Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

Οι άνθρωποι που γυμνάζονται συστηματικά έχουν ανάγκη από αρκετές ώρες ύπνου. Το πόσες εξαρτάται φυσικά από τον οργανισμό και το βιορυθμό του καθενός, ωστόσο ανεξάρτητα από τις ώρες που επενδύεις για την ξεκούρασή σου, τα οφέλη είναι κοινά είτε είσαι υπναράς ή όχι.

Παρακάτω, πέντε ενδιαφέροντες λόγοι που ο ύπνος θα βελτιώσει το τρέξιμο σου και την υγεία σου:

1. Ενυδάτωση

Ένας από τους κυριότερους λόγους που ο ύπνος βελτιώνει το τρέξιμό σου είναι η επαναρρόφηση νερού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που ιδρώνουμε περισσότερο και η αφυδάτωση καραδοκεί. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το νεφρό ισορροπεί το νερό, το ιώδιο και άλλους ηλεκτρολύτες. Ένα εύκολο τεστ για να καταλάβεις αν είσαι επαρκώς ενυδατωμένος είναι να μην έχεις αδικαιολόγητους μυϊκούς πόνους και να πηγαίνεις στην τουαλέτα για ούρηση στο χρονικό πλαίσιο της μιας ώρας από την ώρα που ξύπνησες.

2. Ανακατασκευή

Kατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα σου “επισκευάζει” και ανανεώνει τους ταλαιπωρημένους ιστούς ενώ χτίζει οστά και μυς για να είναι έτοιμα για το επόμενο τρέξιμο. Οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων έχουν μεγάλη ανάγκη για ύπνο επισκευής καθώς εκείνη την ώρα το σώμα περιποιείται τους κουρασμένους μυς.

3. Αυξητική ορμόνη (HGH – Human Growth Hormone)

H αυξητική ορμόνη εκκρίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου και διεγείρει την αύξηση των οστών, των μυών και των ιστών. Ταυτόχρονα, κινητοποιεί το λίπος μέσω μιας άμεσης λιπολυτικής δράσης και είναι υπεύθυνη για τα ανθεκτικά οστά.

4. Χάσιμο βάρους

Ο συστηματικά επαρκής ύπνος μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους που προσφέρει το τρέξιμο. Συγκεκριμένα, ένας “καλός” βραδινός ύπνος κρατάει την πείνα σε ένα ελεγχόμενο επίπεδο και σε συνδυασμό με το τρέξιμο, λειτουργεί θετικά για την διατήρηση του βάρους ή/και την απώλεια κιλών.

5. Συγκέντρωση

Ο καλός ύπνος θα ενισχύσει την συγκροτημένη σκέψη και την ψυχραιμία σου – και τα δυο είναι απαραίτητα συστατικά για να ευχαριστηθείς την προετοιμασία για έναν αγώνα-στόχο.

Δέκα συμβουλές για καλύτερο ύπνο

  • Προγραμματίστε το βραδινό σας γεύμα. Μην πάτε για ύπνο με άδειο στομάχι, αλλά όχι και με γεμάτο.
  • Kλείστε τα φώτα και τα παντζούρια. Η κρεβατοκάμαρά σας πρέπει να είναι σκοτεινή και ήσυχη.
  • Kλείστε την τηλεόραση, το κινητό και τον υπολογιστή. Ξέρετε γιατί.
  • Βάλτε πρόγραμμα. Πιτζάμες, βούρτσισμα δοντιών, τουαλέτα. Η καθημερινή ρουτίνα βοηθά πολύ.
  • Περιορίστε την καφεΐνη. Αποφύγετε τα πάσης φύσεως διεγερτικά (όπως καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου cola) τις απογευματινές ώρες.
  • Επενδύστε σε ένα καλό στρώμα. Αν το έχετε πάνω από δέκα χρόνια, αν ξυπνάτε με πόνους στον λαιμό ή στην πλάτη, αν τρίζει, αλλάξτε το.
  • Φροντίστε να έχετε πιει αρκετό νερό. Όχι φυσικά αμέσως πριν πέσετε στο κρεβάτι. Δεν θέλετε να ξυπνήσετε για να πάτε στην τουαλέτα.
  • Ετοιμαστείτε για το πρωί. Βγάλτε τα ρούχα της προπόνησης ή της δουλειάς έξω και σχεδιάστε το πρωινό σας γεύμα.
  • Διαβάστε ένα βιβλίο. Κανονικό, όχι μέσω ereader. Ακόμη και μερικές σελίδες θα σας χαλαρώσουν.
  • Κάντε ένα ζεστό μπάνιο. Βοηθάει να αποβάλετε την ένταση της ημέρας και να ανεβάσετε τη θερμοκρασία του σώματος που πέφτει ενώ κοιμάστε.

