Πως πρέπει να συμπεριφέρονται οι θεατές ενός αγώνα δρόμου;

Πως πρέπει να συμπεριφέρονται οι θεατές ενός αγώνα δρόμου;

Είτε αποτελείτε μέρος ενός τεράστιου πλήθους είτε είστε από τους ελάχιστους θεατές μιας μικρής αθλητικής εκδήλωσης, είστε σε θέση να κάνετε την διαφορά.

Ας απαντήσουμε, όμως, στο ερώτημα: Tι θα πρέπει να γνωρίζουν οι θεατές ενός αγώνα δρόμου;

Πρώτα απ΄ όλα θα πρέπει να έχουν κατά νου πόσο σημαντικοί είναι για τους δρομείς οι θεατές. Έπειτα από μεγάλες αναμετρήσεις, συνήθως ακούς τους αθλητές να λένε «το κοινό ήταν υπέροχο».

Μην θεωρείτε πως επειδή οι αθλητές δεν αναγνωρίζουν τους θεατές, ειδικά σε προχωρημένα στάδια ενός αγώνα, αυτό συνεπάγεται πως δεν εκτιμούν την παρουσία σας εκεί.

Σημαντική η επίδραση

Δεν υπάρχει άλλο άθλημα σαν το τρέξιμο, όπου η επίδραση του κοινού πάνω στον αθλητή να είναι τόσο σημαντική. Όποιος έχει συμμετάσχει σε Μαραθώνιο, ξέρει τι συμβαίνει.

Τις περισσότερες φορές επιταχύνεις όταν ακούς τις κραυγές του κοινού. Η υποστήριξη του πλήθους ειδικά στην αρχή και στο τέλος της διαδρομής, σε βοηθά να κρατήσεις και γιατί ότι να αυξήσεις τον ρυθμό σου και να πάρεις κουράγιο.

Οι θεατές μπορούν να βοηθήσουν πιο άμεσα: Πάρτε για παράδειγμα τον Μαραθώνιο του Λονδίνου όπου η θερμοκρασία ήταν πραγματικά υψηλή καθ΄ όλη την διάρκεια του αγώνα. Εμφανίστηκαν θεατές με μπουκάλια νερού, πάγο, και δροσερά ρούχα ώστε να βοηθήσουν τους δρομείς και πραγματικά τα κατάφεραν!

Αλλωστε το παραδέχτηκαν αρκετοί εξ΄ αυτών αφού τερμάτισαν την διαδρομή.

Αν είσαστε ανάμεσα σε αυτούς που πρώτη φορά παρακολουθούν από κοντά έναν αγώνα δρόμου, σκεφτείτε τι είναι αυτό που θα σας χαροποιούσε περισσότερο να ακούγατε σε οποιοδήποτε σημείο της αναμέτρησης.

Οι έμπειροι θεατές ξέρουν πως δεν πρέπει να πουν «δείχνεις μια χαρά», στο 35ο χιλιόμετρο ενός Μαραθωνίου στον δρομέα. Επίσης ξέρουν πως δεν πρέπει να πουν «σχεδόν τα κατάφερες», όταν μένουν ακόμη 7 χιλιόμετρα για να ολοκληρώσει τον επίπονο αγώνα. Ενα “μπράβο”, ένα χειροκρότημα, ένα νεύμα ίσως να είναι αρκετό.

Η δύναμη που δίνουν οι θεατές δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Ειδικά όταν είστε εκεί για να φτιάξετε το κέφι σε ένα  μέλος της οικογένειας που αγωνίζεται ή σε ένα φιλικό πρόσωπο. Εν τέλει θα δείτε πως θα καταλήξετε να επευφημείτε όλους τους αθλητές.

Όσο για τους δρομείς; 

Το λιγότερο που μπορεί να κάνει ένας δρομέας είναι να πει ένα «ευχαριστώ» όταν περνάει δίπλα από τον θεατή ή να του χαρίσει ένα ζεστό, έστω και κουρασμένο, χαμόγελο. Αναγνωρίζοντας τον θεατή, τον τον βοηθάμε να καταλάβει ότι τον χρειαζόμαστε και πως πράγματι κάνει τη διαφορά με την παρουσία του εκε.

