Είναι αληθινή σοκολάτα η… λευκή σοκολάτα;

Συνηθίζουμε να την αποκαλούμε σοκολάτα. Είναι όμως ακριβές αυτό ή στην πραγματικότητα, δεν πρόκειται για σοκολάτα.

Τα βασικά συστατικά της σοκολάτας είναι το λικέρ σοκολάτας, το βούτυρο από κακάο και το στερεό κακάο. Ανάλογα με τις αναλογίες του κακάο αλλάζει και το είδος της σοκολάτας.

Για παράδειγμα, άλλες αναλογίες κακάο υπάρχουν στη μαύρη σοκολάτα και άλλες στη σοκολάτα γάλακτος. Αναφορικά με τη λευκή σοκολάτα ωστόσο ισχύει κάτι διαφορετικό. Απουσιάζει εντελώς το λικέρ σοκολάτας και το στερεό κακάο δηλαδή τα δύο από τα τρία βασικά συστατικά της σοκολάτας και τα γευστικά της στοιχεία.

Το στοιχείο που… την κάνει σοκολάτα

Μάλιστα, στο παρελθόν η λευκή σοκολάτα, πολλές φορές παρασκευαζόταν χωρίς ούτε το βούτυρο κακάο, το οποίο πολλοί παρασκευαστές αντικαθιστούσαν με άλλα φυτικά έλαια. Από το 2004 όμως, η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ έχει ξεκαθαρίσει πως για να ορίζεται ένα γλυκό ως «λευκή σοκολάτα» πρέπει να περιέχει τουλάχιστον 20% βούτυρο κακάο.

Παλιότερα, υπήρχε τρόπος για να καταλάβει κανείς αν αυτό που έτρωγε ήταν όντως λευκή σοκολάτα και αυτός είχε να κάνει με το χρώμα της. Αν το λευκό της ήταν ιβουάρ τότε περιείχε βούτυρο κακάο. Αν είχε καθαρά λευκό χρώμα τότε κάποιο υποκατάστατο είχε χρησιμοποιηθεί. Κατά την διάρκεια των χρόνων ωστόσο, πολλοί κατασκευαστές κατάφεραν να διορθώσουν το πρόβλημα με το χρώμα χρησιμοποιώντας τεχνητές χρωστικές ουσίες.

Γιατί η δυσκολία να χωνέψουμε τη μαύρη σοκολάτα μας κάνει καλό;

Κατά τα άλλα, κάποια άλλα από τα πρότυπα που έχει θέσει η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ για τις λευκές σοκολάτες είναι να περιέχουν 14% υπόλειμμα γάλακτος, 3,5% λιπαρά γάλακτος και ζάχαρη ή άλλα γλυκαντικά που να μην ξεπερνάνε το 55%. Πλέον, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υιοθετήσει τα στάνταρ των ΗΠΑ και με βάση αυτά μπορούμε να πούμε πως υπάρχει ένας ξεκάθαρος ορισμός για το τι σημαίνει λευκή σοκολάτα.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχει ταυτόχρονα μια τάση που λέει πως ακόμα και αν περιέχει όλα αυτά που ορίζουν οι κανονισμοί, υπάρχει ένα δομικό χαρακτηριστικό της που δεν την κάνει αληθινή σοκολάτα και αυτό είναι πως της λείπουν το λικέρ σοκολάτας και το στερεό κακάο. Όπως και να έχει αυτή είναι μάλλον μια διαφωνία που δεν θα επιλυθεί ποτέ. Και εδώ που τα λέμε δεν είναι και τόσο απαραίτητο…

Διαβάστε επίσης: 4 λόγοι που η σοκολάτα είναι ευεργετική για τους δρομείς

Previous ArticleNext Article

Αυτές είναι οι 20 πιο εθιστικές τροφές

O εθισμός σε συγκεκριμένα τρόφιμα χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως είναι η απώλεια του ελέγχου επί της κατανάλωσής του, δηλαδή η δυσκολία να σταματήσει κανείς να τρώει παρότι έχει αυτή την επιθυμία.