Διαβάστε ακόμα: Τι μπορείς να κάνεις αν δεν σε παίρνει ο ύπνος το βράδυ πριν τον αγώνα;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Τρέξιμο: Πως θα… ξορκίσετε την κατάρα με τα μαύρα νύχια

Με έναν περίεργο τρόπο το μαύρισμα του δέρματος κάτω από το νύχι είναι για τους δρομείς τόσο ένας μεγάλος μπελάς όσο και ένα… παράσημο. Με εντελώς… ουδέτερους όρους φυσικά είναι ένα αιμάτωμα κάτω από το νύχι.

Και όπως εξηγεί ο Τζόρνταν Μετζλ, αθλητικός γιατρός στο Νοσοκομείο Ειδικής Χειρουργικής στη Νέα Υόρκη, αυτό μπορεί να προκύψει είτε από έναν απότομο είτε από έναν χρόνιο τραυματισμό.

Το αν πρόκειται για έναν ήπιο ή έναν σοβαρό τραυματισμό μπορείτε να το διαπιστώσετε από το μέγεθος και το χρώμα του τραύματος. «Όταν έχει μικρό μέγεθος και το χρώμα του κινείται ανάμεσα στο μπλε και το μαύρο, το τραύμα είναι ήπιο. Όταν έχουμε να κάνουμε με φουσκάλες που φαίνεται να έχουν αίμα στο εσωτερικό τους, ο τραυματισμός είναι σοβαρός», προσθέτει η ποδίατρος και χειρούργος Ζακλίν Σουτέρα.

Ακολουθούν μερικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για να εντοπίσετε τα σημάδια ότι σύντομα θα μαυρίσει κάποιο νύχι σας, πώς να αποτρέψετε αυτό το ενδεχόμενο και πως θα αντιμετωπίσετε το πρόβλημα όταν εν τέλει προκύψει.

Αιτίες μαύρων νυχιών

Η πιο συνηθισμένη αιτία για τα μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, το οποίο μπορεί να προκύψει είτε από το τρέξιμο ή είτε από τη χρήση ενός ακατάλληλου παπουτσιού. Αν ένα μαύρο σημάδι εμφανιστεί λίγο μετά από μια προπόνηση ή έπειτα από μια μέρα που την περάσατε φορώντας πολύ σφιχτά ή πολύ χαλαρά παπούτσια, αυτές είναι πιθανότατα οι αιτίες. Μια άλλη πιθανή αιτία είναι η πτώση στο πόδι σας ενός βαριού αντικειμένου, που μπορεί να κάνει τα αιμοφόρα αγγεία κάτω από το νύχι σας να σκάσουν και έτσι να προκληθεί συγκέντρωση αίματος.

Δεν είναι όμως μόνο οι τραυματισμοί, που μπορούν να προκαλέσουν μαύρα νύχια. «Οι μυκητιασικές λοιμώξεις, φαινόμενο πολύ συνηθισμένο στα πόδια των αθλητών, μπορούν να εξαπλωθούν στα νύχια των ποδιών σας και να μετατραπούν σε αποχρώσεις του κίτρινου, του μπλε, του πράσινου, του καφέ, του μοβ και του μαύρου», εξηγεί η Σουτέρα.

