Αντίστροφη μέτρηση για τον 5ο Αυθεντικό Φειδιππίδειο Δρόμο

4ος ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ ΦΕΙΔΙΠΠΙΔΕΙΟΣ ΔΡΟΜΟΣ - Live Αποτελέσματα

Ο Αθλητικός Πολιτιστικός Σύλλογος «Αθηναίοι Δρομείς» σε συνεργασία με τον Φυσιολατρικό Αθλητικό Ορειβατικό Σύνδεσμο (Φ.Α.Ο.Σ. διοργανώνει τον 5ο Αυθεντικό Φειδιππίδειο Δρόμο, Αθήνα – Σπάρτη – Αθήνα 490km, τον μεγαλύτερο Αγώνα επί ανοιχτής οδού στον κόσμο υπό την Αιγίδα της Ελληνικής Αστυνομίας ΕΛ.ΑΣ.. του Υπουργείου Τουρισμού και της Ελληνικής Ομοσπονδίας Λαϊκού Μαζικού Αθλητισμού ΚΑΙ Υπεραποστάσεων Ε.Ο.Λ.Μ.Α-Υ.

Η εκκίνηση του Αγώνα θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019 στις 6:00 π.μ. από τον πεζόδρομο της Ερμού 146 και 42 αθλητές από 14 χώρες θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους προς τη Σπάρτη με τελικό τους προορισμό και τερματισμό τους το σημείο εκκίνησης έως τις 19 Νοεμβρίου 2019 (διάρκεια 104 ώρες).

Η διαδρομή θα ακολουθήσει όλο τον αρχαίο δρόμο από Αθήνα – Ελευσίνα –Μέγαρα- Αρχαία Κόρινθο και εκεί θα ακολουθήσει τον δρόμο προς Αγ. Βασίλειο, Αρχ. Κλεωνές, για να φτάσει στην Αρχαία Νεμέα.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει τη διαδρομή προς Μαλανδρένι, Λύρκεια, Καρυά. θα ανέβει το Αρτεμίσιο, θα κατέβει στη Νεστάνη, θα περάσει από Τεγέα, για να μπει πλέον στον δρόμο Τρίπολης-Σπάρτης και να φτάσει στο άγαλμα του Λεωνίδα, στο Στάδιο της Σπάρτης.

Έτσι, θα ζωντανέψει η διαδρομή που διέτρεξε ο Αρχαίος Ημεροδρόμος Φειδιππίδης πριν την μάχη του Μαραθώνα. Επιστροφή από τον ίδιο ακριβώς δρόμο (απόσταση 490km).

Η Οργανωτική Επιτροπή του Αγώνα έχει φροντίσει να υπάρχει χρονομέτρηση των αθλητών με ενδιάμεσους σταθμούς ελέγχου (check points), καθώς και έλεγχος από επόπτες, κατά μήκος της διαδρομής, με σκοπό την άρτια, ασφαλή και αξιόπιστη διεξαγωγή του Αγώνα.

Παράλληλα, θα υπάρχει έλεγχος με ηλεκτρονική παρακολούθηση με συσκευή από την Events Tracking που θα φέρουν οι αθλητές. Το σύστημα θα έχει imap link και η συσκευή που θα φέρουν οι αθλητές θα έχει κουμπί S.O.S.

Επίσης, επαρκή τροφοδοσία σε 140 τραπεζάκια συνολικά με νερά, αναψυκτικά, ηλεκτρολύτες και snacks, καθώς και 11 κεντρικούς σταθμούς, οι οποίοι θα παρέχουν στους αθλητές και ζεστό φαγητό. Οι χορηγίες είναι σε εξέλιξη ολοκλήρωσης.

Η ενημέρωση όλων των αθλητών (14/11/19, 17:00) καθώς και η τελετή λήξης της Διοργάνωσης με τις βραβεύσεις στις (19/11/19,, 18:00) θα πραγματοποιηθούν στην πανέμορφη αίθουσα ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΑΘΗΝΑ του Πολιτιστικού Κέντρου «Μελίνα», Ηρακλειδών 66 & Θεσσαλονίκης Θησείο, Τ.Κ. 11851, (στάση Μετρό Κεραμικός).

Ο πρώτος και η πρώτη θα λάβουν αθλητικά παπούτσια ενώ όλοι όσοι τερματίσουν, θα πάρουν τεχνικό μπλουζάκι, όλα προσφορά της εταιρείας Skechers.