Η απώλεια ελέγχου είναι ο λόγος που αρκετοί ερευνητές πιστεύουν ότι ορισμένες τροφές μπορεί να λειτουργούν στον εγκέφαλο όπως τα ναρκωτικά.

Φαίνεται μάλιστα ότι αυτό που προκαλεί τον εθισμό είναι ο συνδυασμός ζάχαρης, λίπους και αλατιού σε ένα τρόφιμο. Συνήθως στη φύση οι τροφές περιέχουν είτε πολύ ζάχαρη είτε πολύ λίπος. Σπάνια υπάρχουν τροφές που συνδυάζουν και τα δύο. Όμως τα επεξεργασμένα τρόφιμα περιέχουν αρκετή ζάχαρη και λίπος μαζί (πίτσες, σοκολάτες, πατατάκι, κούκις, μπισκότα κλπ).

Ζάχαρη, λίπος, αλάτι…

Η ζάχαρη, το λίπος και το αλάτι (μαζί με τεχνητές ουσίες που προσθέτει η βιομηχανία τροφίμων) κάνουν ορισμένες τροφές υπεργευστικές και αυτό είναι ίσως η κύρια αιτία της παχυσαρκίας.

Το ενδιαφέρον είναι πως τα ποντίκια, όταν τους δίνεται ζάχαρη για ένα χρονικό διάστημα και μετά τους στερείται, εμφανίζουν στερητικό σύνδρομο αλλά δεν παχαίνουν. Καταφεύγουν στην υπερφαγία μόνο όταν η τροφή που τους δίνεται συνδυάζει ζάχαρη και λίπος μαζί (κούκις, μπισκότα, τσιπς σαλάμι κλπ).

Τα πιο εθιστικά τρόφιμα

Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «PLoS One» κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιο εθιστικό φαγητό είναι η πίτσα.

Αμερικανοί ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, κατέγραψαν με ένα ερωτηματολόγιο που έδωσαν σε 504 άτομα ποια είναι τα πιο εθιστικά τρόφιμα. Οι εθελοντές κλήθηκαν να βαθμολογήσουν 35 τρόφιμα, ανάλογα με το πόσο τα θεωρούσαν εθιστικά, δηλαδή δεν μπορούσαν να σταματήσουν στο ένα κομμάτι, αλλά συνέχιζαν μέχρι να νιώσουν ότι θα σκάσουν από το πολύ φαγητό.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν τις απαντήσεις και έβγαλαν ένα μέσο όρο για κάθε τρόφιμο. Τα κατέταξαν σε μία κλίμακα από 1 έως 7, όπου 1 είναι το λιγότερο εθιστικό τρόφιμο και 7 το περισσότερο εθιστικό.

Το πιο εθιστικό τρόφιμο απ’ όλα αναδείχθηκε η πίτσα (μέση βαθμολογία 4,01), η σοκολάτα και τα πατατάκια (με 3,73), τα μπισκότα (με 3,71) και τα παγωτά (με 3,68).

Η λιγότερο εθιστική τροφή από τις 35 αναδείχθηκε το αγγούρι με 1,53 βαθμούς, τα καρότα (με 1,60), τα φασόλια (με 1,63), τα μήλα (με 1,66) και το καφέ ρύζι (με 1,74).

Από την κατάταξη καθίσταται σαφές πως όσο πιο επεξεργασμένο και γεμάτο λίπος μαζί με ζάχαρη είναι ένα τρόφιμο, τόσο πιθανότερο είναι να προκαλεί εθισμό. Τα τρόφιμα αυτά έχουν επίσης υψηλό γλυκαιμικό φορτίο (το γλυκαιμικό φορτίο λαμβάνει υπόψη το γλυκαιμικό δείκτη ενός τροφίμου και την ποσότητα των υδατανθράκων που περιέχεται σε μια μερίδα).