Αν πιστεύετε ότι μπορεί να έχετε μυκητιασική λοίμωξη, απευθυνθείτε στο γιατρό σας και αυτός θα υποβάλει σε βιοψία ένας μέρος του νυχιού σας για να επιβεβαιώσει τη διάγνωση. Οι επιλογές θεραπείας ποικίλλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της λοίμωξης. Τα ήπια περιστατικά αντιμετωπίζονται συχνά με αλοιφές, οι πιο επιθετικοί μύκητες απαιτούν φαρμακευτική αγωγή ή ακόμη και θεραπεία με λέιζερ.

«Το υπογλώσσιο μελάνωμα, δηλαδή η πιο σοβαρή μορφή καρκίνου του δέρματος, μπορεί επίσης να αναπτυχθεί κάτω από τα νύχια σας και να προκαλέσει υπερχρωματισμό του δέρματος», εξηγεί η Σουτέρα. Είναι μια αργή και ανώδυνη ανάπτυξη, γεγονός που καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο να καταλάβεις το πρόβλημα.

«Ένα πολύ αρνητικό σημάδι είναι το μαύρο χρώμα να εκτείνεται πέρα ​​από το νύχι και πάνω στο δέρμα», λέει η αθλητική ποδίατρος Λόρι Γουίνσφελντ. «Αν δεν έχετε τραυματιστεί αλλά παρ’ όλα αυτά το νύχι σας αλλάζει χρώμα πρέπει να πάτε άμεσα στον γιατρό σας. Και ειδικά αν αυτό επεκτείνεται στο δέρμα», προσθέτει.

Ο οδυνηρός τραυματισμός των θηλών των δρομέων!

Πώς να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια

Τα μαύρα νύχια είναι πολύ πιο συνηθισμένα στους δρομείς που τρέχουν είτε μεγάλες αποστάσεις είτε σε υψηλή ένταση σε σχέση με εκείνους που είναι αρχάριοι. Αν ανήκετε ακόμα στην πρώτη κατηγορία, τώρα είναι η ώρα να μάθετε τακτικές για να αποτρέψετε τα μαύρα νύχια, πριν αρχίσετε να αυξάνετε ρυθμούς και αποστάσεις.

Μια συνηθισμένη αιτία λοιπόν για μαύρα νύχια είναι το επιβαρυμένο τραύμα, που προκαλείται από την κίνηση του τρεξίματος και επιδεινώνεται από τα ακατάλληλα παπούτσια, που πιέζουν τα νύχια σας.

«Συνεπώς, φροντίστε να διατηρείτε τα νύχια σας κοντά, ψαλιδίζοντάς τα τακτικά και βεβαιωθείτε ότι υπάρχει απόσταση ανάμεσα στην άκρη του νυχιού του μεγαλύτερου δακτύλου σας και το τέλος του παπουτσιού σας», εξηγεί ο Κουίντον Γελντέλ, ιδρυτής της εταιρείας Southern Hospitality. Στη συνέχεια, αναζητήστε παπούτσια που να είναι αρκετά φαρδιά ώστε το μπροστινό σας δάχτυλο να τοποθετείται άνετα μέσα στο παπούτσι χωρίς να βρίσκει σε καμία πλευρά του. Αν κάνετε αυτά τα βασικά, η ταλαιπωρία των μαύρων νυχιών δεν θα σας επισκεφθεί ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Η απλή και σίγουρη λύση για τις φουσκάλες στα πόδια όσων τρέχουν!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Στις 18-19 Σεπτεμβρίου έρχεται το Ioannina Lake Run

Σπάει όλα τα ρεκόρ ο 13ος Γύρος Λίμνης Ιωαννίνων!

Την ημερομηνία διεξαγωγής του Γύρου της Λίμνης Ιωαννίνων ανακοίνωσε διαδικτυακά η οργανωτική επιτροπή.

Ο αγαπημένος αγώνας των δρομέων θα γίνει στις 18-19 Σεπτεμβρίου και θα είναι όπως κάθε χρόνο το καλύτερο τέστ για τους δρομείς πριν από τον Μαραθώνιο της Αθήνας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend