Tondeur και Gomez Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Τριάθλου Long Distance – Τι έκαναν οι Έλληνες

Tondeur και Gomez Παγκόσμιοι Πρωταθλητές Τριάθλου Long Distance - Τι έκαναν οι Έλληνες

Από το Σάββατο 27 Απριλίου έως και το Σάββατο 4 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε στη Ποντεβέντρα της Ισπανίας, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τριάθλου – Multisport για το 2019 (2019 Pontevedra ITU Multisport World Championships).

Το Σάββατο 4 Μαΐου η αγωνιστική δράση έκλεισε θεαματικά με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Τριάθλου Long Distance, με τον Ισπανό Javier Gomez να στέφεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής στη γενέτειρά του. Στον αγώνα των Elite Women και Men αντίστοιχα είχαμε ελληνική εκπροσώπηση με την Ντενίζ Δημάκη να καταλαμβάνει τη 18η θέση και τον Γρηγόρη Σκουλαρίκη την 30η . Να σημειωθεί πως το κολύμπι μειώθηκε από 3000μ σε 1500μ λόγω του πολύ κρύου νερού και της θερμοκρασίας της ατμόσφαιρας (14,9oC θερμοκρασία νερού, 9oC θερμοκρασία ατμόσφαιρας), για την ασφάλεια των αθλητών όπως προβλέπεται από τους κανονισμούς. Έτσι η απόσταση έγινε 1500μ κολύμπι, 113χλμ ποδηλασίας και 30χλμ τρέξιμο.

Elite Women

Νικήτρια του αγώνα στις γυναίκες αναδείχθηκε η Βελγίδα Alexandra Tondeur. Η Tondeur αν και έμεινε λίγο πίσω στο κολύμπι, κάνοντας ένα αρκετά καλό ποδήλατο κατάφερε να ανέβει στις πρώτες θέσεις και κάνοντας ένα πολύ δυνατό τρέξιμο τερμάτισε πρώτη  με συνολικό χρόνο 5:48:01. Τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Ισπανίδα Judith Corachan Vaquero με 5:50:56 και την τρίτη η Anna Noguera με 5:51:33.

Στον αγώνα συμμετείχε και η Ντενίζ Δημάκη που κατέλαβε την 18η θέση. Η Ντενίζ βγήκε από το νερό με το τρίτο γκρουπ, φανερά καταβεβλημένη από το κρύο, χάνοντας έτσι στο ποδήλατο αρκετό έδαφος. Τελικά, κάνοντας ένα αξιοπρεπές τρέξιμο κατάφερε να τερματίσει 18η με συνολικό χρόνο 6:59:57, στην πρώτη της φορά στη μεγάλη απόσταση.

Elite Men

Νικητής στους άνδρες αναδείχθηκε ο Ισπανός ασημένιος Ολυμπιονίκης του Λονδίνου και 5 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο Τρίαθλο, Javier Gomez Noya. Ο Gomez βγήκε πρώτος από το νερό δηλώνοντας εξ’ αρχής τις προθέσεις του. Στο ποδηλατικό σκέλος κατάφερε να μείνει ψηλά και έτσι να αφήσει το ποδήλατό του σε απόσταση βολής από την κορυφή. Τελικά κάνοντας και το γρηγορότερο τρέξιμο της ημέρας κατάφερε να τερματίσει πρώτος με συνολικό χρόνο 5:05:39. Τη δεύτερη θέση κατέκτησε ο περσινός νικητής, ο Ισπανός Pablo Dapena Gonzalez με 5:11:21 και την τρίτη ο Σλοβένος Jaroslav Kovacic με 5:12:02.

Στον αγώνα συμμετείχε και ο Γρηγόρης Σκουλαρίκης ο οποίος τερμάτισε 30ος. Ο Γρηγόρης αν και έμεινε πίσω στο κολύμπι, συνέχισε να κυνηγάει στο ποδήλατο και στο τρέξιμο, με την μαχητικότητα που τον χαρακτηρίζει. Τελικά τερμάτισε 30ος με συνολικό χρόνο 6:16:01.

Aquabike με μετάλλιο για τα ελληνικά χρώματα

Το Σάββατο, διεξήχθη και το νεότερο multisport, το Aquabike, μόνο με κατηγορίες Age Group. Εκεί η Κατερίνα Σάπαρη κάνοντας μια πολύ καλή εμφάνιση, κατέλαβε την 3η θέση στην ηλικιακή κατηγορία 25-29 με συνολικό χρόνο 4:44:42.