Διαβάστε ακόμα: Οι Μαραθώνιοι βλάπτουν σοβαρά την υγεία… όσων δεν τρέχουν!

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Previous ArticleNext Article

Γλιτώνεις τους τραυματισμούς όταν τρέχεις αργά;

Είναι μια διάγνωση που κανένας δρομέας δεν θέλει να ακούσει: τόσο το υπερβολικό άγχος όσο και διάφορα προβλήματα των οστών προκαλούνται συχνά από τις έντονες και πολλές προπονήσεις.

Αν και όσον αφορά τα κατάγματα κόπωσης υπάρχουν πολλές αιτίες, όπως για παράδειγμα, η κακή διατροφή, η ελλιπής ανάκαμψη, τα παπούτσια που έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ κ.α., πολύ συχνά το πολύ τρέξιμο θεωρείται ο νούμερο ένα παράγοντας.

Άπειροι δρομείς που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμού έχουν ακούσει από ειδικούς πως πρέπει να μειώσουν το τρέξιμο για να μην χειροτερέψει η κατάστασή τους.

Πολλοί φυσικά αγνοούν αυτή τη συμβουλή καθώς θεωρούν ότι μια μέρα ανάκαμψης, έπειτα από μια σκληρή προπόνηση, φτάνει και περισσεύει για τη μείωση του κινδύνου τραυματισμού.

Ρίχνεις την ένταση αλλά…

Για πολλούς μάλιστα, φαίνεται λογική η υπόθεση πως όσο πιο πολύ ρίχνεις τους ρυθμούς και την ένταση με την οποία τρέχεις, τόσο λιγότερους τραυματισμούς έχεις. Αυτό όμως, απέχει από την πραγματικότητα σύμφωνα με μια νέα έρευνα του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ.

Στη μελέτη, 43 ερασιτέχνες δρομείς, 29 γυναίκες και 14 άνδρες από 18 έως 49 ετών, κλήθηκαν να τρέξουν μια διαδρομή 50 μέτρων, τρεις φορές με γρήγορη ταχύτητα, τρεις φορές με μέτρια ταχύτητα και τρεις φορές με αργή. Οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν να βρουν το σωρευτικό φορτίο τραυματισμών στην κνήμη των δρομέων, την πιο κοινή περιοχή καταγμάτων δηλαδή, στις διάφορες ταχύτητες.

Οι μεταβλητές…

Για τον υπολογισμό αυτό συνυπολογίστηκαν τρεις μεταβλητές: το κνημιαίο φορτίο (δηλαδή η πίεση που ασκήθηκε στην κνήμη κατά τη διάρκεια της επαφής με το έδαφος), ο κάθετος ρυθμός φόρτισης (δηλαδή πόσο γρήγορα εφαρμόζεται το σώμα με το πόδι καθώς το πόδι έρχεται σε επαφή με το έδαφος) και η εναέρια στιγμή (η κίνηση του κάτω μέρους του ποδιού όταν απομακρύνεται από το έδαφος).

Η συγγραφέας της μελέτης Τζέσικα Χάντερ και οι συνάδελφοί της, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως το συνεχές τρέξιμο με μέτρια ταχύτητα έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα πόδια με την διάνυση της ίδιας απόστασης κατά το ήμισυ με γρήγορο και κατά το έτερο ήμισυ με αργό ρυθμό. Μάλιστα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι είναι ο πιο αργός ρυθμός που δημιουργεί μεγαλύτερη πίεση καθώς όσο πιο αργά τρέχει ένας δρομέας τόσες περισσότερες οι πιθανότητες τραυματισμών, αφού τα πόδια χτυπούν στο έδαφος πιο συχνά.

Η έρευνα ήταν ξεκάθαρη: το γρήγορο τρέξιμο δεν συμβάλλει περισσότερο στο σωρευτικό κνημιαίο φορτίο σε σχέση με το αργό τρέξιμο άρα το συμπέρασμα πως με αργό τρέξιμο μειώνεις την πιθανότητα τραυματισμού είναι άκυρο.

