“Λιώνετε” στην αερόβια και δεν αδυνατίζετε; Γιατί; (vid)

"Λιώνετε" στην αερόβια και δεν αδυνατίζετε; Γιατί; (video)

Tρέχετε, κάνετε ποδήλατο, spinning, γενικώς… λιώνετε στην αερόβια και σε συνδυασμό με μια ισορροπημένη διατροφή, δεν μπορείτε να χάσετε βάρος. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό πως κάνετε περισσότερη αεροβική απ’ όσο χρειάζεται και λιγότερη ενδυνάμωση.

Με την αεροβική προπόνηση βελτιώνετε την αερόβια σας ικανότητα, που σημαίνει καλύτερη αναπνευστική και καρδιαγγειακή λειτουργία αλλά και αντοχή. Ωστόσο, οι προπονήσεις ενδυνάμωσης είναι αυτές που θα αυξήσουν τη μυική σας μάζα και αυτό σας βοηθά με δύο τρόπους να χάσετε βάρος: Αφενός οι μύες αυξάνουν το μεταβολικό σας ρυθμό άρα καίτε περισσότερες θερμίδες ακόμη κι όταν δεν γυμνάζεστε και αφετέρου, αυξάνοντας τη μυική μάζα καίτε λίπος.

Μια πρόσφατη έρευνα από το Αμερικανικό Συμβούλιο Άσκησης έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα. Κάνοντας ένα πρόγραμμα ασκήσεων με kettlebell  μπορεί να κάψετε έως και 20 θερμίδες το λεπτό – το αντίστοιχο του να τρέχετε με ρυθμό 9,5 χλμ. την ώρα!

Δείτε ένα βίντεο με τις καλύτερες ασκήσεις:

Ενισχύστε τα αποτελέσματα της προπόνησής σας

Εάν θέλετε με τη βοήθεια της γυμναστικής να χάσετε βάρος, ενσωματώστε στις προπονήσεις σας ασκήσεις με αντιστάσεις όπως με kettlebells, TRX και ελεύθερα βάρη. Ιδανικά, κάνετε εναλλάξ προπονήσεις αεροβικής με προπονήσεις ενδυνάμωσης.

Διαβάστε ακόμα: Τι τρώμε πριν την αερόβια, τα βάρη και το τρέξιμο

Previous ArticleNext Article

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Όταν ολοκληρώνετε μια έντονη άσκηση, γνωρίζετε πως έχετε κάψει ένα σημαντικό αριθμό θερμίδων. Αυτό που ωστόσο ίσως δεν συνειδητοποιείτε είναι ότι το σώμα σας συνεχίζει να καίει θερμίδες ακόμα μετά την άσκηση.

Αυτή η διαδικασία ονομάζεται υπερβολική κατανάλωση οξυγόνου μετά την άσκηση (EPOC), και είναι αυτό που γενικά αναφέρεται ως «επίδραση μετάκαυσης».

Δυο πιστοποιημένοι ειδικοί για την αντοχή και την εκγύμναση αναλύουν τα βασικά στοιχεία για το τι είναι πραγματικά το EPOC και τι σημαίνει για τους δρομείς.

Τι είναι λοιπόν το EPOC;

Το EPOC είναι απλά ο τρόπος που το σώμα σας απενεργοποιείται μετά την άσκηση. Τα σώματά μας χρησιμοποιούν οξυγόνο για να παράξουν ενέργεια ενώ ασκούμαστε και όσο περισσότερο οξυγόνο χρησιμοποιείται σε μια άσκηση τόσο και περισσότερες θερμίδες καίγονται.

«Μετά την άσκηση, το σώμα σας χρειάζεται να αποκαταστήσει την ισορροπία των ορμονών του, τα αποθέματα καυσίμων του και τους κατεστραμμένους μυϊκούς ιστούς και τα κύτταρα, ώστε να επιστρέψει στην κανονική του κατάσταση», όπως τονίζει η Τζανέτ Χάμιλτον, ιδιοκτήτρια της Running Strong, μιας εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες καθοδήγησης και αποκατάστασης στους δρομείς. «Το σώμα σας εξαντλεί την ενέργειά του για την επίτευξη ενός στόχου και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το σώμα σας να συνεχίζει να καίει θερμίδες ακόμη και μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης».

Για να καταστεί ευκολότερη η κατανόηση του EPOC, ο ειδικός Πιτ Μακ Καλ συγκρίνει το ανθρώπινο σώμα με ένα αυτοκίνητο: «Αν διανύσετε μια μεγάλη απόσταση με το αυτοκίνητό σας και στη συνέχεια το σβήσετε, δεν θα κρυώσει αυτόματα. Θα εξακολουθήσει εξακολουθεί να είναι ζεστό για αρκετή ώρα. Κάπως έτσι λειτουργεί και το ανθρώπινο σώμα».

Πώς επηρεάζει τους δρομείς το EPOC;

«Όσο πιο έντονη είναι η προπόνησή σας, τόσο περισσότερο και το EPOC που θα έχετε. Αν κάνετε έντονες ασκήσεις ταχύτητας ή αντοχής, θεωρητικά η ενέργεια των μυών σας θα πρέπει να έχει εξαντληθεί μέχρι το τέλος του προγράμματός σας», λέει ο Μακ Καλ.