Πηγή: triniews.gr

Previous ArticleNext Article

Η κατάλληλη διατροφή για τα αθλήματα του υγρού στίβου

Γράφει η Βέρα Γιαννακίτσα (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc)* 

Η διατροφή των αθλητών του υγρού στίβου διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην απόδοση των αθλητών και στην διατήρηση της ενέργειάς τους κατά την διάρκεια του αγώνα.

Μπορεί οι προπονήσεις και οι αγώνες να έχουν μπει στον… πάγο λόγω της πανδημίας του covid-19, ωστόσο, είναι καλό να ξέρουμε ορισμένα πράγματα και να ενισχύουμε τις γνώσεις μας για να επιστρέψουμε δυναμικά όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Το μυϊκό γλυκογόνο είναι η κύρια πηγή ενέργειας σε παρατεταμένη άσκηση όταν η προπόνηση ή ο αγώνας λαμβάνει χώρα σε πιο ψυχρά κλίματα ή όταν οι θερμοκρασίες είναι ουδέτερες. Όταν τα επίπεδα του μυϊκού γλυκογόνου είναι επαρκή, ο χρόνος της εξάντλησης παρατείνεται.

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ/ΑΓΩΝΑ

Προτεραιότητα του ειδικού οφείλει να είναι η αύξηση των αποθεμάτων του μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου πριν τον αγώνα. Επομένως, το διαιτολόγιο των αθλητών αυτών χρειάζεται να περιλαμβάνει υδατάνθρακες σε ποσοστό από 55 έως 70% των συνολικών θερμίδων, με τις πρωτεΐνες και τα καλά λιπαρά να καλύπτουν το υπόλοιπο κομμάτι της διατροφής. Κύριες πηγές υδατανθράκων είναι το ψωμί, τα δημητριακά, τα όσπρια, τα φρούτα και τα λαχανικά. Καλό είναι οι πρωτείνες να είναι υψηλής βιολογικής αξίας, όπως αυτές που περιέχουν τα αυγά και σε ποσότητα τουλάχιστον 1 γραμμαρίου ανά κιλό σωματικού βάρους. Όσο αναφορά τα λιπαρά, παραδείγματα καλών πηγών λίπους είναι οι ξηροί καρποί, το ελαιόλαδο, το αβοκάντο.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ/ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Η πιο σημαντική οδηγία που είναι απαραίτητο να ακολουθήσουν οι αθλητές είναι η αναπλήρωση των υγρών και των (σύνθετων) υδατανθράκων. Αυτό γενικά μπορεί να επιτευχθεί με την κατανάλωση ισοτονικού διαλύματος με 25-50 γρ υδατανθράκων/lt στην διάρκεια του αγώνα και αύξηση αυτής της περιεκτικότητας αναλόγως της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος. Οι συστάσεις διαφέρουν και είναι απαραίτητο να προσαρμόζονται αναλόγως των καιρικών συνθηκών που επικρατούν.  Επίσης, να ενυδατώνονται συχνά και με νερό, πίνοντας περίπου 200 ml νερό ανά είκοσι λεπτά. Μπορούν εναλλάξ να πίνουν νερό ή ισοτονικό ποτό.

ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

H σταδιακή αύξηση της περιεκτικότητας των υδατανθράκων αποτελεί την καλύτερη επιλογή στην διατροφή των αθλητών ξεκινώντας από 55% -60% τις 3 πρώτες ημέρες της προαγωνιστικής εβδομάδας σε 70% της συνολικής ημερήσιας πρόσληψης τις τελευταίες 3 ημέρες.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ / ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

Προτεραιότητα μετά το τέλος της προπόνησης, χρειάζεται να δοθεί  στην αναπλήρωση των υγρών του οργανισμού και στην επανασύνθεση του γλυκογόνου, η οποία είναι άμεση, επομένως οι αθλητές χρειάζεται να καταναλώσουν μέσα στις πρώτες ώρες μικτά γεύματα, πλούσια σε σύνθετους και απλούς υδατάνθρακες, επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης και καλών λιπαρών. Η  περιεκτικότητα να είναι 0,8 γραμμάρια υδατανθράκων μαζί με ποσότητα πρωτεΐνης στο πρώτο μισάωρο και έπειτα κάθε δύο ώρες για τις πρώτες έξι ώρες. Μία γενική σύσταση είναι 7-10 γρ υδατανθράκων ανά κιλό σωματικού βάρους.