«Είναι πολύ νωρίς για να κάνουμε συστάσεις για το πώς οι δρομείς μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες για να βελτιώσουν τις εκπαιδευτικές τους συνήθειες», ξεκαθαρίζει η Χάντερ, που πάντως ένα πρώτο συμπέρασμα για την σχέση τραυματισμών και ταχύτητας μας έχει βοηθήσει να το βγάλουμε.

Διαβάστε ακόμα: Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί των δρομέων και πώς να τους αποφύγετε

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

Greece Race for the Cure® 2024: Οι εγγραφές άνοιξαν!

Το Greece Race for the Cure®,  ο αγώνας-θεσμός ενάντια στον καρκίνο του μαστού, επιστρέφει για 16η χρονιά την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου. Με αφετηρία το Ζάππειο, δύο νέες διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και με δυνατότητα απομακρυσμένης συμμετοχής από όπου κι αν βρισκόμαστε, θα είμαστε για ακόμα μια χρονιά

«Μαζί πιο δυνατοί από τον καρκίνο του μαστού».

Το Greece Race for the Cure® πραγματοποιείται από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής» σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ), με την έγκριση της οργάνωσης Think Pink Europe® και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη διοργάνωση Race for the Cure® παγκοσμίως, ευαισθητοποιώντας χιλιάδες κόσμου για τον καρκίνο του μαστού κάθε χρόνο.

Εγγραφές: www.greecerace.gr

Οι εγγραφές για το 16ο Greece Race for the Cure® άνοιξαν και πραγματοποιούνται αποκλειστικά διαδικτυακά εδώ: https://greecerace.gr/greeceraceforthecureregistrations/

  • Αγώνας δρόμου 5 χιλιομέτρων : Εκκίνηση 9.30 πμ, Ζάππειο/ Εγγραφή:10€.
    Οι εγγραφές για τον αγώνα δρόμου θα ολοκληρωθούν στις 19/09 ή με τη συμπλήρωση 10.000 δρομέων.
  • Περίπατος 2 χιλιομέτρων: Εκκίνηση 10.30 πμ, Ζάππειο / Εγγραφή: 8€
    Οι εγγραφές για τον περίπατο θα ολοκληρωθούν στις 22/09 ή με τη συμπλήρωση 35.000 συμμετεχόντων.
  • Digital Συμμετοχή: Mαζί, όπου κι αν βρισκόμαστε. Συμμετέχουμε στη διοργάνωση απομακρυσμένα και αφήνουμε το δικό μας αποτύπωμα ενάντια στον καρκίνο του μαστού μέσα από τα social media / Εγγραφές για τη digital συμμετοχή ως τις 17/09 / Εγγραφή: 8€.

Σε κάθε εγγραφή περιλαμβάνεται το συλλεκτικό t-shirt της διοργάνωσης και chip χρονομέτρησης για τους δρομείς.

Πληροφορίες διοργάνωσης

  • Ημερομηνία: Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου
  • Έναρξη διοργάνωσης: 8.30 πμ
  • Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Προαγωγής Υγείας (12μμ-6μμ): Δωρεάν δράσεις για μικρούς & μεγάλους & Συμβολική φωταγώγηση του Ζαππείου στις 10μμ

Γιατί να πάρουμε μέρος

  • Γιατί το Greece Race for the Cure® είναι μια γιορτή για τη ζωή!
  • Για να αναγνωρίσουμε τη δύναμη των γυναικών που έχουν βιώσει τον καρκίνο του μαστού.
  • Για να διαδώσουμε μαζί το μήνυμα της ευαισθητοποίησης σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.
  • Γιατί μέσα από την διοργάνωση έχουμε ουσιαστικό αντίκτυπο ενάντια στον καρκίνο του μαστού, όλο τον χρόνο. Με κάθε μας συμμετοχή χρηματοδοτούμε προγράμματα του Συλλόγου «Άλμα Ζωής» για τη στήριξη και ενδυνάμωση των ασθενών, τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους και την προαγωγή της πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης.

Ακολουθήστε το Run 'n Fun στο Google News

x
Send this to a friend