Πάνω από 77.000 δρομείς έτρεξαν για το Wings for Life World Run

Την περασμένη Κυριακή δρομείς από όλο τον κόσμο ενώθηκαν εικονικά με το app του Wings for Life World Run για να συγκεντρώσουν χρήματα για την έρευνα στους τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης.

77.103 δρομείς από 104 χώρες ενώθηκαν για να πετύχουν κάτι που φάνταζε αδιανόητο λόγω της κατάστασης αυτή την περίοδο. Στις 3 Μαΐου έτρεξαν ταυτόχρονα στον αγώνα για φιλανθρωπικό σκοπό, Wings for Life World Run. Όλοι μαζί κατάφεραν να συγκεντρώσουν 2,8 εκατομμύρια ευρώ για την έρευνα στους τραυματισμούς της σπονδυλικής στήλης. Η Nina Zarina από τη Ρωσία κέρδισε το δεύτερο συνεχόμενο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των Γυναικών καλύπτοντας την απόσταση των 54,23χλμ. ενώ ο Michael Taylor από τη Μ. Βρετανία πήρε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των Ανδρών καλύπτοντας 69,92χλμ.

«Είχαμε αρκετούς περιορισμούς στην προσωπική μας ζωή αλλά φαίνεται πως τα πράγματα πηγαίνουν προς το καλύτερο. Όσοι έχουν τραυματισμό στη σπονδυλική στήλη βρίσκονται σε μια μόνιμη καραντίνα όλη τους τη ζωή. Κι αυτοί ονειρεύονται να κερδίσουν πίσω την ελευθερία τους και να κάνουν τα πράγματα που αγαπούν και πάλι», μας είπε η Anita Gerhardter, η CEO του μη κερδοσκοπικού ιδρύματος Wings for Life, το οποίο έχει σαν στόχο να βρει τη θεραπεία για τους τραυματισμούς στο νωτιαίο μυελό.

Στις 14:00 ώρα Ελλάδας ακριβώς, συμμετέχοντες από 171 εθνικότητες και 104 χώρες ξεκίνησαν τον αγώνα τους, είτε ήταν μέρα ή νύχτα εκεί όπου έτρεχαν. Από την Ελλάδα μέχρι την Αυστραλία και από την Τανζανία μέχρι την Ταϊβάν, όλοι έτρεξαν σύμφωνα με τους τοπικούς κανονισμούς απόστασης. Κι αυτό ήταν εφικτό χάρη στο app του Wings For Life World Run, το οποίο έδινε τη δυνατότητα στον καθένα να τρέξει μόνος του, ακολουθώντας τη δική του διαδρομή. Ο κάθε δρομέας έτρεξε όσο πιο μακριά μπορούσε μέχρι να τον φτάσει το εικονικό Catcher Car (δηλαδή η κινητή γραμμή τερματισμού).

Στα τελευταία λεπτά, όλα κρίθηκαν ανάμεσα στον Βρετανό Michael Taylor και στον δύο-φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Aron Anderson από τη Σουηδία. Τελικά ο Taylor κατάφερε να πάρει τη νίκη στο νήμα καλύπτοντας 69,92χλμ. σε σχέση με τα 68,15χλμ. του Σουηδού. Το στέμμα στην κατηγορία των Γυναικών, κατέκτησε η Ρωσίδα Nina Zarina (54,23χλμ.) η οποία κράτησε πίσω της την πολύ δυνατή προσπάθεια της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας του 2017, Dominika Stelmach από την Πολωνία, κερδίζοντας με διαφορά 2,98χλμ.

Ο Colin Jackson, ο International Sports Director του Wings for Life World Run σχολίασε, “Ο τρόπος με τον όποιο η παγκόσμια κοινότητα αγκάλιασε αυτή την ευκαιρία ήταν εκπληκτικός. Δείχνει πως οι άνθρωποι θέλουν να είναι κοντά στους άλλους. Πιστεύω επίσης πως υπάρχει μια δυνατή επιθυμία για να πετύχουν κάτι καλό. “Ο Ολυμπιονίκης και τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στα εμπόδια πρόσθεσε: “Στο αθλητικό κομμάτι, το να βλέπεις τους Michael και Nina να δίνουν όλο τους τον εαυτό για να παραμείνουν μπροστά από το Catcher Car ήταν κάτι πραγματικά απίστευτο. Ήταν σίγουρα μια μοναδική μέρα.”

Σε όλο τον κόσμο, θεατές ακολούθησαν τον αγώνα online μέσω του “Live Experience”, το οποίο ήταν γεμάτο με στατιστικά, stories και δημοσιεύσεις από τους ίδιους τους συμμετέχοντες. Επίσης στην υποστήριξη του καλού σκοπού συμμετείχε και η 4F ως Παγκόσμιος συνεργάτης για το Wings for Life World Run 2020.

Ο όγδοος αγώνας του Wings for Life World Run θα λάβει χώρα την Κυριακή, 9 Μαΐου του 2021. Για ενημέρωση σχετικά με τις εγγραφές, τα αποτελέσματα του αγώνα του 2020 αλλά και αξέχαστα highlights μπες στο www.wingsforlifeworldrun.com

Wings For Life World Run 2020 | Τop 3 Κατηγορία Ανδρών

Michael Taylor (GBR) 69.92km

Aron Anderson (SWE) 68.15km

Dariusz Nozynski (POL) 67.1km

Wings For Life World Run 2020 | Τop 3 Κατηγορία Γυναικών

Nina Zarina (RUS) 54.23km

Dominika Stelmach (POL) 51.25km

Martyna Kantor (POL) 50.38km

Περισσότερες πληροφορίες για το έργο του ιδρύματος Wings For Life εδώ.

Περισσότερες πληροφορίες για το Wings For Life World Run και τους πολλαπλούς τρόπους να στηρίξεις την ενέργεια εδώ.

Previous ArticleNext Article

Την Πέμπτη 27 Αυγούστου το 2ο Τρέχω/Ανακαλύπτω την Ηρακλειά!

Ο Σύνδεσμος μας έπειτα από την απελευθέρωση των δρομικών αθλημάτων αποφάσισε την διοργάνωση την ΠΕΜΠΤΗ 27/08/2020 στην Ηρακλειά Κυκλάδων του αγώνα 2ο ¨Τρέχω/Ανακαλύπτω την Ηρακλειά¨ βοηθώντας έτσι στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης του νησιού στην δύσκολη περίοδο που διανύει έπειτα από τα μέτρα αποκλεισμού λόγω της επιδημίας COVID 19.

Οι αγώνες θα είναι όπως και περισυ 5 & 10 χλμ ασφάλτινη διαδρομή, 10 χλμ μικτή διαδρομή άσφαλτος και μονοπάτι ενώ θα υπάρχει και μια διαδρομή για τους μικρούς μας δρομείς μέσα στο χωριό του Αγίου Γεωργίου.

Οι εκδηλώσεις μας θα πραγματοποιηθούν παραλληλα με το φεστιβάλ Φάνης Γαβαλάς όπου την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 28/08/2020 θα τελεστή λειτουργία στο σπήλαιο του νησιού μας για την εορτή του Αγιου Ιωάννη και θα ακολουθήσει μουσική εκδήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες και τα μέτρα της πολιτείας.

Ο σύνδεσμός μας έχει εξασφαλίσει έκπτωση 20% για τις μετακινήσεις των δρομεων με τα πλοία της BLUESTAR από τον Πειραιά και τα γύρω νησιά.

Μετά την τελική έγκριση από την ΓΓΑ θα ακολουθήσει η αναλυτική προκήρυξη καθώς και η φόρμα συμμετοχών.

Για πληροφορίες απευθυνθείτε στο τεχνικό διευθυντή του αγώνα  ΣΤΑΥΡΟΥΛΆΚΗ Γεώργιο τηλ 6977004736
email [email protected]

Με τιμή

Ο Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ηρακλειάς και Τεχνικός Δ/ντης του αγώνα.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΚΗΣ Γεώργιος

Γιλέκο με βάρη και τρέξιμο: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Του Ιωάννη Δημόπουλου*

Η προπόνηση δύναμης και η προπόνηση αντοχής είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Στην προπόνηση δύναμης ασκούμε πολύ μεγάλες δυνάμεις σε σύντομο χρονικό διάστημα ενώ στην προπόνηση αντοχής ασκούμε λιγότερες δυνάμεις σε πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τι συμβαίνει τώρα όταν τα συνδυάσουμε.

Πρώτοι οι Rusko & Bosco  ερεύνησαν τις επιπτώσεις του μεταβολισμού 12 καλά προπονημένων αθλητών ski αντοχής και δρομέων αποστάσεων, οι οποίοι φορούσαν γιλέκο με 10% το βάρος του σώματος τους.

Για μια περίοδο 4 εβδομάδων μια ομάδα 12 αθλητών φορούσαν τα γιλέκα από το πρωί ως το απόγευμα κάνοντας τις καθημερινές τους δραστηριότητες και την προπόνηση τους ενώ οι άλλη ομάδα των 12 αθλητών συνέχισαν την προπόνηση τους κανονικά. Στο τέλος των τεσσάρων εβδομάδων οι αθλητές που φορούσαν τα γιλέκα είχαν βελτιωμένο V02max σε υπό μέγιστες ταχύτητες, βελτίωσαν την οριζόντια ταχύτητα όταν ανέβαιναν σκάλες και το γαλακτικό κατώφλι. Πιθανολογείται να οφείλεται στην αυξημένη στράτευση των μυϊκών ινών ταχείας συστολής.

Σε πιο πρόσφατη έρευνα του 2014 (warm up with weighted vest improves running performance via leg stiffness and running economy) αθλητές φόρεσαν το γιλέκο με βάρη μετά από το ζέσταμα τους και έκαναν μια σειρά από 6 ανοίγματα και άλματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν μια σημαντική βελτίωση στην μέγιστη ταχύτητα, μια μέτρια αύξηση στο leg stiffness και σημαντική βελτίωση στην δρομική οικονομία. Σύμφωνα με το  ACSM υπάρχουν και επιπλέον οφέλη όταν φοράμε το γιλέκο μέχρι 10% το βάρος του σώματος και στις δρομικές ασκήσεις.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι ακόμα να χρησιμοποιήσουμε γιλέκο με βάρη

  • Περισσότερη δύναμη στους τετρακέφαλους για τις κατηφόρες.
  • Μεγαλύτερες ανάγκες για την ισορροπία  του κορμού η οποία βοηθά στη σωστή στάση του σώματος.
  • Δυσκολεύει και προσθέτει δυσκολία στις αναβάσεις μας στο βουνό με λιγότερη ένταση.
  • Μεταφέροντας περισσότερα κιλά θα αυξήσουμε και το κάψιμο λίπους.
  • Καρδιοαγγειακά οφέλη.
  • Αποτελεί ένα καινούργιο ερέθισμα στην προπόνηση μας.
  • Αυξάνει την οστική μας μάζα και συμβάλει στην γενικότερη υγεία των οστών, ιδιαίτερα στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.
  • Δυναμώνει τους τένοντες και τους χόνδρους.
  • Μας ενδυναμώνει και μας προστατεύει σ’ όλα τα παραπάνω.

Με πόσα κιλά πρέπει να προπονούμαι;

Είναι βέβαιο πως όταν προσθέσουμε περισσότερα κιλά θα προκαλέσουμε ένα σοκ στο σώμα μας. Ξεκινώντας με 4-5% του σωματικού μας βάρους και πολύ προοδευτικά φτάνοντας μέγιστα το 10% σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες θα μας επιτρέψει να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα στη δύναμη και την ταχύτητα μας, προσθέτοντας περισσότερα κιλά μας κάνει πιο ευάλωτους σε τραυματισμούς και λόγω του αυξημένου βάρους θα μας αλλάξει το δρομικό στυλ μικραίνοντας τα βήματα και τον διασκελισμό μας και μεγαλώνοντας τον χρόνο επαφής.

Για ποιους είναι και τι πρέπει να προσέχω;

Είναι σίγουρα μια επιλογή για έμπειρους δρομείς που θέλουν να προσθέσουν ένα καινούργιο ερέθισμα. Δεν είναι για κάποιον που έχει έστω και υποψία τραυματισμού και κανένα πρόβλημα με την μέση ή την πλάτη του καθώς μεγαλώνει την καταπόνηση.

Απαραίτητο είναι η σωστή εφαρμογή του χωρίς να μετατοπίζονται τα κιλά από όπου μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό. Τέλος, έρευνες δείχνουν πως αν χρησιμοποιηθεί για διάστημα αρκετών εβδομάδων μπορεί να βλάψει την δρομική μας οικονομία κατά 3-6%. Αυτό πιθανόν να συμβαίνει γιατί ίσως να αλλάζουν τα κανάλια επικοινωνίας μεταξύ εγκεφάλου και μυών μαθαίνοντας στο σώμα μας να τρέχει πιο οικονομικά με το γιλέκο και όταν το βγάλουμε να μας επηρεάζει αρνητικά.

Συμπερασματικά

Είναι πολύ πιθανόν οι κινήσεις που αντιγράφουν το τρέξιμο να είναι  αποτελεσματικές. Οι περισσότερες έρευνες μιλούν για θετικά αποτελέσματα σε αγώνες ως 5Κ και δεν είναι σαφές αν θα έχει αποτελέσματα στο μαραθώνιο αφού η μεγαλύτερη μυϊκή μάζα δεν θα ευνοήσει .

Πολλοί αθλητές και προπονητές συστήνουν την χρήση τους για την προετοιμασία σε αγώνες Ultra βουνού κυρίως όπου απαιτείται να κουβαληθεί και κάποιο φορτίο.

Όταν προπονούμαστε πιο πολύ και πιο σκληρά αυξάνουμε και τον κίνδυνο τραυματισμού και ίσως αυτό το μειονέκτημα να ξεπέρνα τα όποια πλεονεκτήματα εφόσον υπάρχουν άλλες πιο ασφαλείς πρακτικές για να βελτιώσουμε την δρομική μας οικονομία και την ταχύτητα μας. Όπως σε όλα τα καινούργια  προπονητικά ερεθίσματα «Παν μέτρον άριστον».

Πηγή: www.dimopouloscoaching.com

* O Ιωάννης Δημόπουλος είναι προπονητής δρόμων αποστάσεων. Είναι απόφοιτος της Βορειοαμερικανικής Ακαδημίας προπονητών (NORTH AMERICAN ACADEMY OF SPORTS AND FITNESS PROFESSIONALS NAASFP). Πιστοποιημένος στην «ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΟΣΗΣ», INTERNATIONAL SOCIETY OF SPORTS NUTRITION (ISSN). Πιστοποιημένος SPARTAN SGX COACH.

x
Send this to a friend