Γενικότερα, καλό είναι οι αθλητές να επιλέγουν τροφές που τους είναι εύπεπτες και οικείες και να μην δοκιμάζουν διαφορετικές επιλογές το τελευταίο χρονικό διάστημα πριν από την διεξαγωγή του αγώνα. Τηρώντας τις διατροφικές συστάσεις, οι οποίες προσαρμόζονται διαφορετικά για κάθε αθλούμενο, και μία συνέπεια στις προπονήσεις τους, θα έχουμε την βέλτιστη απόδοση των αθλητών και το αποτέλεσμα θα είναι το επιθυμητό.

Διαβάστε επίσης: Κλειδί η ενυδάτωση για να πετύχουμε την μέγιστη αθλητική απόδοση 

* Η Βέρα Γιαννακίτσα (Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc) αποφοίτησε από το τμήμα Επιστήμης Διατροφής και Διαιτολογίας της Κρήτης και στην συνέχεια πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα «Περιβάλλον και Υγεία: Διαχείριση Περιβαλλοντικών Θεμάτων με Επιπτώσεις στην Υγεία». Πραγματοποίησε την πρακτική της άσκηση στο νοσοκομείο Metropolitan Στο Νέο Φάληρο. Εκπαιδεύτηκε, στο πρόγραμμα Πέρα από τα Όρια της Δίαιτας, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην τροποποίηση της συμπεριφοράς των ατόμων που έχουν ταλαιπωρηθεί από χρόνιες στερητικές δίαιτες, στο Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών στο Χαλάνδρι.Έχει συνεργαστεί με τα γυμναστήρια Yava Fitness Centers, τα ινστιτούτα αδυνατίσματος New Day, και τα φαρμακεία Σακοπούλου στο Κουκάκι και Τριανταφυλλά στο Παγκράτι (ofarmakopoiosmou.gr).Σήμερα διατηρεί το δικό της διαιτολογικό γραφείο στο κέντρο της Αθήνας, στο Κουκάκι.

nutriology.gr

[email protected]

Το καλεντάρι των διοργανώσεων της Trimore Multisports TOUR για το 2021

Δεδομένων των εξελίξεων και με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας, όπως είναι ήδη γνωστό, υπήρξαν αλλαγές στον προγραμματισμό των events μας, ωστόσο το TRIMORE Multisports TOUR για το 2021 έχει ήδη σχεδιαστεί.

TRIMORE’s News

1.Σε μεταφορά του TRIMORE SwimRun Hydra για τις 19-21 Νοεμβρίου του 2021 προχώρησε η TRIMORE, υπό το πρίσμα των μέτρων αποκλεισμού.

2.Μεγάλο ποσοστό γυναικών που ξεπερνά το 40%, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα multisports (Τρίαθλο, ISOMAN, Aquathlon, Duathlon) τα οποία δεν πλησιάζουν καν το 20%, καταφέρνει να συγκεντρώνει το SwimRun στην Ελλάδα. To 3ο TRIMORE SwimRun Hydra επρόκειτο να το επιβεβαιώσει, μένει όμως να επιβεβαιωθεί και ίσως αυξηθεί ακόμη περισσότερο στο event του 2021!

3.Αποκαλύπτοντας μυστικά της η TRIMORE, ανακοινώνει ότι η Σουηδική ομάδα SwimRunners: Envol (με αθλητές σε 30 χώρες), με 4 ζευγάρια αθλητών της (μεταξύ των οποίων παγκόσμιοι πρωταθλητές), είχαν δηλώσει συμμετοχή και επρόκειτο να δώσουν δυναμικά το παρών στο SwimRun Hydra, το οποίο αποτελούσε μέχρι πριν λίγες ημέρες έναν από τους ελάχιστους ζωντανούς αγώνες στο διεθνές SwimRun καλεντάρι.

4.To Attika group: Blue Star Ferries, ANEK Lines και Hellenic Seaways -Χορηγός μετακίνησης της TRIMORE- έχοντας ξεκινήσει να παραστέκονται στις διοργανώσεις της TRIMORE το 2016, έχουν μέχρι σήμερα διαθέσει σε προνομιακές τιμές, πάνω από 6.000 εισιτήρια.

5.Το TRIMORE Multisports TOUR 2021 έχει ήδη σχηματοποιηθεί από την TRIMORE και οι ενέργειες ανάκτησης εδάφους δρομολογούνται στην κατεύθυνση προσφοράς της βέλτιστης εμπειρίας για όλες τις ηλικίες και επίπεδα αθλητών Ελλάδος και εξωτερικού. Πρόγραμμα επικοινωνίας των events, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή.

x
Send this to a friend