Φαινόμενο EPOC: Τι είναι και πως επηρεάζει τους δρομείς;

Η ποσότητα των θερμίδων που ο μέσος άνθρωπος καίει μέσω του EPOC είναι πολύ παραπάνω από όσο νομίζετε. «Αν κάνετε μια μέτρια έως σκληρή προπόνηση, το EPOC σας μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 10 ώρες και μπορεί αν χάσετε μέχρι και 20 θερμίδες ανά ώρα, δηλαδή περίπου 150 μέχρι 200 θερμίδες συνολικά», τονίζει ο Μακ Καλ ενώ σύμφωνα με μια έρευνα, οι ποδηλάτερς και οι δρομείς που κάνουν υψηλής έντασης προπόνηση καίνε από 45 μέχρι 65 θερμίδες μέσα στις δύο πρώτες ώρες μετά την προπόνηση.

Από την άλλη, η επίδραση του EPOC έπειτα από μια μεγάλη μεν αλλά πιο αργή πορεία δε, δεν είναι τόσο μεγάλη, καθώς δεν έχετε σπαταλήσει όλη την ενέργεια των μυών σας κατά τη διαδρομή.

Συμπερασματικά…

Αν είστε δρομείς, πρέπει να γνωρίζετε όσο περισσότερο υψηλής έντασης είναι οι προπονήσεις που κάνετε σε τακτική βάση, τόσο πιο αποτελεσματικό είναι το EPOC που συντελείται στο σώμα σας. Σε βάθος χρόνου μπορεί να σας βοηθήσει να ενισχύσετε την αντοχή, τη δύναμη και την ταχύτητά σας.

Διαβάστε ακόμα: Τι είναι το φαινόμενο runger που αντιμετωπίζουν συχνά οι δρομείς;

Πηγή: www.runnersworld.com

Στα πρώτα 10 λεπτά νιώθουμε το καλό που μας κάνει η γυμναστική!

Μόλις ξεκινήσουμε τη γυμναστική, οι ενδορφίνες ξεχύνονται στον εγκέφαλο και μας δίνουν ένα αίσθημα ευφορίας που μας παρακινήσει να συνεχίσουμε.

Όλη αυτή η διεργασία δεν παίρνει πάνω από δέκα λεπτά.

Μια νέα έρευνα αποκάλυψε ότι ο μέσος χρόνος για τους ενήλικες που ασκούνται τρεις φορές την εβδομάδα ή περισσότερο, για να βιώσουν μια φυσική ευφορία από την άσκηση είναι μόλις εννέα λεπτά και 44 δευτερόλεπτα.

Τέσσερεις τομείς της ζωής σας που βελτιώνονται με το τρέξιμο

Ο Michael Caulfield, αθλητικός ψυχολόγος, εξήγησε: «Είναι συχνά πιο εύκολο να σκεφτούμε δικαιολογίες για να μην ασκηθούμε, αλλά υπάρχει μια πολύ ξεχωριστή στιγμή όπου η νοοτροπία μας αλλάζει και αναλαμβάνουμε δράση. Μόλις το κάνουμε, ποτέ δεν κοιτάμε πίσω».

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το YouGov όχι μόνο έδειξε ότι όσοι γυμνάζονται συχνά φτάνουν ταχύτερα στην αίσθηση ευφορίας που προσφέρει η άσκηση, αλλά αποκάλυψε επίσης ότι οι γυναίκες φθάνουν σε αυτήν πάνω από ένα λεπτό πιο γρήγορα από τους άνδρες, με μέσο χρόνο εννέα λεπτά και επτά δευτερόλεπτα, σε σύγκριση με τα δέκα λεπτά και 20 δευτερόλεπτα που χρειάζονται οι άνδρες.

Ανάλογα την ηλικία

Όσον αφορά την ηλικία, όσοι βρίσκονται μεταξύ 35-44 ετών χρειάζονται το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να φτάσουν σε ευφορία, απαιτώντας 12 λεπτά και 47 δευτερόλεπτα κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με εκείνους ηλικίας 45-54 που χρειάζονται μόνο επτά λεπτά και τέσσερα δευτερόλεπτα για να φτάσουν εκεί.

Οι «δέκα εντολές» της γυμναστικής

Οι ενήλικες ηλικίας μεταξύ 18-24 ετών βεβαίως είναι αυτοί που νιώθουν ταχύτερα από όλους την ευφορία που προκύπτει από την άσκηση, με μέσο χρόνο μικρότερο από επτά λεπτά.

Ο τύπος άσκησης που κάνετε μπορεί επίσης να έχει επίδραση στο χρονικό διάστημα που χρειάζεται για να επιτευχθεί η φυσική ευφορία. Όσοι πηγαίνουν στο γυμναστήριο αρχίζουν να την απολαμβάνουν σε μόλις έξι λεπτά και 36 δευτερόλεπτα, ενώ οι δρομείς την επιτυγχάνουν ταχύτερα (σε οκτώ λεπτά και 28 δευτερόλεπτα) από εκείνους που προτιμούν το περπάτημα ή την πεζοπορία (δέκα λεπτά 35 δευτερόλεπτα) και από εκείνους που παρακολουθούν ομαδικά προγράμματα (εννέα λεπτά 17 δευτερόλεπτα).

Διαβάστε επίσης: “Φάρμακο” για τη σωματική και ψυχική υγεία η γυμναστική στη φύση

x

Send this to a friend