!

Ο 14ος Ορεινός Μαραθώνιος Οίτης Hercules Mountain Marathon, με τις τρεις διαδρομές του, έστω και τροποποιημένες, πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 20-9-2020. Αυτό από μόνο του, είναι μια μεγάλη επιτυχία αν σκεφτεί κανείς τι είχε να αντιμετωπίσει όταν ξεκίναγε τις προετοιμασίες αλλά και τι αντιμετώπισε, ως την τελευταία στην κυριολεξία στιγμή.

Από την αρχή μέχρι το τέλος, βασικό στοιχείο των ενεργειών μας, ήταν η ασφάλεια αθλητών και συντελεστών, ενέργειες που είχαν να κάνουν με την τήρηση των πρωτόκολλων, με αλλαγές στους κανονισμούς αλλά και με μια κακοκαιρία άνευ προηγουμένου, που έπληξε και την περιοχή μας, επισκιάζοντας έτσι, με δυσάρεστο τρόπο, μια αθλητική γιορτή.

Μετά από μια συναρπαστική διαδρομή και με εναλλαγές κατά τη διάρκεια, νικητής στην τροποποιημενη διαδρομή των 34χλμ με 2.000 μ υψομετρική,  αναδείχθηκε ο Δημήτρης Σελέτης  της Kasimis Trainning /La Sportiva, με χρόνο 3:07:26 και 2ο τον  κάτοχο του ρεκόρ κανονικής διαδρομής,  Φωτη Ζησιμόπουλο, της Kasimis Trainning/ La Sportiva επίσης, με χρόνο 3:14:24. Την τριάδα των ανδρών, έκλεισε μέλος της ομάδας Kasimis Trainning επίσης,  με χρόνο 3:29:51, ο Ηλίας Σαγκριωτης.

Στις γυναίκες,  1η αναδείχτηκε η Μαρία Μαλαϊ της La Sprtiva Tram Greece, με χρόνο 4:02:27, 2η η Μαρία Ξανθή της ομάδας The Runners Project, με χρονο 4:07:55, ενώ την τριάδα έκλεισε η Νικολέτα Τζαβάρα της ομάδας Kasimis Trainning, με χρόνο 4:08:50.

Στην επίσης τροποποιημένη διαδρομή του “Ελλέβορου”, των 14 χλμ με 750μ υψομετρική, η τριάδα των νικητών βρέθηκε πολύ κοντά σε όλη τη διαδρομή, μέχρι το τέλος, κάτι που φαίνεται από τα ελάχιστα δευτερόλεπτα που τους χωρίζουν.  Νικητής Γενικής ανδρών αναδείχθηκε ο Βασίλης Μπαλαμώτης της My Athlete / Chozenteam, με χρόνο 01:08:18, στη 2η θέση ο Γιώργος Μανιώτης από την ομάδα Mountain Trainning Solutions με χρόνο 01:08:39 και στην 3η Θέση ο Χρήστος Παπαδογιώργος, Kotronis Plastics, με χρόνο 01:09:03.

Στις γυναίκες, 1η τερμάτισε τη διαδρομή, η Χριστίνα Γιαζιτζίδου της Salomon Hellas / All Terrain Runners , με χρόνο 01:15:14, στη 2η Θέση η Ζωή Σταμούλη της Dynafit / Mad Goat , με χρόνο 01:27:52 και στην 3η Θέση η Σωτηρία Μαρία Γιαννέλου, του συλλόγου Τραχίνα, με χρόνο 01:44:41

Στη μικρή διαδρομή των Φαρμακίδων, μήκους 5χλμ, οι τρεις πρώτοι άνδρες, είχαν μεταξύ τους 5 δευτερόλεπτα διαφορά, δείχνοντας και την πίεση που ασκήθηκε κατά τη διαδρομή.  Νικητής αναδείχθηκε ο Θανάσης Κοτσάνης της ομάδας Mad Goat με χρόνο 0:26:38, στη δεύτερη θέση ο Ανδρέας Μανέτας, με χρόνο 0:26:43 και στην 3η Θέση ο Κώστας Ζήνδρος του Σ.Κ.Α Μετεώρων , με 0:26:48.

Στις γυναίκες, της μικρής διαδρομής, 1η τερμάτισε η Στέλλα Μπότση, με χρόνο 0:38:40, ενώ η δεύτερη θέση, κρίθηκε στα δέκατα του δευτερολέπτου. Στη 2η Θέση τερμάτισε η Ελισάβετ Παπαδήμα, με χρόνο 0:39:03:170 και στην 3η, η Ιωάννα Δραμιτινού, με χρόνο 0:39:03:886.

Το αποτέλεσμα και της φετινής διοργάνωσης, είναι άμεσα συνδεδεμένο με τη βοήθεια που παρασχέθηκε από όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία. Από τη συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων αθλητών, υπήρξε η αναγνώριση της προσπάθειας για την διεξαγωγή των αγώνων, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια συμμετεχόντων αλλά και των συντελεστών της διοργάνωσης.

Το αποτέλεσμα, αντανακλά όπως καταλαβαίνετε,  τον καταλυτικό ρόλο που έπαιξαν όλοι οι παρακάτω φορείς, σύλλογοι ομάδες αλλά και ατομικά, μέλη και φίλοι του συλλόγου.  Για το λόγο αυτό αλλά και το γεγονός ότι όλα αυτά έγιναν μέσα σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο περιβάλλον, θα θέλαμε να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Ευχαριστούμε λοιπόν :

Τον Δήμο Λαμιέων, για την συνδιοργάνωση των αγώνων αλλά και  αμέριστη υποστήριξη  και εμπιστοσύνη, μέχρι το τέλος.  Η συνεχής επαφή και επικοινωνία, με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τοπικής Ανάπτυξης. Αθλητισμού και Νέας Γενιάς, κ. Φώσκολο Παναγιώτη, ήταν ιδιαίτερης σημασίας, δεδομένων των προβλημάτων που  προέκυπταν κατά τη φετινή διοργάνωση.

Την Πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας Υπάτης, Βίκυ Παπανάγνου αλλά και τους φιλόξενους κατοίκους της,  για τη στήριξη και τη φιλοξενία .

Το ΕΚΑΒ Λαμίας, για την προληπτική παρουσία κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Τη Αγροτική Ιατρό του Κέντρου Υγείας Υπάτης, Κατερίνα Πετεινάκη, για την παροχή των πρώτων βοηθειών στους αθλητές αλλά και την ιατρική κάλυψη σε όλη τη διάρκεια των αγώνων.

Τον Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Δρυμού Οίτης, Κοιλάδας Σπερχειού και Μαλιακού Κόλπου.

Τον Εκπολιτιστικό – Επιμορφωτικό σύλλογο Υπάτης “Αινιάνες”, για την άψογη και με ασφάλεια διοργάνωση του Pasta Party προς τιμήν των αθλητών, αλλά και την πολύπλευρη βοήθεια που προσφέρουν όλα αυτά τα χρόνια.

Το Γραφείο Εθελοντισμού του Δήμου Λαμιέων, για την υποστήριξη στον σταθμό Νεοχωρίου.

Το ξενοδοχείο Αλεξάκη για τη φιλοξενία της Γραμματείας.

Το Ξενοδοχείο Άστρον, στα Λουτρά Υπάτης, για τη δωρεάν διάθεση δύο δωματίων, σε αθλητές.

Τον Σύλλογο Καστανιάς για την υποστήριξη του σταθμού αλλά και τη βοήθεια σε σημεία της διαδρομής που αντιμετωπίσαμε προβλήματα.

Τον Σύλλογο Γυναικών Μεξιατών, για την υποστήριξη στον σταθμό της Πάθενας.

Τον Πολιτιστικό και Εξωραϊστικό Σύλλογο Κωσταλεξίου, για τη συνδρομή  στην ασφάλεια των αγώνων.

Το κατάστημα Vodafone Shop Λαμίας Ρήγα Φεραίου ( Κινιάκος Γεώργιος ) για την προσφορά των δύο κινητών, δώρο  στους νικητές του Μαραθωνίου.

Την εταιρεία Dynafit : Για τη συνεργασία στην προσφορά προς τους αθλητές παροχών υψηλής ποιότητας.

Την εταιρεία ζυμαρικών  Herkuless , για την προσφορά των ιδιαίτερων προϊόντων της προς τους αθλητές.

Την Ταβέρνα Ρεντίφης By Passaggio, για την προετοιμασία τροφίμων που παρασχέθηκαν στους σταθμούς.

Το εστιατόριο  Οι Μουριές, στα Λουτρά Υπάτης, για την παρασκευή χειροποίητης σάλτσας, για το γεύμα των αθλητών.

LaMia Stevia: Για την προσφορά στους νικητές των αγώνων καινοτόμων προϊόντων Στέβιας.

Τη θεατρική ομάδα θεARTίστες, για τη βοήθεια στη Γραμματεία των αγώνων.

Το κατάστημα βιομηχανικών ειδών Ζαβλάγκα Αριστείδη, για την προσφορά σε υλικά σήμανσης.

Το κατάστημα βιομηχανικών ειδών Σαμαρά Παναγιώτη, για την προσφορά σε υλικά σήμανσης.

Το κατάστημα χρωμάτων Τσουφτέρη Ιωάννη Αφοί ΟΕ, για την προσφορά σε χρώματα.

Το κατάστημα χρωμάτων σισηρικών Σκαρμούτσος Κώστας, για την παροχή υλικών σήμανσης

Τη βιομηχανική μονάδα Atlas Tape , για την προσφορά υλικών σήμανσης.

Τη Μελισσοκομική επιχείρηση Καραπλιός Βασίλης, για την παροχή υλικών σήμανσης.

Το κατάστημα σιδηρικών χρωμάτων, Τσιούνης Βασίλειος για την προσφορά υλικών σήμανσης.

Την Επιχείρηση Αθανάσιος Ζαγγογιάννης Vendor – Ζαγγογιάννησς Αθανάσιος και ΣΙΑ οε, για την παροχή υλικών σήμανσης.

Τους δυο φωτογράφους του αγώνα, Κώστα Καλτσά και Γιώργο Μαγγέλα, για τη φωτογραφική αποτύπωση, των φετινών στιγμών των αγώνων.

Τους εθελοντές, σε όλα τα επίπεδα, από σταθμούς, συνοδούς ασφαλείας-σκούπες, ασφάλεια διαδρομής, Γραμματεία.

Με την πεποίθηση ότι η επόμενη διοργάνωση, θα είναι κάτω από καλύτερες συνθήκες για όλους μας, σας περιμένουμε στις 19-9-2021, για τον 15ο Ορεινό Μαραθώνιο Οίτης, για να απολαύσετε την ομορφιά του βουνού, που στερηθήκατε φέτος.

Η Οργανωτική Επιτροπή

x
Send this to a friend