Οι 20 πιο εθιστικές τροφές σύμφωνα με τις απαντήσεις

Ο εθισμός στο φαγητό είναι κάτι αμφιλεγόμενο, ωστόσο η Άσλεϋ Γκέρχαρντ, επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στο Μίσιγκαν και επικεφαλής της μελέτης λέει πως πρόκειται για πραγματικότητα και όχι για μύθο.

Ο εθισμός στις τροφές ίσως είναι η κύρια αιτία του φαινομένου της παχυσαρκίας η οποία ουσιαστικά δεν υπήρχε στον άνθρωπο (σε επιδημικές διαστάσεις) πριν από έναν αιώνα. Μια άλλη βασική αιτία είναι η αντίσταση στη λεπτίνη που λειτουργεί κι αυτή στον εγκέφαλο αλλά με ένα τελείως διαφορετικό βιολογικό μηχανισμό.

Οι κορυφαίες τροφές για την υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις σκοτώνουν περισσότερους από 325.000 άντρες τη χρονιά, σύμφωνα με το Centers for Disease Control and Prevention. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι άντρες πεθαίνουν πιο συχνά από καρδιακά προβλήματα παρά από καρκίνο, κάνοντας την καρδιά το Νο1 κίνδυνο για την ζωή τους.

Μπορείς όμως να περιορίσεις τις πιθανότητες να εμφανίσεις καρδιακά προβλήματα, αρχίζοντας από μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή που μπορεί να θωρακίσει την καρδιά σου.

Γιατί η αυξομείωση του σωματικού βάρους απειλεί την καρδιά;

Μύρτιλο

Η φλεγμονή στα τοιχώματα των αρτηριών σου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για εμφράγματα, δηλώνει ο καρδιολόγος Adam Skolnick από το NYU Langone Medical Center. Μπορείς όμως να επιβραδύνεις την διαδικασία της φλεγμονής τρώγοντας ένα φλιτζάνι μύρτιλα την ημέρα, χάρη στα αντιοξειδωτικά τους. Αν δεν μπορείς να βρεις φρέσκα, τα κατεψυγμένα είναι το ίδιο αποτελεσματικά. Πρόσθεσε τα στο πρωινό σου, στα δημητριακά ή στο γιαούρτι σου.

Παντζάρι

Αυτές οι έντονες μωβ ρίζες βοηθούν σημαντικά τη καρδιά σου, χάρη στους νιτρίτες που απελευθερώνουν στο αίμα σου, βελτιώνοντας την ροή του. Σε μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Hypertension, τα οφέλη του παντζαριού βοηθούν στην μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ξηροί καρποί

Τα αμύγδαλα, τα καρύδια και τα φιστίκια είναι σούπερ τροφές για την υγεία της καρδιάς σου. Οι άνθρωποι που καταναλώνουν μια χούφτα ξηρούς καρπούς 5 φορές τη βδομάδα τείνουν να πεθαίνουν λιγότερο από καρδιακά προβλήματα κατά 29%, συγκριτικά με εκείνους που τα αποφεύγουν. Οι ξηροί καρποί περιέχουν καλά λιπαρά για την καρδιά, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες. Κατανάλωσε τα ωμά και ανάλατα για να βελτιώσεις την υγεία της καρδιάς σου.

Λιπαρά ψάρια

Ο σολομός, η σαρδέλα, ο τόνος είναι μερικά ψάρια πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, τα οποία όπως έχει αποδειχτεί βελτιώνουν την υγεία της καρδιάς σου. Κατανάλωσε τα 2 φορές την βδομάδα.

Ποια αθλήματα είναι καλύτερα για την καρδιά;

Όσπρια

Όλα τα όσπρια είναι πλούσια σε φυτικές ίνες τα οποία μειώνουν την χοληστερόλη σου και βελτιώνουν την καρδιά σου. Κατανάλωσε 5 με 10 γρ. φυτικών ινών την ημέρα για να κάνεις την καρδιά σου δυνατή σαν πέτρα!

Διαβάστε επίσης: Κάθε λεπτό τρεξίματος βοηθά την υγεία της καρδιάς

x
Send this to a friend