Υγειονομική κάλυψη από τις υπηρεσίες του ΕΚΑΒ κατά μήκος της διαδρομής θα συνδράμουν για την καλύτερη δυνατή ασφάλεια των αθλητών.

Επίσης, Φορείς, Αθλητικοί και Πολιτιστικοί Σύλλογοι, κοινότητες και πλήθος εθελοντών θα συνδράμουν με τις δικές τους δυνάμεις για την κάλυψη σημαντικών αναγκών του Αγώνα.

Τέλος, ενημερωτικά μέσα θα προβάλλουν τον Αγώνα Υπεραπόστασης, ώστε το ευρύ κοινό να ενημερωθεί για το δρομικό αυτό γεγονός, που φέρει βαρύ, ιστορικό υπόβαθρο, και αναδεικνύει τον Αθλητισμό και Πολιτισμό της Χώρας μας. Χορηγοί επικοινωνίας Skywaker.gr Stentoras.gr, Run247 iRun & Runningnews.gr.

 Οι Αθλητικές και Πολιτιστικές δράσεις τονώνουν την κοινωνία κι ο Αυθεντικός Φειδιππίδειος Δρόμος έρχεται, για μια ακόμη φορά, να δώσει έναν ιδιαίτερο τόνο στον χώρο των Υπεραποστάσεων υπό τη Διοργάνωση των «Αθηναίων Δρομέων».

Το Δ.Σ. του Αθλητικού Πολιτιστικού Συλλόγου «Αθηναίοι Δρομείς»

Previous ArticleNext Article

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Πώς να τροφοδοτήσετε με ενέργεια τον οργανισμό σας πριν το πρωινό τρέξιμο

Γράφει η  Linzay Logan*

Κατευθυνόμενοι προς την εξώπορτα προκειμένου να ξεκινήσετε το τρέξιμό σας την ώρα που ήλιος ανατέλλει πρέπει να αναρωτηθείτε αν έχετε πάρει το σωστό πρωινό για να έχετε ενέργεια.

Βρίσκοντας την καλύτερη δυνατή στρατηγική ανατροφοδότησης του οργανισμού τις πρωινές ώρες είναι κάτι σαν την ανεύρεση ενός ακατέργαστου διαμαντιού, όπως υποστηρίζει η Claire Shorenstein η οποία είναι προπονήτρια  δρομέων, αλλά και φοιτήτρια κλινικής διατροφολογίας στο πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. Και αυτό συμβαίνει διότι οι διατροφικές ανάγκες διαφέρουν από άτομο σε άτομο.

Τέσσερις τρόποι για να μην ξεμείνετε από ενέργεια

«Είναι κάτι πολύ προσωπικό», υπογραμμίζει η Shorenstein αναφερόμενη στις διατροφικές συνήθειες το πρωί. Ένα μάφιν μπορεί να αποτελέσει μια καλή πηγή υδατανθράκων για έναν δρομέα αλλά ενδεχομένως να έχει αρνητική επίδραση σε κάποιον άλλον.

Τι σας ταιριάζει…

Οι πειραματισμοί  με διαφορετικές επιλογές αναφορικά με την διατροφή σας είναι ο καλύτερος τρόπος για να τελειοποιήσετε τον πρωινό σας «ανεφοδιασμό».

«Πριν ξεκινήσετε το πρωινό σας τρέξιμο σκεφτείτε πόσο μακριά θέλετε να φτάσετε, καθώς οι ανάγκες σας για “καύσιμα” αλλάζουν ανάλογα με την απόσταση και την ένταση», υποστηρίζει ο Eric Skelley, προπονητής δρομέων και ιδιοκτήτης του Rock Hard Runner στην Καλιφόρνια.

«Για μικρές διαδρομές η στρατηγική ανατροφοδότησης είναι σχετικά απλή», συμπληρώνει.

Ενεργειακό ξεκίνημα της ημέρας με ένα σύντομο πρόγραμμα γυμναστικής

Με την άποψη αυτή συμφωνεί η Shorenstein, προσθέτοντας πως είναι σε θέση να τρέξει 6 μίλια το πρωί χωρίς να την ανησυχούν θέματα σχετικά με την ενέργεια. Ωστόσο ο Skelley τονίζει πως υπάρχει ένας γενικός κανόνας που λειτουργεί για τους περισσότερους αθλητές, όχι όμως για όλους, συμπεριλαμβανομένου και του ίδιου.

«Οι φίλοι μου δεν τροφοδοτούνται με ενέργεια το πρωί, ενώ εγώ έχοντας συμπληρώσει μισή ώρα προπόνησης , αρχίζω να κόβω ρυθμό και οι παλμοί μου αυξάνονται», εξηγεί ο  Skelley. «Εχω μαζί μου ένα τζελ ή μισή μπανάνα για να με κρατήσουν τα πρώτα 45 λεπτά ή την μια ώρα».

Μεγάλες αποστάσεις

Αν έχετε στο πρόγραμμα να τρέξετε το πρωί καλύπτοντας μια μεγάλη απόσταση ή αν σκοπεύετε να ασκηθείτε εντατικά είναι απαραίτητο να τροφοδοτήσετε τον οργανισμό σας με μερικές εκατοντάδες θερμίδες, σε διαφορετική περίπτωση ενδεχομένως να νιώσετε κούραση και ναυτία κατά την διάρκεια της προπόνησης.

«Σίγουρα θα θέλετε να φάτε κάτι πριν από την σκληρή προπόνηση», υπογραμμίζει η Shorenstein. Ωστόσο το «κλειδί» είναι να επιλέξετε το είδος εκείνο του τροφίμου που θα σας δώσει την σωστή ποσότητα ενέργειας δίχως να δημιουργήσει πρόβλημα στο στομάχι σας.

«Επιλέξτε κάτι εύπεπτο», τονίζει ο Shorenstein. «Αποφύγετε τροφές με ίνες που χρειάζονται μεγαλύτερο διάστημα για να χωνευτούν».

Σπόροι Chia: Ενεργειακό μυστικό και τροφή του τρεξίματος

Καλές επιλογές θα μπορούσαν να ήταν ένα τοστ με φυστικοβούτυρο, μια μπανάνα, πλιγούρι βρώμης ή μια ενεργειακή μπάρα. Ανεξάρτητα από το ποιο θα επιλέξετε, καταναλώστε κάτι που θα είναι πλούσιο σε υδατάνθρακες και εύπεπτο.

Οι αθλητές με ευαίσθητο στομάχι συχνά καταφεύγουν σε τζελ και θερμίδες σε υγρή μορφή για να ενισχύσουν το σώμα τους εν μέσω μιας προπόνησης. «Προτιμώ το κανονικό φαγητό αλλά μου παίρνει 2,5 ώρες να το χωνέψω», υπογραμμίζει ο Shorenstein, προσθέτοντας ότι «για τον λόγο αυτό επιλέγω ενεργειακό ροφήματα, τζελ ή χυμούς».

Η εξεύρεση της κατάλληλης πηγής ενέργειας για τον δρομέα αποτελεί μια διαδικασία δοκιμής και λάθους, ωστόσο όταν βρεθεί η σωστή ισορροπία, θα αποτελέσει μέρος της καθημερινής σας ρουτίνας όπως και το πρωινό τρέξιμο.

Διαβάστε ακόμα: Πως θα φτιάξετε τα δικά σας δρομικά ενεργειακά σνακ!

* H Linzay Logan είναι συνεργάτης του competitor.com

Σπριντ Κανελλόπουλου – Σκούταρη για τη νίκη στο Μαίναλο

Στα τελευταία μέτρα κρίθηκε η πρωτιά στον 2ο Μαινάλειο δρόμο, τον αγώνα των 14χλμ επί της δύσκολης κυκλικής διαδρομής στο οροπέδιο των Αραχαμιτών (υψόμετρο +700).

Δυο συνομήλικοι (γεν: 1982), ο Γιάννης Κανελλόπουλος των «Ικαρος» runners και ο Νίκος Σκούταρης του ΣΔ Βόλου κινήθηκαν σε όλο το μήκος βήμα το βήμα παρά τις επιθέσεις του καθενός και τελικά επιδόθηκαν σε ένα σπριντ που σπάνια συμβαίνει σε αγώνες της δρομικής κοινότητας…Υπερίσχυσε ο Κανελλόπουλος με μόλις δύο δεύτερα ως πλεονέκτημα (55:58 έναντι 56:00).

Ο Γιάννης Λουκάς του ΑΠΣ «Απόλλων» συμπλήρωσε την τριάδα σε 59:27. Αποστάσεις…ασφαλείας τηρήθηκαν στις γυναίκες. Νίκησε η 48χρονη Μαρία Χαραλαμποπούλου του ΣΔΥ Τρίπολης με 1ω04:51. Ακολούθησαν 2η η Εύη Ρόδη του ΑΠΣ «Αθηναίοι Δρομείς» με 1ω22:03 και 3η η Νίκη Παναγούλια του συλλόγου «Αρκάδες δρομείς» με 1ω23:38. Οι νικητές στις ηλικιακές κατηγορίες – Μ18: Χαρίλαος Ζαρκινός 1ω03:56, Μ40: Νίκος Δρούτσας ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω00:06, Μ+60: Χαράλαμπος Στεφανόπουλος ΑΠΣ «Απόλλων» 1ω04:51, F18: Αγγελική Χατζούδη «Ξωτικά» 1ω26:12 και F+40: Αντωνία Κολοβού «Σπαρτιάτες» runners 1ω24:42.

Αγωνίστηκε ο Φινλανδός Bjorn Forsen, καθηγητής αρχαιολογίας, δ/ντής της ανασκαφής του ιερού της Λυκοάτιδας Αρτέμιδας. Τερμάτισαν συνολικά 110 δρομείς, 89 άνδρες+21 γυναίκες. Προέρχονται από την Αθήνα και την Πελοπόννησο. Την πολυπληθέστερη αποστολή παρουσίασε ο Σύλλογος Μαραθωνοδρόμων Αργολίδας με 15 δρομείς και επικεφαλής τον πρόεδρο Δημήτρη Βύρλα. Ακολούθησε ο ΑΠΣ «Αθηναίοι δρομείς» με 12 συμμετοχές. Εμφανίστηκαν με τουλάχιστον ένα δρομέα νέοι σύλλογοι, όπως «Οι τρελές από το Ασπρονήσι», οι «Δρομείς Γαιδουροκυλίστρας», κ.α. Υπό διερεύνηση ετέθη η προέλευσή τους!!!  Το σημείο εκκίνησης/τερματισμού ορίστηκε μπροστά στο προσκύνημα της Μεταμόρφωσης Σωτήρος, ένα υπέροχο χώρο όπου συνδυάζεται η λατρεία με την αναψυχή νότια και ολίγον έξω από τους Αραχαμίτες.

Οι δρομείς κινήθηκαν στο οροπέδιο/κοιλάδα του Ελισώνα επί της επαρχιακής οδού προς Ασέα, Αθήναιο, Κεραστάρι και Αραχαμίτες σε καταπράσινο τοπίο εντός δάσους από μηλιές, καστανιές, βελανιδιές, καρυδιές, κοκ. Την επιμέλεια της οργάνωσης ανέλαβαν οι σύλλογοι των Αραχαμιτιωτών  «Η  Μεταμόρφωση  του  Σωτήρος», των Φιλοπροόδων Ασέας, των Ασεατών Αθήνας,  ο  Σύνδεσμος  Αραχαμιτιωτών Αθήνας με την αρωγή των Απανταχού Αθηναιατών και του Suomen Institutti, δηλαδή της Αρχαιολογικής σχολής της Φινλανδίας στην Αθήνα. Παραδειγμάτισαν και έδειξαν τον τρόπο… Συνδύασαν την πληρότητα σε παροχές με την πρέπουσα λιτότητα, στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους Αρκαδίτες. Το γενικό πρόσταγμα είχε ο Νίκος Κοτσίρος με τη βοήθεια της Μαρίας Φράγκου, κ.α. Την τήρηση του υγειονομικού πρωτοκόλλου εκκίνησης/τερματισμού φρόντισε ο Ηλίας Ζαχαρόγιαννης, καθηγητής ΣΕΦΑΑ και πρωταθλητής του παρελθόντος. Επίσης προσέφερε την ηλεκτρονική χρονομέτρηση (fitwaytiming).

Παραβρέθηκαν άρχοντες του τόπου, όπως ο Κώστας Τζιούμης δήμαρχος Τρίπολης, ο Γιώργος Λαγός αντιδήμαρχος, ο Ευάγγελος Γιαννακούρας περιφερειακός σύμβουλος, κ.α. Ο κος  Τζιούμης δήλωσε: «Από το χωριό Αραχαμίτες, εκπέμπουμε, για άλλη μία φορά, τη στήριξή μας σε όλα τα χωριά του Δήμου Τρίπολης. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε κάθε δράση που δίνει ζωή στις τοπικές μας κοινότητες. Αξίζουν συγχαρητήρια στους συλλόγους της περιοχής για τη διοργάνωση του αγώνα, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά». Ο δήμος προσέφερε απλά την αιγίδα του.

Χορηγός επικοινωνίας ανέλαβε το δημοτικό ραδιόφωνο, το drt915.

Όλα τα αποτελέσματα εδώ:  https://ftt.gr/2os-mainalios-dromos-14km-18-10-2020/

x
Send this to a friend