Tα οφέλη του ύπνου στο τρέξιμο και 10 tips για να κοιμάστε καλύτερα

Οι άνθρωποι που γυμνάζονται συστηματικά έχουν ανάγκη από αρκετές ώρες ύπνου. Το πόσες εξαρτάται φυσικά από τον οργανισμό και το βιορυθμό του καθενός, ωστόσο ανεξάρτητα από τις ώρες που επενδύεις για την ξεκούρασή σου, τα οφέλη είναι κοινά είτε είσαι υπναράς ή όχι.

Παρακάτω, πέντε ενδιαφέροντες λόγοι που ο ύπνος θα βελτιώσει το τρέξιμο σου και την υγεία σου:

1. Ενυδάτωση

Ένας από τους κυριότερους λόγους που ο ύπνος βελτιώνει το τρέξιμό σου είναι η επαναρρόφηση νερού, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που ιδρώνουμε περισσότερο και η αφυδάτωση καραδοκεί. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, το νεφρό ισορροπεί το νερό, το ιώδιο και άλλους ηλεκτρολύτες. Ένα εύκολο τεστ για να καταλάβεις αν είσαι επαρκώς ενυδατωμένος είναι να μην έχεις αδικαιολόγητους μυϊκούς πόνους και να πηγαίνεις στην τουαλέτα για ούρηση στο χρονικό πλαίσιο της μιας ώρας από την ώρα που ξύπνησες.

2. Ανακατασκευή

Kατά τη διάρκεια του ύπνου, το σώμα σου “επισκευάζει” και ανανεώνει τους ταλαιπωρημένους ιστούς ενώ χτίζει οστά και μυς για να είναι έτοιμα για το επόμενο τρέξιμο. Οι δρομείς μεγάλων αποστάσεων έχουν μεγάλη ανάγκη για ύπνο επισκευής καθώς εκείνη την ώρα το σώμα περιποιείται τους κουρασμένους μυς.

3. Αυξητική ορμόνη (HGH – Human Growth Hormone)

H αυξητική ορμόνη εκκρίνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου και διεγείρει την αύξηση των οστών, των μυών και των ιστών. Ταυτόχρονα, κινητοποιεί το λίπος μέσω μιας άμεσης λιπολυτικής δράσης και είναι υπεύθυνη για τα ανθεκτικά οστά.

4. Χάσιμο βάρους

Ο συστηματικά επαρκής ύπνος μπορεί να συμβάλλει στην απώλεια βάρους που προσφέρει το τρέξιμο. Συγκεκριμένα, ένας “καλός” βραδινός ύπνος κρατάει την πείνα σε ένα ελεγχόμενο επίπεδο και σε συνδυασμό με το τρέξιμο, λειτουργεί θετικά για την διατήρηση του βάρους ή/και την απώλεια κιλών.

5. Συγκέντρωση

Ο καλός ύπνος θα ενισχύσει την συγκροτημένη σκέψη και την ψυχραιμία σου – και τα δυο είναι απαραίτητα συστατικά για να ευχαριστηθείς την προετοιμασία για έναν αγώνα-στόχο.

Δέκα συμβουλές για καλύτερο ύπνο

  • Προγραμματίστε το βραδινό σας γεύμα. Μην πάτε για ύπνο με άδειο στομάχι, αλλά όχι και με γεμάτο.
  • Kλείστε τα φώτα και τα παντζούρια. Η κρεβατοκάμαρά σας πρέπει να είναι σκοτεινή και ήσυχη.
  • Kλείστε την τηλεόραση, το κινητό και τον υπολογιστή. Ξέρετε γιατί.
  • Βάλτε πρόγραμμα. Πιτζάμες, βούρτσισμα δοντιών, τουαλέτα. Η καθημερινή ρουτίνα βοηθά πολύ.
  • Περιορίστε την καφεΐνη. Αποφύγετε τα πάσης φύσεως διεγερτικά (όπως καφές, τσάι, σοκολάτα, αναψυκτικά τύπου cola) τις απογευματινές ώρες.
  • Επενδύστε σε ένα καλό στρώμα. Αν το έχετε πάνω από δέκα χρόνια, αν ξυπνάτε με πόνους στον λαιμό ή στην πλάτη, αν τρίζει, αλλάξτε το.
  • Φροντίστε να έχετε πιει αρκετό νερό. Όχι φυσικά αμέσως πριν πέσετε στο κρεβάτι. Δεν θέλετε να ξυπνήσετε για να πάτε στην τουαλέτα.
  • Ετοιμαστείτε για το πρωί. Βγάλτε τα ρούχα της προπόνησης ή της δουλειάς έξω και σχεδιάστε το πρωινό σας γεύμα.
  • Διαβάστε ένα βιβλίο. Κανονικό, όχι μέσω ereader. Ακόμη και μερικές σελίδες θα σας χαλαρώσουν.
  • Κάντε ένα ζεστό μπάνιο. Βοηθάει να αποβάλετε την ένταση της ημέρας και να ανεβάσετε τη θερμοκρασία του σώματος που πέφτει ενώ κοιμάστε.

Διαβάστε ακόμα: Τι μπορείς να κάνεις αν δεν σε παίρνει ο ύπνος το βράδυ πριν τον αγώνα;

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Ο μοναδικός Ολυμπιακός Αγώνας Δρόμου της χώρας επιστρέφει!

Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021, το Olympic Day Run GREECE επιστρέφει για 4η χρονιά στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή Ολυμπιονικών, Παραολυμπιονικών, διακεκριμένων αθλητών και προπονητών, αθλητικών συλλόγων και σωματείων όλης της χώρας, καθώς και ενεργών πολιτών από όλον τον κόσμο. Η μεγαλύτερη επετειακή Ολυμπιακή γιορτή της χώρας θα ενώσει, για ακόμη μια χρονιά, τα βήματα μικρών και μεγάλων, στην απόλυτη Ολυμπιακή εμπειρία.

Το Olympic Day Run GREECE αποτελεί τον μοναδικό στη χώρα Ολυμπιακό Αγώνα Δρόμου και τον επίσημο παγκόσμιο θεσμό για τον εορτασμό της Διεθνούς Ολυμπιακής Ημέρας, που καθιέρωσε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή, η διοργανώτρια αρχή των Ολυμπιακών Αγώνων, με στόχο τη διάδοση της Ολυμπιακής ιδέας. Ο παγκόσμιος εορτασμός για την ίδρυση της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής και για την απόφαση διοργάνωσης των πρώτων Σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων (ΑΘΗΝΑ 1896), στρέφει το βλέμμα όλου του κόσμου στην Ελλάδα, ανυψώνοντάς την στον παγκόσμιο Ολυμπιακό και τουριστικό χάρτη.

Η διοργάνωση πραγματοποιείται από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή, τη Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, την Ένωση Συμμετασχόντων σε Ολυμπιακούς Αγώνες, το Ολυμπιακό Μουσείο, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τον ΣΕΓΑΣ και ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Θεσ/νίκης και το ΔΚΟ OLYMPiA, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής να τιμήσει την αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων και την επιστροφή τους στη γενέτειρά τους.

Το Olympic Day Run GREECE έχει ήδη αγκαλιαστεί με θέρμη από το ελληνικό και το διεθνές δρομικό κοινό, τοποθετώντας τη Θεσσαλονίκη και όλη την Ελλάδα σε έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην αθλητική τουριστική βιομηχανία.

Το επετειακό έτος 2021 (200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση και 125 από τους Α’ Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896), το 4ο Olympic Day Run GREECE επιστρέφει με μια μεγαλειώδη διοργάνωση που θα σημάνει την επανεκκίνηση του αθλητισμού με αγώνες 10km για ενήλικες, 5km για ενήλικες και εφήβους και 2km για όλες τις ηλικίες.

 Κάνε Σήμερα την Εγγραφή σου εδώ.

Πρόλαβε τις early bird τιμές που είναι διαθέσιμες έως τις 12 Αυγούστου 2021.

Δες εδώ το teaser video της φετινής διοργάνωσης.

Σε όλους τους δρομείς που θα τερματίσουν, θα δοθεί αναμνηστικό μετάλλιο και αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, ενώ οι νικητές θα λάβουν τα ειδικά έπαθλα του 4ου “Olympic Day Run GREECE”.

Η διοργάνωση θα διεξαχθεί με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο και τις απαραίτητες πάντα εγκρίσεις της Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού.

Το δρομικό γεγονός υλοποιείται χάρη στην ενέργεια που χαρίζει, η PROTERGIA, Χρυσός Χορηγός του Ολυμπιακού Μουσείου και Χρυσός Χορηγός της Δράσης “Olympic Day Run”.

Χορηγός του Αγώνα είναι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ).

 Περισσότερες Πληροφορίες:

http://olympicdayrun.gr/ και olympicmuseumthessaloniki.org

Κάντε like στη σελίδα στο facebook & follow στο instagram και μάθετε πρώτοι τα νέα του επετειακού Ολυμπιακού δρομικού γεγονότος της χώρας

Hashtag: #olympicdayrun

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Δρομικός… καύσωνας στο I Run Myrtos 2021

Με απόλυτη επιτυχία παρά τον καύσωνα, ολοκληρώθηκε το I Run Myrtos, που διεξήχθη για ακόμα μια φορά στον Μύρτο Ιεράπετρας το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου.

Περίπου 200 δρομείς έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και απόλαυσαν τις παραθαλάσσιες διαδρομές των 12.200 και 5.000 μέτρων, σημειώνοντας μάλιστα αρκετά καλές επιδόσεις δεδομένων των συνθηκών.

Ο Μιλτιάδης Καμπιτάκης έκοψε πρώτος το νήμα στα 5 χλμ. και πρώτη γυναίκα τερμάτισε η Martina Qmelkova.

Ο Γιάννης Ζερβάκης ήταν ο νικητής στα 12 χλμ, ενώ πρώτη γυναίκα ήταν η Ειρήνη Πευκιανάκη.

Δείτε αναλυτικά όλα τα αποτελέσματα ΕΔΩ

Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλη επιτυχία είχε και ο παιδικός αγώνας 750 μέτρων που έγινε πριν την εκκίνηση των δύο αποστάσεων με τη συμμετοχή δεκάδων παιδιών όλων των ηλικιών.

Το «I run Myrtos», που είχε πάρα συμμετοχές αθλητών από όλη την Κρήτη, ήταν αφιερωμένο στη μνήμη του μακαριστού Μητροπολίτου Ιεραπύτνης και Σητείας κυρού Ευγενίου.

Τους αγώνες οργάνωσαν και προκήρυξαν ο Πολιτιστικός Σύλλογος Μύρτου « Ο Σαραντάπηγος» και ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Ιεράπετρας.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend